![]() |
Snart är listan på vad Google inte gör ännu kortare, redan idag har Google lanserat sin kartjänst i USA.
Googles kartfunktion lovas innehålla färdbeskrivning, sökfunktion(nä?) och mycket mycket mer. De menar på att ifall man vill söka efter "pizza" så ska en vägbeskrivning till närmaste pizzeria dyka upp på skärmen. http://www.idg.se/ArticlePages/20050...google_map.jpg Läs hela nyheten hos ComputerSweden Exempel på sökning i Google Local (USA) |
Denna tjänst visades i dokumentären om Google för ett tag sedan (finns en tråd om dokumentären här)
Där dom precis som du skriver har gjort att man kan söka på närmsta pizzeria eller liknande. |
antar att du menar 60 minutes. Skulle inte kalla dokumentär, jävla partiskt skit skulle jag nog kalla det =)
|
Citat:
|
jo, om det var samma dokumentär som jag tänker på, skulle man också kunna sms:a google och få svar... något som verkade rätt häftigt.
de talade även om en del framtidsplaner som verkade rätt sci-fi, att koppla in googlechips i folk eller vad det var :P mjo, vi får se hur det går med google. om de alltid blir snälla eller om folk ändrar uppfattningen om den när de blir större. |
har dom registrerat gmap.com? eller va kallar dom det hela på sikt tror ni
btw, var kollar jag vem som registrerat en .com? whois funkar ju inte så ofta.. |
Citat:
whois ÄR registret. Sedan finns det olika sidor som hjälper en att söka. www.whois-search.com är bra |
Även om de kallar det gmap så kommer de nog ha svårt att komma över gmap.com då den ägs av GMAP Consulting Ltd.
För närvarande tycker jag inte tjänsten verkar så imponerande heller ... Visst är den bra, men inte direkt revolutionerande |
Dom kallar den inte gmap och den är inte en egen tjänst utan en integrerad tjänst i sökmotorn under kategorin "local",dvs lokalt för olika delar av världen/länder osv.
|
Lite OT, men har någon provat Google Answers?
|
åter lite OT, jag har sökt runt lite på google answers ja, men aldrig betalt för svar.
Det vore mycket kul/intressant med en svenska motsvarighet till g answers... eller va säger ni? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson