WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   SWEgamers.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=5574)

Spindel 2005-01-17 17:32

Hej,

Tänkte passa på att få lite synpunkter på min sida http://www.swegamers.se. Saken är att vi jobbar för fullt med version 2 och då kan det vara bra att veta vad som är dåligt på sidan just nu, och vad som är bra. Saker som vi kommer att ändra på är en ny design där textstorleken på nyheterna kommer att vara större. Annonserna kommer vara inbakade i designen och inte sticka ut lika mycket som nu.

Ja, förutom det är det massa andra saker, bland annat nya funktioner på sidan och ett nytt upplägg.

Men som sagt, säg vad som är bra och dåligt med den nuvarande designen. Tips på nya funktioner på sidan uppskattas rejält!! Visserligen har vi redan planerat massa nya funktioner, men om ni har en idé som ingen annan spelsida ha så tala gärna om den ;) Om ni inte vill avslöja idén här kan ni alltid maila till [email protected]

Tack på förhand!

http://www.swegamers.se

Jon A 2005-01-17 17:42

Riktigt fet sida, känns väldigt proffsig.

zoran 2005-01-17 17:46

Citat:

Originally posted by Jon Adolfsson@Jan 17 2005, 18:42
Medhåll men den fett ovaliderar.

/Zoran

Spindel 2005-01-17 17:46

Citat:

Originally posted by Jon Adolfsson@Jan 17 2005, 18:42
Tack, men vad är det som är extra bra med den? Sedan måste det väl finnas något negativt med den? Jag tar inte illa upp om ni säger att den är dålig men då ska ni gärna säga vad som kan göras bättre - det uppskattas mer än vad ni tror!

dreamweddings 2005-01-17 18:33

Jag saknar att man får upp en beskrivning av vad symbolerna betyder i rutan "visa enbart saker om" när jag sätter markören på symbolerna.

Annars... snyggt och tydligt!

Spindel 2005-01-17 18:54

Citat:

Originally posted by dreamweddings@Jan 17 2005, 19:33
Jag saknar att man får upp en beskrivning av vad symbolerna betyder i rutan "visa enbart saker om" när jag sätter markören på symbolerna.

Annars... snyggt och tydligt!

I version 2 kommer vi troligtvis att byta ut till ikoner med text.

Ang. det om ovalideringen så är ett av målen i version 2 att sidan ska validera rätt och även var sökoptimerad.

anders.n 2005-01-17 20:52

Jag tycker den ser okej ut... ett par små kommentarer...

- det blir rätt mycket "bortslösat" utrymme överst på sidan iom bannern och logo-utrymmet..

- ett par konstiga saker i html:en...
t.ex <h1><h3>Swegamers</h3></h1></h1>
h1 används inte, och.. stängs två gånger? :P
Likadant körs en main() i javascript som inte verkar hittas?

- om man läser en nyhet eller något så är det väldigt korta texter som visas som rubrik/förhandsgranskning på nyheter/texter/forum.
Först och främst, gör "förhandsgranskningen" klickbar, sedan.. ha antingen mer utrymme (en rad till "förhandsgranskning"), eller skriv rubriker/första meningen smartare, eller ha ett separat fält för "kort kort kort beskrivning" när ni skriver in nya nyheter/texter.

Håller med om att det kan vara bra att ha snabb info över vilka system de olika inmatningsinheterna hör till. ;)

Sedan har du ett par kommentarer i PM också.. ;)

Alex 2005-01-17 21:45

Kompis Spindel. Du och jag har ganska lika forumvanor :)..

Skulle du kunna visa mig V. 2 ?

jag jobbar ju trots allt på sidan :)

jag har alltid tyckt att den är fin, och den kommande hårdvarudelen kunde ha vart blå. men det blir väl ny design där med?

zoran 2005-01-17 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel
Citat:

Ursprungligen postat av Jon Adolfsson

Tack, men vad är det som är extra bra med den? Sedan måste det väl finnas något negativt med den? Jag tar inte illa upp om ni säger att den är dålig men då ska ni gärna säga vad som kan göras bättre - det uppskattas mer än vad ni tror!

Som jag skrev, utseendet verkar inget fel på. Jag har inte direkt betatestat sidan utan bara surfat till första sidan och det är ju det jag kommenterar. Däremot verkar koden inte följa någon standard och sidan renderas i Quirks Mode av min Firefox. Så nästa steg vore väl att se över den och snygga till det.

/Z

Spindel 2005-01-18 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av zoran
Citat:

Originally posted by -Spindel@Jan 17 2005, 18:46
Citat:

Ursprungligen postat av Jon Adolfsson

Som jag skrev, utseendet verkar inget fel på. Jag har inte direkt betatestat sidan utan bara surfat till första sidan och det är ju det jag kommenterar. Däremot verkar koden inte följa någon standard och sidan renderas i Quirks Mode av min Firefox. Så nästa steg vore väl att se över den och snygga till det.

/Z

Det kommer vi att göra!

Spindel 2005-01-30 11:36

Andra synpunkter? Vill ha mer nackdelar med sidan i nuläget ;)

Björn 2005-01-30 11:51

ser ok ut.... lite plotrigt kanske... försök få fram mer focus på innehållet, och mindre på de röda elementen och bilderna.

Spindel 2005-01-30 12:22

Citat:

Originally posted by Björn@Jan 30 2005, 12:51
ser ok ut.... lite plotrigt kanske... försök få fram mer focus på innehållet, och mindre på de röda elementen och bilderna.
Det har vi tänkt göra genom att öka textstorleken. Vi kommer även göra innehållet lite smalare, alltså inte att texten blir så bred.

elofsson 2005-01-30 18:07

En snabbgrej bara. Känns överdrivet att visa sekunder när nyheter, texter och forumtrådar skapats. Minuter räcker, då blir det även mindre plottrigt. ;)

Spindel 2005-01-30 18:25

Citat:

Originally posted by elofsson@Jan 30 2005, 19:07
En snabbgrej bara. Känns överdrivet att visa sekunder när nyheter, texter och forumtrådar skapats. Minuter räcker, då blir det även mindre plottrigt. ;)
Det har du rätt i :D

Andreas Rönnqvist 2005-01-31 01:59

Siffrorna bakom nyheterna är helt meningslösa för mig som nytillkommen besökare. Skriv vad de betyder eller ta bort dem. (3) säger mig inget. (Betyg 3, 3 kommentarer, 3 besökare) gör däremot det.

Det röda till höger i er "header" är det väldigt otydligt iallafall för mig vad det var. Tog mig en stund att inse att det var er logga. Borde kanske göras om?

Länken till Forum generellt sett borde ligga i menyn, inte längst nere till höger.

Hoppas det hjälper!

Spindel 2005-02-05 17:22

Citat:

Originally posted by Andreas Rönnqvist@Jan 31 2005, 02:59
Siffrorna bakom nyheterna är helt meningslösa för mig som nytillkommen besökare. Skriv vad de betyder eller ta bort dem. (3) säger mig inget. (Betyg 3, 3 kommentarer, 3 besökare) gör däremot det.

Det röda till höger i er "header" är det väldigt otydligt iallafall för mig vad det var. Tog mig en stund att inse att det var er logga. Borde kanske göras om?

Länken till Forum generellt sett borde ligga i menyn, inte längst nere till höger.

Hoppas det hjälper!

Siffran står för hur många kommentarer nyheten har fått, vet inte hur man kan visa det tydligare tyvärr.

Loggon kommer göras om helt i den nya designen.

Förstår inte riktigt vad du menar med Forum generellt, finns ju en Forums-länk i menyn ju...

elofsson 2005-02-25 15:01

Jag vill kunna klicka på den stora bilden som hör till artikeln på förstasidan för att komma till den. Då slipper man sikta in den "lilla" textlänken med musen.

Spindel 2005-02-25 17:37

Citat:

Originally posted by elofsson@Feb 25 2005, 15:01
Jag vill kunna klicka på den stora bilden som hör till artikeln på förstasidan för att komma till den. Då slipper man sikta in den "lilla" textlänken med musen.
Ja, det ska vi fixa i nästa version. Anledningen till att vi inte har det nu är för att jag inte riktigt tycker att det passar in med att göra de klickbara, då - tycker jag - att man får intrycket att det är reklam, vilket det iofs är. Man skulle ju kunna lösa det så som Kong.se har gjort, att bilderna är klickbara men det visas inget "finger" utan bara vanliga pekvisaren.

Eazt 2005-03-29 14:15

Jag tycker att det känns onödigt att lista artiklar, intervjuer etc efter månad. Varför inte bara skapa en lista med senaste överst?

Man kan lätt få intrycket av att siten är väldigt liten (innehållsmässigt) då de fåtalet artiklar etc som finns är sorterade under månad. Jag skulle iaf uppleva att det fanns mer innehåll om det inte stod typ "det finns inga intervjuer för denna månad" och sen en liten lista nedan med andra månader med typ 2-5 texter/månad.

Hoppas att du förstår vad jag menar, annars en mkt snygg site!

Dood 2005-03-29 15:00

Jag kommer inte in på sajten utan får hela tiden "Internal Server Error".

Eazt 2005-03-29 15:01

Citat:

Originally posted by Dood@Mar 29 2005, 14:00
Jag kommer inte in på sajten utan får hela tiden Internal Server Error.

Blev så för mig också några gånger, men efter typ 20 uppdateringar funkade det hehe.

Spindel 2005-03-29 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av Eazt
Jag tycker att det känns onödigt att lista artiklar, intervjuer etc efter månad. Varför inte bara skapa en lista med senaste överst?
Man kan lätt få intrycket av att siten är väldigt liten (innehållsmässigt) då de fåtalet artiklar etc som finns är sorterade under månad. Jag skulle iaf uppleva att det fanns mer innehåll om det inte stod typ det finns inga intervjuer för denna månad och sen en liten lista nedan med andra månader med typ 2-5 texter/månad.
Hoppas att du förstår vad jag menar, annars en mkt snygg site

Det kommer att fixas.
Citat:

Ursprungligen postat av Dood
Jag kommer inte in på sajten utan får hela tiden Internal Server Error.

Inte vårt fel, utan webbhotellets fel. Kan ju passa på med smygreklamen att det är ScorpionData... Vi ska dock byta till något mycket, mycket bättre :)

Eazt 2005-03-29 20:08

Tittade in igen och har ett till litet klagomål på siten:
Den vita ramen runt kryssrutan vid inloggningen.

Vet inte riktigt vad det är med det där vita, men det är mycket irriterande och ser ganska amatörmässigt ut enligt mig. Om det nu ska vara en vit ram runt kryssrutan så kan ju kryssrutan iaf vara centrerad på den och inte sitta längst uppe.

Men som sagt, annars en bra & fin spelsite! :)

AlphaVoidStudios 2005-04-01 00:07

Din sida är jättefin. Vad jag kan klaga på är att d kanske är lite väl mycket saker som syns i indexsidan. JAg förstår att du vill ha så många intressefångare som möjligt. Men sidor som innehåller så offantligt mkt text och innehåll på första sidan är lätt hänt att man bara klickar bort. JAg tycker din sida är proffsig, stilren och funktionell. Till version 2 kan du ha kvar samma fina "visa enbart saker om" fast lägg till rollover effekt där namnet hamnar under handkontrollen när man är på rollover. för jag fattade bara vilken som var PS2 :]
Finns det ingen chans att minska dimensionerna på dina annonser? speciellt den till höger om sidinnehållet?
För övrigT? jag gillar din sida, imponderande

Spindel 2005-04-01 18:16

Citat:

Originally posted by AlphaVoidStudios@Mar 31 2005, 23:07
Din sida är jättefin. Vad jag kan klaga på är att d kanske är lite väl mycket saker som syns i indexsidan. JAg förstår att du vill ha så många intressefångare som möjligt. Men sidor som innehåller så offantligt mkt text och innehåll på första sidan är lätt hänt att man bara klickar bort. JAg tycker din sida är proffsig, stilren och funktionell. Till version 2 kan du ha kvar samma fina "visa enbart saker om" fast lägg till rollover effekt där namnet hamnar under handkontrollen när man är på rollover. för jag fattade bara vilken som var PS2 :]
Finns det ingen chans att minska dimensionerna på dina annonser? speciellt den till höger om sidinnehållet?
För övrigT? jag gillar din sida, imponderande

I Version2 har vi bestämt att vi bara kommer visa senaste nyheterna och från forumet, sedan i kommer vi i mitten satsa mer på bilder, alltså med aktuellt-bilder. Kan ju tyvärr inte visa designen, men den är mycket lättläsare och mindre rörig :)

Även när det gäller annonserna är de mer inbakade i den nya designen, den största som är 728x90(har jag för mig) är inbakad och inte alls störande.

Roligt att du gillar den! Av den feedback som jag har fått hitills kan jag bara säga att Version2 kommer vara överlägset den nuvarande sidan. :)

elofsson 2005-04-02 19:53

Folk hos er på Swegamers som har något med alltompoker.se att göra? Finns rätt stora likheter i designen...

Alex 2005-04-02 20:28

Citat:

Originally posted by elofsson@Apr 2 2005, 19:53
Folk hos er på Swegamers som har något med alltompoker.se att göra? Finns rätt stora likheter i designen...

Jag kan ta det här svaret, då jag är medverkande på swegamers.

Designen och all kod såldes till Alltompoker. Det är meningen att en annan design, och sida skall dyka upp snart på swegamers.
Mer ingånde får spindel svara på, då jag inte vet hur mycket man får berätta.

jihoakim 2005-04-02 20:34

Jag får scroll i sidled i upplösning 1152 x 864. kanske ni har extra breda banners just nu.
men iallafall.. något att ha i åtanke.

Spindel 2005-04-08 17:30

Citat:

Originally posted by jihoakim@Apr 2 2005, 19:34
Jag får scroll i sidled i upplösning 1152 x 864. kanske ni har extra breda banners just nu.
men iallafall.. något att ha i åtanke.

Vår nya design kommer fungera perfekt i upplösningen 1152x864, dock kommer det bli scroll i upplösningen 800x600, men det är år 2005 - någon gång måste man lämna 800x600.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson