WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vad tycker ni om swebhost? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=36691)

mynameisfredrik 2009-05-07 17:51

Hej
Jag undrar vad ni har för omdöme och kunskaper om företaget http://www.swebhost.se/?
Är dom bra eller dåliga, skriv gärna vad ni har för erfarenheter av dom, dock tyckte jag att varningslampan tändes när jag läste deras regler/avtal.

vad tycker ni?

Jonor 2009-05-08 20:45

Ser ganska seriösa ut. Dock så verkar de ha sin server i USA.
En annan sak som är anmärkningsvärd är att deras "Lilla" paket i stort sätt dominerar ut de övriga, 19kr/mån för 10GB trafik. Ganska billigt..

Vad var det du tyckte var skumt i deras regler/avtal?

Robin Calmegård 2009-05-08 21:46

Jag tycker att den här nyheten var intressant...

http://www.swebhost.se/swebhost-fest-inom-kort/

Citat:

Festen kommer bjuda på gratis sprit, öl och tilltugg.

tartareandesire 2009-05-08 22:10

Känns som återförsäljare åt något amerikanskt bolag?

BarateaU 2009-05-08 22:34

Citat:

Originally posted by Robin Calmegård@May 8 2009, 21:46
Jag tycker att den här nyheten var intressant...

http://www.swebhost.se/swebhost-fest-inom-kort/

Citat:

Festen kommer bjuda på gratis sprit, öl och tilltugg.

Kallas att vara trevlig ;-)

patrikweb 2009-05-08 22:56

Deras sida ligger under scarabweb.com så.

Xamda 2009-05-09 02:38

Citat:

Vid driftstörningar kan avgift återbetalas om kund påverkats kraftigt av avbrottet och en tid längre än 5% av den totala avtalstiden.
Ersättning utgår alltså först efter avbrott som är minst 18 dagar... Intressant.

patrikweb 2009-05-09 02:42

Citat:

Originally posted by Xamda@May 9 2009, 02:38
Citat:

Vid driftstörningar kan avgift återbetalas om kund påverkats kraftigt av avbrottet och en tid längre än 5% av den totala avtalstiden.
Ersättning utgår alltså först efter avbrott som är minst 18 dagar... Intressant.

Vilken fin SLA, undra hur man ens skulle kunna lyckas få avbrott på 18 dagar.

mynameisfredrik 2009-05-09 15:29

Citat:

Originally posted by Xamda@May 9 2009, 02:38
Citat:

Vid driftstörningar kan avgift återbetalas om kund påverkats kraftigt av avbrottet och en tid längre än 5% av den totala avtalstiden.
Ersättning utgår alltså först efter avbrott som är minst 18 dagar... Intressant.

Lite det jag menar att dom verkar vara skumma, jag tror att jag avstår än så länge man vill ju inte slänga alla pengar i sjön, sedan att inte ha telefon support känns också konstigt, men dom har sms support till sitt privata mobilnummer? Driver man ändå företag skall man ändå ha fast nummer till det.

Information på telefon nummer:
http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&...96061&geo_area=

Jag tycker ändå att varningslampan lysser.

Swebhost 2009-05-11 12:34

Hej!

Vårt avtal är ett standardavtal. Vi har inte brytt oss om att göra några större förändringar i det. Men jag skall kolla på det eftersom ni tar upp det.
Det finns inga "varningslampor". Sluta vara så otrevliga och paranoida så fort det kommer till webbhotell. Vi bedriver en seriös verksamhet och har bara nöjda kunder: http://www.swebhost.se/referenser/. Organisationsnummer, adress och övrig kontaktinformation står på hemsidan.
Anledningen till att vi inte har telefonsupport beror på att det är enklare att sköta supporten via e-post. Det är t.ex. inte särskilt lätt att bifoga felmeddelanden, printscreens, länkar m.m. via telefon. Dessutom svarar vi alltid snabbt, så det spelar ingen roll. Det finns flera svenska webbhotell som inte erbjuder telefonsupport.
Precis, festen kallas att vara trevlig och bjuda våra kunder på något som är roligt. Vi vill ha en personlig relation till våra kunder.
Ja, våra servrar står i USA. Vår lösning är ett specialavtal med en amerikansk serverleverantör, en lösning som gynnar alla inblandade parter. Fråga våra kunder.

Ha en bra dag.

Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell
http://www.swebhost.se
[email protected]
SMS-support: 0709-59 60 61

Westman 2009-05-11 12:52

Swebhost, ett tips är att bara svara informativt och inte gå i polemik med eller klaga på andra.

Sen borde ni förstå att ett privat abonnemang kan uppfattas som varningslampa och anses som mindre seriöst av många. Ta åt er och åtgärda. Det kostar så lite men ger så mycket.

Swebhost 2009-05-11 13:13

Hej!

Det är ett Telenor Företag FastPris-abonnemang på det numret. Att ändra från ett privat namn går naturligtvis att göra, men eftersom kunderna alltjämt strömmar in så har vi aldrig tänkt på det. Det verkar vara ytterst få som bryr sig om en sådan sak.

Ha en bra dag.

Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell
http://www.swebhost.se
[email protected]
SMS-support: 0709-59 60 61

tartareandesire 2009-05-11 13:24

Citat:

Vi bedriver en seriös verksamhet och har bara nöjda kunder
Haha, det var underhållande om inget annat. Vilket "seriöst webbhotell" har endast nöjda kunder?

Westman har en viktig poäng vad gäller svar man ger som officiell representant för ett företag. Det om något borde ni ta till er.

Swebhost 2009-05-11 13:31

Hej!

Webbhotell som har en personlig och bra attityd till sina kunder, som sätter kunderna i första hand och som löser deras problem, oavsett vad, med snabb support och kvalitativa tjänster, vilket vi gör.

Ha en bra dag.

Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell
http://www.swebhost.se
[email protected]
SMS-support: 0709-59 60 61

najk 2009-05-11 13:47

Citat:

Originally posted by Swebhost@May 11 2009, 11:34
Anledningen till att vi inte har telefonsupport beror på att det är enklare att sköta supporten via e-post.
Inte för att vara sådan, men jag måste lägga mig i, du ska få tre gratistips av mig.
1) Ta bort din "epostsignatur" ur varje inlägg, folk fattar efter första inlägget.
2) Det är svårt att ge support över sms hur man konfigurerar ett mailkonto, att tala med kunden är mycket lättare. (Ja, det finns folk som inte vet vad en pop server är)
3) Ta bort kundreferenser som inte längre är kunder hos er, eller där den refererade sidan inte längre ligger hos er. (Eller ja, när domännamnet inte ens är registrerat längre)

Swebhost 2009-05-11 13:54

Hej!

1) Arbetsskada, men eftersom jag skriver för ett företag vill jag ha en officiell framtoning. Tar bort den nedersta informationen.

2) SMS-supporten är främst till för enklare support och frågor från personer som är intresserade av våra tjänster, på så sätt kan de få snabba svar under tiden de letar och jämför webbhotell.

3) Jag skall kolla igenom listan. (Rensat bort två länkar som pingar mot andras servrar.)

Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell

mynameisfredrik 2009-05-15 17:56

Skulle man vara otrevliga och paranoid bara för att det finns sådana här företag som ditt, jag var orolig och ville veta om någon visste något om er, inte direkt så svår då ni känns för nya på marknaden.

Att det lyser varningslampor om dig är inte det så svårt, hela ert avtal känns konstigt bara och andra har reagerat med, sms support du skojar?

Vem mer kör sådant, skall ni komma billigt undan vilket jag också tippar på så finns skype åtminstone, sedan finns ip-telefoni, jaja jag tänker dock avvakta att välja er, men det är min åsikt.

Jonas 2009-05-15 19:49

Rätt intressant, http://www.allabolag.se/810313LNIH
Richard, om du nu är på Support avdelningen, hur vem har hand om resten? Det är ju din verksamhet?

Schizofren verksamhet? :)

mynameisfredrik 2009-05-15 22:19

Citat:

Originally posted by Jonas@May 15 2009, 19:49
Rätt intressant, http://www.allabolag.se/810313LNIH
Richard, om du nu är på Support avdelningen, hur vem har hand om resten? Det är ju din verksamhet?
Schizofren verksamhet?

Då han har serverna i usa och han sitter i sverige så är det företaget där han är åf som sköter resten.
Richard kan då sitta i supporten om han så vill...

Men jag kommer att hålla mig borta ifrån hans verksamhet.
allt känns underligt på något sätt..

man vill inte ha sina grejor hos en sådan pass okänt företag.

Swebhost 2009-05-17 15:25

Citat:

Originally posted by Jonas@May 15 2009, 19:49
Rätt intressant, http://www.allabolag.se/810313LNIH
Richard, om du nu är på Support avdelningen, hur vem har hand om resten? Det är ju din verksamhet?

Schizofren verksamhet? :)

Hej!

Det är klart det är min verksamhet, det framgår redan av organisationsnumret och namnet som står angivet på hemsidan. Sedan köper jag in support när jag behöver. Håller även på att utveckla en webbdesignavdelning ihop med en annan enskild firma.

Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell

Swebhost 2009-05-17 15:34

Citat:

Originally posted by mynameisfredrik@May 15 2009, 17:56
Skulle man vara otrevliga och paranoid bara för att det finns sådana här företag som ditt, jag var orolig och ville veta om någon visste något om er, inte direkt så svår då ni känns för nya på marknaden.

Att det lyser varningslampor om dig är inte det så svårt, hela ert avtal känns konstigt bara och andra har reagerat med, sms support du skojar?

Vem mer kör sådant, skall ni komma billigt undan vilket jag också tippar på så finns skype åtminstone, sedan finns ip-telefoni, jaja jag tänker dock avvakta att välja er, men det är min åsikt.

Som sagt, det är ett taget standardavtal, inte ett redskap för att kasta ut kunder. Vi har aldrig haft problem med någon kund och har aldrig använt några av de klausuler som finns där - trots hundratals kunder. Om det uppstår problem löser vi det på andra sätt. Avtal är en form av juridisk säkerhet vid extremfall. Jag kan tänka mig att avtalen hos andra webbhotell är utformade på liknande sätt.

SMS-supporten är mycket uppskattad eftersom vi garanterar svar inom 10 minuter. Varför andra webbhotell inte använder någon form av tjänst via SMS kan inte jag svara på. Jag vet bara att det fungerar mycket bra för egen del.

Du får välja vilket webbhotell du vill. Jag kan bara tala för min egen verksamhet.

Vill du bli kund så är du välkommen.

Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell

webbaccess 2009-05-17 15:45

Bara för mig som "Underjord Media" låter oseriöst? låter som att företaget och pengarna kommer gå under jorden snart...

Swebhost 2009-05-17 15:49

Citat:

Originally posted by webbaccess@May 17 2009, 15:45
Bara för mig som "Underjord Media" låter oseriöst? låter som att företaget och pengarna kommer gå under jorden snart...
Nejdå, det är inte syftet med namnet.

Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell

empty 2009-05-17 15:51

SMS-support är väl ett klockrent extra alternativ?


Vad kritiska ni är mot Swebhost.

Swebhost 2009-05-17 15:57

Citat:

Originally posted by empty@May 17 2009, 15:51
SMS-support är väl ett klockrent extra alternativ?


Vad kritiska ni är mot Swebhost.

Det är ett extremt bra alternativ, jag har själv varit webbhotellkund en gång i tiden och vet hur frustrerande det är att inte få svar när man behöver det. Även om det inte går att lösa alla problem via SMS, så får kunden alltid svar inom tio minuter, vilket är en trygghet för kunden. Sedan kan man alltid lösa problemet via e-post om det inte skulle gå via telefonen. SMS-supporten fungerar även bra för att hjälpa intresserade kunder som behöver snabba svar på serverfrågor och liknande.

Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell

Jonor 2009-05-17 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av Swebhost
Citat:

Ursprungligen postat av empty
SMS-support är väl ett klockrent extra alternativ?

Vad kritiska ni är mot Swebhost.

Det är ett extremt bra alternativ, jag har själv varit webbhotellkund en gång i tiden och vet hur frustrerande det är att inte få svar när man behöver det. Även om det inte går att lösa alla problem via SMS, så får kunden alltid svar inom tio minuter, vilket är en trygghet för kunden. Sedan kan man alltid lösa problemet via e-post om det inte skulle gå via telefonen. SMS-supporten fungerar även bra för att hjälpa intresserade kunder som behöver snabba svar på serverfrågor och liknande.
Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell

Är nog ganska jobbigt att ställa frågor via SMS, dock trevligt att det är ett gratis supportalternativ. Är lite nyfiken, vad för frågor/supportärenden brukar du kunna lösa via SMS?

Swebhost 2009-05-17 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av Jonor
Citat:

Originally posted by -Swebhost@May 17 2009, 15:57
Citat:

Ursprungligen postat av empty
SMS-support är väl ett klockrent extra alternativ?

Vad kritiska ni är mot Swebhost.

Det är ett extremt bra alternativ, jag har själv varit webbhotellkund en gång i tiden och vet hur frustrerande det är att inte få svar när man behöver det. Även om det inte går att lösa alla problem via SMS, så får kunden alltid svar inom tio minuter, vilket är en trygghet för kunden. Sedan kan man alltid lösa problemet via e-post om det inte skulle gå via telefonen. SMS-supporten fungerar även bra för att hjälpa intresserade kunder som behöver snabba svar på serverfrågor och liknande.
Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell




Är nog ganska jobbigt att ställa frågor via SMS, dock trevligt att det är ett gratis supportalternativ. Är lite nyfiken, vad för frågor/supportärenden brukar du kunna lösa via SMS?

Alla typer av frågor som bygger på kunskaper om servern, skript och liknande. Dvs. frågor som inte kräver något större ingripande från vår sida, då krävs det ju en dator. Jag personligen kan även göra enklare ingripanden direkt från telefonen, eftersom jag har har en Ericsson Xperia med bredbandsuppkoppling.

Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell

tartareandesire 2009-05-18 12:53

Jag tror det kan vara en bra idé att ni tar till er av kritiken som framkommit istället för att slå ifrån er. På så vis kan ni tillgodose fler potentiella kunders behov och fler kunder vill ni väl ändå ha?

Swebhost 2009-05-18 19:13

Om det varit fråga om kritik och inte totalt meningslös kverulans från anonyma jantelagsmänniskor, så hade det kanske funnits något att ta till sig. Har hittills fått in fem nya kunder samt en partnerförfrågan som angivit DEN HÄR tråden som referens. Sköt ni ert så sköter jag mitt.

Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell

Westman 2009-05-18 19:51

Citat:

Originally posted by Swebhost@May 18 2009, 19:13
Om det varit fråga om kritik och inte totalt meningslös kverulans från anonyma jantelagsmänniskor, så hade det kanske funnits något att ta till sig. Har hittills fått in fem nya kunder samt en partnerförfrågan som angivit DEN HÄR tråden som referens. Sköt ni ert så sköter jag mitt.

Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell

Jag varken anonym eller en kverulant jantelagsmänniska men det är uppenbart att goda råd är bortkastade på dig.

tartareandesire 2009-05-18 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av Westman
Citat:

Ursprungligen postat av Swebhost
Om det varit fråga om kritik och inte totalt meningslös kverulans från anonyma jantelagsmänniskor, så hade det kanske funnits något att ta till sig. Har hittills fått in fem nya kunder samt en partnerförfrågan som angivit DEN HÄR tråden som referens. Sköt ni ert så sköter jag mitt.
Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell

Jag varken anonym eller en kverulant jantelagsmänniska men det är uppenbart att goda råd är bortkastade på dig.

Uppenbarligen är så fallet. Den där attityden är knappast något man förväntar sig från ett företag man vill ha att göra med och gynnar knappast affärerna för Swebhost =)

mynameisfredrik 2009-05-18 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av Westman
Citat:

Ursprungligen postat av Swebhost
Om det varit fråga om kritik och inte totalt meningslös kverulans från anonyma jantelagsmänniskor, så hade det kanske funnits något att ta till sig. Har hittills fått in fem nya kunder samt en partnerförfrågan som angivit DEN HÄR tråden som referens. Sköt ni ert så sköter jag mitt.
Richard, Supportavdelningen
Swebhost Webbhotell

Jag varken anonym eller en kverulant jantelagsmänniska men det är uppenbart att goda råd är bortkastade på dig.

Det samma gäller ifrån mig, Jag är varken anonym eller en kverulant jantelagsmänniska, otroligt att folk med så kallad företag bara är så naiv till råd och frågor, jag önskar han lycka till med sitt åf webbhotells paket.

jag får nog utbrista mig att det är tur att inte man tog ett paket hos dessa.
Jag vill också tacka er alla att ta fram sidan hos denna person så man som sakt inte slänger pengarna i sjön.

Jonas 2009-05-18 21:49

Citat:

Originally posted by mynameisfredrik@May 18 2009, 21:08
jag får nog utbrista mig att det är tur att inte man tog ett paket hos dessa.
Jag vill också tacka er alla att ta fram sidan hos denna person så man som sakt inte slänger pengarna i sjön.

Han som person/företag betyder inte att hostingen blir drabbat. Men om hans såkallade kunder blir fler eller blir kvar efter denna tråden, vill jag inte uttala mig om.

SajtXL 2009-05-18 22:05

Citat:

Originally posted by mynameisfredrik@May 18 2009, 21:08

jag får nog utbrista mig att det är tur att inte man tog ett paket hos dessa.
Jag vill också tacka er alla att ta fram sidan hos denna person så man som sakt inte slänger pengarna i sjön.

Men vi kan väl lugna oss lite, om det nu tack vare denna tråd dykt upp några nya kunder till Swebhost,
låt dem återkomma om en tid när de - som använder Mr Richards tjänster - fått bilda sig en uppfattning,
det måste i alla fall vara bäst att låta de som utnyttjar servicen komma med synpunkter... ??

tartareandesire 2009-05-18 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av SajtXL
Citat:

Ursprungligen postat av mynameisfredrik
jag får nog utbrista mig att det är tur att inte man tog ett paket hos dessa.
Jag vill också tacka er alla att ta fram sidan hos denna person så man som sakt inte slänger pengarna i sjön.

Men vi kan väl lugna oss lite, om det nu tack vare denna tråd dykt upp några nya kunder till Swebhost,
låt dem återkomma om en tid när de - som använder Mr Richards tjänster - fått bilda sig en uppfattning,
det måste i alla fall vara bäst att låta de som utnyttjar servicen komma med synpunkter... ??

Absolut, de som prövat Swebhost får gärna dela med sig av sina erfarenheter i den här tråden framöver.

webbaccess 2009-05-19 01:04

Något som är rätt kul i dessa FRA och IPRED tider valet av "Swebhost" som har valt USA för sina servrar och sedan en leverantör som till och med är sämre än FSData (går det egentligen?) http://scarabweb.com/ ser ju väldigt seriöst ut... deras dns servrar ligger i samma nät och efter varandra i ip-spannet.
Detta är dock min åsikt av det hela....

Swebhost 2009-05-19 11:29

Citat:

jag får nog utbrista mig att det är tur att inte man tog ett paket hos dessa.
Jag vill också tacka er alla att ta fram sidan hos denna person så man som sakt inte slänger pengarna i sjön.

Det där uttalandet säger ju mer om dig än det säger om min verksamhet. Vi har funnits i 2½ år och du har inte kunnat hitta ETT ENDA negativt uttalande på hela internet! Ändå är webbhotellet skit. Gå och lägg dig för fan.

Citat:

Något som är rätt kul i dessa FRA och IPRED tider valet av "Swebhost" som har valt USA för sina servrar och sedan en leverantör som till och med är sämre än FSData (går det egentligen?) http://scarabweb.com/ ser ju väldigt seriöst ut... deras dns servrar ligger i samma nät och efter varandra i ip-spannet.
Detta är dock min åsikt av det hela....

Jag ser att den seriösa kritiken fortsätter. Eftersom all internettrafik ändå går via andra länder så spelar det ingen roll om webbhotellet ligger här eller i Långtbortistan. Det finns däremot flera fördelar med att ha sina servrar i USA. Jag känner han som driver ScarabWeb, och han är inte amerikan. Han är från Finland, men våra servrar står som sagt i USA. ScarabWeb är tvivelsutan ett av de mest professionella webbhotellen på hela internet. Men hans design, som han bytte för ett par veckor sedan, är S-K-I-T-F-U-L. Innan hade han en jättesnygg design. Tyvärr envisas han med att ha den nya kvar.

Ni kanske skulle försöka hitta en ynka missnöjd kund så ni har nåt vettigt att komma med. Hittills har ni bara lyckats komma med skitsnack. Men det är imponerande att ni orkar lägga ner så mycket tid och energi på att hacka på en verksamhet som inte gjort något som helst fel. Er "kritik" är ju verkligen helt bisarr. Oohh, han har "Underjord" i företagsnamnet, det måste ju betyda att pengarna kommer försvinna under jorden. Shit. Ni greppar efter minsta lilla halmstrå BARA för att kunna klaga och gnälla. Men det är ju så jantelagen fungerar. Hacka på alla som lyckas med nåt, oavsett om de gjort något fel eller inte.

Nej, nu skall jag gå och gräva ner lite pengar. Ha det!

rille77 2009-05-19 12:01

Nu får du väl ändå ge dig.

Den attityd du har visat upp från ditt första inlägg ahr ju varit allt annat än trevlig, det första du gjorde var att kalla folk "otrevliga och paranoida".
Det ända negativa som hade framkomit då vara att du i strort sett hade fiskrivit dig totalt från avbrott genom att ha en abvrottstid på 18 dagar innan ersättning.

Det är väl knappast det bemötande man som presumtiv kund vill ha, eller?

Även om din tjänst skulle vara helt klockren så får dina inlägg iaf mig att dra öronen åt mig genom att du istället för att försöka ta till dig av kritiken och bemöta den på ett prfessionellt sätt sparkar fullständigt bakut och går till motangrepp.

Swebhost 2009-05-19 12:06

Ge dig själv. Vill du ta skit i din verksamhet så får du göra det, jag gör det inte.

rille77 2009-05-19 12:23

Nej jag vill inte ha skit om min verksamhet.
Av just den anledningen så är jag ganska noga med hur jag bemöter mina nuvarande/kommande/tidigare kunder.
Som ägare är det jag som är ansiktet utåt.

Den typen av kundvård är helt gratis men ger så väldigt mycket tillbaka.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson