![]() |
Funderar på ett firmanamn som skall ersätta Planet Six
Skall innehålla nåt bra med QU som förkortning. Funderar på "Quality Unlimited", nån annan som kommer på nåt bra? Thomas |
"Quality Unit" kanske... Eller "Quite Useful" ;) :huh: :unsure:
|
Quality Unleashed
Quantity United Quack Unlimited? :D Quake Unified Quick Uncle :lol: ... Inget direkt bra, men kanske kan ge förslag inför något bättre? Spelar det någon roll om namnet är på svenska eller engelska? |
Kanske "Quite Unique", ? :)
|
"Quirks Unleashed" ...hehe lite för negativt kanske.
QUte (elite spelling för CUTE). Öppnar för div möjligheter när man skapar en logotyp. |
*bump*
/T |
Citat:
Verkar inte som att du äger domänen qu.se... |
Citat:
|
Humn "Quality Unleashed" kanske kan vara en kandidat, det blir nåt likande "Kvalitet Lösgjord" eller nåt då va?
Quality Unleashed AB ... humn ... Detta var inte lätt hehe, cred till den som kommer på vad min firma skall heta framöver. Thomas |
Que You, är det första jag tänker på när jag ser det, köa dig...hmm
|
*Qamp Unltd.
*Qlaim Useful *Queer Union ;) Sounds cool, sounds old school. |
Citat:
|
Qreative Unit?
Qarma Unfettered? Mycket beror på vad företaget ska göra för något? Jag brukar vara ganska bra på att skapa namn och liknande om jag bara har en allmän inriktning som jag kan basera arbetet på. |
Några förslag:
qualitative utility qualitative utilities quality utilities quick utility quick utilities quest universal quality universal Några ord på U: utility user urge universal ultimate Några ord på Q quaint - underlig; pittoresk ;) qualitative - kvalitativ quench - släcka, dämpa, kuva quest - sökande quick - snabb, kvick quirk - underlighet, nyck <_< |
Queer Unit :lol:
Queen Ulrica <_< Quit Urge... Quality Urge "I've got an urge for quality" !! <- De var ju riktigt bra! "Jag har ett starkt begär för kvalitet" (ungefär) |
Quality United AB
|
Citat:
Undra hur det uppfattas av engelsktalande, krystat, bakvänt eller okey!? Vill inte ha Quality United om ex United Quality är det som låter bäst för en amerikan, vill inte att det skall bli för uppenbart att det är domännamnet som avgör helt, vilket iofs är sanningen hehe ... Har vi nån med engelska som modersmål eller nån som bott i US eller GB länge här på WN, alt känner nån som kan uttala sig om det låter okey. Thomas |
Kanske nåt latinskt ?
Q: http://www.sunsite.ubc.ca/LatinDicti...perText/q.html U:http://www.sunsite.ubc.ca/LatinDicti...perText/u.html |
Quality Unit är väl bättre då...
|
Kommer ni även behålla p6.com?
|
Citat:
Thomas |
Jag som trodde man valde domännamnet efter företagets namn å inte tvärtom? ^^
|
Citat:
(tänker på alla som försöker hitta på webtjänster som passar in på dom domännamn dom kommit över) :D |
Citat:
håller med det som Thomas skrivit i någon tråd tidigare. det är dags att välja företagsnamn efter domän, inte tvärtom :) edit: speciellt om det är något så exceptionellt som ett tvåbokstavsdomän, under .com :) de kostar ju nästan lika mycket (och mer i vissa fall) som summan pengar man måste föra in i ett AB vid start. |
vad sägs om QUattro
|
Citat:
|
Citat:
Audis system för 4-hjulsdrift kallas "Quattro" så jag skulle inte kalla det "serie" eftersom det kan applicaras på alla Audis bilmodeller, men... Ang. namn så... Quite Unusual skulle jag köra på. Det namnet kommer man ihåg. Quality United/Unlimited/whatever låter bara pretantiöst och saknar betydelse. Quite Unusual kan man alltid spela på i marknadsföring genom att påstå att man gör något som ingen annan gör. |
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:42. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson