![]() |
Jag skulle bli jätteglad för lite feedback på mitt företags nya webbplats.
Huvudmålen med webbplatsen är att besökarna:
Länken till webbplatsen är: http://designbank.se |
Citat:
|
Ooo herregud! Fokus på texten, inte på en 300 pixel hög bild! :o
|
Jag gillade verkligen formuläret när man klickar på den rosa eyecatchern!
|
Jag tycker verkligen att designen fungerar :)
|
Jag gillar ochså designen. Hittade dock ett fel under "Om du vill knocka dina konkurrenter":
Med professionell design så att du särsklijer dig |
Tycker att det är orätt att visa den stora headern på alla sidor. Den tar för mycket plats.
Satsa på mer textinnehåll också. Jag tycker att det är lite "b" att visa upp personliga hemsidor som referenser. Ni har Kundavsvarig, Ekonomiansvarig och Säljansvarig, men vem jobbar med design? Vidare borde du lagt tråden i Feedback |
Centrera sidan! Jag får nästan nackspärr när jag måste vrida på huvudet :)
|
Citat:
Tråden ligger nog här eftersom Feedback har en gräns på minst X inlägg om jag minns rätt. |
Tack allihopa för väldigt bra feedback, bra att höra både det som är bra och det som är dåligt!
|
Detta blir nog lite negativt - men ribban var satt högt
Man skulle både förstår vad det handlar om och beställa tjänsten På mig ger det ett intryck av 2 enheter som inte hänger ihop Den övre blå påminner om powerpoint med en punktlista gjord av någon som inte förstår vad punktlista är till för - ett par ord, dvs inte meningar Undre delen För liten grad till radlängden vilket gör den svårläst Texten känns omständlig. Även om det används "du" och "din" så saknar den det direkta tilltalet. Rosa länkar - Varför? Inte klickbara epostadresser - varför? Bilden till "Våra erbjudande" är OK, handslaget till "Våra tidigare kunder" känns "illustration med stockbild" och det förstärks (kanske felaktigt) av "Kontakta oss"-bilden Jag störs lite av att det är samma överdel på alla sidor eftersom den 1. rör sig och därmed drar uppmärksamheten från del jag valt att läsa 2. gör att jag måste skolla för att läsa texten |
Citat:
Ska omgående fixa så att e-posterna blir klickbara. De rosa länkarna ska stå ut, därav färgen som kontrasterar mot den dominerande blåa färgen (de är iofs lite långt ifrån den blåa ytan kan jag hålla med). |
Tycker du tänker helt rätt när du väljer att köra på stort.
Dock är det extra viktigt att ha en snygg och säljande sajt i ditt fall. Där av skulle jag vilja se en lite tydligare och aningen mer finslipad version. Bifogar några inspirerande sajter för detta case.[*]Dialogix[*]Clever Elements[*]Fileshare hq[*]PSD to Wordpress[*]CSS Ninjas |
Citat:
|
Slänger in lite synpunkter också måste ju bidra lite och inte bara suga åt sig från detta forum :)
- Jag skulle föredra att du inte körde en vänsterställd layout, blir väldigt mycket utrymme till höger, sidan ser väldigt 'pluttig' ut med bra upplösning. - Skippa 'ta-i-hand"-bilden, affärskillen och support-tjejen. Känns väldigt klyschiga. - Under tidigare referenser skulle jag gärna se bilder direkt och inte behöva klicka mig in på de respektive sidorna. - Under kontakt skulle jag gärna att formuläret som dyker upp som vid offertklick dyker upp, slipper man kopiera adress öppna mail-klient osv, tror det kan generera fler förfrågningar. - Designmässigt är den väll okej men som Mattias skrev finns det utrymme att höja sig både ett och två snäpp till. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:36. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson