![]() |
Ville bara berätta att här i Trondheim har det snöat tre dagar i rad nu. Vi har redan över 2dm och än dalar det ned för fullt. Härligt! :D Nån fler som har fått snö?
|
vi ska få det imorgon :D
|
snö?
var la jag flygbiljetten till Spanien nu då? |
om vi har "tur", så får vi kanske max en veckas snö.
Det är så det funkar här i Lund! |
Vi hade 2-3 meter snö här för några år sedan :)
Gävle. |
Men har ni några backar då :)
|
Tyvärr ingen snö (som ligger kvar). Vi fick regn och minusgrader, så nu är det snorhalt överallt... <_<
|
Fan vad alla gillar snö...är det bara jag som hatar det?
Jag hatar snö och kyla över allt annat, finns enligt mig inget positivt med det. Negativt med vintern: skotta snö , skrapa bilen, halt på vägen, frysa, frysa och åter frysa m.m. Positivt med vintern: INGET Tacka vet jag när våren och sommaren kommer, som tur är finns det ju resor till varmare länder även på vintern. // Mats |
jag hatar också snö.. inte snö i sig men precis som Mats beskriver.. det är kallt.. det blir blött.. blir halka.. osv..
inga positiva grejjer what so ever med det... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag gillade inte heller snö när jag bodde i Stockholm några år, men det var för att det jämt blev slask direkt efter. Bor man där det blir riktig vinter och går att åka skridskor, skidor m.m. är det bara härligt!
Det snöar förresten än. Snart 40 cm djupt! När det är ljust ser jag bergen bortöver från arbetsrumsfönstret och det är vackert, kan jag säga. |
Citat:
Kan hålla med om att låter mysigt. (Om jag får vara inne) // Mats |
Citat:
Citat:
Fler saker som är negativa på vintern: -30, -40° |
Citat:
Det finns dock en positiv sak med -30°, -40°... det får -20° att kännas varmt... :P |
Nu har även den satans snön kommit till Skara... *brrr*
// Mats |
Jag hakar väl på jag med :)
En vän ringde precis.. nämnde för mig att det snöade ute.. sist jag kollade ut var det bart på marken i linköping, blåste och var kallt.. nu är det snötäckt ute.. så kan det gå om man spenderar flera timmar framför datorn :) -Martin |
Ikväll har vi hitills fått cirka 10cm i Örebro och det bara fortsätter :D
*Ut och sladda med bilen :D* |
Citat:
|
Citat:
|
Aha, ni bor i Luleå? Jag har inte tänkt på det förut. Själv kommer jag från Skellefteå (bodde där tills jag var 19 då jag flyttade till Stockholm, och så nu i höstas vidare till Trondheim i Norge). Mina föräldrar, bror och gamla kompisar bor kvar, så jag brukar vara dit lite då och då.
Här är det f.ö. -3 idag, 40 cm snö och strålande sol. Inte så dumt! :) Vi bor inte långt ifrån Granåsens skidanläggning (där de brukar ha världscuper i bl.a. längdåkning och backhoppning) och där är de redan igång. |
alltså.. fattar ni? det är katastrof (vänersborg)
börjaed snöa när jag gick till träningen igår.. snöade oavbrutet i timme efter timme... och vad ser jag när jag vaknar på morgonen? jo ett vitt landskap.. cykelbanan, gräsmattan, lekparken.. allt är täckt av ett främmande vitt ämne med ett genomsnittligt djup på ca 2cm.. katastrof :) |
Det är nästan bara positivt med snö ju. Fast kanske inte igår för då hade bussarna kört i diket så jag fick gå in och värma mig på Mac Donalds fast det var ju lite positivt det med. Jag fick en bra anledning till att käka på MC
|
Ja, snön anlände igår kväll (Borås/Svenljunga)... Fick ett rejält ställ på raksträcka (?) i morses...*puh* :blink: Detta utan ansträngning...!
|
Citat:
Citat:
Citat:
En sak som däremot alla (eller många, det går också bra) måste hålla med om är att det blir betydligt ljusare då snön kommer. Blir lättare köra bil (halkan motverkar dock)... |
Citat:
Citat:
|
Nu har man just skottat sig trött och svettig på kramig blötsnö... Sen kommer man in här och ser att de flesta på WN verkar gilla snö???
Just nu är jag benägen att hålla med Mats. :D Nåja, det är ju roligt för barnen... och ljusare blir det av snön... men annars, neej. |
Håller med Mats och jag kan inte direkt påstå att jag ändrat min uppfattning kring vintern sedan man blev tvingad att göra värnplikten... Sen behöver vi nog inte gå in på att försvarsmakten knappt har råd och ge oss handskar. Så de får man betala själv om man inte vill få köldskador och men som man glatt får behålla livet ut...
|
Citat:
Citat:
|
allt under t-shirt och tunna byxor väder är inte kul...
|
Ingen aning om det är någon medfödd skada som norrlänningar har, men jag gillar vintern mer än sommaren.
Bodde tidigare långt uppe i landet, snöskoteråkning i -25 var ingen ovanlighet :) Hade balkongdörren öppet ett tag idag, ljuvligt med frisk kylig luft. Å andra sidan är ju kylan norröver lite annorlunda än södra sverige också, svårt att jämföra, var i göteborg en gång vid -10 och det kändes fasiken som -20 på "norrlandsskalan". |
Citat:
Här har det fortsatt att snöa. Vi har mer än en halvmeter nu! Imorgon blir det definitivt skidåkning. Anders skrev: Citat:
|
Snö är något som jag verkligen hatar för att uttrycka mig helt ärligt. Det är jobbigt och irriterande med all snö som ligger överallt och "geggar ner". Och sen att alla småungar verkar finna intresse att kasta snöbollar mot fönsterrutor etc förbättrar ju inte precis mina tankar angående snö :angry:
Det som dock verkligen förvånar mig är att alla (iallafall i Stockholm) verkar bli så paffa varje år som snön kommer, bilar åker av vägen, det blir kraftiga trafikförseningar, tågen stannar osv osv. Och sen att en av vägverkets chefer säger (i en intervju på SVT för en vecka sen) "Vägverket har resurser för att klara normala mängder snö" gör ju en ännu mer förvirrad. Jag menar, om en "onormal mängd snö" kommer varje år, bör inte denna mängd räknas som den normala mängden snö? :huh: Och sen får man ju se fram emot ( ;) ) då snön blir smutsig och mer slaskig än vad den faktiskt är nu, men efter några månader så slipper man ju snö igen! :) |
Citat:
välkommen till WN. skulle vara kul om du fyllde i din profil. |
Allvarligt.. flytta inte längre norrut.. här i Gävle är det kallt och j-vligt.. ;)
|
Citat:
Långt norrut eller långt söderut..mittimellan är det bara slaskigt :) |
Citat:
Tack för välkomnandet, jag driver faktiskt ingen webbsida alls just nu, är bara intresserad av ämnet, så Thomas bjöd in mig via e-mail att bli medlem fastän jag inte driver en webbsida... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson