WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   WN suger (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=36764)

wedge 2009-05-12 09:37

Ja, nu tog jag kanske i lite i överkant med rubriksättningen, men jag fick dig att läsa i alla fall B)

Men nåt åt det hållet är det.
WN sköts inte som det borde skötas. En WN-kritisk tråd försvann spårlöst nyligen (vi får se hur länge den här lever).

Ett företag gör nu egenreklam och den rapporterade tråden har legat där i över en vecka medan administratörer och moderatorer struntat i den.
I den lönnmördade kritiktråden skrev en moderator ursäkter om att alla jobbade ideellt osv.... Visst, men detsamma gäller för många sajter där modererandet faktiskt fungerar.
Och vid tidigare tillfällen har företag gjort egenreklam i nyhetssektionen, och fick ligga kvar där med kommentaren "jo, men de bjuder ju på kaffet".
Enligt reglerna får man inte ens svara på direkta frågor om man själv är inblandad i den tjänst man skriver om. Samtidigt går det bra för en del att starta egenreklamtrådar...
:blink:
Styrandet är helt godtyckligt i den mån det överhuvudtaget existerar. Reglerna är bara ett skämt om de inte efterlevs.

Avrätta alla nuvarande admins och moderatorer och tillsätt såna som har åtminstone en gnutta närvaro och gnista. Att inte visat sig här på månader och år är inte ovanligt.

BarateaU 2009-05-12 09:41

Jag har ingen direkt koll på vilka som är modds här, inte direkt så att de syns konstant.

Alex 2009-05-12 09:57

Vi som är moderatorer jobbar ju som tidigare nämnt gratis. Vi sysslar med bra mycket mer än att ta bort enskilda trådar och inlägg. Vi har ofta diskussioner uppe i moderatorforumen där vi bland annat utvärderar hurvida vissa inlägg skall tolkas som egenreklam eller inte.

Just tråden du syftar på har iaf jag inte valt att röra ännu då jag inväntar andra åsikter.
Bara för att man inte skriver mycket behöver inte betyda att man inte är aktiv. Jag läser i stort sett allt som händer på WN. Ser jag något som är ett givet regelbrott så åtgärdar jag givetvis det. Det samma gäller för de övriga moderatorerna.

Att avrätta oss gör inte mycket hjälp skulle jag påstå. Det handlar om tillit och respekt. Att vara opartisk och inte ha ett eget intresse i det man tar bort eller låser.

Jag använder inga affiliateprogram på mina sidor och är därför inte så insatt i just den forumdelen. Det är lite därför jag håller mig därifrån. Men visst har jag sett tråden.

Det är ett flertal moderatorer här som gör sitt yttersta för att sidan skall fungera. Varje dag tar vi nog bort iaf 5-10 inlägg var (vi som är aktiva då) för att förbättra kvalitén på WN.

Nyhetsforumet är en annan femma. Där utvärderas nyhetsvärdet, oavsett vem det är som postar. Egenreklam sorteras visserligen ut. Men är det något riktigt intressant får det givetvis ligga kvar.

coredev 2009-05-12 10:11

Jag tycker att NW är ett utomordentligt forum med mycket trevliga och kunniga kollegor. De flesta är mycket hjälpsamma och delar med sig av sin kunskap och sina erfarenheter, släpper in yngre kollegor på marknaden genom att hjälpa dem, etc.

På sista tiden har det kommit till en hel del omogna forumtroll - men detta är ju helt enkelt inte moderatorernas fel. Egentligen skall moderatorerna ej behövas alls.

Citat:

Originally posted by wedge@May 12 2009, 09:37

Styrandet är helt godtyckligt i den mån det överhuvudtaget existerar. Reglerna är bara ett skämt om de inte efterlevs. Avrätta alla nuvarande admins och moderatorer och tillsätt såna som har åtminstone en gnutta närvaro och gnista. Att inte visat sig här på månader och år är inte ovanligt.

Jag tycker att du har en mycket tråkig attityd, en attityd som faktiskt bidrar till den dåliga stämningen.

/Robert

wedge 2009-05-12 11:07

Coredev/Robert: Om det jag skriver bidrar till den dåliga stämningen måste det ju betyda att den redan finns, och det är kanske det som jag är kritisk emot (bland annat). Jag går inte runt och gnäller eller trollpostar etc. Nu valde jag en medvetet provokativ framtoning här i syfte att röra om lite i grytan och få reaktioner. Jag fick din, och tar tacksamt emot den.

Alex: "Avrätta alla" ska vi noga tolka med samma metod som egenreklamförbudet tolkas med. Eftersom du svarade så snabbt kan du få leva ;)
Men dina ord rimmar otroligt illa med §3 om reklam i regelverket. Vad är det, om inte moderatorernas godtycke som medger undantag från den uttryckligen förbjudna aktiviteten att posta reklam om egna tjänster?
"Ingen som helst reklam...", eller "Du får inte posta nyheter om dina tjänster..." är för mig ganska tydliga direktiv.

Nicklas 2009-05-12 11:20

Kul att du tycker att wn suger, jag upplevar att väldigt många får hjälp med sina frågor och har ett bra affärsmässigt utbyte.

wedge 2009-05-12 11:37

Citat:

Originally posted by Nicklas@May 12 2009, 10:20
Kul att du tycker att wn suger, jag upplevar att väldigt många får hjälp med sina frågor och har ett bra affärsmässigt utbyte.
Nivån på sugandet kan diskuteras. Jag håller med dig, men nu var det inte det som är positivt på WN jag ville få vädrat, utan de negativa sakerna.
Att du som moderator helt undvikit att möta den kritik jag gett er kollektivt får mig att börja fundera...

ztream 2009-05-12 11:42

Det finns två sätt att se detta på.

1. Antingen är WN ett kollektiv och vi kan diskutera detta öppet.
2. WN ska ses som ett företag och kritik framföres internt mellan de som är engagerade innan man går ut och pratar öppet om det.

Jag väljer alternativ 2, men jag tycker du har en hel del poänger wedge även om du överdriver lite :)

Danielos 2009-05-12 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av Alex
Vi som är moderatorer jobbar ju som tidigare nämnt gratis. Vi sysslar med bra mycket mer än att ta bort enskilda trådar och inlägg.

Att ni jobbar gratis är ingen ursäkt, om ni inte har tid, lämna över moderator arbetet till någon annan, det finns flera som båda kan hjälpa till gratis och har mycket tid.

Citat:

Ursprungligen postat av Alex
Bara för att man inte skriver mycket behöver inte betyda att man inte är aktiv. Jag läser i stort sett allt som händer på WN. Ser jag något som är ett givet regelbrott så åtgärdar jag givetvis det. Det samma gäller för de övriga moderatorerna.

Jo, det är många som upplever er inaktiva, ni agerar inte konsekvent, och ofta agerar ni försent och gör inte ibland nödvändiga kommenterar i trådar samt ni styr inte upp trådar som håller på att balla ur, i den kritiska tråden som skapades av mig, raderas rätt upp och ner och ni hade inte ens kommenterat er ståndpunkt eller möt kritiken.

Sen att ni inte ens lyckas uppgradera forum programvaran till nåt bättre, förbättrar ju inte saken. Generellt finns ingen drivkraft och glöd någonstans.

Det faktum att moderator arbetet inte lämnas över till någon annan tyder på att WN sköts som ett företag som inte tål kritik och det gillar inte jag personligen.

Jag upplever att WN mer och mer börjar bli splittrat i 2 delar, en del som tycker att det inte sköts riktigt som har nämnts i denna tråd och i en annan del som tycker allt är så bra så.

Det är bara en tidsfråga innan någon skapar ett alternativt webmaster forum om ingen tar tag i detta.

wedge 2009-05-12 11:54

Visst överdriver jag, ztream, men för den goda sakens skull ;)
Företagsmodellen är bra, men jag skulle vilja se det som de flesta här är kunder till företaget. Och att garantivillkor och sortiment litegrann beror på vem som står i butiken idag. Eller nåt sånt, missförstå mig rätt... :)

ztream 2009-05-12 11:55

Jo men man kan inte ha en öppen och livlig dialog om detta innan man först diskuterat det internt. Det är illojalt tycker jag.

Danielos 2009-05-12 12:00

Och hur ska man ha en tråd där vi pratar om detta internt? Då måste ni ju skapa användargrupper. Men ska man verkligen se WN som ett företag?

digi 2009-05-12 12:01

Jag tycker danielos kan få bli moderator, han skriver alltid långa och intressanta svar! :D :rolleyes:

Alex 2009-05-12 12:06

Varför skall jag lämna över arbetet till någon som har tid? Bättre att ha flera som är aktiva lite då och då. Än en som sitter och kollar 8-16?

Dina argument håller inte danielos.

Danielos 2009-05-12 12:08

Citat:

Originally posted by Alex@May 12 2009, 12:06
Varför skall jag lämna över arbetet till någon som har tid? Bättre att ha flera som är aktiva lite då och då. Än en som sitter och kollar 8-16?

Du har rätt, kritiken är obefogad och jag mina argument håller inte alls. Finns väl inte mycket mer att tillägga till ditt svar......

Jag ger iaf upp, detta är ju som att försöka prata med en vägg.

robert.liljedahl 2009-05-12 12:11

Jag håller i grova drag med trådskaparen. Min inaktivitet är en konsekvens av det som tas upp. idag besöker jag i huvudsak sidan i samband med att någon länkar hit - som i det här fallet, medan jag förut var inne var dag och höll mig uppdaterad.

StefanBergfeldt 2009-05-12 12:11

Jamen starta ett alternativ, det är ju inte så svårt att slänga upp ett forum.

Jag är själv aktiv på aspsidan.se där liknande kritik dök upp, både vad gällde moderatorer/stämning på forumet, och att mjukvaran inte uppdaterades, varpå aspkoll startades.

Killen som jag gjort aspkoll är engagerad, och utvecklar hela tiden. Dock saknas erfarenhet, och en del nybörjarmissar finns i mjukvaran. Dessutom saknas kompetensen där. Att bygga ett forum är som sagt inte så svårt, att få det välbesökt och använt, och locka dit kompetensen är dock jättesvårt. Det ska till något exceptionellt för att locka över användarna.

Det är dock inte omöjligt.

aDonis 2009-05-12 12:14

Citat:

Originally posted by Alex@May 12 2009, 11:06

Lite ogenomtänkt svar kanske? Det är väl självklart att det är bättre med fullt aktiva moderatorer. Varför inte bara skaffa några fler?

Alex 2009-05-12 12:16

Citat:

Originally posted by danielos@May 12 2009, 11:08

Jag ger iaf upp, detta är ju som att försöka prata med en vägg.

Absolut inte. Jag är inte så trångsynt att jag inte kan ändra åsikter.

Men att säga att de som är aktiva skall ge upp sin roll till någon som är mer aktiv håller inte. Det är bra mycket bättre att ha flera aktiva än en. De moderatorerna som finns nu är opartiska och väldigt duktiga.

aDonis:
Läs mitt inlägg igen. Läs båda. Läs också danielos inlägg igen.

Bara för att jag inte skriver lika mycket som alla andra betyder inte det att jag inte är aktiv. Jag hänger på WN 24/7 i stort sett. Har alltid minst en flik med WN uppe, och när jag ser något som inte stämmer så modererar jag därefter.
Jag sa aldrig att man bara skall ha en. Mitt svar är inte ogenomtänkt.
Poängen i mitt tidigare inlägg (föreståligt om du missade den) är att det är bättre att ha flera aktiva än endast en som är aktiv.

Danielos 2009-05-12 12:27

Fast min grundpoäng är ju inte att befintliga moderatorer ska lämna över till andra, utan att moderatorarbetet ska fungera bättre, även dagtid, och även mer engagerat.

FredrikNas 2009-05-12 12:31

Danielos: Ger upp?
Gör det då, med den inställningen så blir du nog ändå inte saknad.

Jag ser ett väldigt lätt problem på detta som också Alex var inne på. Jag förstår gott att admins inte har tid till allting eftersom att dom helt säkert har heltidsjob, driver egna firmor osv som vi andra. Fler moderatorer måste ju vara den givna lösningen, jag är helt säker på att det finns en hel del av oss vanliga användare som har både kunskapen, tiden och fötrtroendet(?) för att kunna göra det jobbet.

Dock så håller jag också med trådskaparen även om han överdriver (som han själv säger) Wn har tappat kvalitet i det sista, och det har kommit in väldigt många nya som inte följer reglerna, detta gör att det upplevs nu som att wn driver vind för våg i jämförelse med hur bra modererat det var tidigare. Detta beror då naturligtvis inte på en sämre insatts från de nuvarande moderatorerna utan att det helt enkelt behövs fler!

FredrikNas 2009-05-12 12:32

*Läste slarvigt, missförstog hans poäng helt*
Vi var inne på samma sak.

wedge 2009-05-12 12:34

Att tillsätta flera moderatorer (och eventuellt degradera de som aldrig gör något) låter bra, Alex. Bara ni ser till att ha samma syn på reglerna och agera om/när det behövs.
Den tillit och respekt du skrev om har för min egen del reducerats ordentligt av de fall jag sett där folk brutit ordentligt mot reglerna och ändå sluppit undan.
Ändra reglerna, eller ändra ert agerande. Med en massa om, men och kanske som ni sitter och diskuterar internt känns det inte riktigt trovärdigt.

aDonis 2009-05-12 12:35

Vet inte hur jag läste, men min delade åsikt är att ta in fler, för det låter som att ni har ett statiskt maxantal (max 3 har jag sett under den tiden jag närvarit här).

Danielos 2009-05-12 12:36

Citat:

Originally posted by Novocain@May 12 2009, 12:32
Danielos: vadå lämna över, dom gör ju ett bra jobb idag, även om det inte räcker till ända ut? Det behövs fler moderatorer, inte någon som tar över deras nuvaranda jobb, utan någon som utökar där dom inte hinner med idag

Självklart ger jag inte upp, var snäll och inte märk mina ord, och visst finns det moderatorer som gör ett bra jobb, men generellt så fungerar inte moderatorarbetet som det ska tycker jag, som jag nämnde tidigare. Som det är nu känns det bara som om kocken har åkt på semester med receptet och de andra 5-10 underkockarna försöker röra ihop en soppa. Jag har tidigare nämnt att man bör se över WN's regler och när detta är gjort, se till att dom följs.

FredrikNas 2009-05-12 12:41

Det här är det absolut främsta forumet per idag för webb, det är användarna som gör det stort (oavsett om det är Thomas och CO i bakgrunden eller inte). Sköts det inte så kommer det naturligtvis att dyka upp ett nytt forum som tar över.
Jag tycker dock att det vore synd. Eftersom att många har bildat relationer till varandra här, och gjort både goda och dåliga affärer. Det finns en lång historik och ett stort förtroende i det som sägs på Wn.se
Att börja om i ett nytt forum skulle kännas oerhört dumt.

Flera moderatorer.

Danielos 2009-05-12 12:43

Citat:

Originally posted by Novocain@May 12 2009, 12:41
Det här är det absolut främsta forumet per idag för webb, det är användarna som gör det stort (oavsett om det är Thomas och CO i bakgrunden eller inte). Sköts det inte så kommer det naturligtvis att dyka upp ett nytt forum som tar över.
Jag tycker dock att det vore synd. Eftersom att många har bildat relationer till varandra här, och gjort både goda och dåliga affärer. Det finns en lång historik och ett stort förtroende i det som sägs på Wn.se
Att börja om i ett nytt forum skulle kännas oerhört dumt.
Flera moderatorer.

Jag håller helt och fullt med där, men det krävs också Thomas som är anvarig för WN tar tag i det mer samt förnyar forumprogramvaran etc.

digi 2009-05-12 12:44

Min sammanfattning:
- De moderatorer som finns idag gör ett kanonjobb!
- Skulle kanske behövas någon till..
- Mindre ordbajsning och lama metaforer, kom med handling istället.

tartareandesire 2009-05-12 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av coredev
Jag tycker att NW är ett utomordentligt forum med mycket trevliga och kunniga kollegor. De flesta är mycket hjälpsamma och delar med sig av sin kunskap och sina erfarenheter, släpper in yngre kollegor på marknaden genom att hjälpa dem, etc.
På sista tiden har det kommit till en hel del omogna forumtroll - men detta är ju helt enkelt inte moderatorernas fel. Egentligen skall moderatorerna ej behövas alls.
Citat:

Ursprungligen postat av wedge
Styrandet är helt godtyckligt i den mån det överhuvudtaget existerar. Reglerna är bara ett skämt om de inte efterlevs. Avrätta alla nuvarande admins och moderatorer och tillsätt såna som har åtminstone en gnutta närvaro och gnista. Att inte visat sig här på månader och år är inte ovanligt.

Jag tycker att du har en mycket tråkig attityd, en attityd som faktiskt bidrar till den dåliga stämningen.
/Robert

Instämmer helt och hållet.

SimonP 2009-05-12 12:58

Jag tycker inte det är farligt med egenreklam så länge det är svar på en direkt fråga, t.ex om en trådstartare undrar "-Vilka kan leverera tjänsten X?" så tycker jag att leverantörerna själva ska få svara. Men om någon ägare/leverantör själv startar nya trådar med egenreklam så är det naturligtvis inte ok.

FredrikNas 2009-05-12 13:03

Citat:

Originally posted by SimonP@May 12 2009, 12:58
Jag tycker inte det är farligt med egenreklam så länge det är svar på en direkt fråga, t.ex om en trådstartare undrar -Vilka kan leverera tjänsten X? så tycker jag att leverantörerna själva ska få svara. Men om någon ägare/leverantör själv startar nya trådar med egenreklam så är det naturligtvis inte ok.

Helt enig här.

Danielos 2009-05-12 13:08

Citat:

Originally posted by SimonP@May 12 2009, 12:58
Jag tycker inte det är farligt med egenreklam så länge det är svar på en direkt fråga, t.ex om en trådstartare undrar "-Vilka kan leverera tjänsten X?" så tycker jag att leverantörerna själva ska få svara. Men om någon ägare/leverantör själv startar *nya trådar med egenreklam så är det naturligtvis inte ok.
Det håller jag med om, och det har jag nämnt förrut, man har väldigt låg tröskel vad gäller egenreklam ibland, och jag håller med om att ett företag ska kunna svara på trådskaparens behov. Ibland blir det helt löjligt, en trådskapare kan ha ett specifikt behov, och man vet att det finns runt 1-2 företag max som kan vara aktuella, och de företagen får inte svara direkt i tråden utan måste vänta på att någon annan rekommenderar dom eller dom måste pm:a trådskaparen.

Sen fiskar företagen och trådskaparen som ofta inte känner till att man inte får svara direkt på behov fattar ofta ingenting och brukar efter några inlägg skriva:
"Men är det ingen som vet om något företag?"

Dags att ändra/förtydliga egenreklamsregeln?

Det är till allas gagn att folk lättar kan komma till wn och få vad man söker.

tartareandesire 2009-05-12 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av danielos
Citat:

Ursprungligen postat av SimonP
Jag tycker inte det är farligt med egenreklam så länge det är svar på en direkt fråga, t.ex om en trådstartare undrar -Vilka kan leverera tjänsten X? så tycker jag att leverantörerna själva ska få svara. Men om någon ägare/leverantör själv startar nya trådar med egenreklam så är det naturligtvis inte ok.

Det håller jag med om, och det har jag nämnt förrut, man har väldigt låg tröskel vad gäller egenreklam ibland, och jag håller med om att ett företag ska kunna svara på trådskaparens behov. Ibland blir det helt löjligt, en trådskapare kan ha ett specifikt behov, och man vet att det finns runt 1-2 företag max som kan vara aktuella, och de företagen får inte svara direkt i tråden utan måste vänta på att någon annan rekommenderar dom eller dom måste pm:a trådskaparen.

Håller inte med dig där, jag anser att man måste vara petig. Eftersom det finns betalda reklamplatser så hör reklam hemma där. Ska andra kunna göra reklam gratis blir det helt fel. Det är ju inte heller så mycket jobbigare att skicka ett pm än att skriva i tråden =)

Danielos 2009-05-12 13:17

En omröstning om egenreklam tycker jag vore på sin plats, man måste skilja på ren egenreklam och svar på behov. Ett pm från ett företag hjälper ju inte en trådskapare att välja mellan 3 andra i en diskussion i tråden, det handlar ju inte om att dyka upp på wn och sedan i smyg få erbjudanden via pm, utan det handlar ju om en diskussion i en tråd om vad man ska välja. Om företagen i en tråd inte kan får svara för sig, funkar det ju inte.

eliasson 2009-05-12 14:01

Jag skulle vilja påstå att topicen faktiskt stämmer överränns med verkligheten vid ett flertal tillfällen.
Vid två tillfällen så har jag postat en tråd om att filtrera RSS-feed men det har fortfarande inte hänt något, och inte ens ett svar från en administratör eller moderater sedan 26:e Mars.

Erik Stenman 2009-05-12 15:25

Varför togs tråden: ('Nu slutar jag') borts från wn? http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...=ST&f=7&t=36319

I tråden stod det om att användarnamnet pokerstjärna slutar med sin verksamhet. Senare kom det fram att han inte betalat ett flertal fakturor och att flertalet personer försöker få tag på honom, däribland jag.

Jag förstår inte vad som hänt med wn!?

Danielos 2009-05-12 15:28

Citat:

Originally posted by danielos@May 12 2009, 13:17
En omröstning om egenreklam tycker jag vore på sin plats, man måste skilja på ren egenreklam och svar på behov. Ett pm från ett företag hjälper ju inte en trådskapare att välja mellan 3 andra i en diskussion i tråden, det handlar ju inte om att dyka upp på wn och sedan i smyg få erbjudanden via pm, utan det handlar ju om en diskussion i en tråd om vad man ska välja. Om företagen i en tråd inte kan får svara för sig, funkar det ju inte.

Citat:

Eftersom det finns betalda reklamplatser så hör reklam hemma där. Ska andra kunna göra reklam gratis blir det helt fel.
Hehe, vilken otrolig motivering för att inte tillåta att företag konkret möter folks behov, som om en reklam banner säger exakt vad folk behöver.

En tråd full med skitsnack och oväsentligheter går hur bra som helst på wn, men en tråd där företag möter folks konkreta behov, där företagen naturligtvis måste hålla sig innanför vissa ramar, det går inte alls för sig, nä, jag har svårt och förstå detta.

Det handlar ju inte om att när någon frågar:

Vilket webbhotell är bäst?
Att sedan alla webbhotell skriver: Jag är bäst!

Här måste ramar sättas och naturligtvis krävs en del av moderatorerna. Hur kommer det sig isf att eforum.idg.se tillåter företag att svara på folks behov?

mynameisfredrik 2009-05-12 21:49

Citat:

Originally posted by StefanBergfeldt@May 12 2009, 12:11
Jamen starta ett alternativ, det är ju inte så svårt att slänga upp ett forum.
Jag är själv aktiv på http://www.aspsidan.se där liknande kritik dök upp, både vad gällde moderatorer/stämning på forumet, och att mjukvaran inte uppdaterades, varpå http://www.aspkoll.se startades.
Killen som jag gjort aspkoll är engagerad, och utvecklar hela tiden. Dock saknas erfarenhet, och en del nybörjarmissar finns i mjukvaran. Dessutom saknas kompetensen där. Att bygga ett forum är som sagt inte så svårt, att få det välbesökt och använt, och locka dit kompetensen är dock jättesvårt. Det ska till något exceptionellt för att locka över användarna.
Det är dock inte omöjligt.

För det första så startades inte aspkoll för just att aspsidans stämning inte var bra.
Utan det var mest för att starta liknande forum men att ha en mer trevligare stämning vilket inte gick så bra men endå bra att han startade den för det behövs nytt för att väcka lågan i det gamla.

Sedan var det många andra saker för att han startade sidan.
Det övriga håller jag dock med dig om..

tartareandesire 2009-05-12 21:51

Citat:

Originally posted by aquastorm@May 12 2009, 15:25
Varför togs tråden: (Nu slutar jag) borts från wn? http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...=ST&f=7&t=36319
I tråden stod det om att användarnamnet pokerstjärna slutar med sin verksamhet. Senare kom det fram att han inte betalat ett flertal fakturor och att flertalet personer försöker få tag på honom, däribland jag.
Jag förstår inte vad som hänt med wn?

Ett inlägg från mig där jag kopplade an till just den tråden försvann också, antagligen samtidigt.

Marcus 2009-05-12 22:30

Vi moderatorer både läser och modererar forumet för att hålla en tillräckligt hög standard för att bl.a. otillåtna inlägg inte ska inverka negativt på användarnas upplevelse av forumet. Att det är ett antal inlägg som slinker igenom våra granskningar betyder antingen att det antingen är ett relativt stort antal inlägg av det slaget, endast ett fåtal eller att moderatorerna inte är aktiva alls. Det sista kan vi nog bortse från direkt.

Oavsett vad det är så kan jag väl säga ur eget perspektiv att läsningen här på forumet endast marginellt påverkas av otillåtna inlägg (efter moderering skett). Även om diskussionerna generellt sett håller en relativt låg kunskapsnivå nu i jämförelse med tidigare, för några år sedan. Men det är ju som det diskuterats tidigare ett resultat av att forumet nu snart når 10 000 användare och har över 300 000 inlägg.

Att WN skulle "suga" pga att det finns ett par inlägg med egenreklam låter lite överdrivet eftersom jag är övertygad om att det finns många av de dagliga användarna som både uppskattar och inte ser några direkta problem med nivån på inläggen.

Det ligger för övrigt i ett forums natur att alltid debattera huruvida inlägg ska finnas kvar, om nivån är tillräckligt hög eller ej osv. Så har varit fallet ända sedan WN startades.

För övrigt ser jag väl ingen direkt nackdel om det skulle komma till fler moderatorer, även om problematiken med att irrelevanta inlägg skrivs/missas aldrig helt går att undvika.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson