![]() |
Loopia knep första platsen i Sveriges snyggaste webbdesign för Webbhotell, så nu klämmer vi i med Sveriges Trevligaste Support för Webbhotell.
Så...vilket webbhotell har trevligaste bemötandet när man har att göra med deras support avdelning? Som förra gången så väljer vi ut dom 10 mest omnämnda webbhotellen till omröstning i en ny post om en vecka. |
Jag nominerar binero! Inte speciellt ofta man behöver kontakta dem, men när man väl behöver det så är dem både trevliga och hjälpsamma. :)
|
Jag nominerar VOOX Webbhotell.
Har fått utmärkt support nästan alla tider på dygnet oavsett veckodag! Bättre nöjd kundgaranti är nog svårt att få, de har även ibland hjälpt till med vissa scriptproblem. |
Greenio faktiskt, dem är extremt hjälpsamma och hjälper en med allt inklusive flytt mm. Perfa!
|
Jag har bra erfarenhet av Bineros support.
|
Binero, även om de är sjukt långsamma på mailsupport nu under sommaren iaf.
|
Återigen så blir det en ganska meningslös omröstning eftersom de större webbhotellen per automatik får fler röster....
Har ärligt talat inte stött på otrevlig support någonstans där jag håller till (inte bland nu existerande webbhotell åtminstone) så jag röstar på samtliga. |
Citat:
Mao, bara för att ett webbhotell är "stort" betyder det inte att det har bra support. -- Jag kan inte lägga någon röst tror jag, då jag aldrig kontaktat support. |
Jag är nöjd med Loopia sedan 6 år tillbaka och tycker att deras support är så trevlig den behöver vara. Har inte mycket erfarenheter från andra webbhotell.
|
Citat:
|
Manufrog får mina röster......
Extremt trevliga.... |
Citat:
|
Vilken fråga. Binero och Axentus är de jag brukar behöva kontakta och båda är väl så trevliga. Egentligen har inget webhotells support varit otrevlig.
Om frågan är mest hjälpsamma så är det bara ett som inte har varit så hjälpsamt och det är Servage. Ett korrekt bemötande får man men de är inte alltid så speciellt hjälpsamma utan kör mer med bredbandssupportens mentalitet, t.ex. "Starta om modemet och ring tillbaka om det inte hjälper" när man vill veta varför DNS:en inte fungerar. |
Nu är jag inte kund hos levonline man jag tycker emil vikström är väldigt trevlig och hjälpsam så jag röstar på dem :)
|
Om supporten är trevlig struntar jag egentligen i. Jag vill att den ska vara kunnig, engagerad och hjälpsam.
Jag nominerar Patrikweb. Jag tror dock inte att en omröstning skulle gagna ett litet företag som Patrikweb. Få kunder innebär få röster. Webbhotellet med flest kunder bör alltså få flest röster och hotellet med minst kunder bör få minst röster. Vill man få tillförlitlig statistik så måste man alltså ställa antalet röster i relation till antalet kunder. Men det kan så klart vara kul att köra en omröstning i alla fall :) |
För några dagar sedan tyckte jag att Binero hade den trevligaste supporten. Inte nu längre.
Jag hade ett problem med att alla rättigheter i ftp'n sattes till 0 då nya sidor initieras. Efter andra supportmailet utan någon som helst framgång fick jag detta som supportsvar där han beskyllde mig för felet: “Vad jag kunde se så har det skett ändring i kontrollpanelen, för rättigheter ställs inte om av sig själva så att säga.” Jag hade absolut inte fipplat med sådana grejjer, att fippla med bineros kontrollpanel gör jag helst inte onödan då den är långt ifrån buggfri. Istället nominerar jag ONE. Det är underbart att kunna supportchatta när man vill. |
Har haft bara haft bra erfarenheter från Binero så tummen upp för detta företag!
|
Vebbhotellet får lätt min röst..
|
Ha, ha. Är det du som driver vebbhotellet?
|
Manufrog!! Snabbast och trevligast!
|
Loopia får min röst då dem är nästan de enda jag varit hos. Trevliga och hyfsat snabba.
|
Loopia får min röst
|
Personligen tycker jag man fundera över varför man behöver support. Support behöver man oftast när det inte fungerar som det ska eller är tänkt. Jag föredrar ett webbhotell som fungerar till 100% och som har otrevlig och långsam support än ett hotell med 90% uppetid och många problem men som har trevlig, snabb support.
|
Manufrog.
|
Loopia
|
Måste ju vara bättre och sakligare att ha en normal omröstning än att alla röstar med ett inlägg på detta sättet?
|
Jupp, nästa vecka sammanställer jag och sätter upp en poll :)
|
Ta med Glesys också, många webbhotell är trevliga och hjälpsamma, men dom står i en klass för sig.
|
Vore roligt att få med City Network...
|
Scorpion Data utan tvekan. Grymt bra service.
|
Hjälpsammaste? Garanterat Patrikweb när Patrik är på bra humör.
Men trevligaste? Naa.. verkligen inte. Jag struntar i om webhotellet är trevligt eller ej, sålänge dom löser mina problem ASAP. Än sålänge har inget webbhotell jag sett lyckats med det, så det har fått bli Co-loc istället. Loopia har jag dock varit i mailkontakt med ang deras DNS, funkat bra. |
Trevligast vet jag inte, tycker frågan borde vara tillgänglighet och hur fort de kan lösa ett problem.
Jag gillar Axentus bäst, då de har telefon och MSNchatt. Men jag röstar på ONE, då de är snabba och trevliga. |
GLESYS!!! Väldigt snabb e-post svar.. Även kl 03:00. :)
|
Har bra erfarenheter av Bineros support. Lite mindre bra av WK.se.
|
Jag lägger min röst på Wopsa. Alltid fått kanonbra och trevlig support.
Kan varmt rekommendera dem. |
Loopia, helt klart.
|
Jag är Sveriges trevligaste support.
|
Citat:
|
Citat:
Därmed kan man nå slutsatsen att det faktiskt är jag som är Sveriges trevligaste support. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:12. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson