![]() |
Är det någon här som vet/vill förklara hur man skickar ut nyhetsbrev ifrån sin server på sitt webbhotell konto om det går?:D skulle vara väldigt tacksam för svar:)
|
Med PHP, ASP, .NET eller liknande.
Sedan skapar du bara en loop och skickar ut nyhetsbrevet. I loopen använder du någon mailfunktion, det ser lite olika ut beroende på vilket språk du programmerar. |
Det gäller asp.net 2.0 :)
|
man kan ju ha epostlistor där man bara mailar till en adress i egen domän och så skickas mailet ut till alla "medlemmar" av listan.
Bättre än någon loop. |
Hur funkar den tjänsten? blev nämligen själv intresserad av att fixa nyhetsbrev till en av mina sidor:)
|
Här kan du läsa hur det går till:
http://www.aspdotnet.nu/post/Skicka-mail-med-NET.aspx Behöver du fler funktioner så rekommenderar jag dokumentationen som även den länkas från samma sida. |
Skaffade ett konto på getanewsletter istället får hoppas att dom funkar bra:) Något här som har erfarenhet av dom här?
|
Jag har. Fungerar perfekt och lätt att göra registrering och avregistrering på sin egen sajt.
|
Slumpen
Jag är sjukt nöjd med dem. Enkelt, basic statistik och bra pris. |
Citat:
Varför skulle epostlistor vara bättre än en loop med mailfunktion? Rätta mig om jag har fel men kräver inte epostlistor manuell administration? Måste ju vara väldigt mycket bättre med "loop-alternativet". Och rent tekniskt sett är ju epostlistorna också en loop på serversidan! |
Citat:
Det är vad jag tror iaf. :huh: |
MailChimp verkar vara ganska populärt, kan vara värt att ta en titt på.
För att skicka från sin egna server så är det lättaste att göra en loop. Kod:
<?php |
Sant mkt sant!
Men still, tycker ändå att epostlistor hamnar i underläge då det kräver manuellt jobb så fort någon ny vill vara med på brevet. Jag menar, "egen kod" blir ju det man gör det till. Man kan ju utan problem skicka eposten genom en riktig smtp server och enklare integrera med det system medlemmarnas epostadresser kommer ifrån. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:50. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson