WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Klientsidans teknologier, design och grafik (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Starta sida likt "spelautomaten.com" (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=38088)

A.O 2009-07-23 08:32

Hej,

Är det någon som har koll på om det finns färdiga script för att starta gambling sidor. Jag är inte ute efter en pokersajt utan en renodlad spelautomatsajt, Typ Jack Vegas på nätet.

Om inte det finns sådana script vad tror ni det hade kostat att utveckla en sådan sajt? Finns det folk här som har kunskap för att utveckla en sådan sajt?

A.O 2009-07-23 08:59

märkte nu att man inte kommer till någon sajt om man surfar in på spelautomaten.com. men ni fattar nig vad jag menar.

daniel.s 2009-07-23 19:27

du har några miljoner över och ett företag på malta samt tänker använda tjänsten på land utöver sverige också?

Draqir 2009-07-23 20:05

Jag känner inte till några färdiga skripts för det. Det finns absolut sådan kompetens här på wn, finns en del som verkar vara ganska smarta här. Att utveckla en enarmadbandit i AS3 är inte särskilt svårt själva funktionen med snurrande hjul dvs. Krediter o.s.v. är inte särskilt svårt heller. Det enda som är lite klurigt är alla linjära ekvationssystem för att göra vinst samt anpassa det för att skapa maximal beroende effekt.

Lågt räknat tror jag du kan få någon att göra en enarmad bandit för 75kkr. Men resultatet är väl därefter.

A.O 2009-07-23 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av daniel.s
du har några miljoner över och ett företag på malta samt tänker använda tjänsten på land utöver sverige också?


nej.
nej.
Ska inte rikta sig mot Sverige.
Citat:

Ursprungligen postat av Draqir
Jag känner inte till några färdiga skripts för det. Det finns absolut sådan kompetens här på wn, finns en del som verkar vara ganska smarta här. Att utveckla en enarmadbandit i AS3 är inte särskilt svårt själva funktionen med snurrande hjul dvs. Krediter o.s.v. är inte särskilt svårt heller. Det enda som är lite klurigt är alla linjära ekvationssystem för att göra vinst samt anpassa det för att skapa maximal beroende effekt.
Lågt räknat tror jag du kan få någon att göra en enarmad bandit för 75kkr. Men resultatet är väl därefter.

Tack för svaret. Ingen annan som känner till något, jag tycker jag ser nya spelsajter dyka upp lite då och då.

Draqir 2009-07-23 21:08

Citat:

Originally posted by Qion@Jul 23 2009, 20:45
Tack för svaret. Ingen annan som känner till något, jag tycker jag ser nya spelsajter dyka upp lite då och då.
Det är dock förståeligt. Dator nummer teori och hur man genererar den är inte ett lätt fält. MIT's jobbigaste kurs i algoritmer är fortfarande enklare att ta sig igenom än att försöka förstå fältet i sin helhet. Alla bra böcker inom ämnet använder sig av programmeringsspråket assembler, något väldigt få kan förstå. En bra serie i ämnet som påbörjades 1962 och skrivs fortfarande är The Art of Computer Programming av Donald Knuth. Jag kan dock inte rekommendera dem om du inte kan flervariabelsanalys, logiklära samt förstår assembly.

Dock behöver det ju faktiskt inte vara så extremt avancerat. De flesta är nog skrivna med ganska enkla algoritmer i jämförelse. Det skulle ju räcka med att ha ett antal färdiggjorda nivåer med y antal kombinationer som lottas ut beroende på hur mycket pengar som finns intjänat och vad för avkastning man vill ha. (För att förhindra en användare från att få bolaget att gå i konkurs). Jag vet inte om detta skulle klassas som scam eller som buisness dock; att lita på RNG är ju inte särskilt roligt.

tartareandesire 2009-07-24 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av Draqir
Citat:

Ursprungligen postat av Qion
Tack för svaret. Ingen annan som känner till något, jag tycker jag ser nya spelsajter dyka upp lite då och då.

Det är dock förståeligt. Dator nummer teori och hur man genererar den är inte ett lätt fält. MITs jobbigaste kurs i algoritmer är fortfarande enklare att ta sig igenom än att försöka förstå fältet i sin helhet. Alla bra böcker inom ämnet använder sig av programmeringsspråket assembler, något väldigt få kan förstå. En bra serie i ämnet som påbörjades 1962 och skrivs fortfarande är The Art of Computer Programming av Donald Knuth. Jag kan dock inte rekommendera dem om du inte kan flervariabelsanalys, logiklära samt förstår assembly.
Dock behöver det ju faktiskt inte vara så extremt avancerat. De flesta är nog skrivna med ganska enkla algoritmer i jämförelse. Det skulle ju räcka med att ha ett antal färdiggjorda nivåer med y antal kombinationer som lottas ut beroende på hur mycket pengar som finns intjänat och vad för avkastning man vill ha. (För att förhindra en användare från att få bolaget att gå i konkurs). Jag vet inte om detta skulle klassas som scam eller som buisness dock; att lita på RNG är ju inte särskilt roligt.

Inte för att klaga men grundläggande flervariabelanalys kan varje civilingenjör =) Assembly-språk är egentligen inte så svåra men det är jobbigt och tråkigt.

Du bör nog inte söka på WN efter detta dock då det inte handlar så mycket om webbutveckling. Om du inte samarbetar med någon får du vara beredd att lägga ut ganska mycket pengar.

SimonP 2009-07-24 14:52

Hmm, förstår inte varför detta skulle vara så svårt? Det finns färdiga ekvationer på nätet, och vill man vara seriös med RNG:n köper man en TRNG:n så är det problemet löst.

Assembler är helt onödigt för detta ändamål. Vanlig C funkar för allt.

tartareandesire 2009-07-24 15:13

Citat:

Originally posted by SimonP@Jul 24 2009, 14:52
Hmm, förstår inte varför detta skulle vara så svårt? Det finns färdiga ekvationer på nätet, och vill man vara seriös med RNG:n köper man en TRNG:n så är det problemet löst.
Assembler är helt onödigt för detta ändamål. Vanlig C funkar för allt.

Absolut men man får fortfarande vara beredd på att spendera ganska mycket pengar då konkurrensen är stentuff.

SimonP 2009-07-24 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Ursprungligen postat av SimonP
Hmm, förstår inte varför detta skulle vara så svårt? Det finns färdiga ekvationer på nätet, och vill man vara seriös med RNG:n köper man en TRNG:n så är det problemet löst.
Assembler är helt onödigt för detta ändamål. Vanlig C funkar för allt.


Absolut men man får fortfarande vara beredd på att spendera ganska mycket pengar då konkurrensen är stentuff.

Jo, det har du rätt i, de största pengarna hamnar på marknadsföringen.

Ara 2009-07-24 16:09

Citat:

Ursprungligen postat av SimonP
Citat:

Originally posted by -tartareandesire@Jul 24 2009, 14:13
Citat:

Ursprungligen postat av SimonP
Hmm, förstår inte varför detta skulle vara så svårt? Det finns färdiga ekvationer på nätet, och vill man vara seriös med RNG:n köper man en TRNG:n så är det problemet löst.
Assembler är helt onödigt för detta ändamål. Vanlig C funkar för allt.


Absolut men man får fortfarande vara beredd på att spendera ganska mycket pengar då konkurrensen är stentuff.


Jo, det har du rätt i, de största pengarna hamnar på marknadsföringen.

Och på säkerhet.

SimonP 2009-07-24 16:41

Citat:

Originally posted by Ara@Jul 24 2009, 15:09
Och på säkerhet.
Nej jag tror marknadsföringen blir klart dyrare, med tanke på konkurrensen.

Ara 2009-07-24 16:46

lite OT heter det inte "We write code that makes the whole world sing" eller syftar du på nån speciell kod?

WeaZear 2009-07-24 17:44

Eftersom typ alla nätcasinon jag känner till använder i stort sett samma spel, Betsson, Betsafe, MrGreen, PlayCherry osv. så antar jag att det finns nåt företag de "leasar" dessa spelmaskiner hos?

Draqir 2009-07-24 21:36

Algoritmen de flesta kasinon verkar använda är för övrigt ganska enkel. Kollade upp patenten lite noggrannare.

Ta ett tal x och använd som seed, t.ex. tiden på dagen i mikrosekunder om det är det första talet.
Multiplicera talet med y och dividera med modulus z
Kvoten som blir kvar blir talet p,
P multipliceras så att det fås upp inom rätt gränser
Använd talet P som seed och kör runt det hela tiden för att förhinda mapping. (Detta är för varje hjul). Det är den grundläggande principen, sen måste man hitta på ett sätt för att köra blanka, rätt procent av "utbetalning". Men det är inte särskilt svårt.

Draqir 2009-07-24 22:16

Citat:

Originally posted by tartareandesire@Jul 24 2009, 14:30
Inte för att klaga men grundläggande flervariabelanalys kan varje civilingenjör =) Assembly-språk är egentligen inte så svåra men det är jobbigt och tråkigt.

Du bör nog inte söka på WN efter detta dock då det inte handlar så mycket om webbutveckling. Om du inte samarbetar med någon får du vara beredd att lägga ut ganska mycket pengar.

Givetvis, grundläggande flervariabel så som stokes, greens teorem, jacobianer, nivåkurver, diffrentiering i flera variabler etc är inte särskilt svårt att förstå. Men ibland kan det bli lite jobbigt när man ska försöka förstå att t.ex.

f(x,y,z) = ((x xor 0^x) xor (0 xor 1^x) ^ y) xor ((0 xor 1^x) xor (1 xor 1^x)^y)^z är samma sak som f(x,y,z) = (1 + xy + xz + yz + xyz) mod 2

Citat:

Assembler är helt onödigt för detta ändamål.
Om det inte framgick så var det för själva teorin för att förhindra t.ex. mapping. Men visst det räcker om man förstår principerna som har bevisats över 60 år tillbaka. Repeterande sekvenser etc.

Lyx 2009-07-25 10:18

Teorin för enarmade banditer och liknande är inte alls särskilt svår. Inte assembler heller för den delen som någon skrev

SimonP 2009-07-25 15:36

Citat:

Originally posted by Ara@Jul 24 2009, 15:46
lite OT heter det inte "We write code that makes the whole world sing" eller syftar du på nån speciell kod?
Nej, det heter inte så, det är väl bara att Googla så ser du:
http://www.google.com/search?hl=en&q=%22We...2&aq=f&oq=&aqi=
Du är själv på hela Google med din meningsuppbyggnad ;)

Korrekt:
http://www.google.com/search?hl=en&q=%22We...2&aq=f&oq=&aqi=

Ara 2009-07-26 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av SimonP
Citat:

Ursprungligen postat av Ara
lite OT heter det inte "We write code that makes the whole world sing" eller syftar du på nån speciell kod?

Nej, det heter inte så, det är väl bara att Googla så ser du:
http://www.google.com/search?hl=en&q=%22We...2&aq=f&oq=&aqi=
Du är själv på hela Google med din meningsuppbyggnad ;)

Korrekt:
http://www.google.com/search?hl=en&q=%22We...2&aq=f&oq=&aqi=

Och din ger 7 träffar?

"the code" bestämd form singular. Du syfta alltså på en bestämd kod (som ni kanske skrev för 5år sedan) och inte all kod ni skriver eller kommer att skriva .... OK då fattar jag.

SimonP 2009-07-26 18:52

Citat:

Originally posted by Ara@Jul 26 2009, 17:20
"the code" bestämd form singular. Du syfta alltså på en bestämd kod (som ni kanske skrev för 5år sedan) och inte all kod ni skriver eller kommer att skriva .... OK då fattar jag.
Meningen syftar inte bara på mitt företag, det är en mer generell tolkning:

Vi (som är programmerare) skriver koden som gör att världen fungerar.

Mortekai 2009-07-28 16:30

Dom flesta spelsajterna kör genom entraction eller liknande företag: http://www.entraction.com/casino-3.aspx


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson