WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Träff för medlemmarna (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4506)

Emil_P 2004-11-17 12:02

Det har varit mycket snack från och till om att träffas och jag tänkte höra hur intresset är. Jag kan tänka mig att hjälpa till och sätta ihop ett litet event där vi kan träffas upp och snacka lite internet-biz och på så sätt skapa fler personliga kontakter.

Någon som är intresserad? Posta då en intresseanmälan här!

nomicon 2004-11-17 13:48

Tjena..

Väldigt intresserad! Sign me up! :D

-Martin

magiana 2004-11-17 13:57

Visst, det vore kul/intressant! Dock är jag lite handikappad för närvarande så jag har svårt att ta mig till annan ort. Kan det lösas vill jag vara med.

andhol 2004-11-17 13:59

Låter mycket trevligt, dock lite berorende på när i tiden (och kanske vart)?

Dock en mycket bra idé brukar ofta kunna bli mycket kreativa tankar och idéer på sådana träffar.

/Anders Holgersson

jake 2004-11-17 14:03

låter intressant.
gärna med någon aktivitet, tex föredrag om något aktuellt ämne eller dylikt.

digiArt 2004-11-17 14:09

Intresserad, om tid och plats fungerar

Qo-naq 2004-11-17 14:31

Jag är definitivt intresserad. Är det inom Stockholms närområde och tidpunkten är den rätta motsäger jag mig absolut inte en sådan möjlighet.

Något sånt här vore inte dumt?

Infocore 2004-11-17 15:11

Som alla andra svarat, om tid och plats är rimligt så sign me up! =)

Anders 2004-11-17 15:20

Citat:

Originally posted by MissDomain@Nov 17 2004, 13:02
Det har varit mycket snack från och till om att träffas och jag tänkte höra hur intresset är. Jag kan tänka mig att hjälpa till och sätta ihop ett litet event där vi kan träffas upp och snacka lite internet-biz och på så sätt skapa fler personliga kontakter.

Någon som är intresserad? Posta då en intresseanmälan här!

Intresse finns men jag ser gärna att en eventuell träff planeras en bra bit i förväg så man kan skaffa biljetter mm för resan.

Thomas 2004-11-17 17:02

Vi spånade lite i detta sist jag och Mats träffades (2 veckor sedan), då sa vi att vi skulle försöka få till nåt liknade, kanske inte så flashigt första gången utan ett tillfälle att mötas IRL, planen var då att det skulle äga rum runt GBG, mestadels för att där hade vi möjligen kontakter som kunde ha nytta av rent praktiskt gällande boende osv, samt att kommunikationen bedömdes rimlig med Sthlm, Malmö osv ... (3-4 timmar med tåg).

Vi kom inte längre än detta ... hehe ...

Är det i början på nästa år som är intressant, eller slutet av detta?

Thomas

nomicon 2004-11-17 18:23

Jag skulle föreslå Stockholm eller Göteborg (gärna gbg för mig, gillar den staden:) ) i slutet av Januari 2005, dels därför det
är gott om tid tills dess, samt att man kanske har mer slantar i plånboken efter all julhandel? :)

-Martin

Anders 2004-11-17 18:56

Citat:

Originally posted by Thomas@Nov 17 2004, 18:02
Är det i början på nästa år som är intressant, eller slutet av detta?
Början av 2005 passar bättre för mig, december har en tendens att bli rätt hektisk...

Jester 2004-11-17 19:47

Varför inte starta en omröstning blande det 5 (eller fler?) största städerna och se var det största intresset finns?

Stockholm
Göteborg
Malmö
Luleå
Gävle

Kanske? Lagom spridet?

Emil_P 2004-11-17 21:08

Citat:

Originally posted by Jester@Nov 17 2004, 20:47
Varför inte starta en omröstning blande det 5 (eller fler?) största städerna och se var det största intresset finns?
Jag tycker att det är bättre att utgå ifrån var det finns bäst förutsättningar för att köra ett event. Det behövs ju lokal, boendemöjligheter och varför inte några föredragshållare som jake föreslår.

Mario 2004-11-17 21:16

Jag kan anordna fest...

...med 5:1 bitchratio, 5tjejer per 1kille, lär bli en bra fest, ska vi satsa på aftonbladet?

http://www.123flashgames.com/shh.gif

Tobias Turesson 2004-11-17 21:39

Tar vi in brudarna från Polen eller ?

Filip 2004-11-17 22:24

Detta har tidigare diskuterats i följande trådar:

http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...&t=115&hl=&s=wn
http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...t=1123&hl=&s=wn

Vi kanske borde skriva en önskelista, om vad vi vill göra och hur vi vill ha det?

Min önskelista:
  • Föredragshållare från intressanta företag. T.ex. Google, Advertising, etc...
  • Gemensam helpension med boende och mat (som man själv får betala, såklart)
  • Central plats, där så många kan ta sig på ett enkelt sätt. Stockholm och Göteborg, borde vara de enda kandidaterna. Eller?

Emil_P 2004-11-17 22:50

Jag föreslår följande;

Datum:
Lördagen den 4 februari 2005.
Veckan efter lönen kommit. ;)

Stad:
Stockholm

Plats:
Meddelas senare

Program:
- Föredrag fram till lunch
- Gemensam lunch
- Mingel och nätverkande
- Frivillig middag och pub-besök senare på kvällen

Vad tror ni?

Andreas Bard 2004-11-17 23:01

Tycker ovanstående förslag låter som en utmärkt ide . . .

Mario 2004-11-17 23:14

Mingla med iskalla datornördar, wohoo. Vem ska med på kryssning till tallin istället?

Emil_P 2004-11-17 23:27

Citat:

Originally posted by Mario@Nov 18 2004, 00:14
Mingla med iskalla datornördar, wohoo. Vem ska med på kryssning till tallin istället?
Tack Mario, men har du inget vettigt att säga så ta gärna båten till Tallin så vi slipper dina inlägg i denna tråd.

En fråga till er andra:
Vad är mest intressant när det gäller föredrag?
Ska det vara utbildning, trender eller inspiratation?
Eller en kombination av olika typer av föredrag?

Mario 2004-11-18 00:00

Mina inlägg är väldigt vettiga, jag la fram ett förslag, precis som dig, har du något emot det?

nomicon 2004-11-18 00:11

Citat:

Ursprungligen postat av MissDomain
Citat:

Ursprungligen postat av Mario

Tack Mario, men har du inget vettigt att säga så ta gärna båten till Tallin så vi slipper dina inlägg i denna tråd.

En fråga till er andra:
Vad är mest intressant när det gäller föredrag?
Ska det vara utbildning, trender eller inspiratation?
Eller en kombination av olika typer av föredrag?

Hejsan.

Tycker det låter lysande.
utbildning, kanske lite kort om tid, snarare föredrag från någon stor
aktör på marknaden, enda jag kommer på såhär på rak arm,
lunarstorm?
Och varför inte lite inspiration, men den kommer nog självmant när man träffar alla likasinnande, och
efter några pilsner på kvällssidan :)

-Martin

Anders 2004-11-18 00:29

Citat:

Originally posted by MissDomain@Nov 17 2004, 23:50
Jag föreslår följande;

Datum:
Lördagen den 4 februari 2005.
Veckan efter lönen kommit. ;)

Stad:
Stockholm

Plats:
Meddelas senare

Program:
- Föredrag fram till lunch
- Gemensam lunch
- Mingel och nätverkande
- Frivillig middag och pub-besök senare på kvällen

Vad tror ni?

Låter bra. Personligen föredrar jag Sthlm före Gbg eftersom man kan ta flyget till Sthlm... Sthlm är dessutom bättre ur bostadssynpunkt för min del.

Ang. programmet. Låter bra. Jag håller med nomicon att utbildning kan bli kämpigt att klämma in. Måste ju ha nåt att se fram emot inför nästa träff? :) De andra förslagen låter intressant.

Kanske något om marknadsföring?

Thomas 2004-11-18 00:36

Citat:

Originally posted by MissDomain@Nov 17 2004, 22:08
Jag tycker att det är bättre att utgå ifrån var det finns bäst förutsättningar för att köra ett event. Det behövs ju lokal, boendemöjligheter och varför inte några föredragshållare som jake föreslår.
Japp precis, det är det svåra att få till, lokal och boende, sedan var det är spelar inte så stor roll bara förutsättningarna är rätt.

Jag tror en grupp som kunde kolla på detta vora najs, sedan gör vi en officiell sida och tar in intresseanmälningar när gruppen kommit fram till bästa lösningen för så många som möjligt.

Jag hade helst sett en träff i avspänd miljö där vi kan snacka och kanske lyssa lite på vissa medlemmar på WN, och senare dricka öl på kvällen, men om det finns intresse från andra att komma till vår träff och ha föreläsningar så är det ju det kul, men sånt har väl en tendes att blir rena reklampredikningarna.

Har vi nån mer än MissDomain som är duktig på att fixa liknade som vill ingå i en träffgrupp, jag kan vara med och jaga sponsorer för det skall vara gratis att komma på själva träffen.

Thomas

ZN 2004-11-18 00:40

Citat:

Originally posted by MissDomain@Nov 17 2004, 23:50
Jag föreslår följande;

Låter helt ok, det mesta om annonsering på nätet skulle varit intressant, dock mer intressant om det är någon som har lång erfarenhet och helhetssyn och inte bara någon säljare från ett partiskt företag. Bra annonseringsmöjligheter är ju viktigaste biten för många webbprojekt.

md-solutions 2004-11-18 01:01

Jag är gärna med! Låter väldigt intressant.

Vad gäller lokal och pris så tycker jag faktiskt en kryssning låter väldigt bra, det är smidigt och väldigt billigt med konferensrum och sådana saker. Även billigt med boende och så.

//Mattias

Max 2004-11-18 01:05

Låter bra, jag kommer gärna.

Jon A 2004-11-18 01:23

Jag kommer gärna om jag kan!

mypay 2004-11-18 07:55

kan jag - så kommer jag

vad gäller
Citat:

Personligen föredrar jag Sthlm före Gbg eftersom man kan ta flyget till Sthlm
så går det faktiskt flyg till göteborg med ... kanske något som missats där ute i sverige men det gör det.. varje dag

vad gäller föredrag så kan det vara nyttigt faktiskt.. men svårt.. Vi har så olika branscher så det är svårt att hitta ett gemensamt ämne tror jag.
varför inte bara göra den första grejjen till något enkelt? en träff.. alla tar med sig en portfölj med papper och visitkort om vad dom sysslar med..

blir detta en årlig grej så kanske det slutar vara en wn träff och blir ett företagar seminarium istället med WN som utgångspunkt. men för den första träffen så ska vi kanske sikta lite lägre?

min idé är alltså - sätt ihop en liten sida - fixa en inbetalningsgrej där man pyntar in 1000:- (t.ex). denna avgiften står för boendet samt maten. dock inte resan till stället (och jag tyckte nog att kryssning var en bra idé)

samtidigt får man veta vilka som verkligen kommer och inte bara säger "jag kommer" (jag sitter i många forum - alla forum har nån gång försökt få till en träff med mer eller mindre lyckade resultat)

Emil_P 2004-11-18 17:35

Jag har bra kontakter med både entreprenörer eftersom vi träffar och gör många intervjuer med dessa på www.startaeget.se, och även företag och föreläsare som säkert kan ställa upp. Att köra en kryssning är inga problem, förutom att vi nog inte får tag på någon som kan tänka sig att föresläsa eftersom de då tvingas vara borta i minst 24 timmar och då dessutom hel helg, istället för att ställa upp i 40-50 min.

Någon som vill hjälpa till att sy ihop allt? Annars så sätter jag igång själv.

WebMazter 2004-11-18 18:06

Jag tar mig fram varsomhelst, hursomhelst, närsomhelst. Sign me up!
Ett 'litet' föredrag av min sympatiske vän "BredbandsJesus", kanske?

MVH: WebMazter :)
Många bäckar små...

Anders 2004-11-18 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av mypay
vad gäller
Citat:

Personligen föredrar jag Sthlm före Gbg eftersom man kan ta flyget till Sthlm

så går det faktiskt flyg till göteborg med ... kanske något som missats där ute i sverige men det gör det.. varje dag

Jag syftade på direktflyg från Luleå.

Citat:

Originally posted by -mypay@Nov 18 2004, 08:55
vad gäller föredrag så kan det vara nyttigt faktiskt.. men svårt.. Vi har så olika branscher så det är svårt att hitta ett gemensamt ämne tror jag.
varför inte bara göra den första grejjen till något enkelt? en träff.. alla tar med sig en portfölj med papper och visitkort om vad dom sysslar med..

blir detta en årlig grej så kanske det slutar vara en wn träff och blir ett företagar seminarium istället med WN som utgångspunkt. men för den första träffen så ska vi kanske sikta lite lägre?

Jo, det tror jag med. Bäst att börja från början s.a.s. Då är chanserna större att det går bra...

Citat:

Ursprungligen postat av mypay
min idé är alltså - sätt ihop en liten sida - fixa en inbetalningsgrej där man pyntar in 1000:- (t.ex). denna avgiften står för boendet samt maten. dock inte resan till stället (och jag tyckte nog att kryssning var en bra idé)

Är det inte åldersgräns på 25 år fredagar och lördagar med Silja, Viking och Tallink (eller vad alla de där nu heter)?

ZN 2004-11-18 19:40

Citat:

Originally posted by mypay@Nov 18 2004, 08:55
min idé är alltså - sätt ihop en liten sida - fixa en inbetalningsgrej där man pyntar in 1000:- (t.ex). denna avgiften står för boendet samt maten.
Vore bra om man kunde välja att fixa boende själv och betala för resterande istället, om man känner folk som man kan bo hos...

Jon A 2004-11-19 02:04

Jag tycker vi tar Ferrari-lokalen i Sthlm city. Bilder finns på första sidan i tråden. En kompis kan ordna med detaljerna.

Infocore 2004-11-19 08:46

Men borde vi ha någon form av tema om en något sånt här skall köras. Jag kan tänka mig att om detta går bra, kan detta bli något som görs några fler gånger per år.
Kanske ett helt event i nätmarknadsföringens anda, med talare från tex Google (de har ju kontor i sthlm nu) och även våra medlemmar här. En annan sak kan ju vara accessibility och usability. Då kan man ju ha workshops till temat va.

Eller hade ni tänkt köra allt på en och samma gång?

FLASHBACK 2004-11-19 11:35

Citat:

Originally posted by Infocore@Nov 19 2004, 09:46
Men borde vi ha någon form av tema
TOGA ?

Infocore 2004-11-19 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av FLASHBACK
Citat:

Originally posted by -Infocore@Nov 19 2004, 09:46

TOGA ?

Citat:

Ursprungligen postat av Infocore

TOGA ?

Jo visserligen när du säger det så haha :D
Nej men om du läste lite mer så förstår man att det inte _riktigt_ var det jag hade i åtanke ;)

Marcus 2004-11-20 00:23

Känns inte riktigt som det är så strukturerat än, alla verkar ha ganska olika visioner, men det kommer kanske?

Vad är huvudsakliga målet med mötet?
Att bara träffa de andra WN-medlemmarna som sådana där "internet-chat"-träffar? Isåfall är det väl bara att hoppa på första bästa kryssning. Eller blir det innehåll, med föreläsningar? Isåfall borde det väl gå att ordna någon konferenslokal på ev. hotell (Grand? =) till bra pris om det är många som ska ha hotellrum?

Johan H 2004-11-20 10:41

Ta det som det kommer

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson