![]() |
Beställde följande produkt av Dustinhome:
http://www.dustinhome.se/pd_5010312849.aspx Får hem den nyss och ska stoppa i minneskortet men tycker dimensionerna är lite konstiga. Ser först då att de har ju skickat med ett microSD-kort när kameran endast är kompatibel med xD-kort!? Tittar nu närmare på sidan ovan och ser att både på bilderna och under specifikationsfliken är det ett microSD-kort. Vilka nötter! Kundsupporten har självklart stängt också. Ska till Thailand på fredag och hade tänkt fota undervattenskort med denna kamera... känns surt att behöva slanta upp extra för att Dustin klantat sig ordentligt. :-( |
Finns det ingen annan butik som du kan köpa sånna undervattenskameror med eller?
Du kan ju antingen ringa dom imorgon om dem har öppet, (vet nämligen ingeting om dom) och sen kan du beskriva dina problem och hoppas att dom fixar en ny. Tråkigt att det händer just några dagar innan du ska ut och resa. Aja, lycka till. =) |
Förstår inte vad du menar med att köpa kamera av någon annan. Men klart jag kan, och antagligen kommer, köpa ett xD-kort om Dustin inte hinner fixa det.
Men jag menar hur kan Dustin vara så klantiga att de lanserar en kampanj där de bundlar fel grejer? Lär ju vara fler än jag som beställt detta då erbjudandet är väldigt bra... |
Det står "Adapter medföljer Nej, finns som tillbehör"
Men jag kan hålla med om att det är otydligt. |
Jag förstår inte vad det skulle vara för adapter? Jag har diverse adaptrar för olika SD-format men ingen passar ju i en port för ett xD-kort... Det är ju olika minnesstandarder?
|
Ett misstag kan alla göra. Någon på Dustin har förmodligen lagt in fel uppgifter i någon databas. Eller så är det någon på deras lager som har packat fel. Sånt händer oavsett hur välskött ett företag är.
Avgörande är istället hur företaget hanterar sitt misstag. Man måste alltid räkna med att det kan bli fel. Men man bör även kunna räkna med att ett bra företag kompenserar kunden för felet. Edit: Vad jag vill ha sagt är egentligen bara att du borde ge företaget en chans att korrigera misstaget till din belåtenhet innan du börjar skälla. |
Ingen har ju packat fel då det är dessa produkter som står i erbjudandet. Jag överreagerar absolut men jag blir förbannad över att sånna här skitsaker ställer till det. Jag accepterar Dustins lite högre priser för att slippa just sånt här. Kan lika gärna ta första bästa billigaste annars.
|
Jag skulle vilja påstå att du har otroligt otur i detta sammanhang, eftersom jag har beställt från Dustin hundratals gånger och har aldrig fått en felaktig vara.
All ära till Dustin enligt mig. Ha så skoj på resan! |
2 bifogad(e) fil(er)
Det är allmänt känt att Olympus använder xD kort, eftersom det är Olympus som utvecklat xD.
Klantigt av Dustin men också av dig då du borde gjort mer efterforskning innan du köpt. |
Jonas: Då det står kamera + minneskort förutsätter jag ju naturligtvis att de är kompatibla, dvs. i detta fall förutsatte jag att det var ett xD kort utan att kolla närmare på specifikationen. (Olympus kameror är t.o.m. oftast låsta till endast Olympys xD-kort så jag såg ingen anledning att kolla efter)
När du köper ny bil och det ingår kjolpaket frågar du ju knappast bilhandlaren om det passar just din modell. Anyway, imorgonbitti blir det ett argt telefonsamtal till den oskyldiga supporten. |
Varför inte bara ringa supporten och upplysa dem om felet? Skippa attityden, jag tror inte att du får ut något mer av det att ryta åt någon som inte ens har packat din försändelse och den som tar emot samtalet blir nog inte mer vänligt inställd till dig.
Med lite vänlighet kan man komma långt, serru. |
Men herregud, alla kan väl göra fel, det som är relevant är ju hur man haterar DOM, jag låter det vara osagt vad som hänt i det här fallet, men väldigt ofta så får ju dessutom "butikerna" felaktiga uppgifter från tillverkare och distributörer.
Citat:
....ska man hårddra det så har det väl inte ens begåtts något fel, du har fått vad du beställt och har gjort ett felaktigt antagande... |
Olympus kameror är låsta till xD-standarden, inte till enbart Olympus xD kort eftersom Sandisk har köpt rättigheter till att tillverka dessa.
Men som bilden ovan så bör man ju kontrollera Minnestypen, och eftersom du själv nämner så visste du att Olympus använde xD kort, men att det var ett SD kort. Mitt gnäll på dig är för att du inte kontrollerade detta, men du skall SJÄLVKLART gnälla/skälla/morra/bita & tugga extra mycket på Dustin när du ringer dom för att dom är så inkompetenta att dom har kampanj på detta lustiga erbjudande. |
Citat:
Jag tänker absolut vara en superdryg kund för supporten. Jag har själv jobbat på helpdesk och vet att de kommer snacka skit om mig emellanåt oavsett hur trevlig jag är. En sak om det varit en felpackning, då hade jag haft förståelse, men när de kampanjar produkter som inte är kompatibla är det en helt annan sak. Citat:
|
Citat:
Absolut inte tabu, däremot är det alltid bra om man är korrekt och saklig, annars blir det bara löjligt. Försöker man se sina egna fel och tillkortakommanden så är ju också möjligheten stor att man inte gör om sina EGNA fel, vilket ytterligare reducerar chansen/risken att något liknande händer igen. Sen tycker jag att väl iofs att Dustin, eller alla, som har lyckats bygga något från grunden till att vara ett företag med välförtjänt gott rykte (även om du aldrig hittar något företag som aldrig gör fel) förtjänar respekt. |
Seriös pajkastning i den här tråden. *hämtar vaniljsås* :-)
Extremt klantigt av Dustin, faktiskt. Och lustigt att ingen märkt felet snabbat, så nu har de till och med hunnit skicka ut produkten. |
Citat:
|
Jag håller absolut med Adestro att det är Dustin som har gjort fel. Bundlar man saker så ska det passa. Det ska inte kunden behöva kolla upp. Jag gillar själv att köpa paket just av den anledningen att jag är lat och inte orkar kolla upp vad som passar.
Det är någon på Dustin som har begått ett misstag när han/hon satte ihop erbjudandet. Svårare än så är det inte. Om Dustin är bra eller inte kommer att utvisa sig beroende på hur de hanterar misstaget från och med nu. Adestro - Kontrollera dina känslor när du talar med supporten. Ser jag till mitt eget företag så får trevliga kunder betydligt bättre service än otrevliga kunder. Förklara hur det ligger till. Fråga sedan hur de tänker lösa det hela och på vilket vis de avser att kompensera dig. |
Citat:
|
Du borde ha fått en adapter till din kamera som
gör att du kan läsa MicroSD. Eftersom Olympus är så efterblivna att de kör med sitt egna hemliga xD-format med max 2 GB stora minneskort är de tvugna att skicka med en adapter så man kan köra MicroSD. Annars skulle alla ÅF avrått folk att köpa Olympus och sälja Canon istället. Så antingen rotar du lite mer nogrant i din låda efter en vit liten adapter, eller så ringer du Dustin. Deras nyare kameror har denna adapter. 1030 SW är lite äldre men jag tror de körde adapter även på den. |
Citat:
Lesson learned, jag böjer mig fram... |
Hehe, jag kan lova dig att du inte är ensam
om att påpeka detta.. |
Citat:
...men det är fortfarande inte BARA ditt fel...herregud, det här är internet 2009 i ett nötskal, men okej, jag ska vara tyst... |
Citat:
Jag förstår verkligen din frustration och hade säkert gjort samma fel, låter som en märklig lösning. Vilken tur att det gick som det gick i alla fall och till skillnad från gummianka tycker jag också att det borde ha varit tydligare. |
Citat:
|
Alltid såhär.. klagomål klagomål hela vägen.. sen visar det sig att personen i fråga själv gjort fel.
Tror det är första gången eller kanske andra att någon dyker tillbaks in i tråden för att be om ursäkt :D Fatta så onödigt mycket klagomål företag får..... mvh |
Hehehe tungt, starkt dock att erkænna fel och stå før det.
Som tidigare sagt, så får du låta detta rinna av dig i Thailand ;) |
Men det är bra att alla är så förstående, jag kan annars plocka fram ett par trådar här på forumet där ni spyr galla över "Adestro" som kund, dom gångerna "han" INTE hittade rätt sak i kartongen, och faktiskt ringde till Dustin/er på morgonen....
|
Citat:
Men det är ju skojigt att du bedriver en liten hatkampanj mot mig. Lite att göra? ;) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson