![]() |
Hej
Jag undrar vad ni har för omdöme och kunskaper om företaget http://www.swebhost.se/? Är dom bra eller dåliga, skriv gärna vad ni har för erfarenheter av dom, dock tyckte jag att varningslampan tändes när jag läste deras regler/avtal. vad tycker ni? |
Ser ganska seriösa ut. Dock så verkar de ha sin server i USA.
En annan sak som är anmärkningsvärd är att deras "Lilla" paket i stort sätt dominerar ut de övriga, 19kr/mån för 10GB trafik. Ganska billigt.. Vad var det du tyckte var skumt i deras regler/avtal? |
Jag tycker att den här nyheten var intressant...
http://www.swebhost.se/swebhost-fest-inom-kort/ Citat:
|
Känns som återförsäljare åt något amerikanskt bolag?
|
Citat:
|
Deras sida ligger under scarabweb.com så.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Information på telefon nummer: http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&...96061&geo_area= Jag tycker ändå att varningslampan lysser. |
Hej!
Vårt avtal är ett standardavtal. Vi har inte brytt oss om att göra några större förändringar i det. Men jag skall kolla på det eftersom ni tar upp det. Det finns inga "varningslampor". Sluta vara så otrevliga och paranoida så fort det kommer till webbhotell. Vi bedriver en seriös verksamhet och har bara nöjda kunder: http://www.swebhost.se/referenser/. Organisationsnummer, adress och övrig kontaktinformation står på hemsidan. Anledningen till att vi inte har telefonsupport beror på att det är enklare att sköta supporten via e-post. Det är t.ex. inte särskilt lätt att bifoga felmeddelanden, printscreens, länkar m.m. via telefon. Dessutom svarar vi alltid snabbt, så det spelar ingen roll. Det finns flera svenska webbhotell som inte erbjuder telefonsupport. Precis, festen kallas att vara trevlig och bjuda våra kunder på något som är roligt. Vi vill ha en personlig relation till våra kunder. Ja, våra servrar står i USA. Vår lösning är ett specialavtal med en amerikansk serverleverantör, en lösning som gynnar alla inblandade parter. Fråga våra kunder. Ha en bra dag. Richard, Supportavdelningen Swebhost Webbhotell http://www.swebhost.se [email protected] SMS-support: 0709-59 60 61 |
Swebhost, ett tips är att bara svara informativt och inte gå i polemik med eller klaga på andra.
Sen borde ni förstå att ett privat abonnemang kan uppfattas som varningslampa och anses som mindre seriöst av många. Ta åt er och åtgärda. Det kostar så lite men ger så mycket. |
Hej!
Det är ett Telenor Företag FastPris-abonnemang på det numret. Att ändra från ett privat namn går naturligtvis att göra, men eftersom kunderna alltjämt strömmar in så har vi aldrig tänkt på det. Det verkar vara ytterst få som bryr sig om en sådan sak. Ha en bra dag. Richard, Supportavdelningen Swebhost Webbhotell http://www.swebhost.se [email protected] SMS-support: 0709-59 60 61 |
Citat:
Westman har en viktig poäng vad gäller svar man ger som officiell representant för ett företag. Det om något borde ni ta till er. |
Hej!
Webbhotell som har en personlig och bra attityd till sina kunder, som sätter kunderna i första hand och som löser deras problem, oavsett vad, med snabb support och kvalitativa tjänster, vilket vi gör. Ha en bra dag. Richard, Supportavdelningen Swebhost Webbhotell http://www.swebhost.se [email protected] SMS-support: 0709-59 60 61 |
Citat:
1) Ta bort din "epostsignatur" ur varje inlägg, folk fattar efter första inlägget. 2) Det är svårt att ge support över sms hur man konfigurerar ett mailkonto, att tala med kunden är mycket lättare. (Ja, det finns folk som inte vet vad en pop server är) 3) Ta bort kundreferenser som inte längre är kunder hos er, eller där den refererade sidan inte längre ligger hos er. (Eller ja, när domännamnet inte ens är registrerat längre) |
Hej!
1) Arbetsskada, men eftersom jag skriver för ett företag vill jag ha en officiell framtoning. Tar bort den nedersta informationen. 2) SMS-supporten är främst till för enklare support och frågor från personer som är intresserade av våra tjänster, på så sätt kan de få snabba svar under tiden de letar och jämför webbhotell. 3) Jag skall kolla igenom listan. (Rensat bort två länkar som pingar mot andras servrar.) Richard, Supportavdelningen Swebhost Webbhotell |
Skulle man vara otrevliga och paranoid bara för att det finns sådana här företag som ditt, jag var orolig och ville veta om någon visste något om er, inte direkt så svår då ni känns för nya på marknaden.
Att det lyser varningslampor om dig är inte det så svårt, hela ert avtal känns konstigt bara och andra har reagerat med, sms support du skojar? Vem mer kör sådant, skall ni komma billigt undan vilket jag också tippar på så finns skype åtminstone, sedan finns ip-telefoni, jaja jag tänker dock avvakta att välja er, men det är min åsikt. |
Rätt intressant, http://www.allabolag.se/810313LNIH
Richard, om du nu är på Support avdelningen, hur vem har hand om resten? Det är ju din verksamhet? Schizofren verksamhet? :) |
Citat:
Richard kan då sitta i supporten om han så vill... Men jag kommer att hålla mig borta ifrån hans verksamhet. allt känns underligt på något sätt.. man vill inte ha sina grejor hos en sådan pass okänt företag. |
Citat:
Det är klart det är min verksamhet, det framgår redan av organisationsnumret och namnet som står angivet på hemsidan. Sedan köper jag in support när jag behöver. Håller även på att utveckla en webbdesignavdelning ihop med en annan enskild firma. Richard, Supportavdelningen Swebhost Webbhotell |
Citat:
SMS-supporten är mycket uppskattad eftersom vi garanterar svar inom 10 minuter. Varför andra webbhotell inte använder någon form av tjänst via SMS kan inte jag svara på. Jag vet bara att det fungerar mycket bra för egen del. Du får välja vilket webbhotell du vill. Jag kan bara tala för min egen verksamhet. Vill du bli kund så är du välkommen. Richard, Supportavdelningen Swebhost Webbhotell |
Bara för mig som "Underjord Media" låter oseriöst? låter som att företaget och pengarna kommer gå under jorden snart...
|
Citat:
Richard, Supportavdelningen Swebhost Webbhotell |
SMS-support är väl ett klockrent extra alternativ?
Vad kritiska ni är mot Swebhost. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Jag tror det kan vara en bra idé att ni tar till er av kritiken som framkommit istället för att slå ifrån er. På så vis kan ni tillgodose fler potentiella kunders behov och fler kunder vill ni väl ändå ha?
|
Om det varit fråga om kritik och inte totalt meningslös kverulans från anonyma jantelagsmänniskor, så hade det kanske funnits något att ta till sig. Har hittills fått in fem nya kunder samt en partnerförfrågan som angivit DEN HÄR tråden som referens. Sköt ni ert så sköter jag mitt.
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
jag får nog utbrista mig att det är tur att inte man tog ett paket hos dessa. Jag vill också tacka er alla att ta fram sidan hos denna person så man som sakt inte slänger pengarna i sjön. |
Citat:
|
Citat:
låt dem återkomma om en tid när de - som använder Mr Richards tjänster - fått bilda sig en uppfattning, det måste i alla fall vara bäst att låta de som utnyttjar servicen komma med synpunkter... ?? |
Citat:
|
Något som är rätt kul i dessa FRA och IPRED tider valet av "Swebhost" som har valt USA för sina servrar och sedan en leverantör som till och med är sämre än FSData (går det egentligen?) http://scarabweb.com/ ser ju väldigt seriöst ut... deras dns servrar ligger i samma nät och efter varandra i ip-spannet.
Detta är dock min åsikt av det hela.... |
Citat:
Citat:
Ni kanske skulle försöka hitta en ynka missnöjd kund så ni har nåt vettigt att komma med. Hittills har ni bara lyckats komma med skitsnack. Men det är imponerande att ni orkar lägga ner så mycket tid och energi på att hacka på en verksamhet som inte gjort något som helst fel. Er "kritik" är ju verkligen helt bisarr. Oohh, han har "Underjord" i företagsnamnet, det måste ju betyda att pengarna kommer försvinna under jorden. Shit. Ni greppar efter minsta lilla halmstrå BARA för att kunna klaga och gnälla. Men det är ju så jantelagen fungerar. Hacka på alla som lyckas med nåt, oavsett om de gjort något fel eller inte. Nej, nu skall jag gå och gräva ner lite pengar. Ha det! |
Nu får du väl ändå ge dig.
Den attityd du har visat upp från ditt första inlägg ahr ju varit allt annat än trevlig, det första du gjorde var att kalla folk "otrevliga och paranoida". Det ända negativa som hade framkomit då vara att du i strort sett hade fiskrivit dig totalt från avbrott genom att ha en abvrottstid på 18 dagar innan ersättning. Det är väl knappast det bemötande man som presumtiv kund vill ha, eller? Även om din tjänst skulle vara helt klockren så får dina inlägg iaf mig att dra öronen åt mig genom att du istället för att försöka ta till dig av kritiken och bemöta den på ett prfessionellt sätt sparkar fullständigt bakut och går till motangrepp. |
Ge dig själv. Vill du ta skit i din verksamhet så får du göra det, jag gör det inte.
|
Nej jag vill inte ha skit om min verksamhet.
Av just den anledningen så är jag ganska noga med hur jag bemöter mina nuvarande/kommande/tidigare kunder. Som ägare är det jag som är ansiktet utåt. Den typen av kundvård är helt gratis men ger så väldigt mycket tillbaka. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson