![]() |
Hej
Några fler som har problem med comhem? Deras hemsida fungerar inte, går inte att komma fram på deras telefon alls. Tutar bara upptaget. Digitalboxen död. Så vårt att anmäla felet :P |
Helt kaputt här i Örebro sedan 10 min. Tv, telefoni och bredband ligger. Deras hemsida funkar inte heller. Tur jag har mobilt bredband för att inte bli helt handikappad.
|
Samma sak i Västerås sen ca 10 min tillbaka.
|
Totalt kaputt på modemet (null kontakt), död kundtjänst och död hemsida. I hallsberg. Surfar just nu via telias mobila nät
|
Det hände något skumt nyss. Ett par vänners internetanslutning stardades om (Telia) och hos mig fungerar endast 1,2 och 4 på tvn.
Tyresö utanför Stockholm |
Digital-TV i Borås död.
|
Just de, tv fungerar, är dock via analogt nät. Dock Comhems tror jag?
|
Alla kanaler utom SVT och TV4 visar myrkrig här i Årsta...
|
Glömde skriva att mitt internet är stendött med. Tv:n fungerar här med utan boxen.
|
Tyresö dött för mig med.
|
Internet stendött, bara 1,2,4 på analog tv.
Hägersten. Måste ha en totalkrasch |
Tillägg: ca hälften av kanalerna i analoga nätet fungerar, resten är svarta
|
Strömavbrott i Stockholm är orsaken. Deras serverpark dog med.
|
Verkar vara ett strömavbrott hos comhem tydligen. Duktigt?
[edit]PatrikWeb hann före[/edit] |
Det är bara Comhem som inte har stått emot upphovsrättslobbyisterna och har börjat blockera internet siter, men som vanligt när comhem gör något så blir det lite fel och dom har "råkat" censurera hela internet och digitaltv också, det får man på köpet! :)
|
Citat:
|
|
Är som vanligt, visar sig vilket fuskbygge levernatörerna har i sitt nät vid varje elavbrott eller så.
Inte ens klara hålla uppe sin sida vid elavbrott är så stabilt, fungerande reservkraft verkar vara något som är svårt eller billigare spara in pengar på att skita i att ha. |
Jag tycker det är rätt imponerande att man lyckas döda både serverpark (inkl. internet och tv), hemsida och kundtjänst med ett enkelt strömavbrott, samtidigt som man gör anspråk på att vara en av de största leverantörerna av internet, tv och till viss del telefoni.. Å andra sidan bygger ju hela affärsmodellen på att kunderna inte har något val, finns bara en leverantör genom den där coax-kabeln
|
Btw, verkar som att det ev. kan handla om en avgrävd fiberkabel enligt dn (istället för strömavbrott.) Men varför har de inte redundanta anslutningar isf?
|
Jadu, om det rör sig om en fiberledning så, hur kan all deras trafik ligga på den? TV, Tele, Internet, Support och så vidare.
|
Det är nog fler än comhem som har problem. Min box är oxå död, samt många av mina sajter på loopia nere
|
TV körs via fiber (digitaltv, analoga verkar fungera i olika utsträckning i alla fall), internet går via fiber, hemsidan via fiber, tele går via ip-telefoni, support går säkert också via ip-telefoni/i fiber?
|
Det gick igång för mig för ett tag sedan
|
Vad gör all media? Fram med info om vad som pågår!!.. mummel
|
Allt går via fiber någon stans på vägen, även om det kan lokalt gå via koppar och radio över ett visst område. Men sitter alltid en fiber någonstans på vägen.
Problemet är ju att inte ha redundant på så viktigt infrastruktur, man ska klara av att någon gräver av en fiber. |
PÅ aktuellt sa dem att det var åsknedslag som orsakade detta
|
Citat:
Citat:
/Martin |
Vissa kanaler hoppade igång så nu kan man se fotbollen i alla fall. Men Internet och en massa andra kanaler ligger fortfarande nere här i Örebro.
|
|
ska nog ringa o be dem kredda nästa faktura lite, då jag inte tänker betala för nått som inte funkar.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson