![]() |
Tjena,
Jag registrerade häromdagen följande domäner: svininfluensa.net, svininfluensa.org, svininfluensa.eu, svininfluensan.net, svininfluensan.org samt swineflu.nu På www.svininfluensan.net satte jag upp en sajt inriktad mot svininfluensan med vettig information och nyheter, denna sajt fick första dagen 1733 unika besökare, i går hade den 3117 unika. Den har alltså varit igång i ungefär 2 dagar. Inkomsten ifrån Google Adsense för IDAG är hittils $19,15. På www.svininfluensa.org satte jag en dag senare upp ytterligare en sajt med litet mindre information, men med automatisk uppdatering av nyheter. Den har under sin första dag haft 354 unika besökare och hittils idag genererat $1,27. På www.swineflu.nu satte jag upp samma dag som den sistnämnda men inte hunnit arbeta något med innehåll, har ingen statistik på denna alls, men räkna med obefintlig trafik i dagsläget (på grund av inget nerlagt arbete). De övriga domänerna, svininfluensa.eu, svininfluensa.net och svininfluensan.org finns idag inget innehåll, de är istället pekade till de två första sajterna. Jag känner att jag inte har tid för detta riktigt, men ser potentialen och lämnar gärna över sajter och domäner till en ny ägare med mer tid för detta. Sajterna och domänerna kan köpas som ett paket (helst) eller så kan jag tänka mig att sälja sajter (inkl. dess domän) och domäner separat. Bud tas emot helst via e-post, men annars PM eller i tråden. Säljer om jag får ett skäligt bud. |
FYI: Det heter numera Influensa A. Skynda...skynda
|
Svininfluensa är vad media introducerade influensan som, och det är på allas läppar just nu, tror inte för en sekund att gemene man kommer benämna influensan som något annat än svininfluensan oavsett om myndigheterna har "valt" ett annat namn nu i "efterhand".
|
"Köp & Sälj Domäner
Här postar vi domäner som är tillsalu. OBS! Måste vara över 6 månader gamla." |
Citat:
|
Ah! My bad.
|
Vill även tillägga att jag gärna kan tänka mig att byta sajterna/domäner mot något annat skoj, t ex en server / dator eller annan sajt / andra domäner.
Summan för svininfluensan.net under gårdagen landade på $22,33 och $1,58 för Svininfluensa.org. |
Inte bara jag som hade det i tanken då :)
influensa.eu nappade jag, tänkte att de passade bra med subdomäner också |
du har pm
|
Finns det någonting som stödjer dina inkomster & statistik ?
|
Köparen / budgivare får självklart se rapporter från Google Analytics och från Google Adsense.
Återkommer senare idag eller i morgon med de senaste dagarnas statistik. |
Lägger upp statistik från Google Analytics och Adsense för de båda sajterna efter upprepade önskemål.
Såg förresten något mycket märkligt i en av översiktsrapporterna från Google Analytics, på rapporten för svininfluensan.org ligger "New Visits" på 102.34%, någon som har sett något i den stilen tidigare? http://www.svininfluensan.net/svinin...27apr-3maj.gif http://www.svininfluensan.net/svinin...27apr-3maj.gif http://www.svininfluensan.net/svinin...27apr-3maj.gif |
nice sida, bara att ha kvar och låta pengarna rulla in:-)
|
Man skulle ju helt klart rega: mexikanskasjukan.se iom att den påminner om spanska sjukan och att den härstämmar från mexico.
Namnet mexikanskasjukan vore ju helt klart mest logiskt. |
Cod > Du är medveten om att du bryter mot adsense reglerna genom att via upp CTR & eCPM eftersom detta är unika uppgifter för dig. Rekommenderar dig att sudda ut dessa uppgifter.
|
Nu har försäljningen dragits ut så länge så att det knappt ens finns nyhetsvärde i "svininfluensan"... :)
|
Jonas: Tack för påpekandet, ordnat direkt!
kalasboll: Folk Googlar som tokar på det i vilket fall, oavsett om du anser att det har ett nyhetsvärde eller inte, märkligt va? Jag har emottagit 4 bud, varav det högsta på 8.500:-, vilket jag har tackat nej till, men det börjar närma sig en nivå jag kan acceptera för samtliga sajter och domäner. |
Synd bara att svininfluensan var en tilfällig hype som redan verkar ha slutat att spridas, kanske kommer en epedemi ingen om några år, vem vet :D
|
Hur har det gått? Lyckades du sälja sajterna?
|
Fråga mig inte varför (det handlar INTE om missunnsamhet) men jag tycker det känns ganska sunt om det här är en affär som inte blir av...
|
Försäljningen har inte blivit av, jag har tackat nej till ett bud på 10.000:- och behåller sajterna om inga högre bud kommer in.
|
Vad tror ni om svininfluensan.com ? något eftervärde? har idag runt mellan 7 000 och 13 000 besök dagligen, varav 10% är direkt, mycket via länkar från bloggare, företagssajter och nyhetssajter, även utländska nyhetssajter.. Byggd i Drupal , mycket bra respons från användare som mailar och tackar.
|
Jag tror nog att nästa grej blir harinfluensan där finns nu alla lediga om man snabbar sig
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson