WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   S: Uppretad.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=37676)

vitty 2009-07-01 11:08

Pga tidsbrist samt svalnande eget intresse säljer jag nu uppretad.se
Uppretad.se är en form av missnöjesblogg med stora inslag av humor. Jag (och några vänner) har skrivit om allt från saker vi stör oss på i trafiken till vår syn på sjukhusens besparingar av läkemedel. Som du förstår är det här ett mycket tacksamt område att skriva om. Alla är missnöjda med något, målgruppen är därför enormt stor.

Intresserad kan välja att fortsätta driva siten som ett magasin/en blogg precis som i dagsläget eller kanske styra över innehållet mot att mer inrikta sig mot ett utvalt ämne. Exempel kan vara att då fokusera på missnöje med handel eller varför inte fildelning. Givetvis är det upp till eventuell köpare att använda domänen och innehållet som köparen vill.

Förändrade arbetsförhållanden gör att jag inte har möjlighet att driva uppretad vidare. Det är min fasta övertygelse att med rätt resurser går det att göra uppretad.se till en extremt välbesökt blogg. Grunderna, initiala innehållet och layouten finns där.

I priset ingår:
Domänen
Allt innehåll
Modifierat Premium Wordpress tema, Viva 7
Allt du överhuvudtaget ser när du surfar in

Vänligen notera att du köper uppretad.se med innehåll som den är. Jag har inga möjligheter att ge timvis med support. I premiumtemat ingår en instruktion som förklarar alla temats funktioner och inställningar.

Fakta
Statistik:
Tipdsperiod: 1 feb 09 tom 30 jun 09
PR: 3
Besökare: 9439
Unika: 7698
Sidvisningar: 18480
Genomsnittliga sidvisningar: 1,96
Tid på webplats: 00:02:03
Intäkter: runt $20 (det är bara sista månaderna det funnits annonser i princip). Här kan nog mycket göras för den kunnige.

160 publicerade inlägg (på välskriven svenska)
259 godkända kommentarer

Annonseringsmöjligheter:
Via pluginet easy adsense kan annonser placeras på en mängd platser (fungerar även med affiliates, inte bara adsense).
Via temat viva 7 kan adsense-annonser placeras på strategiska positioner (endast adsense).

Plattformen är Wordpress
Det finns ett antal installerade och konfigurerade plugins:
All in One SEO Pack
Breadcrumb Navigation XT
Contact Form
Easy Adsenser
Google XML Sitemap
Maintenance Mode
Possibly related recent posts
Smart Youtube
Sociable
Subscribe to Comments
TinyMCE Advanced
Topp Commentators Widget
Viva7
Viva Events
Viva Tool Bar
Viva Video Widget
Wiedget Context
WP-Polls
WP Greet Box

Pris: Bud (Skambud tillåtet)
Sista budgivningsdag: söndag 12:e juli 2009 kl. 23:59:59
Budgivning sker genom PM eller ett inlägg i den här tråden.
Obs: Jag har aldrig tidigare sålt vare sig domän eller innehåll från en website. Det här hoppas jag du som vinner budgivningen har erfarenhet av och kan hjälpa mig med. Jag är seriös och vill givetvis att allt ska gå rätt till!

Jag förbehåller mig rätten att inte sälja om jag anser att vinnande bud inte återspeglar min uppfattning om det rätta värdet på uppretad.se.

FredrikNas 2009-07-01 11:12

500kr før att få igång en budgivning hær då.

WeaZear 2009-07-01 11:54

Bjuder 1 000kr förutsatt att du har f-skatt.

FredrikNas 2009-07-01 12:06

1300

vitty 2009-07-01 12:21

WeaZear: Jag är inte registrerad för F-skatt. Är det ett absolut krav skaffar jag givetvis det. Sedan årsskiftet 2009 är det betydligt enklare än tidigare att få F-skatte.

stfinternational 2009-07-01 12:28

Citat:

Originally posted by vitty@Jul 1 2009, 11:08
Jag förbehåller mig rätten att inte sälja om jag anser att vinnande bud inte återspeglar min uppfattning om det rätta värdet på uppretad.se.
Två snabba:

1. Ok, vad är gränsen för ett vinnande bud som "återspeglar din uppfattning" om värdet då? Så slipper jag ödsla tid på att ge bud som kanske ändå inte accepteras i slutändan.

2. Hur länge håller budgivningen på? Slutdatum/tid?

WeaZear 2009-07-01 13:11

Citat:

Originally posted by vitty@Jul 1 2009, 12:21
WeaZear: Jag är inte registrerad för F-skatt. Är det ett absolut krav skaffar jag givetvis det. Sedan årsskiftet 2009 är det betydligt enklare än tidigare att få F-skatte.
Om det hade varit så lätt hade du gjort det, drar tillbaka som sagt.

vitty 2009-07-01 13:12

Citat:

Originally posted by stfinternational@Jul 1 2009, 12:28

1. Ok, vad är gränsen för ett vinnande bud som "återspeglar din uppfattning" om värdet då? Så slipper jag ödsla tid på att ge bud som kanske ändå inte accepteras i slutändan.

2. Hur länge håller budgivningen på? Slutdatum/tid?

1. Alternativet är för mig att helt lägga ner allt och det tycker jag personligen vore synd. Hellre låta någon annan med tid och/eller ideer kunna använda hela eller delar av materialet/domänen osv till något produktivt än att det bara försvinner. Självklart blir jag glad ju högre budet blir men du har mitt skrivna ord på att affären kommer genomföras under förutsättning att vi hamnar över 1000sek.

2. Jag skrev faktiskt det redan från början men klistrar in det här också: söndag 12:e juli 2009 kl. 23:59:59

vitty 2009-07-01 13:20

WeaZear: Jag respekterar ditt beslut. Vill dock poängtera till andra att F-skatt idag inte är en svår historia. Har man inte behov av F-skatt finns det heller ingen anledning att ha det.

FredrikNas: Du hade högsta bud tidigare på 1300kr. Det budet får du givetvis revidera eftersom budet på 1000kr inte gäller längre. Du ska givetvis inte behöva bjuda över dig själv så att säga.

Högsta bud just nu via PM är 750kr med reservation för FredrikNas bud.

FredrikNas 2009-07-01 13:56

Vitty, tack før det. Men jag placerar mitt på 1000kr då så tar jag tæten igen :)

FredrikNas 2009-07-01 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av WeaZear
Citat:

Ursprungligen postat av vitty

Om det hade varit så lätt hade du gjort det, drar tillbaka som sagt.

Vad är det du antyder WeaZer? Har han inte behov för F-skatt så ska han naturligtvis inte skaffa det, jag betvivlar att det skulle vara speciellt svårt att få dock.

Om du istället hade ställt frågan om F-skatt innan du bjuder, så hade det också sluppit blivit problem med budgivningen.

FredrikNas 2009-07-01 14:40

Hm det här var ju intressant, WeaZer blev ljusskygg: (från Pm av WeaZer)

Citat:

Mr Self righteous...

Han borde nog ha skrivit i annonsen också om han sålde sidan som privatperson eller företag.

Såna dom du som sänker kvalitén på detta forum.

Tack før den Weazer!
Jag ser ingen anledning att ta detta via pm, jag själv anser att såna SURK*KAR som du förstör detta forum, jag står fast vid mitt påstående ovan om att du som erfaren medlem mycket väl kunde ha frågat honom först då han själv missade att ta med det (Inte helt överraskande då han också är helt ny medlem)

Du har tydligen inget problem att hacka på hans kommentar ang F-skatt, men att ta emot egen kritik verkar sitta djupare?

För att också tillføra substans till denna "extra post" så höjer jag mitt eget bud till 1300kr igen. (förutsatt att du inte har fått in ett högre via pm)

WeaZear 2009-07-01 14:45

Citat:

Originally posted by FredrikNas@Jul 1 2009, 14:40
Hm det här var ju intressant, WeaZer blev ljusskygg: (från Pm av WeaZer)

Citat:

Mr Self righteous...

Han borde nog ha skrivit i annonsen också om han sålde sidan som privatperson eller företag.

Såna dom du som sänker kvalitén på detta forum.

Tack før den Weazer!
Jag ser ingen anledning att ta detta via pm, jag själv anser att såna SURK*KAR som du förstör detta forum, jag står fast vid mitt påstående ovan om att du som erfaren medlem mycket väl kunde ha frågat honom först då han själv missade att ta med det (Inte helt överraskande då han också är helt ny medlem)

Du har tydligen inget problem att hacka på hans kommentar ang F-skatt, men att ta emot egen kritik verkar sitta djupare?

För att också tillføra substans till denna "extra post" så höjer jag mitt eget bud till 1300kr igen. (förutsatt att du inte har fått in ett högre via pm)

Ville inte skräpa ner tråden, ber om ursäkt för detta vitty, men det var tydligen svårt att använda PM-funktionen för en viss person

Citat:

- Produktens pris skall anges i annonsen tillsammans med information om den säljs som privatperson eller företag.
Bara för att man är ny medlem betyder inte det att man är fri från reglerna...

Förstår inte att du orkar, har du inget vettigare för dig än att försöka vara större än vad du är, på internet dessutom?

Mr Self righteuos, du får en 1:a på ordning och uppförande.

FredrikNas 2009-07-01 14:59

Vara större än vad jag är? Jag har inte gjort något liknande påstående i någon tråd, men rätta mig gärna.

Ang Self-righteous så anser jag att någon borde säga ifrån när du sitter och klankar ner på andras kommentarer helt utan grund.
Du har absolut ingen anledning att gå på han som du gör ang F-skatt, och hurvida han enkelt kan få det eller ej. Dessutom erbjuder han sig att skaffa F-skatt för din skull om du var intresserad, men du surar ihop helt ändå? Vad sägs om att växa upp istället?

vitty 2009-07-01 16:06

Jag läste igenom reglerna och missade informationen angående företag/privatperson. För att förtydliga gäller alltså följande: Jag säljer i egenskap av privatperson.

För att ni alla ska kunna följa budgången har jag fått 2st nya bud via PM:

1500kr
2000kr

Högsta bud är alltså 2000kr

Vikarien 2009-07-01 23:57

Är det endast du och dina kompisar som skrivit inlägg/artiklar?

vitty 2009-07-02 00:51

Citat:

Originally posted by Vikarien@Jul 1 2009, 23:57
Är det endast du och dina kompisar som skrivit inlägg/artiklar?
Ja.

Alla artiklar och inlägg är till 100% producerade av mig och en god vän. Dvs varenda bokstav som är skriven är skrivna med våra händer. Undantag är givetvis i förekommande fall korta citat.

Någon enstaka text är från ytterligare en vän.

Jag kan tillägga att vi faktiskt hade planer på att någon gång försöka ge ut en bok i ämnet. När den här affären är avslutad har den nya ägaren exklusiva, fullständiga och ovillkorliga rättigheter till all text.

vitty 2009-07-12 13:27

Idag kl 23.59.59 går budgivningen ut.
Jag kommer att finnas vid datorn åtminstone mellan 23-24 om det finns några frågor.

Bud via PM är att anses som anonyma och jag publicerar inte vem som bjudit. Det kan hända, det här vet jag inte, att någon lägger bud via PM väldigt nära budgivningens slut. Som du säkert förstår finns det ingen möjlighet för mig att övervaka detta i realtid men jag publicerar eventuella nya bud så fort jag kan. Högsta bud antingen via pm eller i ett inlägg som lagts innan klockan slår över till 00:00 har vunnit.

Nu vet jag inte om det blir såhär men om fler skulle börja bjuda är det denna princip som gäller.

Högsta bud är 2000kr

Edit: ursäkta dubbelposten

Nihilnovi 2009-07-13 00:41

WeaZear låter som en grining tonåring, väx upp lite =)

Skulle själv buda, fast det ligger redan åvanför det jag hade velat ge, best of luck!

tartareandesire 2009-07-13 01:22

Citat:

Originally posted by Nihilnovi@Jul 13 2009, 00:41
WeaZear låter som en grining tonåring, väx upp lite =)
Skulle själv buda, fast det ligger redan åvanför det jag hade velat ge, best of luck

Han har nog bara PMS-besvär, det går över. Bra att du stod på dig, Fredrik, och försvarade nykomlingen. Såna som beter sig illa bör inte få komma undan med det. Som du mycket riktigt påpekade så finns det ingen anledning till att registrera F-skatt om man inte driver eller ämnar driva någon varaktig kommersiell verksamhet.

Den som köpte sidan får för övrigt gärna kontakta mig via pm.

ninza 2009-07-13 01:56

PMS-besvär verkar relativt vanligt här på WN numera.

Riktigt nice site, hoppas den får ett liv efter försäljningen och fortsätter köra på!

(Gillar er slogan starkt, haha)

vitty 2009-07-23 01:27

Ingen försäljning då ansvarig för vinnande bud (2500kr) inte bemödar sig svara.
Den första som via PM erbjuder 2000kr får siten.

Vänligen bjud inte om du inte tänker köpa. Jag är seriös och jag förväntar mig att du också är det.

Sexdirekt.se 2009-07-23 01:57

Vissa verkar vissa vara uppretade här :)

Rinkle 2009-07-23 10:03

Går sidan för ett fastpris nu?

vitty 2009-07-23 17:35

Nu behöver ni inte skicka fler PM. Jag har redan fått en hel bunt. Tack för visat intresse!

Personen som köper siten får själv välja att skriva ett inlägg om han/hon vill. Jag hoppas också siten kan blomma upp igen och bli det jag själv hade som mål men tyvärr inte hade tid med.

Edit: Rinkle, jag valde att sätta ett fast pris på 2k dels för att snabbt avsluta detta och dels för att det blir lite oseriöst med ännu en budgivning där den nya vinnaren kanske också drar sig ur.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson