![]() |
Det går inte logga in på FTP idag, fler som har samma problem? Samma sak med Loopia kundzoon, tycker man kan skicka ut ett meddelande om det ifall det tar sån tid.. :angry:
|
Jag kan inte heller logga in och nyheterna är för närvarande avstängda.
|
Jag har inga problem med FTP:n - fungerar som vanligt. Däremot är både kundzonen och domänsök nere.
|
Har varken kommit in i kundzonen eller via ftp.....
och vi som håller på att bygga e-handel...... Ja ja, hoppas det ordnar sig snart. Är inte likt Loopia detta, har jag inte varit med om förut. Så, ingen kritik från min sida iaf. men visst känns det frustrerande... :-) /Jonas |
Ja, nån form av meddelande på deras hemsida tycker jag att de borde kunna klämma fram. Kommer själv inte in på varken ftp eller admin. Egna 404-felmeddelanden verkar inte heller funka av nån anledning.
|
Det är säkert tillfälligt! Allt kan ju hända med servrar och datorer, det vet ni väl? :lol:
|
Citat:
|
Samma sak gäller med statistiken (awstats), den uppdaterades senast kl. 08:40 för mig.
Ja, jag håller med er andra om att det inte borde vara helt svårt att meddela vad som orsakar dessa störningar, då Loopias hemsida fortfarande ligger uppe. |
Robert! Vänta bara tills den kommer igång på riktigt :D
Jag vet inte vart den kommer ifrån, förmodligen från det stora internettet :lol:, men visst é den fräck! |
Hmm, jag vill komma in på kundzonen.
|
Och jag vill kunna skicka mail, vilket inte heller verkar funka för tillfället.
|
Haha, verkar som alla system pajjat på samma gång :lol:
|
Nej, detta är inget bra... :huh: skickade ett mail till supporten för några timmar sen, men inget svar än :(
|
Deras tekinker jobbar nog ganska bra nu :).. Känns som att det är mitt fel :)
bad dem ta bort 2 filer på mitt konto. Dessa 2 kunde inte jag hantera från ftpn. xxx.??? hette de. Och nu är loopia nere. Jag tänkte ta och skaffa ett till email konto nu. men så gick det inte. |
Fortfarande fungerar varken Kundzon eller Online-betalning.
Tycker absolut Loopia åtminstone borde ta några minuter till att uppdatera sin webbsida med information kring vad som pågår eftersom det trots allt gått flera timmar nu. Förlorar ju mycket förtroende på att inte informera eftersom oavsett problem skulle det vara bättre om de specificerade detta. |
Ja, och inget svar på mitt mail heller...
|
Fick ett svar från Loopia, så jag skriver den här för att lugna alla er andra.. :)
Citat:
|
Citat:
|
Saxat från Loopias hemsida den 10 feb kl. 07.10
Citat:
|
Och jag som precis rekade dom i en annan tråd.. :P
Kommer inte åt min statistik alls nu. "Oplanerat driftunderhåll" - företags retorik på hög nivå :D Varför inte bara kalla det "server crash" eller något sånt? ;) |
Citat:
Möjligen oplanerad åtgärd för exempelvis säkerhetsuppdatering eller något. |
Det verkar vara ett och annat som inte fungerar på Loopia just nu. Beställde en domän som jag betalat för men någon registering sker inte. Beställde ytterligare en domän men någon bekräftelse har inte dykt upp ännu.
Om det inte funkar borde de väl på något sätt kunna meddela det på hemsidan. |
Skumt att Loopia inte tar tummen ur arslet och skickar ut ett mail ang. problemen...
|
va tid det tar för dem. behöver verkligen komma åt min kundzon.
men men det kan ju även hända den bästa, synd bara att det skall drabba mig. :( |
Hade suttit fint att kunna utföra lite FTP-jobb just nu.... :-)
|
Någon som snackat med dem inom de senaste timmarna och som fått reda på någon ny tid då det skall fungera igen?
Min lunch hade jag då för ett bra tag sedan nu. |
Jag fick precis följande svar från Loopia, vilket var svar på fråga om de tagit emot de beställningar jag har gjort på domäner:
"Vårt ordersystem drabbades av en driftstörning under gårdagen och våra tekniker rättade till problemet direkt. Sedan dess så har de arbetat med att gå igenom all information för att se till att ingen information är korrupt. Därför har vi inte möjlighet att besvara din fråga just nu utan ber om att få återkomma så fort våra tekniker har verifierat att ordersystemet är i sådant skick att det fungerar utan att orsaka problem. Vi kommer så fort det är klart se över alla våra rutiner för att se till att sådana incidenter inte inträffar igen." |
Verkar som både det ena å det andra är drabbat...
|
Å andra sidan får vi hoppas på att Loopia blir Ännu stabilare efter det här, vad det nu var :)
Att de drar lärdom; om det nu var något som stod inom deras kontroll. |
Man skall väll vara beredd på att sådant här kan hända. Men det var inte jag och jag känner att mitt tålamod håller på att ta slut. Man har ju blivit lite bortskämd tack vare att loopia faktiskt i vanliga fall fungerar så bra.
|
Nu gick loopia ner helt för min del.
Edit: varade visst bara någon minut <_< |
Har två konton på Loopia.
Det ena har jag tillgång till via ftp men det andra som jag är mest beroende av och som är är lite panik med just nu kommer jag inte åt.... Två dygn snart.... |
mmm.. nertid för mig med.. Hoppas det inte återkommer.
Har oxå lite småpanik i kroppen.. sitter med uppdateringar som skulle borde varit på plats igår. |
För mig har det löst sig med FTP men statistiken är fortfarande nere. Stannade igår på 06.59 :=)
|
Nu är man uppe på banan igen!
Nu rullar iaf min ftp! Gutt! |
Nu dog min FTP... aja.. den kommer väl upp.. vore kanske lägligt om Loopia kunde kommentera vad som händer och sker - här i tråden då.. så vi får svar iaf..
Hittar dessutom ingen driftstatus info på deras hemsida... |
FTP problemen vi hade under veckan varade i 1½ dygn.
Anledningen till nattens lilla FTP problem är baserat på att vi gjorde en hel systembackup som påverkade varje FTP server maximalt 15 minuter i natt. Detta är någonting som efter helgen kommer att replikeras av en slavserver och därför kommer framtida säkerhetskopieringar inte att påverka servrar som är i drift. |
ja det verkar som om min FTP funkade direkt igen.. jag gick o la mig efteråt där :)
tack för svaret! |
Kan inte Loopia (som medlem på forumet) förklara allt vad som hände vad gäller hela den här grejjen?
Skulle va lite skoj å få veta vad "oplanerat driftunderhåll" egentligen innebär :rolleyes: |
Hörde något om att dom skulle blivit hackade, om det är sant eller inte kan nog bara loopia svara på. Men även om dom skulle blivit det skulle dom nog inte erkännt det. Hörde något om det från 2 olika personer så någon sanning kanske ligger i det, även när dom sa på forumet att dom körde fullständiga systembackuper som "belastade" FTP så borde det säga att det kanske stämmer om dom har sådan panik att köra fullständiga backuper just nu.
Men i vilket fall borde dom informerat kunderna direkt istället för dagen efter. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson