WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   "Jag spammar säkert" (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=5845)

Joel 2005-01-31 20:02

Förslag till byte av denna titel till: "Provmedlem". Tror nya medlemmar om några skulle uppskatta det och har sett att det är mer eller mindre forumstandard.

Ett annat förslag (som jag nämnt tidigare) är att inlägg som dessa ska ha ett eget forum "Webmaster Network-forumetet" :unsure:

Thomas 2005-01-31 20:38

Om medlemmen postar 2 inlägg så försvinner "jag spammar säkert" och om dom bara postar ett meddelande så är det till 99% kolla min nya sida. Därav titel som jag tycker är väldigt slående och passande av precis det 1 post medlemmar gör. Spammar WN.

Thomas

magiana 2005-01-31 21:35

Själv blev jag väldigt störd av uttycket när jag kom hit. Jag röstar för ett byte till "provmedlem".

Kristofer 2005-01-31 22:22

Jag tyckte att det var lite roligt och det lilla kan man bjuda på sig själv anser jag iaf...

Tobab 2005-01-31 22:33

Citat:

Originally posted by Thomas@Jan 31 2005, 21:38
Om medlemmen postar 2 inlägg så försvinner "jag spammar säkert" och om dom bara postar ett meddelande så är det till 99% kolla min nya sida. Därav titel som jag tycker är väldigt slående och passande av precis det 1 post medlemmar gör. Spammar WN.

Thomas

....eller försöker sälja nån domän.

Joel 2005-01-31 23:18

Frågan är ju om det inte skrämmer bort mer än vad det hjälper, låt säga att användaren kommer hit å får den titeln, skriver ett inlägg(som inte alls behöver vara skräp) å sen inte kommer hit något mer då han känner sig "förtryckt" - vad vet jag, kanske min högst personliga åsikt, men så kändes det när jag blev medlem för ett bra tag sedan iaf. (och vad jag har förstått är det fler som "irriterat sig" på den titeln)

viper 2005-02-01 00:26

Jag viste inte ens att man hade den titeln, men jag får hålla med båda sidorna tror jag faktist, många skappar trådar för att få lite folk till sin sida genom WN, men sen finns det ju dom där som sitter i mörkret och kanske bara skriver om det är högst nödvändigt.

Men jag tycker "Provmedlem" skulle se bättre ut då det ger ett lite seriösare intryck, men sen kan ju även "jag spammar säkert" vara lite lustigt och visa att det finns lite humor här på forumet. Men det känns mer korrekt och seriöst ifall det står "Provmedlem" jämfört med "jag spammar säkert".

Mvh,
Viper

Mario 2005-02-01 00:31

Citat:

Originally posted by Kristofer@Jan 31 2005, 23:22
Jag tyckte att det var lite roligt och det lilla kan man bjuda på sig själv anser jag iaf...
I concur.

Jon A 2005-02-01 02:02

Behåll den, lite småkul ändå.

Hur var det nu, blev man VIP-medlem vid 200 inlägg? *korkar upp champagnen*

pitbull 2005-02-01 08:49

Citat:

Originally posted by Thomas@Jan 31 2005, 21:38

Thomas

Hehe, Jag tycker att det är helt ok. Lite humor har ingen dött av, finns ingen anledning att ta användarrankingen på 100% blodigt allvar, det är bara en rolig funktion i forumet.

På ett av mina forum har jag rankingen "blåbär" när man är helt ny + att medlemmen får en blåbärskvist som avatarbild de första 10 inläggen. Jättebra metod att få fart på "blyga violer". :D

Mvh /Stefan

eg0master 2005-02-01 09:30

Om man reagerar på "spammar säkert" är man en ganska kännslig människa som sannolikt kommer få gå i terapi oavsett denna mobbing eller inte... :D

Att den här tråden startades påminner lite om en nyhetsfattig dag då expressen och aftonbladets viktigaste nyheter (och därmed löpsedlar) handlar om att "annika bantade 3kg på 8 veckor" eller vad det kan vara...

Problemet ligger inte i att man tar illa upp, problemet ligger i att man har så mycket fritid att man över huvudtaget reflekterar över att någon skulle kunna känna sig utpekad av "spammar säkert".

Klorinsky 2005-02-01 09:40

Det är väl ändå bara aftonbladets läsare om kan bli upprörd över något sådant här?

Jester 2005-02-01 09:53

Allvarligt talat så är ju den stämpeln rätt nedlåtande "Jag spammar säkert". Det fyller ju dock en funktion då man kanske lockas att engagera sig i någon vettig råd (kanske...) eller så resulterar det bara i fler meninglösa inlägg vad vet jag.

Joel 2005-02-01 12:39

Jag tycker inte att det är humor, men visst många ser det säkert så. Även om alla inte är överrens om att det för nya medlemmar känns konstigt att få en sådan stämpel så anser jag inte att det är värt att ha det då det lär förstöra mer än vad det ger?

eg0master: Om du missat det så tror jag off-topic's threads varit baserade/skapade av folk med för lite fritid i 90% av fallen, eller har jag fel?

eg0master 2005-02-01 14:09

Citat:

Originally posted by programmer@Feb 1 2005, 13:39
Jag tycker inte att det är humor, men visst många ser det säkert så. Även om alla inte är överrens om att det för nya medlemmar känns konstigt att få en sådan stämpel så anser jag inte att det är värt att ha det då det lär förstöra mer än vad det ger?

eg0master: Om du missat det så tror jag off-topic's threads varit baserade/skapade av folk med för lite fritid i 90% av fallen, eller har jag fel?

De som tar illa upp för att de kallas "spammar troligen" kanske man inte vill ha här för de kommer reta sig på en massa annat också?
Och med tanke på vilka detta forum riktar sig till kan man kanske räkna med att de flesta vet hur det där med "titlar" i forum funkar och undrar helt stilla "hur länge kallas med det då?"

Point taken att off-topic kanske är till för de med för mkt tid, även om jag själv mer ser off-topic som något som inte passar in någon annan stans.

Joel 2005-02-01 15:36

Citat:

Originally posted by eg0master@Feb 1 2005, 14:09
De som tar illa upp för att de kallas "spammar troligen" kanske man inte vill ha här för de kommer reta sig på en massa annat också?
Och med tanke på vilka detta forum riktar sig till kan man kanske räkna med att de flesta vet hur det där med "titlar" i forum funkar och undrar helt stilla "hur länge kallas med det då?"

Point taken att off-topic kanske är till för de med för mkt tid, även om jag själv mer ser off-topic som något som inte passar in någon annan stans.

Eller så finns de de som mycket väl skulle kunna trivas på det här forumet(som jag med många andra) men som just stör sig på det här.

Läs några trådar i offtopic och jag lovar att du får se "jag har lite tid över så jag tänkte berätta.." och "med för mycket fritid och en sen natt måste jag bara få ur mig..." osv.

/J

lepatrik 2005-02-01 19:15

Citat:

Originally posted by Klorinsky@Feb 1 2005, 10:40
Det är väl ändå bara aftonbladets läsare om kan bli upprörd över något sådant här?
alla som läser aftonbladet är lättretade och har olik humor...

känns som detta inlägg hade mer fel än en genomsnittlig aftonbladets nyhet

Ang "Jag spammar" så tycker jag att det är onödigt och förvirrande och jag tycker inte det finner någon funktion, bättre isf att kanske sätta en 24 timmars gräns då man får posta efter man registrerat sig, så lär man slippa dem flesta som reggar sig snabbt för att skriva "skit" och sedan försvinna.

Tobab 2005-02-01 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av lepatrik
Citat:

Ursprungligen postat av Klorinsky

alla som läser aftonbladet är lättretade och har olik humor...

känns som detta inlägg hade mer fel än en genomsnittlig aftonbladets nyhet

Ang "Jag spammar" så tycker jag att det är onödigt och förvirrande och jag tycker inte det finner någon funktion, bättre isf att kanske sätta en 24 timmars gräns då man får posta efter man registrerat sig, så lär man slippa dem flesta som reggar sig snabbt för att skriva "skit" och sedan försvinna.

...eller låta det vara som det är och eventuellt lägga krut på andra förbättringar. Nykomlingarna blir ju snabbt av med "Jag spammar säkert" om de engagerar sig. Gör de inte det så har de kvar stämpeln "Jag spammar säkert" och då är den väl korrekt.

Niklas.k 2005-02-01 19:40

Citat:

Originally posted by magiana@Jan 31 2005, 22:35
Själv blev jag väldigt störd av uttycket när jag kom hit. Jag röstar för ett byte till "provmedlem".
Instämmer....

Tympanon 2005-02-13 18:36

Tyckte de va lite tråkigt också.

"Jag spammar säkert" hör inte hemma på en mötesplats där seriösa webmasters pratar om sitt jobb, enligt mig..

freddo 2005-02-13 20:25

Jag tycker det är bra med lite humor på sidan, och inte är det väl en så stor sak?

Maccke 2005-02-14 00:18

jag tycker det är bra som det ÄR.
ev att man har kvar "spammar säkert" LÄNGRE tid istället för att ta bort den...

stickers 2005-09-18 09:01

"Jag spammar säkert"

Vilket j-a välkomnande... <_<

Ska ni ha den "funktionen" så måste ni naturligtvis förklara det och vad det innebär redan vid registreringen.

hubbert 2005-09-18 09:40

Välkommen till WN stickers. Hoppas att du kommer trivas hos oss.

(Känns det bättre nu? :D )

stickers 2005-09-18 11:34

Jo tack, lite :)

Sneaky 2005-09-18 12:14

Jag tycker det är bra som det är men om ni ska byta, kan väl "Jag spammar förmodligen" vara lite schystare...

Lämnar man forumet för en sån sak så har man inget större intresse av att vara medlem här åndå.

stickers 2005-09-18 12:41

"Det här är mitt första inlägg" kanske är bättre. Den andra frasen är ju både en förolämpning och helt obegriplig för en nykomling.

ztream 2005-09-18 12:54

Jag tycker det är skitkul.

Varannan gång en ny medlem skriver sitt första inlägg så stämmer titeln.

Behåll! :)

Jan Eriksson 2005-09-18 13:00

Jag skrattade första gången jag såg det. :-) Jag tog det inte personligt men möjligen är det så att dom som tar det så känner sig träffade? ;-)

/Janne

Fredrik 2005-09-18 13:16

Med tanke på att det finns ca 300 medlemmar som har postat 1 meddelande så känns det som att den rubkriken är väldigt väl överenstämmande!

grazzy 2005-09-18 23:45

Behåll som sagt.. och när man har fått 100 inlägg så borde titeln bli "nu har jag spammat tillräckligt för att få göra länkar".

pitbull 2005-09-19 06:51

Citat:

Originally posted by grazzy@Sep 18 2005, 23:45
Behåll som sagt.. och när man har fått 100 inlägg så borde titeln bli "nu har jag spammat tillräckligt för att få göra länkar".
<hållamedinlägg> Good Posting! </hållamedinlägg>

Gnuru 2006-08-29 14:26

Jag blev ledsen i ögat
Närå man får bju på sig själv lite granna
Men det sved lite då jag inte fattade först varför jag fått en sådann

Mats 2006-08-29 16:12

2 bifogad(e) fil(er)
:ph34r: Kunde inte låta bli... :ph34r:
// Mats

Gnuru 2006-08-29 18:06

Fattar Oki
De la gott att få racka ned på rokiesar Va :)
Garv HaHaHa

Off Topick vadå ?

/MVH Gnuru

noseel 2006-08-29 19:32

Nejnej, han skojar om/med Joel...

Gnuru 2006-08-29 21:43

Jaha tröga jag eller mig
fattade det som att det var off topick
fattade det som om jag hadde spårat ur och lagt en snepostning :-/

/MVh Gnuru ;)

Mats 2006-08-29 22:08

Citat:

Jaha tröga jag eller mig
/MVh Gnuru

Nej då, det var mest en liten ironisk påminnelse om bl.a. denna tråden när jag fick se ordet "spamma" och "Joel" på samma rad. ;)

// Mats

Magnus_A 2006-08-29 23:56

Den viktigaste biten är nog inte hur det känns för nykomligen i fråga, utan hur det ser ut rent allmänt, speciellt för utomstående läsare som inte är inloggade och som inte känner till systemet. Risken finns att forumet och deltagarna framstår som lätt oseriösa. Men det kanske inte är ett problem.

FredrikMH 2006-08-30 00:21

Citat:

Originally posted by Mats@Aug 29 2006, 22:08
Citat:

Jaha tröga jag eller mig
/MVh Gnuru

Nej då, det var mest en liten ironisk påminnelse om bl.a. denna tråden när jag fick se ordet "spamma" och "Joel" på samma rad. ;)

// Mats

Jag trodde det var en bekännelse först innan jag insåg att det var den gamla tråden ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson