WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Netland (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4585)

BE Network 2004-11-21 21:44

Hoj,

Någon som vet om det är ny ägare (ev. ägare) till Netland(se)?
Några andra som ligger på netland och märkt av mycket problem den senaste tiden?

-Jonas

Decibel 2004-11-21 21:56

Vad jag hört är det både ny ägare och lite problem, sen kan det mycket väl variera mellan kunder, såväl som på alla andra webbhotell.
Är dock inte kund där.

BE Network 2004-11-21 22:01

Citat:

Originally posted by Decibel@Nov 21 2004, 22:56
Vad jag hört är det både ny ägare och lite problem, sen kan det mycket väl variera mellan kunder, såväl som på alla andra webbhotell.
Är dock inte kund där.

Jag har oehörda problem, har en 3-4 konton hos dem. Lär väl iförsäg snart byta om inte problemen upphör.
Har varit så här ett bra tag nu...

Bansagi 2004-11-21 23:25

http://www.netland.se/agarbyte.asp :)

oJones 2004-11-22 18:58

Hej!

Det är jag som numera är ny ägare till Netland.

Vi är medvetna om problemen som varit under senaste tiden och kunder som hört av sig har fått ta del om information om varför det varit problem. Vi har en viss överkapacitet på våra system och haft en del kunder som skrivit kod med oändliga loopar och annat under utveckling av sina hemsida som stör alla tjänster på servern.
Överkapaciteten har vi löst på så vis att vi helt enkelt köpt in nya servrar för att dela upp allting. Nya mailservrar är inköpta, nya servrar för kund-hotellsbiten är inköpta osv. Vi har dock inte kunnat koppla in allting, trots att det står redo att användas, på grund av att den nya internetförbindelsen inte står klar.
Förseningen beror på konflikter mellan olika externa parter. Vi har fått preliminära datum på när allting ska vara klart, men hela tiden skjuts det fram på grund av olika anledningar som vi inte själva råder över. Eftersom avtal redan är skrivna kan vi alltså inte byta leverantör hur som helst.

Jag kan säga så mycket som att förbindelsen just nu är framgrävd så långt att det bara återstår ett fåtal meter och sedan ska det kopplas in i routrar osv. Så fort arbetet är utfört slår vi på strömmen och börjar portera över kunderna tills allting flyter på.

Jag försöker läsa inlägg här inne, men kan missa något mellan varven. Har ni fortsatta frågor eller liknande så maila gärna på [email protected] så tar vi det där.

BE Network 2004-11-22 22:35

Citat:

Originally posted by oJones@Nov 22 2004, 19:58
Hej!

Det är jag som numera är ny ägare till Netland.

Vi är medvetna om problemen som varit under senaste tiden och kunder som hört av sig har fått ta del om information om varför det varit problem. Vi har en viss överkapacitet på våra system och haft en del kunder som skrivit kod med oändliga loopar och annat under utveckling av sina hemsida som stör alla tjänster på servern.
Överkapaciteten har vi löst på så vis att vi helt enkelt köpt in nya servrar för att dela upp allting. Nya mailservrar är inköpta, nya servrar för kund-hotellsbiten är inköpta osv. Vi har dock inte kunnat koppla in allting, trots att det står redo att användas, på grund av att den nya internetförbindelsen inte står klar.
Förseningen beror på konflikter mellan olika externa parter. Vi har fått preliminära datum på när allting ska vara klart, men hela tiden skjuts det fram på grund av olika anledningar som vi inte själva råder över. Eftersom avtal redan är skrivna kan vi alltså inte byta leverantör hur som helst.

Jag kan säga så mycket som att förbindelsen just nu är framgrävd så långt att det bara återstår ett fåtal meter och sedan ska det kopplas in i routrar osv. Så fort arbetet är utfört slår vi på strömmen och börjar portera över kunderna tills allting flyter på.

Jag försöker läsa inlägg här inne, men kan missa något mellan varven. Har ni fortsatta frågor eller liknande så maila gärna på [email protected] så tar vi det där.

Hoj,

Skulle gärna mailat dig om det hade gått, men det går inte att komma åt min mail som ligger på mitt konto hos er.
Kvick fråga, står ni för någon kompensation pga. alla störningar de senaste månaderna?

Förstår att allt inte är ert fel, men jag förlorar dagligen en del pengar på det och eftersom jag lever på detta så får jag väl käka konserver nu i några veckor.

Nej men skämt åt sidan, du får gärna skicka iväg ett mail till mig på [email protected] med lite mer info har lite andra grejer jag också behöver ta upp, någon faktura som var fel, osv.

Ha de fint!

-Jonas

jonny 2004-11-23 01:11

Jag hade uppfattningen att kunder väldigt snabbt flyr ett webbhotell när tjänsterna inte fungerar. Därför vore det intressant att få höra vad som får dig att stanna kvar om du dagligen förlorar pengar på de problem som finns i dagsläget.

BE Network 2004-11-23 08:44

Citat:

Originally posted by jonny@Nov 23 2004, 02:11
Jag hade uppfattningen att kunder väldigt snabbt flyr ett webbhotell när tjänsterna inte fungerar. Därför vore det intressant att få höra vad som får dig att stanna kvar om du dagligen förlorar pengar på de problem som finns i dagsläget.
Har inte tid med allt krångel som medför en flytt. Har varit i USA under en period vilket har gjort mig halft förlamad att kunna ändra på något.

oJones 2004-11-23 09:52

Hej!

Mailservern har inte haft något problem, förutom webmailen som har en tendens att sega ihop vid peakar.
Det ska inte vara något problem att maila till oss och om din mail itne skulle fungera så finns det ett formulär vid vår hemsida du kan nå oss genom.
Jag hör av mig till dig under dagen om det du ville diskutera.

Helix 2004-11-23 16:19

Hej,

Sjalv har jag lamnat in min uppsagning och nar tiden ar gangen sa ar jag ocksa borta. Det varsta kanske med hotellet, forutom nertider, ar ju framforallt att man kan inte styra nagot sjalv. Inte andra losenord, lagga upp databaser eller skapa underdomaner. Allt det gar att gora endast om man mailar in till webbhotellet. Detta ar lojligt. Det finns alldeles for manga alternativ i denna prisklass, sa jag forstar inte varfor man skall ligga kvar dar!

BE Network 2004-11-23 21:43

Citat:

Originally posted by MusikGuru@Nov 23 2004, 17:19
Hej,

Sjalv har jag lamnat in min uppsagning och nar tiden ar gangen sa ar jag ocksa borta. Det varsta kanske med hotellet, forutom nertider, ar ju framforallt att man kan inte styra nagot sjalv. Inte andra losenord, lagga upp databaser eller skapa underdomaner. Allt det gar att gora endast om man mailar in till webbhotellet. Detta ar lojligt. Det finns alldeles for manga alternativ i denna prisklass, sa jag forstar inte varfor man skall ligga kvar dar!

Alltså netland är enligt mig iaf ett bra och prisvärt ställa att ha sina sajter på. Annars hade jag inte en gång i tiden placerat alla mina sajter där. Självklart är driftstatusen under den senaste tiden inte acceptabel men å andra sidan lovar de att ordna detta inom kort. Jag har alltid fått mycket bra och snabb support främst via ICQ.

Om bara driftproblemen upphör så kommer jag alltid vara kvar på netland...

Den som lever får se =)

Helix 2004-11-24 04:35

Ja, kanske du tycker det. Jag har haft sidan dar i snart ett ar och tycker inte alls att dessa driftproblem har varit tidsbegransade tills nyligen. Ofta sa har sidan segat ner p.g.a. deras mysql, som verkar ha varit mycket belastat. Under topparna pa dagarna sa har det tagit langt tid att ladda vanliga textsidor, som varit baserade pa en databas. Dessutom att inte ha en kontrollpanel man kan skota enkla uppgifter sjalv kanns ju foraldrat av ett webbhotell idag. Kanns amatormassigt att man for alla andringar skall behova maila in och vanta pa ett svar. Lojligt!

Storen 2004-11-24 09:13

Citat:

Originally posted by MusikGuru@Nov 24 2004, 05:35
Kanns amatormassigt att man for alla andringar skall behova maila in och vanta pa ett svar. Lojligt!
Vad jag reagerar på är att detta tar ju även tid av någon administratör på webbhotellet. Genom en användarvänlig kontrollpanel kan ju intäkterna användas till säkrare servrar... ;)

Dessutom så får kunderna valuta och mer möjligheter för de pengar dom betalar...

jonny 2004-11-24 13:53

Beror i och för sig på. Kontrollpaneler i sig kostar pengar.

Och många gånger behövs diskussioner med supportpersonal innan kunden vet vilken tjänst de egentligen vill ha.

Det finns säkert en grupp kunder som vill ha ett webbhotell där de inte gör speciellt mycket själva utan ringer till sin kontaktperson som fixar det åt dem. Det innebär ju däremot en högre kostnad för kunden, men för de som inte riktigt har koll kan det kanske vara bättre.

Poängen är att det inte behöver vara av ondo att kontakta supporten på webbhotellet.

Joel 2004-11-24 14:04

Citat:

Originally posted by jonny@Nov 24 2004, 14:53
Beror i och för sig på. Kontrollpaneler i sig kostar pengar.

Och många gånger behövs diskussioner med supportpersonal innan kunden vet vilken tjänst de egentligen vill ha.

Det finns säkert en grupp kunder som vill ha ett webbhotell där de inte gör speciellt mycket själva utan ringer till sin kontaktperson som fixar det åt dem. Det innebär ju däremot en högre kostnad för kunden, men för de som inte riktigt har koll kan det kanske vara bättre.

Poängen är att det inte behöver vara av ondo att kontakta supporten på webbhotellet.

Allt blir mer och mer automatiserat, men ändå finns det bensinmackar där folk tankar bilen åt en, tvättar rutan osv. Och ändå finns det banker där du skriver på ett papper för att få ta ut pengar, där internetbank eller uttagsautomat inte existerar. Det är rätt skoj att sånna lever kvar trotts allt ^^

Storen 2004-11-24 16:19

Citat:

Originally posted by jonny@Nov 24 2004, 14:53
Beror i och för sig på. Kontrollpaneler i sig kostar pengar.

Och många gånger behövs diskussioner med supportpersonal innan kunden vet vilken tjänst de egentligen vill ha.

Det finns säkert en grupp kunder som vill ha ett webbhotell där de inte gör speciellt mycket själva utan ringer till sin kontaktperson som fixar det åt dem. Det innebär ju däremot en högre kostnad för kunden, men för de som inte riktigt har koll kan det kanske vara bättre.

Poängen är att det inte behöver vara av ondo att kontakta supporten på webbhotellet.

Visst kostar det pengar, men kanske inte riktigt lika mycket som personalen gör. Dessutom är det en investering med kostnad att dra av.
Det finns inget som säger att kunden måste använda sig av den, det finns ju dom som vill bli servade. Men som du skriver kan det bli en högre kostnad för kunden i form av support/installationsavgift.
Angående diskussioner så handlar det väl snarare om att sälja i försäljningsskedet redan innan kunden tecknar kontot?

Tycker förövrigt inte att det handlar om huruvida det är "av ondo" eller inte med supportkontakt, men man måste fundera över möjligheterna att effektivisera supporten / företaget..

Men, men... Hoppas att det löser sig för vår ursprungliga frågeställare i alla fall.. ;)

Jon A 2004-12-01 14:19

Vad är det som händer med Netland egentligen? Gör dom något överhuvudtaget för att förbättra tjänsten? Hört från flera håll att servern varit otillgänglig i 20 timmar. BBB-kunder är det helt dött för.

BE Network 2004-12-01 14:36

Citat:

Originally posted by Jon Adolfsson@Dec 1 2004, 15:19
Vad är det som händer med Netland egentligen? Gör dom något överhuvudtaget för att förbättra tjänsten? Hört från flera håll att servern varit otillgänglig i 20 timmar. BBB-kunder är det helt dött för.
Jo det är kaos, måste tyvärr flytta mina sajter därifrån nu i dagarna för det här är ohållbart.
Är det någon som är intresserad av att vara med och dela på en server så har jag iaf beställt en så släng gärna iväg ett mail isåfall, [email protected].

Helix 2004-12-01 16:08

Naaa, det de haller pa med ar helt ohallbort. Forst ar inte servrarna igang pa flera timmar. Man forlorar massor av information och mail pa vagen och sedan kommer ett informationsmail om leverantorbyte.

Som en laxa for sadant beteende hoppas jag de forlorar manga kunder.

Visst efterat! Som jag sade tidigare, sa ar Netland ett gammalt kapitel for mig.

Mario 2004-12-01 17:12

Vilket jävla skämt, få igång mailen ffs.

porra 2004-12-01 22:01

Netland har blivit totalt värdelöst, jag har (hade) över 10 domäner där. Har blivit lovad i snart 6 månader att det ska bli bättre, men det blir bara sämre och sämre. Netland var för ett halvår sedan det absolut bästa alternativet, men tyvärr så är det inte så längre. Det som retar mig mest är att jag ska vara tvungen att betala för 12 månader som jag inte kommer att använda pga deras avtal. men det blir billigare att betala det och flytta alltsammans än att förlora hundratals kronor varje dag.

Så vill ni ha ett webhotell med flera timmars avbrott varje dag så är netland alternativet för er.

Visst jag förstår att allt inte är deras fel, men det hjälper inte mig. Och har man kunder som skriver kod som förstör för andra får man välja vilka man vill ha kvar. Jag har inte stannat.

Tobias Turesson 2004-12-02 01:11

Citat:

Originally posted by porra@Dec 1 2004, 23:01
Netland har blivit totalt värdelöst, jag har (hade) över 10 domäner där. Har blivit lovad i snart 6 månader att det ska bli bättre, men det blir bara sämre och sämre. Netland var för ett halvår sedan det absolut bästa alternativet, men tyvärr så är det inte så längre. Det som retar mig mest är att jag ska vara tvungen att betala för 12 månader som jag inte kommer att använda pga deras avtal. men det blir billigare att betala det och flytta alltsammans än att förlora hundratals kronor varje dag.

Så vill ni ha ett webhotell med flera timmars avbrott varje dag så är netland alternativet för er.

Visst jag förstår att allt inte är deras fel, men det hjälper inte mig. Och har man kunder som skriver kod som förstör för andra får man välja vilka man vill ha kvar. Jag har inte stannat.

Är i precis samma sits, hoppas bara på att de blir ännu sämre så de av rent hjärta river avtalet.
De tjänar inget på att tvinga kvar kunder, som sprider skit.

BE Network 2004-12-02 08:59

Citat:

Originally posted by porra@Dec 1 2004, 23:01
Netland har blivit totalt värdelöst, jag har (hade) över 10 domäner där. Har blivit lovad i snart 6 månader att det ska bli bättre, men det blir bara sämre och sämre. Netland var för ett halvår sedan det absolut bästa alternativet, men tyvärr så är det inte så längre. Det som retar mig mest är att jag ska vara tvungen att betala för 12 månader som jag inte kommer att använda pga deras avtal. men det blir billigare att betala det och flytta alltsammans än att förlora hundratals kronor varje dag.

Så vill ni ha ett webhotell med flera timmars avbrott varje dag så är netland alternativet för er.

Visst jag förstår att allt inte är deras fel, men det hjälper inte mig. Och har man kunder som skriver kod som förstör för andra får man välja vilka man vill ha kvar. Jag har inte stannat.

Att bli tvingad till att fortsätta att betala ser jag som rena fjanterierna. Sköter dem inte det här snyggt nu och ersätter missnöjda kunder så kommer dem göra bort sig helt och hållet och inte ha en kund kvar!

Att tvingas betala 12 månader till när det är så fruktansvärt mycket strul så går jag den juridiska vägen.

Decibel 2004-12-02 11:16

Att gå den juridiska vägen låter mer som en standardåkomma väldigt många fått för sig löser allt.

Tyvärr är det inte så enkelt, det juridiska ska man med stor försiktighet sätta sig in i redan när man från början sluter avtal, oavsett om det rör sig om webbhotell eller dagstidningen.
Rent moraliskt kan det väl ses som välgörande om just netland gör något för att återfå sitt förtroende för sina kunder genom någon vänlig gest.
Jag kan inte vara oberoende och se det från utsidan, men första tanken man får är "ännu inte en till 99kr".

Som jag sagt i andra trådar, ha god kontakt med företaget, skicka mail så fort du undrar något, om sedan dom inte svarar så är det ju inte ditt som kunds problem utan bara ytterligare aspekter att ifrågasätta i ditt val av webbhotell.

esset 2004-12-02 11:47

Samtidigt borde det ju enligt avtal stå att servern ska ha (t.ex.) 97% uptime.

BE Network 2004-12-02 11:49

Citat:

Originally posted by Decibel@Dec 2 2004, 12:16
Att gå den juridiska vägen låter mer som en standardåkomma väldigt många fått för sig löser allt.

Tyvärr är det inte så enkelt, det juridiska ska man med stor försiktighet sätta sig in i redan när man från början sluter avtal, oavsett om det rör sig om webbhotell eller dagstidningen.
Rent moraliskt kan det väl ses som välgörande om just netland gör något för att återfå sitt förtroende för sina kunder genom någon vänlig gest.
Jag kan inte vara oberoende och se det från utsidan, men första tanken man får är "ännu inte en till 99kr".

Som jag sagt i andra trådar, ha god kontakt med företaget, skicka mail så fort du undrar något, om sedan dom inte svarar så är det ju inte ditt som kunds problem utan bara ytterligare aspekter att ifrågasätta i ditt val av webbhotell.

Hej,

Ja men det är inte med Netlandia som det nu heter jag har skrivit avtal med. Det står även i avtalet som netlandia nu har att det sägs upp omedelbart om det är allvarliga driftstörningar och det anser jag absolut att det är. Att inte kunna nå sin e-post vid 2/5 försök och inte ftp:n vid 1/3 försök är ju värdelöst.

Tobias Turesson 2004-12-02 12:11

Står det, för visst måste det klassas som allvarliga driftstörningar.
Säg till om någon säger upp sitt för då hänger jag på ;D

Storen 2004-12-02 12:23

Citat:

Originally posted by Blue-Eye@Dec 2 2004, 11:49
Hej,

Ja men det är inte med Netlandia som det nu heter jag har skrivit avtal med.

Det står även i avtalet som netlandia nu har att det sägs upp omedelbart om det är allvarliga driftstörningar och det anser jag absolut att det är.

Hmm, gällande avtal eller inte ? ;)

oJones 2004-12-02 13:47

Hej!

Tråkigt och höra så många negativa röster, men jag är inte sämre än att jag besvarar allt vad jag kan se.
Som tidigare gäller så nås vi lättast på [email protected]

Alla våra kunder fick de senaste dagarna ett mail om vad som hänt och vad som kommer ske i framtiden.
För er andra kör jag en kortare version här. Vill ni hela versionen så maila oss så skickar vi direkt.

Först och främst vill jag än en gång poängtera att det är nya ägare sedan någon månad tillbaka, vilket innebär att förbättringarna inte hunnit komma upp ännu.

De senaste dagarna har vi haft enorma problem med DCS som stått för vår Internet-förbindelse. De hade ett flertal gånger elektriska problem nu den senaste tiden som de inte tycktes få någon lösning på. UPSen de hade stod pall 5 minuter och hade ingen reservlösning. Problemen blev så stora till slut att vi kände att vi inte hade någon möjlighet att stanna kvar. Alla servrar flyttades från dem på studs. Vi kände att vi hade det att välja på, eller att ligga kvar och hoppas på att det skulle ordna sig. Men vi kände givetvis ansvaret gentemot våra kunder och valde därför den snabbaste och säkraste vägen.
Anledningen till att besökare från Bredbandsbolaget och Telia inte kommit in på sajterna har legat utanför vår räckvidd. Tydligen följer inte BBB och Telia den standard som gäller. Ingenting vi kunde påskynda eller göra någonting åt. Allt vi gjorde, gjordes på snabbast möjliga vis.
Vi har köpt in nya servrar som står redo att användas, men innan vi vill sätta upp dem håller vi på att få in egen lina.
Vi har haft problem med att få fram grävning och svetsning, men det ska snart vara avklarat.

Vi är fullt medvetna om problemen som varit och vi har en lösning på alltihopa, men allting går inte att lösa på en eftermiddag (även om vi gör vad vi kan för att det ska gå så fort som möjligt).
Att kunder väljer att flytta från oss på grund av problemen som varit är helt förståeligt, men jag hoppas ni kan ge det lite tid och se att det verkligen går bra. Att det fungerade perfekt för ett halvår sedan och sämre nu har helt enkelt berott på att det blivit för tungt med kunder på samma servrar. Som nybliven ägare köpte jag direkt in servrar, men har problem med ny internetuppkopplingen för dem. Det löser sig helt klart inom kort.

De som vill säga upp sig tänker jag inte sätta käppar i hjulet för. Att börja snacka om att vi är så hemska med avtalstiden är inte vårt fel. Det står tydligt i avtalet vad som gäller och som kund har man godkännt det innan tjänsten tagits i bruk.
Däremot kan Mario (ganska säker på att det var du i vart fall) intyga att vi inte har hållit det minsta hårt på avtalsperioden.
Vi har inga problem att kompensera för problemen som varit, det är bara att höra av sig. Vi vill inget hellre än att ha nöjda kunder och fungerande tjänster.

Som jag tidigare sagt, jag kollar inte dagligen här inne så maila mig gärna om ni har funderingar.

porra 2004-12-02 15:29

Citat:

Originally posted by oJones@Dec 2 2004, 14:47


Alla våra kunder fick de senaste dagarna ett mail om vad som hänt och vad som kommer ske i framtiden.
För er andra kör jag en kortare version här. Vill ni hela versionen så maila oss så skickar vi direkt.

Det var intressant att veta att "ALLA" utom jag då fått ett mail med förklaring. Jag har ca 10 domäner där och har inte fått ett enda mail till någon av dom med en förklaring. Kan ju vara intressant att få veta anledningen! Det enda mail jag fått är nedanstående, när jag fråga varför mailservern legat nere över 6 timmar.

Hej!

Mailservern har varit igång sedan 15:00. Vissa operatörer har dock inte hunnit uppdatera till vårt nya ip-nummer.
Det kommer ett mail till adressen du beställt dina konton till om en liten stund om mer information om det hela.

Med vänlig hälsning,
Kim Jensen
Netland Webbhotell

E-post: [email protected]
Internet: http://www.netland.se/

Om man byter IP-nummer mm, borde man gå ut och förvarna sina kunder, sedan så vill jag även påpeka att mailen började fungera vid 20.00 ungefär och jag vet att det var flertal mail som spårlöst försvann under tiden.

BE Network 2004-12-02 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av porra
Citat:

Ursprungligen postat av oJones

Alla våra kunder fick de senaste dagarna ett mail om vad som hänt och vad som kommer ske i framtiden.
För er andra kör jag en kortare version här. Vill ni hela versionen så maila oss så skickar vi direkt.

Det var intressant att veta att "ALLA" utom jag då fått ett mail med förklaring. Jag har ca 10 domäner där och har inte fått ett enda mail till någon av dom med en förklaring. Kan ju vara intressant att få veta anledningen! Det enda mail jag fått är nedanstående, när jag fråga varför mailservern legat nere över 6 timmar.

Hej!

Mailservern har varit igång sedan 15:00. Vissa operatörer har dock inte hunnit uppdatera till vårt nya ip-nummer.
Det kommer ett mail till adressen du beställt dina konton till om en liten stund om mer information om det hela.

Med vänlig hälsning,
Kim Jensen
Netland Webbhotell

E-post: [email protected]
Internet: http://www.netland.se/

Om man byter IP-nummer mm, borde man gå ut och förvarna sina kunder, sedan så vill jag även påpeka att mailen började fungera vid 20.00 ungefär och jag vet att det var flertal mail som spårlöst försvann under tiden.

Fick inte det mailet jag heller faktiskt.. Men men tycker netlands svar lät bra!
-Jonas

Thomas 2004-12-02 15:54

Citat:

Originally posted by oJones@Dec 2 2004, 13:47
Som tidigare gäller så nås vi lättast på [email protected]
Förstår frustationen och tycker det är helt okey att man postar på WN ang företag som vägrar kommunisera ut vad det är för bekymmer, men så är ju inte fallet här. I alla fall inte just nu.

I detta fallet när ägaren är här på WN och svarar på trådarna så finns det ju goodwill, därmed prova att söka svaret på frågorna hos källan via [email protected].

Om inte det är lösningen på problemet och man vill prata med andra som använder samma tjänst för att tillsammans bilda sig en uppfattning av problemet så är WN här för att hjälpa till, men inte i varje enskilt fall av vad som kan gå fel i den dagliga driften av webhosting.

Tycker vi låser denna tråd med ett citat av ägaren så skapar vi nya trådar om behovet enligt ovanstående finns, och att man använder företagets support i den mån det går.

Thomas

Citat:

För er andra kör jag en kortare version här. Vill ni hela versionen så maila oss så skickar vi direkt.

Först och främst vill jag än en gång poängtera att det är nya ägare sedan någon månad tillbaka, vilket innebär att förbättringarna inte hunnit komma upp ännu.

De senaste dagarna har vi haft enorma problem med DCS som stått för vår Internet-förbindelse. De hade ett flertal gånger elektriska problem nu den senaste tiden som de inte tycktes få någon lösning på. UPSen de hade stod pall 5 minuter och hade ingen reservlösning. Problemen blev så stora till slut att vi kände att vi inte hade någon möjlighet att stanna kvar. Alla servrar flyttades från dem på studs. Vi kände att vi hade det att välja på, eller att ligga kvar och hoppas på att det skulle ordna sig. Men vi kände givetvis ansvaret gentemot våra kunder och valde därför den snabbaste och säkraste vägen.
Anledningen till att besökare från Bredbandsbolaget och Telia inte kommit in på sajterna har legat utanför vår räckvidd. Tydligen följer inte BBB och Telia den standard som gäller. Ingenting vi kunde påskynda eller göra någonting åt. Allt vi gjorde, gjordes på snabbast möjliga vis.
Vi har köpt in nya servrar som står redo att användas, men innan vi vill sätta upp dem håller vi på att få in egen lina.
Vi har haft problem med att få fram grävning och svetsning, men det ska snart vara avklarat.

Vi är fullt medvetna om problemen som varit och vi har en lösning på alltihopa, men allting går inte att lösa på en eftermiddag (även om vi gör vad vi kan för att det ska gå så fort som möjligt).
Att kunder väljer att flytta från oss på grund av problemen som varit är helt förståeligt, men jag hoppas ni kan ge det lite tid och se att det verkligen går bra. Att det fungerade perfekt för ett halvår sedan och sämre nu har helt enkelt berott på att det blivit för tungt med kunder på samma servrar. Som nybliven ägare köpte jag direkt in servrar, men har problem med ny internetuppkopplingen för dem. Det löser sig helt klart inom kort.

De som vill säga upp sig tänker jag inte sätta käppar i hjulet för. Att börja snacka om att vi är så hemska med avtalstiden är inte vårt fel. Det står tydligt i avtalet vad som gäller och som kund har man godkännt det innan tjänsten tagits i bruk.
Däremot kan Mario (ganska säker på att det var du i vart fall) intyga att vi inte har hållit det minsta hårt på avtalsperioden.
Vi har inga problem att kompensera för problemen som varit, det är bara att höra av sig. Vi vill inget hellre än att ha nöjda kunder och fungerande tjänster



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson