![]() |
Hejsan.
Hoppas på att denna tråden blir lite stor och mycket framgångsrika disskusioner i. Vad ska man satsa på nu, och som kommer dra in en del cash? Är det reward sidor eller finns det redan en massa av dom? Eller kommer ingen avslöja ngt? - Har jag svarat på mig själv eller? Tack på förhand ;) |
Hej,
Roligt att du tar upp frågan! Jag arbetar med e-handel och just inom e-handel är begagnatmarknaden väldigt het just nu. integration med API mot t.ex ebay och tradera är något som jag tror på! sedan får fantasin avgöra resten vad man kan hitta på :) |
Jag har hört att bilverkstäder är framgångsrikt just nu när färre köper nya bilar... :)
|
Själv har jag märkt på min egna omsättning att man tjänar mer pengar på att gå ifrån internet som enda inkomstkälla. Så jag tror att i den närmaste framtiden så är det tjänster utanför nätet som kommer ge mest pengar. Man kan trots allt marknadsföra dessa tjänster via nätet.
Jobbtjänster på nätet tror jag på kommande åren, många som blir utan jobb nu. |
Jag tror på is nu när polerna smälter. Snart kommer folk köpa is på nätet när de inte kan ta det i trädgården.
|
Citat:
|
eller gummibåtar
|
En branchkolegas kund arbetar med försäljning av trädgårdsmaskiner, tydligen har dem väldigt mycket att göra i dessa tider då många har mycket tid över att fixa hemma i trädgården.
|
Satsa på regga www.lustigkurrar.se gör någon tjänst där dessa lustigkurrar kan få göra sig mycket lustiga. Tror det finns stor potential i sådan tjänst iaf om du får vissa WN medlemmar som besökare och medlemmar! Vilket inte verka så svårt eftersom som vi verka ha många framgångsrika lustigkurrar här.
|
Citat:
|
Hej
Om vi skulle ta och lyfta upp diskussionen till en mer seriös nivå… Jag tror inte att det är många som kan leva enbart på nätet. För att lyckas så bör man ha en verksamhet utanför nätet och nätet använder man för marknadsföring. Vilken bransch man väljer tror jag spelar mindre roll det är dom gamla klyschorna som gäller 1 Jobba hårt 2 jobba hårdare 3 Smart marknadsföring 4 Presentera affärsiden på ett övertygande sätt för banker, finansiärer mm för att skaffa kapital. 5 TID det tar tid att lyckas. Skälv tycker jag att jag har lyckats och 2007 firade jag och min kompanjon 10års jubileum från våra första stapplande steg som företagare. |
Japp MickeH, jag har själv också hållt på i snart 10 år och första 5 åren var det mest att man var glad att det räckte till räkningar.
Nu går det runt så att man kan leva på sitt företag, men jag märker att omsättningen ökar om man jobbar till större del utanför nätet och endast gör reklam för dessa tjänster online. |
Ja TID tråkigt nog så är det nog en viktigare faktor en många tror. Allt för ofta möter jag ”ungdomar” som drömmer om att starta en sajt skaffa medlemmar/trafik och sen sälja den för flera miljoner efter några månader.
|
Citat:
vid varenda korsning, varenda bro, så sitter det en "Isjouren.se"... De är inte snygga men skulle du få slut på is till festen så vet man verkligen vart man ska vända sig. Så det har verkligen lyckats med att gnugga in sin site i stockholmarnas huvuden. |
Citat:
Man har ju faktiskt sig själv att skylla när man bjuder in till det med en sån här meningslös tråd.... Som sagt var. En bra idé, noggrann planering och hårt arbete. Där har du vad man ska satsa på nu som alltid. Citat:
|
Det jag menade med det jag skrev är att det är enklare att få mer betalt per kund när man jobbar med saker utanför nätet. Det kommer in ca 5 personer till kontoret per dag och det ger mig lika mycket som alla 20 000 dagliga besökare på nätet samma dag.
Problemet med nätet är att så snart man kommer på en bra grej och börjar lyckas med det så poppar det ut en liknande tjänst som är gratis. Det gör att besökaren vill tro att allt är gratis och därmed svårare att ta betalt. De kunder jag får till kontoret vet att mina tjänster kostar pengar och det är aldrig snack om priser, dessutom blir kundrelationen mycket bättre när man träffas. |
Tråden spårade ut p.ga is och köpa is över nätet, trodde det skulle bli en bättre disskussion än så här.
Som en sa, ehandel..Men jag vet inte om jag kommer lyckas göra det. Jag vill lyckas göra något bra som drar in mycket cash, och som jag senare kan starta ett eget företag på när jag blir lite äldre och har sparat en hel del. T.ex en reward sida, men som är som en scoop som slår ut alla andra reward sidor lätt... Tack för all tips än så länge, fortsätt att disskutera på ;) |
Min poäng var att entreprenörskap inte är som aktier. Du kan inte gissa dig till rätt nisch och bli rik så.
Om du är ung och har begränsat med tid och resurser så börjar med något litet som kan bli större. Vad det skulle vara vet jag inte för jag vet inte vad du tycker är kul. |
Okej ztream..sorry om jag uppfatta fel, men man kan ju bara kolla på din signatur, då ser man att du har över 5 sidor, och då plingar det till i mitt huve att du tjänar extremt bra pengar på dom sajterna..?
Jag vet inte själv vad jag ska satsa på. Har tänkt mycket på en reward sida, men vad e för och nackdelar med det, och vad finns det för andra sidor som lockar folk mellan 14-30 åringar, både tjejer & killar...det behöver ju givetvis inte vara exakt 30 åringar, det kan ju vara t.ex några medlemar som är 35 år och fortfarande är intresserad av konceptet på sidan eller vad man säger. Jag har inga kunskaper för att starta ngt sånt, men har en kompis som e bra på koda och jag är bra på att designa, så vi tänkte göra ngt tillsammans o dela på inkomsterna, men han vill absolut inte göra en reward sida. |
Hehe så enkelt är det inte att jag tjänar massa pengar bara för att jag har över 5 sidor.
Om jag hade varit som du hade jag gjort en rewardsida själv. Gör det bara för att det är kul och för att du lär dig göra en. Det tar bara en vecka att göra en sådan utan att kunna något om man läser lite guider. Sedan kan du göra vad som helst som du kommer på utan att behöva be någon om hjälp. Om du kommer tjäna pengar på just en rewardsida kan jag inte svara på. Det finns inga extra bra nischer egentligen. Det handlar om att antingen vara unik eller vara bäst i princip. Sedan kan man köra mittemellan men det är alltid jobbigt att inte ha en USP (Unique Selling Point - Något som gör dig unikt mot alla konkurrenter. Kanske lägst pris, bästa hemsidan, bästa supporten). |
För att lyckas måste du göra något du brinner för, så länge ditt mål endast är pengar kommer du inte långt.
|
Det ni säger e sant, men jag har ju inte ngt jag brinner för.
Utan jag har några mål... 1. Ha en bra sida med trevliga medlemmar 2. Tjäna en del på sidan så man gott kan roa sig lite smått och gott.. 3. Erbjuda kunderna/medlemmarna ngt bra, dvs inte skit saker och lura dom som andra sidor gör =) |
Citat:
Finns säkert utrymme för konkurrans eftersom det bara verkar finnas en leverantör av is i Sverige. http://www.iscompaniet.se/ |
1. Välj en nisch som är intressant för dig
2. Lär dig ALLT om den nischen. Kartlägg och analysera konkurrenterna, undersök marknaden och identifiera dina kunder. 3. Skapa något som är bättre än allt annat som finns på din marknad, på som minst ett avgörande/betydande sätt. 4. Se till att du tillgodoser ett verkligt behov eller löser någons problem med din tjänst. 5. Upprepa från steg 2 och förbättra din tjänst. |
Citat:
Det du beskriver kan generaliseras till 1. Skapa en verksamhet med nöjda kunder 2. Kunna plocka ut en god vinst ur verksamheten för att kunna leva mer än hyggligt 3. Inte använda sig av illegala metoder, t ex syssla med bedrägeri Hade du uteslutit punkt 3 hade resonemanget kunnat vara logiskt. Det du nu beskriver är att bygga upp en lönsam affärsverksamhet. Inte allt för svårt, om vi bortser från alla de miljontals människor som råkar ha samma möjlighet som du att bygga upp samma verksamhet. Lite försimplat är problemet att du måste vara bättre än dem för att kunna tjäna mer än dem. Det är den hårda verkligheten du möter när du som egen företagare försöker slå dig ut på marknaden. Det är därför det tar tid och energi. Det är inte alltid ett bekvämt sätt att tjäna pengar för den som inte orkar söka jobb. Av den anledningen är kanske inte snabba pengar den mest eftersträvansvärda av drivkrafter. Min drivkraft är exempelvis alla utmaningar. Någon slags hatkärlek till stress och att kunna påverka. Av den anledningen klarar jag mig på en "på tok för låg lön" enligt vissa. Men det är klart att det finns en chans till kompensation i det långa loppet. Citat:
|
Tack så mycket för din numrerade lista.
Den fick mig lite på andra tankar. Men jag har nu bestämt mig (eller rättaresagt, planerar...) en reward sida, men saken är att jag vill ha den i php mot mySql. Och jag känner bara 1 som kan hjälpa mig att koda den, men om man skulle koda en sån själv, lite säkert system så ingen kille skriver en " ' " efter ett ref länk och t.ex kommer in i databasen och bara dumpar alla tabeller osv, hur långt tid skulle det ta? Och om ngn här är snäll och har tid över, skulle någon göra ett sånt till mig HELT Gratis? Jag kan ju göra en liten design till er som tack för att ni kodar, men svårt att få ngn att koda den skulle jag tro, och om ngn har ännu mer tid över och är ännu snällare*, skulle han/hon skicka ett PM med alla funktioner som en reward sida bör ha och ngn php tutorial på alla funktioner? Vet att jag begär mkt och vill ha allt på silverfat, men så är det faktiskt inte ;) |
Skulle gissa på att du få lära dig PHP eller betala för ett sådant system.
|
Jag vet..men man kan ju alltid hoppas på ngn vanlig och snäll själ ;).
Och hur mkt kostar det på ett ungefär? Jag har ju inga pengar och dessutom har jag försökt att lära mig php men jag får aldrig in det i hjärnan. |
Jag rekommenderar att du inleder ett samarbete med någon som kan programmering.
|
Ge en men en fisk och han blir mätt för en dag. Lär honom fiska och han blir mätt varje dag.
Du kan inte ge upp så enkelt. Ingen gör saker gratis eller för att vara snälla i verkliga livet. Man kan stötta folk och vägleda dem men ingen kommer ställa upp på att göra ditt jobb åt dig. Så ge inte upp så lätt. Alla som lyckats här inne har lagt år och dar på att lära sig och bygga saker. Ingen har fått det gratis :) |
Citat:
Btw, hur gammal är du? |
3000-5000 KR är något jag aldrig skulle kommit upp till...
Jag är 15 år om du ville veta hehe. |
Om du inte är villig att satsa pengar på projektet så är det knappast värt att starta.
Du kommer få extrem konkurrens med alla tusen etablerade rewardsajter om du inte vet hur du skall marknadsföra dig. Det enklaste sättet att komma igång är att skapa en infosajt i en viss nisch och lägga upp affilitelänkar och dra in lite pengar den vägen. Sen kan man bygga vidare med mer avancerade sajter när det finns mer kapital och kunskap om hur du får trafik till din sida. |
Citat:
|
Har du inget du kan sälja annars då? Så kanske du kan få ihop en liten slant för att sedan starta en jätte enkel sida som du enbart har reklam på?:)
|
Jag driver redan en sida som jag har reklam på. Men dessväre är sidan jättetråkig, tråkg design och jag har typ glömt av den. Jag har tjänat ganska lite på den (jag har haft den i 1.5 år) och ändå har jag haft cirka 21 000 besökare på sidan totalt och inte dragit in stora summor på den.
|
Citat:
Jag vet att det finns många som söker personer som skriver content, du kanske skulle erbjuda dig att göra det så ska du se att du snabbt har 3-5000 på kontot :-) |
Citat:
Du har tre val: 1. Samla ihop pengar och köp tjänster av folk 2. Skaffa en samarbetspartner som kan det du inte kan 3. Lär dig programmera själv |
Varför har rewardsidor en sådan märklig dragningskraft på tonåringar? Det är förmodligen lättare att tjäna pengar på att sälja is och ändå så är det rewardsidor som alla minderåriga vill jobba med. Why?
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson