![]() |
Vart köper man billigast .nu domän någonstans?
Loopia tar 625 kr. Någon billigare än 600? Mvh, Joel |
Citat:
|
|
Citat:
|
Ja, det finns ingen tvekan. NameCheap och eNom (på ett återförsäjarkonto) är billigast. Även om man räknar på 2 år på NameCheap blir det $57.76 = ca 390 kronor. På eNoms konto kan man komma ner ca. 20-30 kronor lägre. KOm ihåg att eNom och NameCheap erbjuder också DNS, mailforwards och urlforwards! Det får man inte på Nunames.
|
Hur är det med ägarbyte, nunames tar 1500:-, kan man få det billigare på andra ställen?
|
Om man har återförsäljarkonto på eNom ser jag inget som talar emot att man ändrar på Whois/Registrant informationenä, så är det klart. Man kan ju skapa ett underkonto till den nya ägaren och pusha ut domänen till det kontot, så är det klart.
Jag har ingen aerfarenhet av andra leverantörer tyvärr. |
Citat:
Du får .Nu hos oss för 295 kr + moms Du kan få den biligare om du reggar den på fler än 2 år. Vi är ÅF till NUnames och har andra priser. Ägarändring kostar 150 USD + 1 års förnyelse om jag inte kommer ihåg fel det blir 1200-1300 i och med att dollarn är låg. |
Citat:
|
Citat:
Så 740 kr då för en parkering av en nudomän. Thomas |
Vilket kanonalternativ till Nunames! Skall regga ett antal direkt :lol:
Är det lönt att han gör reklam för ett sådant pris? Ja, ja...förmodligen väljer de flesta här billigare alternativ ändå. |
Om du registerar domänen hos www.registerfly.com så kostar det $59 vilket motsvarar cirka 300-400 kr. Jag använder själv registerfly.com till mina domäner och det funkar alldeles utmärkt. Du betalar enklast med paypal eller kredit kort där. Jag rekommenderar sidan starkt.
|
Citat:
|
Om du inte har läst tråden så skall jag göra en snabb sammanfattning. Många andra registrerare tar ca. 195 INKL moms (och lägre), då du betalar på nätet som privatperson. Och de behöver man inte registrerra i 5 år! Ert pris är ju inte speciellt bra!
|
Citat:
om du inte vill. 195 kr är ett bra pris även om det är 11 kr dyrare än www.namecheap.com Slutpratat om det. |
Citat:
Jag gick in på din sida och knappade in wwwtv.nu och den var ledig, klickade på beställ och fick då följande alternativ. Economy Class Business Class First Class Web & Mail Forward Domain park Jag drog slutsatsen att bara "Domain park" var gratis. Iom det skrev jag 740.00 kr ~ 295 * 2 + moms = 737.50 kr Vart gjorde jag fel? Thomas |
Citat:
Du får skicka ansökan på e-post till mig istället om du vill ha rabbat :-) jonas at webkonsulterna.se Beklagar att jag inte har tillgång till systemen hemifrån. Priset blir då 195* 5 = 975 *1.25= 1219 kr. |
Citat:
192kr/år och då avrundande jag uppåt B) |
Citat:
Citat:
1 års alternativet hade varit nåt för nunames att fundera på att införa igen. För att öka försäljningen. Thomas |
Tro mig! Det var många på NIC.Nu's möte i stockholm ville kunna regga på 1 år. Vi påpekade detta för dom och fick ett nej. Anledningen var att dom skule förlora pengar på detta.
Detta är anledningen enligt deras CEO i USA. man kan ju ha sina egna slutsatser om detta... Om en registrering sker på 1 år så är det inte säkert att domänen kommer att förnyas år 2. Dvs då kan dom förlora pengar om domänen inte förnyas. Om domänen reggas på 2 år direkt så tar dom inte denna risk, samt dom kan budgetera inkomsten över 2 år som en säker inkomst. Jag skulle själv vilja regga på 1 år då det förenklar så vansinngt mycket för kunderna eftersom vi kan regga alla andra domäner på 1 år så vorde det logiskt att regga även denna på ett år... Samt om en kund har börjat använda ett domännamn så byter man ogärna.. |
Förlora? Det tror jag inte... Det blir ju fler intresserade...
|
Citat:
Det är priset för 2 år som avgör att jag inte köper .nu, mer av ren princip än att jag inte har råd. Thomas |
Citat:
|
Citat:
Stödjer dom inte det så kontakta Enom, NIC.Nu stöder det iaf, Jag gör transfers nästan dagligen till mitt konto. Du kommer troligtvis att behöva fylla i en blankett som ska faxas till dom. Enom kundtjänsten borde kunna tala om hur dom vill ha det. |
Jag har frågat om detta tidigare.
Frågade Namecheap och de sa att Nunames INTE tillåter detta. |
Citat:
Begäran om flyttning av domän mellan ombud Vänligen skicka e-post till [email protected] för ett formulär för att begära flyttning av domän mellan registreringsombud. Vi kommer att sända ett meddelande om flyttningsbegäran till ombudet där domänen för närvarande är registrerad, och om det inte finns några hinder kommer flyttningen att vara genomförd inom 5 dagar och ett meddelande skickas ut. |
Om det är någon som SJÄLV har lyckats flytta en .nu domän till Enom
och ändrat ägare utan kostnad så berätta gärna hur det gick till och vilket Enom ombud som användes. Vi har ett antal domäner vi skulle behöva ändra ägare på, och för 1500 per domän blir det ju ganska dyrt. Jag har som sagt försökt via Namecheap men de gör inte transfer av nu domäner. Har ju sett tidigare i tråden att det 'borde gå' men efterlyser alltså svar från någon som verkligen har gjort det. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:45. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson