![]() |
Erbjöd mig att sponsra en klan med BNC för ca ett år sedan, i motprestation skulle dom visa banner och marknadsföra webhotellvarumärket. Klanen använde BNC'n och den domän med samma namn som klanen som vhost. Efter ett tag blev klanen inaktiv och varken banner eller reklam som den motprestation de hade åtagit sig dök upp någonstans.
Nu ett år senare har nån utav klanmedlemmarna startat upp igen och har visst något komersiellt intresse av den gamla klanen. Tror de skaffat sig något IT-café med samma namn som klanen. Först så ville han att jag skulle ge han domänen gratis (dvs, skriva han som ägare). Jag svarade vänligt men bestämt att eftersom att de inte hållit sin motprestation får de ta och betala för den tid jag lagt ned med att serva deras medlemmar , dns-zon upplägg, bnc-kostnad 1 år och domännamn registrering. Orkade inte dryfta mycket så gav dom ett skäligen lågt pris 530 SEK exkl moms för administration, dns-upplägg, registrering samt BNC. ClanBNC kostar 100 SEK per person i ett år och då hade dom ändå sju användare... men som sagt orkade inte dryfta. Nu fick jag ett tämligen argt e-postmedelande där vederbörande säger att vi är ett bluffföretag med orent mjöl i påsen och hotar gå till polisen mm. Säger att vi stulit domänen ifrån dom. "Att vi skulle ha stulit Vad gör man? Ignorera dessa personer? Tolkar jag detta rätt så ska jag inte ens behöva bry mig om hans hot. Vi har inga kundavtal, och inget avtal där vi någonsin gått med på att "ge" dom en domän. Han verkar också rätt okunnig om domän-dispyt och kommer med tomma hot för att sno-åt sig en domän utan att betala för sig. Hans epostmedelande bifogat: Det var det dumaste jag har hört, 5 timmar för att lägga upp det, haha patetiskt. Att ni står reggade för domänen är inte nödvändigt för att ni skall hosta Bnc, det är ju bara styra via dns. Ni är verkligen ett patetsikt lurendrejföretag, som skriver .com adressen på er själva när det inte i själva verket är ni som äger den. Rekomenderar er att överflytta .com adressen, kommer betala som sagt för reg. avgiften för .com adressen för 130:-, det är helt i sin ordning men betala för någon arbetskraft ni säger er ta 5 timmar, det kan du se stjärnorna efter. Annars får vi helt enkelt ta det via andra åtgärder och driva det den vägen, så får vi se vem som vinner tvisten. Men finner det onödigt eftersom det är ni som har har agerat felaktigt och registrerat en kunds .com adress i ert namn i syfte att tjäna pengar. Vilket inte är så smart. Man kan säkert lura många inom esport värden som inte är så insatta men denna gången har ni verkligen gått för långt. Antar att ni inte har något rent mjöl i påsen vad det gäller ngt i er affärsverksamhet som ni driver. Bollen ligger hos er, jag är med på bägge mina förslag, upp till er att välja vilken väg vi skall dra det. Med vänliga hälsningar Utsuddat namn |
Skriv att du ångrat dig och vill behålla domänen samt tänker lägga upp hardcorebilder på den domänen istället.
"Tack för visat intresse för min domän domän.tld etc" ... Jag hade blivit vansinnig, man skall inte ta skit från idioter. Thomas |
"sa jag 350? oj ursäktar misstaget. det skulle stå 3 500:-"
så skulle jag svarat.. |
Ignorera han, det gör mest ont. Ger du dig in i en diskution med idioter så tar den aldrig slut...
|
"Don't argue with Idiots.
They drag you down to their level and beat you with experience." Passar bra här :) Om de har planer på att starta upp nåt företag så är väl 530kr mer eller mindre småpengar? Hade jag suttit i deras situation så hade jag betalat dig 530kr oavsett om du brutit löften eller liknande. Smidigare förlora några hundralappar och slippa tjafs, bråk och fiender. Tror knappast att han orkar ta reda på hr man gör för att processa om ett domännamn. |
Nej, alltså. Jag kommer strunta rejält i dessa personer.
Bra idé det där med hardcore bilder.. men näh, så elak e jag inte :) |
Hatar sådanna personer.
Man har varit med om en del. Bland annat en som påsod att jag snodde mina bilder, som jag tagit själv till mina recensioner på tzoom. Datum, och bildstämpel satt på bilden. Argh! Det är många företag som skriver sig själv som ägare, då det är så det skall vara. Skit i honom. om du drar upp en diskution kommer han göra samma sak som du, och då kommer han skriva din adress till ditt företag, då förlorar du ju på det. Skriv att det är din domän, och de följde inte deras avtal. Därför vill inte du visa intresse. / Alexander. |
Håller med Davve, Schneaker och Zn4rK. Ignorera dom helt. "Troll dör om man inte pratar med dom."
Jag har själv fått några "fantastiska sponsringserbjudanden" av lokala cs-spelande "fjortisar" genom åren. Gemensamt för de alla har varit en total brist på verklighetsförankring. De vill ha servrar, skärmar, kläder, fri mat och Gud vet vad i utbyte för en ynka banner. Nästa generations odrägliga Big Brother deltagare... Mvh /Stefan |
Blir arg av att läsa detta helt obefängda meddelande. Ignorera inte det, varför det? Man ska inte igonorera något som är fel, det är ju samma sak som att INTE ingripa när någon blir misshandlat, heh, kanske lite långsökt men visa var skåpet ska STÅ! ATT HAN HAR MAGE ATT SKRIVA SÅ!!!!:angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
ex. det som Thomas skriver att du ska redirceta till en XXX sida:D, du ska skriva det innan du gör det också:D Du ska inte tåla sånt trams!!! Gör honom mer förbannad än vad han redan är!!! Tycker det man får fram ur hans E-post meddelande är att han tror att han e så jävla överlägsen, ta ner honom på jorden! |
Citat:
|
redirecta till denna tråd istället ;-)
|
Visst är det skönt att bli arg och få spotta och fräsa men jag tycker du ska ta det lungt.
Av det vi har fått veta här så tycker jag att du ska svara artigt och säga: - Domänen registerades och betalades av oss, därför står den på oss. Hade ni betalt den så hade den registrerats i ert namn. - Ni har inte fullföljt ert åtagande som kom med domänen och er server plats hos oss. Därför vill vi ha en summa som plåster på såret. Denna summa är långt under vad detta normalt kostar. - Ni visar intresse för domänen genom att betala denna summa och då för vi över domänen på er. Skicka gärna över era uppgifter så att vi har dom tillgängliga när det är dags. - Om ni inte visar intresse för domänen kommer vi att lägga ut den till högstbjudande för att kunna få in summan som vi vill ha för våra utlägg och arbete. Var artig, brusa inte upp även om du så gärna vill. Sänk dig inte till deras nivå. Var helt enkelt seriös. Sen måste jag säga att det är små summor vi pratar om. Fattar inte varför dom bråkar om detta? Ang hjälpa små företag upp samt sponsring så har jag gjort mina misstag under åren. Jag försöker alltid tro gott om folk. Idag så ligger väl min summa uppe på ca 20´som jag har bjudit på vid registering av domäner och betala webbplats osv. Och jag räknar inte med min arbetstid. Inga av dessa slantar visar dessa rackare intresse av att betala in till oss eller på något annat sätt göra rätt för sig. Jag har slutat med sponsring där jag ska få motprestation tex reklam, kunder eller betalning senare mm. Det blir ändå ytterst sällan något tillbaka. Däremot så hjälper jag gärna till om jag får något först, där finns det många lyckade affärer. Man lär sig så länge man lever - förhoppnigsvis... :) /Janne |
Cya in WIPO court.
|
Företagssökning
Antal träffar: 0 Sökord: utsuddat Din sökning gav inte några träffar Denna sökning garanterar inte att ditt namnförslag kan godkännas då ett firmabeslut tar hänsyn till flera saker som ordlikhet, särskiljningsförmåga med mera. Observera! Att föreslagna företagsnamn som ännu inte är registrerade, bifirmor, parallellfirmor, varumärken samt släktnamn ej är sökbara med denna funktion. Att han säger sig ha rättigheter till namnet alltså helt befängt! Finns inga företag med detta namn, inga IT-kaféer nada. Denna person jag har att göra med verkar va en person med liten verklighetsuppfattning. Självklart kommer jag inte spy galla över honom, men vill han ha domänen får han göra rätt för sig. Citat:
Själv sponsrar jag inga klaner, webbsidor eller dyl. längre. Innebär endast problem för mig som leverantör då de drar åt sig problem som de lämpar över på mig. Nedan har jag en kopia på ett epostmedelande som jag endast tolkar att de inte hade intresse för BNC och domänen: " Tjenare! Det är //utsuddat// här igen från //utsuddat//. Nu är det så att jag inte längre är med i //utsuddat// utan har hittat en ny klan , som heter //utsuddat. ( #//utsuddat ). Det är ett gäng tjejjer som spelar cs, och dom är tydligen rankade 3a i världen. Dom har bla. vunnit över SKS tjejjer flera gånger osv. Jag är kortfattad nu , om ni har frågor etc. så är det bara att fråga på .. ang klanen eller så. VI är ute efter BNC spons , och även om ni kunde fixa en domän. Vet att ni kan era grejjer och ni var trevliga sist jag pratade med er , så hoppas på ett till sammarbete. Har ni inte möhlighet att sponsra med fler så kan jag offra dom gammla vi fick och byta dom till //utsuddat istället. Det här är viktgit , vore skit bussigt om ni kunde ställa upp! Tack på förahand! // Utsuddat " Detta var den personen som jag förde diskussion med när vi hjälpte till att annordna BNC till denna klan och den som fick huvudaccess till BNCer. Alltså inte samma person som nu sitter och klagar på mig... men det verkar ju knappt att de inte ens vet vad som tidigare folk i klanen dealat om. Men men.. esport-världen har jag tröttnat på rätt rejält. |
All inbillning av professionalitet inom denna CS-värld är befängt. Åtminstonde på den nivå som ligger utanför dessa större evenemang och tävlingar.
Behöver man BNC, domäner och webbsidor för att kunna spela och bli duktig? Vad är det dom använder detta till igentligen? Sponsorer kommer per automatik när dom blivit duktiga spelare. Gillade mypay's förslag på svar f öv ;) |
Om mann är 3a i världen, har man då inte råd att betala själv för en domän/BNC? och andra sidan så behöver man knappt fråga efter sponsers då seriösa klaner som syns blir sponsrade utan problem. Sedan de som inte har råd att lägga ut några kronor på sitt namn är väl inte seriösa även om de är 13år.
|
Jag vill inte göra allt för mycket reklam nu, men om ni får folk som behöver sponsring av hemsidor eller domäner. Hänvisa dem till [email protected]
alternativt, www.clanhost.se/default.asp (sidan är inte släppt än, det är därför du redirectas till /index.html om du går via domänen.. |
Citat:
|
Citat:
Skall fixa det senare. Inte nu. Men det är alltid bra med en välkänd websida. |
Eller också ber du honom bara gå vidare till tingsrätten. Eftersom detta definitivt räknas som ett småmål får var och en stå för sina egna kostnader och det kostar dem garanterat mer än 530 kr.
Runt 500 kr är väl förövrigt vad Network Solutions tar för en com-domän. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson