![]() |
Som sagt, minibikes.se - vad tycks?
|
+
Utseendemässigt snyggt. Lättnavigerat - Kontakta oss bryter ut helt och öppnar nytt fönster. Jag fattar varför men... Bilderna öppnas i popup - varför inte ha dem där "tummarna" är istället? Med tummarna under...? En körning av texten i Word's rättstavning kommer att ge några rödmarkeringer och (tror jag) några gröna Varför är det alltid lättare att se felen än det som är bra...? |
Håller med ovanstående, sidan ser bra ut, lättnavigerad så det får du ett stort plus för, dock ill jag ge dig ett litet minus då kontakt öppnas i nytt fönster, men det är ju iofs en smaksak. :D
|
Citat:
så att det inte öppnas i nytt fönster direkt. Kommer få kontaktinformation och om man vill till supporten får man trycka, då öppnas det dock ändå i nytt fönster. Men inte direkt. Ska kolla till stavfel och liknande också, var lite stressad igår :rolleyes: |
Citat:
Eller i alla fall ta bort "Prioritet" om du vill köra med perldesk. Thomas |
Citat:
och inte haft användning för det, så tänkte prova det. Men det du säger får mig att fundera lite, men å andra sidan får man tro så då kanske. Ska göra en avvägning av det iaf. |
off topic
vilken ålder är en sån cykel tänkt för egentligen? den är 40-50cm hög antar jag.. men klarar 100kg :) |
Citat:
Även om produkten verkar tillsynes billig är det ju ändå endel pengar som skall fram så att kunden känner sig trygg är nog en förutsättning för att denne skall trycka beställknappen, det kan vara skillanden mellan att det är du eller nån av dina konkurenter som skeppar ordern tillsist. Få köper nog produkter i denna prisklass utan att kolla runt lite. Även om det för oss med internetvana känns långt bort så kan jag tänka mej att det kommer finnas kunder som innan beställning kollar på din kontaktsida och då efter de få sekunder som den normale internetanvändare ger htmldokument innan uppfattningen är skapad, bedömer detta som för komplicerat och trycker på < knappen. Dock tycker jag "Eller i alla fall ta bort "Prioritet" om du vill köra med perldesk." saken känns viktig, det passar inte alls in. Thomas |
Citat:
Kanske inte mest bekväma fordonet men ger desto större fartkänsla. Absolut, det är ju en del pengar för kunden, så jag instämmer helt i det du skriver Thomas. Ikväll eller senast inatt kommer supportsystemet att tas bort och ersättas av enkelt kontaktformulär eller kanske bara en emailadress, samt telefonnummer och lite information om företaget. |
om man får åka på gata (och liknande) med dom så lär jag beställa en eller två st :)
|
Citat:
De går i 50 och är små, och Vägverket ser de nog som livsfarliga. Dock mindre vägar, inhägnade områden, gocartbanor och liknande ska det nog inte vara några problem, men detta är inget vi tar ansvar för. Man får hitta sina ställen :) |
mm.. grymt sugen ju..
väldans off-topic blev det.. och sidan.. håller med dom övriga.. den ser bra ut - enkel och smidig ser lite liten ut för oss med högre upplösning dock |
Citat:
Jo kan förstå det, man blir inte mindre sugen på att köra när man ser alla filmer när de bränner på. För att återgå till topic, bättre att den är mindre och platsar hos de som har lägre upplösning iaf. |
Snygg tycker jag!
|
Vi håller på att installera telefon nu, och vi har fått frågan om vi vill ha ett 0200-nummer, utan kostnad för oss.
Dock blir det ju mottagaren betalar, och vi vill ej betala för mobilsamtal, så det blir då två nummer, ett när man ringer från vanlig telefon och ett från mobiltelefon. Telefonen vi installerar nu blir tillägnad Minibikes.se tills allt där är klart i första rundan, och vi tar ställning till om vi ska fortsätta med en ny runda eller ej. Frågan är, ska vi låta de installera 0200-numret redan nu eller ger det någon konstig bild till besökarna? Vad tycker ni? |
|
Klart mycket bättre!!
Vad tror du om en liten videosnutt...? |
Citat:
Ang. videosnuyy, riktigt bra idé! Ska se till att försöka fixa det senare idag! |
Citat:
|
Mycket snygg layout på sidan, men jag kan inte förstå alla som säljer billiga pocketbikes på nätet att dom bara arrangerar import av dom, är det ingen som köper hem ett lager och säljer direkt? Hur många beställs det samtidigt egentligen?
|
Citat:
Yohan: Sant, men jag har tänkt att köpa hem lager och sälja direkt framöver, men det blir till våren. Denna gången blir det arrangerad import, beställer senast den 10e december. Kul att det är så positiva reaktioner på layouten :) |
Citat:
Jag kom på mig själv........ jag jög. det slutar på 8 miljoner. således 6 nolle :) rätt ska vara rätt. |
Citat:
Sammanfattning hittills: Fått otroligt mycket positiv respons nu, och sidan har rätt otroligt mycket besökare för att sälja en produkt, vill dock inte nämna några siffror. Nu hoppas jag att detta även avspeglar sig i antalet ordrar, men allt talar väl för det :lol: |
snyggt!
|
Om brödtexten och menypunkter ska vara så liten bör den vara skalbar. Jag förstår inte poängen att ange typsnittsstorlek i pixlar eller punkter när man kan göra det i procent och få exakt samma utseende + tillgängligheten på köpet.
Annars snyggt och prydligt på alla sätt. Vill ha! |
Citat:
Vad som tycks? Det tycks väl inget speciellt mer än en fråga bara.. kom du på idén med gruppköp själv? Eller valde du att härma någon annan? <_< Lite offtopic men, tycker det börjar dyka upp allt för många sidor som pysslar med precis samma sak som vi (du) gör. Skulle uppskattas mer om ni valde att trycka egna vägar i snön än att följa andras fotspår. Om ni förstår vad jag menar.. :blink: Mvh/Alper |
Citat:
Bara jag som tycker att be en konkurrent att ta en annan väg än den som konkurrenten tagit är smått pinsamt? Är inte så intresserad av vad en konkurrent skulle uppskatta för att slippa oss, och du får det låta som att ni funnit i ett antal år och har en ensamrätt på import av pocketbikes ;) Men ni har väl kanske tagit efter en annan aktör som sagt likadant till er :rolleyes: Vill du något mer ang. detta som är OT, kontakta mig personligen istället. |
Citat:
|
Konkurrens är bra, jag personligen har inget emot mina konkurrenter i den bransch jag är i, och pratar med flertalet hela tiden om sätt att göra saker bättre, ändra på, frågor och svar.
Två helt olika företag kan erbjuda samma tjänst/vara, är ju minsta problemet. Sedan kommer det garanterat vara skiljaktigheter rent organisatoriskt och funktionsmässigt internt bakom kulisserna och inte minst kundservice. Hur det blir här kommer jag följa med stort intresse mellan dom två erkända leverantörerna i tråden :) |
Kan hålla med, jag brukar bolla idéer med min konkurrent nästan dagligen och det tjänar båda parter på.
|
Citat:
Finns fler här på forumet som tror att de har ensamrätt på sina idéer och hemsidor och det är mer än pinsamt, jag ska presentera en artikel lite senare för alla wn-medlemmar som säkert kan vara både intressant och läsvärd där den kommer ställa en del frågor till en person som jag tror alla här inne ser som ett helgon, men som gjort precis samma sak - fast värre. Nåväl, konkurrenter är inte bara dåligt - de ska man lära sig av, och bli glad över att dom tror på sin egen idé(om man själv var den som började) men man ska akta sig för att hota, tro sig vara den enda med rätten till idéen eller säga att någon plagierat en. |
Instämmer totalt i vad programmer, jimmie, davve och decibel skriver.
Finns en bra anledning till att det råder fri konkurrens, och det tvingar ju aktörerna att pressa priser och höja kvaliteten. Det blir alltid positivt för både försäljaren och kunden, då försäljaren kan sälja en bättre vara och får nöjdare kunder, och kunden får alltså kanske en bättre produkt som följd av en hård konkurrens två företag emellan. Nu ska jag nämna en sak som inte har något med Alpers inlägg att göra, men är från någon pocketbikehandlare skulle jag tro. Vet dock inte vem och om det är så, det är min teori. Fick första dagen ett hotbrev till [email protected] om att denne man som mailade oss hört att någon anmält oss till flera myndigheter. Givetvis skrattade vi bara åt det, men olika sätt att hota verkar vara väldigt intressant för pocketbikehandlarna. Självklart hade denne någon angett en falsk emailadress också. Lite förvånad trots allt, tror knappast det brukar vara så här. |
Citat:
... och beställa hem flera åt gången kanske... :rolleyes: $$$.. *skämt* |
Sidan ser kanon bra ut i mina ögon! *OFFTOPIC* Måste ha en sån där :D *OFFTOPIC*
|
OT: För er som följt gruppimport är det ju totalt kaos där enligt mig, blev ingen import för min del då för få beställningar kom in, pratade med de som beställt och vi blåste av det hela. Kanske gruppimport också borde gjort ;)
Först öka på deras fraktpris massor, och nu såg jag att jag blivit bannad för att ha gjort ett inlägg där ägarna av gruppimport gjort bort sig med snack om att förstöra för andra genom att anmäla de för massa extra prishöjningar, där jag skrev lite rättigheter som de som beställt har. En riktig såpa om jag får säga mitt, tycker synd om alla som beställt där. Vad är meningen med detta inlägg? Tyckte det var relevant att efter debatten som uppkom att referera lite om vad som hänt. Gruppimport får gärna svara :) |
Hej.
Jag äger företaget som står bakom www.minis.se gruppköp. Måste bara tacka för reklamen och länken på Er sida. Mvh Edvard |
Citat:
|
Citat:
Men varför inte lagerföra dessa? :rolleyes: |
Citat:
//Björn |
Citat:
Finns företag som lagerför dessa. Ang varför vi inte gör detta är att det är vår affärsidé att just göra gruppköp. Men en och annan hamnar hos oss iaf som vi säljer direkt. Mvh Edvard |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson