![]() |
Är det dumt/fel att ha samma <META NAME="TITLE" ...... på alla sidorna?
t.ex. <META NAME="TITLE" CONTENT="Handelshuset * Köper & Säljer"> Blir lite osäker på vad Google menar med "Dubbla rubriktaggar" i Verktyg för webbansvariga. |
Det är inte bra med en en site wide title tag. Vaför skulle du vilja ha det?
|
Öööhh..?? Metataggen heter väl description och keywords... TITLE är väl en vanlig HTML-tagg...
?? |
Citat:
<TITLE>Page Title Here</TITLE> - den viktigaste. <META NAME="Title" CONTENT="Page Title Here"> - vissa menar att om man inkluderar denna också så skulle det hjälpa lite lite grann i sökmotorerna. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla dessa taggar bör vara unika:
<meta name="keywords" content="nyckelord, nyckelord, nyckelord, nyckelord"> <meta name="description" content="Beskrivande text"> <meta name="title" content="Sajtens namn - Avdelning - Produktnamn"> <title>Sajtens namn - Avdelning - Produktnamn</title> |
Citat:
Bara att ändra på sidorna nu då. Återstår att se om Google gillar dem bättre sedan. |
Citat:
|
Citat:
Ett tips är att om du har databasgenererade sidor så plockar du ut produktnamn och produktbeskrivning från databasen för de aktuella produktsidorna och lägger dem i taggarna. Jag använder ordet "produkt" men hoppas du förstår vad jag menar, det behöver ju inte vara en webbshop :) |
Citat:
Jag har sett lite olika varianter på det. Skall titleSajtens namn - Avdelning - Produktnamn/title stå precis innan </head> eller ihop med meta-taggarna som ovan? Har det någon betydelse var den placeras? |
Citat:
Personligen tycker jag det är mest användarvänligt att skriva som i mitt första exempel. Det känns mer som en naturlig hierarki av sajten. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:07. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson