![]() |
Hej gott folk!
Startade en streaming tjänst för tre dagar sen och nu behöver jag lite feedback på den, URL: http://streamat.nu :) Jag vill ju att den ska vara perfekt och vara så gästvänlig som möjligt mm. Så ge all kritik du kan. tar emot allt! B) tack så mycket! :) MvH! //Philip Andersson |
Lite väl mycket prickade linjer och ramar. Känns inte genomtänkt.
Mer marginaler mellan left- middle och right panelerna Jag känner inte att svart bakgrundsfärg känns helt rätt, eller så är det alla andra kontraster som inte är rätt. Sedan hittar jag inte info om tjänsten. Hur fungerar det, är det lagligt m m. Det står "©Copyright - Streamat.nu" längst ner, men inte vad det innefattar. |
Den kändes lite "WareZ 1999" i designen.
|
Instämmer med allstars.
|
Gör om designen helt, läs om användarvänlighet, läs tråden "Tips till er som vill ha feedback!" och tänk igenom konceptet bättre.
|
Tråkig design, med tanke på att de har med just film att göra så kan du göra så mycket mer än vad som är nu.
|
Citat:
|
Från er informationssida:
Citat:
Spridande av upphovsrättsskyddat material utan tillstånd är väl olagligt, ni visar filmerna på er webbsida oberoende av vilken teknik ni använder. |
Citat:
vi spelar upp det :P Jag har sökt runt och kollat på dem flesta ställen och fått svaret att det inte är det minsta olagligt med det vi gör! *EDIT: fixade stavfel! |
Vare sig man sprider kopior eller spelar upp så är det väl spridning?
|
Citat:
|
Tycker hela designen är jobbig att kolla på. Och låter som en 12 åring skrivit texterna.
Tycker du borde ordna en helt ny fräsh design med nya seriösa texter. |
Citat:
Jag antar att det är du själv som manuellt lägger upp dessa "möjligheter att se på film" och fixar beskrivningar och marknadsför att man ska se på filmerna och inte någon stor användarskara som är utom din kontroll som i TPB-fallet. I min högst lekmannamässiga bedömning så är den här typen av webbsidor mer solklara att fällas än sidor likt TPB. Förr eller senare kommer streamingsajterna prövas i domstol. Jag hoppas verkligen inte att du riskerar din framtid baserat på information du "googlat" fram. |
Citat:
Stäng ner den där sidan omedelbums, du förlorar varenda rättstvist. Alternativt: teckna avtal med rättsinnehavarna |
Citat:
Men som sagt, du hade rätt! kollade på regeringens hemsida och fann detta: http://www.regeringen.se/sb/d/6143/a/55366 men nu är frågan är det samma lagar för en .nu domän eftersom det är ju "landsdomän" för landet "Niue" ? |
Citat:
Det är ju du som svensk medborgare som driver sidan och det är således självklart att du och sidan döms efter svenska lagar. |
Citat:
|
okej :) men då vet jag :) och kan även be en moderator att ta bort tråden då jag inte fått någon direkt feedback mer än "gör en ny design och ändra innehåll" Men tack ni som skickat feedback
Ha det bra :) //Philip Andersson! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Känns som en rak kopia av moviestream.se om jag skall vara ärlig :/
|
Det mesta är sagt men jag vill passa på att påpeka att tables känns lite gammalmodigt. Du har även bara lagt upp skräpfilmer!
|
Citat:
Skräpfilmer? :o Kanske ska ta och kolla igenom så ser du nog vad det är för filmer :/ |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Föresten, har du några som vill betala för det? Jag skulle som besökare helst vilja kunna kolla på början av filmen för att se om kvalitén duger och sen välja om jag vill se den eller inte och då betala... Men mitt råd är ändå, lägg ner, tänk om på hur du kan tjäna pengar och gör det lagligt! |
Citat:
Och om du nu är intresserad så jag vi har fått ett antal kunder redan, och vi har gratisfilmer med dem ända som kostar är dem nya filmerna, men efter 7 dagar så kan alla se dem. tack för råden! |
Jag har några frågor om lagen om jag nu är olaglig. http://www.webmasternetwork.se/f2t38037.html
|
Citat:
Du behöver inte ens tänka på de lagliga/olagliga aspekterna gällande länkning, då du visar filmerna på din sida (sedan hur de visas rent tekniskt, är orelevant). Citat:
Saxat från sidan: Men VIP kan du som medlem se alla premiär filmer direkt vilket innebär filmer som är nya på markanden och nyligen publiserade på Streamat. Du som VIP slipper även se reklambanners och du får tillgång till backstage pass och får se i förväg vilka filmer vi på streamat planerar att lägga in och även när dem kommer dyka upp. Hur köper jag VIP? Du köper enkelt VIP som varar i 30 dagar genom ett SMS som endast kostar 10kr När du har skickat in ett SMS så får du direkt ett svars SMS med en verifieringskod som du ska skriva in här Du gör alltså något som Voddler försöker göra? Reklamfinanserat för ickebetalande och avgift för dem som vill se nyutkomna filmer. Problemet är att du inte har några avtal med filmbolagen, stoppar pengarna i egen ficka och blir en direkt konkurrent till Voddler som försöker göra det på laglig väg. Hela den här tråden skulle mycket väl kunna vara dig till nackdel i en rättegång. Jag skulle råda dig till att stänga ner sidan direkt. Varför är det så intressant att riskera miljonböter och ev. fängelsestraff? |
Citat:
Jag håller med dig, Från början visste jag inte det var olagligt med länkning till streamat fråns jag googlade till 31 åringen. Ska stänga sidan direkt! men har ni några tips till dem som betalat 10kr för VIP vilket innebär 5 st? vad ska jag göra med dem? |
JAJA, Löste det! Sidan är stängd!
jag vill bara tacka alla ni som stoppade mig innan jag kunde gått för långt och riskerat för mycket! :D tack än en gång! Nu kan någon moderator/admin låsa tråden kanske? :P |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson