![]() |
Loopia meddelade idag att de sänker priset kraftig på .NU domäner. Det nya priset blir 130kr per år.
-Vi ska återetablera .nu-domänen i Sverige. Det finns inget fyndigare, mer tillgängligt eller omedelbart domännamn för svenska domännamnsinnehavare. Det är ett utmärkt val både för mindre företag, kampanjer och privatpersoner, säger Loopias vd och grundare den 27-årige entreprenören Sam Nurmi. Mer info: OBS! PDF-dokument Länk. (PDF) |
åh, kunde dom inte sagt det för en månad sedan? :/
|
Undra om man kan flytta en nu-domän till Loopia och förnya den till det priset...
|
Citat:
|
va bra!
jag köpte en i morse............. :unsure: 450+moms |
Citat:
.NU Domain tar $150 + $30 för att byta ägare på en .nu-domän. Vi tar i dagsläget 1900 kr för detta, ett pris som dock kan komma att ändras i och med att vi nu har sänkt vårt ordinarie pris för .nu-domäner. Den avgift som .NU Domain tar för ett ägarbyte är dock detsamma oavsett vilken återförsäljare det är man gör sitt ägarbyte genom. Mvh Jonathan Sulo Loopia Webbhotell AB |
Citat:
De är på g med flytt av domän utan att skaffa webbhotellsabonnemang men hade inget lanseringsdatum. |
Är inte .nu mindre värda än .se om de ska användas i sverige? eller är det bara som man tror?
|
Jag ser otroligt mkt positivare på en .nu-adress, vad det än gäller nästan ...
|
Eftersom Loopia är aktiva i tråden kanske vi kan få veta om man har ett speciellt avtal med Nunames, eller om Loopia registrerar namnen i två år medan kunden bara betalar för ett år och sedan kan välja att ha kvar den andra året också...
|
Går du in på loopias sida så står det klart att det gäller 130 kr för 1 års registrering.
|
Citat:
|
Jag känner precis som du Jan, på nåt sätt så känns inte .nu så atraktivt. Men jag reggade några stycken pga det billiga priset ändå... ;)
|
Woooeeej! *Gör vågen för Loopia* Det här var precis vad en fattig stundent önskar sig... Ska regga ett par stycken ikväll. :) :) :) :) :)
|
Tack för det Loopia!
Det är lite "Robin-Hood-stuk" över er, vilket uppskattas av undertecknad. Reggade en .nu som jag har sneglat länge på tidigare. Keep up the good work! Mvh /Stefan |
Det framgår inte riktigt vad det kostar efter år ett, eller är det 130/år i fortsättningen också?
|
Tror det blir några .nu här med.
|
Vi kommer debitera 130kr/år två, tre o.s.v. tills vi gör en prisändring, förmodligen neråt.
Vi har planer på att påverka .nu och .se priserna neråt och närmare de priser som .com har, runt 60kr/år tycker vi är rimligt. |
Smart drag av Loopia.. .NU kommer gynnas en hel del av detta på sikt.
Men .SE är och kommer fortsätta vara den "seriösa" adressen för företag med hemmabas/intressen i Sverige. |
Citat:
|
Skrev inte loopia om att de i nuläget har kostnader för ~1500kr eller nått sånt? Tror det är svårt för dem att göra mycket så länge denna kostnad kvarstår.
|
Citat:
Försök gärna påverka det då det gäller .SE. |
-----
|
Citat:
|
Citat:
Där vi kan se alla våra domäner, peka om, ändra information m.m. :) |
Citat:
När det gäller att flytta en .nu-domän till oss, och på så sätt ta del av den avsevärt lägre årsavgiften, så finns denna möjlighet i dagsläget enbart om man tecknar ett webbhotellsabonnemang hos oss. Vi arbetar dock för fullt med att implementera denna möjlighet även om man enbart väljer att nyttja vår smidiga DNS-tjänst. Exakt tidpunkt då detta kommer lanseras är inte fastställd än, vi kommer dock att informera er och våra kunder om detta då denna möjlighet har implementerats. Mvh Jonathan Sulo Loopia Webbhotell AB |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson