![]() |
Någon som har sajter på oderlands server Santrope som de skulle uppdatera under natten?
Ser nu att ett par av mina mest besökta sajter ligger nere. |
Ser inget ärende från dig angående detta. Inte från någon annan heller.
Allt skall vara igång iaf |
La ett mail via Er online support. Bland annat gäller det min sajt som jag har som signatur.
Tacksam om du kan svara på mitt mail istället. |
Problem på Oderland just nu?
Ja kommer inte in på vår hemsida, eller "serverstatus" på Oderland.se. |
Citat:
0300 33790 |
Jag får inte upp serverstatusen heller, står bara o söker snällt.
|
oj, ok. Status sidan ja. Vi tog bort 2 servrar idag som den hänger upp sig på. Den koden har hängt med ett tag får nog förbättras något.
|
Det löste sig snabbt, vilket jag tackar för.
|
Någon som möjligtvis vet varför några av mina webbplatser på Oderland är helt och hållet nere? Likaså mailen... Det står inget på driftinformationen, serverstatus-sidan kommer man inte åt och ingen svarar på Oderland supportsnummer. What to do...? :/
|
Inte ett ljud än från Oderland... Vad är detta egentligen?
|
Svarar de inte på sin drifttelefon heller?
|
folks. Vet inte vad de har för driftnummer. Försökte nå dem på 0300-33790 men utan resultat.
Hittade driftnumret. Försöker att nå dem på en gång... |
Drifttelefon: 0708666051
|
Sådär ja. Felet berodde på problem som Oderland hade med sin internetleverantör. Felet ska nu vara åtgärdat, vilket det också är, i alla fall för mig. =)
|
http://oderlandblogg.wordpress.com/2009/05...elenors-switch/
typiskt så drog en av elektrikerna som installerade diesel aggregatet i helgen med sig nycklar som går till telenors utrymme och rackskåp. Det tog en stund att få rätt person att ta sig tillbaka till brottsplatsen. Senast juli skall alla servrar ligga i det redundanta nätet så det skall inte upprepa sig iaf. ha en fin helg och glöm inte mamma :-) |
Ett antal servrar verkar vara nere i nuläget hos Oderland.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson