![]() |
Hej vänner,
på fredag bör min nya iPhone 3GS dimpa ner i brevlådan... för att stilla min förväntan något så tänkte jag redan nu höra vilka appar jag MÅSTE ha. Så, kom med era tips! |
Det är inte upp till oss, eller dig, att avgöra vilka applikationer du måste ha. Det är något som Apple gör så bra istället.
|
Haha okej, jag omformulerar frågan: Vilka appar VILL jag ha?
|
|
Jailbreaka den och sen ladda ner ICY från cydia på din iphone! även Spot, en kopia av spotify som inte ägs av spotify dem själv!
|
Citat:
|
Har haft sjukt många apps på min iphone genom tiderna. Men senaste omformateringen för nån månad sen - i väntan på att köpa en 3gs - har jag bara orkat ominstallera dessa, vilket borde betyda att dom är essentiella.
IM+ (im-klient med push) Byline - Synkar med google reader Frenzic - Ett iphonespel som håller i längden! Hitta.se - Förklarar nog sig självt. Tv.nu - Samma här Tweetie - Skönaste twitterklienten Wikipanion - Klient för wikipedia, går lite snabbare än att surfa in om man har taskig överföring. Wildwest - Skönt flipperspel Remember the milk - Attgöralistor, synkar med deras webbtjänst Dn på stan - Tips & recensioner om restauranger etc kring ens position |
-ebuddy! bra msn klient!
|
Min lista:
Navigon - GPSmjukvara (dyr men otroligt prisvärd) Skype - Säger sig självt Fstream - lyssna på webradio Leveranser - följ kolli med alla möjliga olika logistikföretag (inkl svenska posten) Beejive - Den bättre IMklienten, också med push (75 kr) Touchterm - SSH TV.nu - om du kollar på TV Shazam - trackID för iphone Ocarina - rolig om du är musikalisk (fascinerande intryck) Flight Control - Enda multiplayerspelet genom bluetooth ännu, roligt om du har en kompis som har en iphone Är förvånad över att jag inte har fler att namnge men telefonen har ju i princip allt redan :) |
SF-Bio och Västtrafik (om du bor i Västsverige)
Sen finns det en schysst RDP-klient som är ovärderlig när man jobbar över VPN. Kommer inte ihåg namnet, men den är lätt att hitta. Finns både en gratisversion och en som kostar. Gratisversionen kan inte spara så många bokmärken. |
En fråga till er som är frälsta på Iphone... Kommer den nya luren att kunna ha flera applikationer igång samtidigt eller kommer det att vara som tidigare att man bara kan köra en åt gången (eller max två om den ena är en som levererats av Apple direkt i luren)?
För mig är detta nämligen en helt obegriplig begränsing. Förlamande att inte kunna ha sin RDP igång och föra ett samtal samtidigt och behålla sin gps-positionering igång, t.ex. Jag har alltid hävdat Windows Mobilss förträfflighet, men det går inte att förneka att upllevelsen är en helt annan med Iphone, men just denna begränsning är mycket jobbig och hindrar säkert både mig och andra från att välja Iphone. |
Citat:
<!--QuoteBegin--Telia[/i] Rusningen är stor och många har redan förköpt sin iPhone. Om du beställer nu räknar vi med en leveranstid på 3 veckor efter lansering. När du beställer via telia.se får du din Apple iPhone 3GS hemskickad fraktfritt. Vi reserverar oss för eventuell försening i postgången.[/quote] Tror du har lite för stora förhoppningar på Telia genom att tro att du får telefonen nu på fredag... |
Xamda:
I och med iPhone OS 3.0 som släpptes i juni kan man multitaska. |
Citat:
Detta är väl den absolut viktigaste punkten för mig... Funkar inte det så är jag rökt. |
Detta stämmer väl till viss del, ipoden går att ha på samtidigt som vilken applikation som helst men andra apps måste ha stöd för något som kallad push för att kunna köras i bakgrunden. Någon annan får gärna förklara ingående gör xamda hur detta funkar exakt för jag måste sticka :)
|
Spotify måste du ha.
AirportMania och FlickFishing är kul spel. |
Citat:
|
Ok, jag rättar mig. Push notifications och det krävs att
applikationen stödjer det. T.ex. IM-appar som ligger helt vilande i bakgrunden och poppar till när du får ett msg. Inte äkta multitasking direkt, men behöver man mer? Har inte fått min lur ännu. Dreglar fortfarande över kollegans.. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Testa den, du kommer helt klart inte kunna motstå den. |
Citat:
Edit. eller om t.ex. Spotify bli godkänt så hade det varit trevligt att ha musik på samtidigt som GPS/Safari eller något annat. |
Det är bara att jailbreaka och installera backgrounder från Cydia.
Sen håller du bara ner homeknappen i det program du vill fortsätta köra. |
Google Voice...eller nä just ja, det nekade ju Apple :)
|
analytics appen.
|
Litet urval av de jag gillar
shazam, tv.nu, sf, navigon europe, sr pod, im+, castle, bossprefs, gardenwars, cams ahoy!, doom, air mouse. |
Jailbreaka? Hmm, känns trots allt lite udda att genast behöva göra om sin nya leksak som kostar en många sköna tusenlappar...
Finns det inga risker med det? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Xamda:
Bricka = den blir en minimal tegelsten - obrukbar. |
Citat:
Men nu går vi in på överkurs. Kan tipsa om iClarified.com som innehåller guider för hur man jailbreakar. |
ladda ner dtunes och download plugin så kan du ladda ner musik, videos, torrent och sen se, lyssna på dem i dtunes!
|
Citat:
Däremot tycker jag inte det är så stor begränsning på en telefon faktiskt. Push fungerar fint |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson