![]() |
Tjena!
Har en fråga som säkert någon här kan svara på. Jag skall skicka ganska många CD skivor (några 100 iaf) med post till olika personer och jag undrar helt enkelt: Hur mycket väger en vanlig CD skiva inkl fodral/pappersficka? Vill ha den "lättaste" lösningen för att slippa betala så mycket porto till posten. mvh Jonas |
har du ingen våg hemma?
Ta med en CD till posten och väg den där! |
Jonas, den väger ca 100 gr. 99,96.. och upp till 100 gram kostar 11 kr att skicka alltså 2 märken..
|
Citat:
|
Jag har skickat rätt många cd innan och det har alltid gått på 2 märken... :)
|
100g ?
Så du menar att 10st CD väger 1kg? Har ingen våg hemma men skall kolla upp detta imorn. Jag kommer alltså skicka de i pappersfickor eller nåt annat som inte väger mkt. Inga platsfodral. Kan ingen som har en köksväg väga en CD som ligger i ett papp/pappers fodral och skriva vikten här? /Jonas |
Skiva med enkelt pappfodral väger 26 gram för mig.
|
ok, men jag lär hamna under 50g iaf så det är bra , posten gränser går vid 20g, 50g, 100g ....
Kanon! Tack så mkt. /Jonas |
Är jag trött eller går det verkligen en gräns vid 50 gram?
|
Jag skall skicka en hel del till utlandet åxå och då är det iaf en gräns vid 50g. Sverige ver jag inte riktigt.
//Jonas |
Fan, jo det verkar stämma.. så säger min våg
|
På den gamla goda tiden när det var nytt med CD gjorde vi en reklamCD och försökte sälja på andra företag dessa. Ett av säljargumenten var att en CD i plastficka och kuvert klarade sig på exakt 19,99gram, ett frimärke alltså...
Det är nog på gränsen, men :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson