WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   digital kioskvältare? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=3542)

Dunc 2004-09-06 22:00

Planerar en större ombyggnad av siten (bättre produktsidor, smart anslagstavla med relevanta produkter osv)

Vill gärna ha synpunkter på vad man skall behålla från dagens version och vad som är mindre bra och bör tas bort!

Väldigt tacksam för synpunkter/feedback (guld värt!)

Besök goober.se och plocka fram riset och rosorna!

Mats 2004-09-06 22:49

Citat:

Planerar en större ombyggnad av siten (bättre produktsidor, smart anslagstavla med relevanta produkter osv)
Vad jag saknar på produktsidorna så är det mer info om stavarna. Som det är nu så står bara längden, jag upplever att kunderna även vill ha omkrets och diameter.

"Relevanta produkter" eller "Glöm-inte produkter" som jag kallar dom är bra, t.e.x. "Glöm inte glidet" och "Glöm inte batterierna", jag har det i form av en popup när kunden lägger en stav i korgen så kommer den upp. (Visas bara en gång)

Citat:

Vill gärna ha synpunkter på vad man skall behålla från dagens version och vad som är mindre bra och bör tas bort!
Tycker att du skall jobba på dagens design, så att du ligger steget efter Lastbryggan även i fortsättningen. (Ironi :D )

Den är enkel snygg och stilren och jag tycker absolut att den står sig i konkurrensen i Sverige idag.

En detalj som jag inte gillar är att man måste registrera sig för att få handla, det finns fortfarande många kunder som vill vara "anonyma" även om dom inte är det...

// Mats

mypay 2004-09-06 22:53

Varför ska text på sidor alltid vara så liten?

Mats 2004-09-06 22:57

Citat:

Varför ska text på sidor alltid vara så liten?
Jag tycker inte att den är för liten, perfekt i mitt tycke.

Kom på en annan liten detalj, varför är popuprutorna alldeles för stora till produkterna när man förstorar dom, skulle vilja ha dom i samma storlek som bilden.

// Mats

dunken 2004-09-06 23:11

Jag tycker sidan är skit snygg :)

Denna sidan och lastbryggan är dom snyggaste sexshoppar och kanske bland dom snyggaste shopparna som jag sett på nätet.

Så fortsätt med samma kanonjobb !

Måste vara en lönsam branch när man kan göra så snygga sidor hehe

mvh/Tomas

Mats 2004-09-06 23:13

Citat:

Denna sidan och lastbryggan är dom snyggaste sexshoppar och kanske bland dom snyggaste shopparna som jag sett på nätet.
Tackar, lyfter på hatten :D
Citat:

Måste vara en lönsam branch när man kan göra så snygga sidor hehe
Synd att klaga...

// Mats

dunken 2004-09-06 23:16

Citat:

Originally posted by Mats@Sep 6 2004, 23:13
Citat:

Denna sidan och lastbryggan är dom snyggaste sexshoppar och kanske bland dom snyggaste shopparna som jag sett på nätet.
Tackar, lyfter på hatten :D
Citat:

Måste vara en lönsam branch när man kan göra så snygga sidor hehe
Synd att klaga...

// Mats

Jo jag kan tänka mig de :)
men mycket kul för er hoppas bara att jag kommer upp i samma nivåer som er någon dag :)

Dunc 2004-09-06 23:28

Mats,

Tack för väldigt bra feedback.

Såg Village idag... inpirerad av den kan jag säga att Lastbryggan är "the store we do not talk about" på kontoret. Ointagligt produktutbud och överlägsen på de flesta områden. Tur att marknaden är stor nog för flera aktörer :-)

Produktinformationen är nog väldigt viktigt, och bilderna...större produktbilder känns nog mer lockande för konsumenterna.

Jag ställde faktiskt frågan om texten storlek till företagen layouten är köpt av och de svarade direkt att större text skulle kännas som den "hoppade på" användaren och för att bevisa mig skickade de förslag på större text vilket såg mindre bra ut. (Mpay, tack för att du tog upp det)

Det om registreringen har du helt rätt i...helt onödigt. Vi har idag ett stort antal personer som registrerar sig men inte beställer (möjligt att de ändrat sig innan köpet med anledning av registreringsprocessen)

Alla de saker du nämt finns eller kommer att finnas med i den nya versionen av specen

Finns plats för fler tips och ideer på papperet så keep it coming!!! :)

Dunken! TACK TACK TACK! Är involverad i flera branscher och kan säga att den tillhör en av de mest konkurransutsatta.

dunken 2004-09-06 23:40

Citat:

Originally posted by Dunc@Sep 6 2004, 23:28
Mats,

Tack för väldigt bra feedback.

Såg Village idag... inpirerad av den kan jag säga att Lastbryggan är "the store we do not talk about" på kontoret. Ointagligt produktutbud och överlägsen på de flesta områden. Tur att marknaden är stor nog för flera aktörer :-)

Produktinformationen är nog väldigt viktigt, och bilderna...större produktbilder känns nog mer lockande för konsumenterna.

Jag ställde faktiskt frågan om texten storlek till företagen layouten är köpt av och de svarade direkt att större text skulle kännas som den "hoppade på" användaren och för att bevisa mig skickade de förslag på större text vilket såg mindre bra ut. (Mpay, tack för att du tog upp det)

Det om registreringen har du helt rätt i...helt onödigt. Vi har idag ett stort antal personer som registrerar sig men inte beställer (möjligt att de ändrat sig innan köpet med anledning av registreringsprocessen)

Alla de saker du nämt finns eller kommer att finnas med i den nya versionen av specen

Finns plats för fler tips och ideer på papperet så keep it coming!!! :)

Dunken! TACK TACK TACK! Är involverad i flera branscher och kan säga att den tillhör en av de mest konkurransutsatta.

Dunc det tror jag säkert :)

men jag tycker faktiskt att ni två har ett stort försprång mot alla de andra med dom fina hemsidorna som ni har. Det gör väldigt mycket tycker jag och säkert för besökarna oxå.

Jawn 2004-09-06 23:43

snygg sida väldigt proffsig

Mats 2004-09-06 23:48

Citat:

Såg Village idag... inpirerad av den kan jag säga att Lastbryggan är "the store we do not talk about" på kontoret. Ointagligt produktutbud och överlägsen på de flesta områden.
Oj oj oj, stora ord... alltid kul att höra att man står högt i kurs hos sina kollegor/konkurrenter.

Citat:

Det om registreringen har du helt rätt i...helt onödigt. Vi har idag ett stort antal personer som registrerar sig men inte beställer (möjligt att de ändrat sig innan köpet med anledning av registreringsprocessen)
Knepigt att dom går igenom registreringen och ändå inte beställer, tycker att det borde vara tvärtom att dom lägger produkter i korgen och sen skippar att köpa för att dom måste registrera sig.

Citat:

Finns plats för fler tips och ideer på papperet så keep it coming!!!
Får väl inte ge för mycket goda tips till en konkurrent men som du själv skrev ovan så är marknaden ganska stor, dessutom vore det skönt om vi kunde vara ett gäng seriösa butiker som jobbar åt samma håll och alla mindre seriösa shoppar försvann, tror iof sig att det kommer att ske en ganska naturlig rensning på dom mindre shopparna som trodde att "bara jag säljer dildos" så kommer jag att bli miljonär. Riktigt så enkelt är det ju tyvärr inte.

Några andra småsaker som jag saknar är fler betalningsalternativ. (Faktura, kreditkort...)
Krypterad (https) kassadel anser jag ser seriöst ut.

Sen vet jag inte hur ni har det med lagerhanteringen, jag har lagt mycket tid på att bygga strukturlager som gör produkter automatiskt inaktiva då dom är tillfälligt slut exempelvis, m.a.o allt du ser på Lastbryggan finns faktiskt på hyllan och kan levereras inom 24 timmar, jag tror att för att lyckas så måste man kunna erbjuda snabba och korrekta leveranser.

// Mats

dunken 2004-09-06 23:57

Citat:

Originally posted by Mats@Sep 6 2004, 23:48
Citat:


Några andra småsaker som jag saknar är fler betalningsalternativ. (Faktura, kreditkort...)
Krypterad (https) kassadel anser jag ser seriöst ut.

Sen vet jag inte hur ni har det med lagerhanteringen, jag har lagt mycket tid på att bygga strukturlager som gör produkter automatiskt inaktiva då dom är tillfälligt slut exempelvis, m.a.o allt du ser på Lastbryggan finns faktiskt på hyllan och kan levereras inom 24 timmar, jag tror att för att lyckas så måste man kunna erbjuda snabba och korrekta leveranser.


Jag har oxå börjat använda faktura och jag undrar med dig mats som har gjort det ett tag om det är många som inte betalar sina fakturor och jag har faktiskt med acme som du nämnde i ett annat inlägg och dom värkar bra.

sen så undrar jag hur skickar du dina paket om dom kommer fram inom 24 timmar, kostar det något extra och i så fall hur mycket ?
tycker det brukar väll ta två dagar för vanligt paket ?

Sen undrar jag me vad du har förnågon som hanterar din kreditkortsbetalning om man får fråga :) ?

Mats 2004-09-07 00:04

Citat:

Jag har oxå börjat använda faktura och jag undrar med dig mats som har gjort det ett tag om det är många som inte betalar sina fakturor och jag har faktiskt med acme som du nämnde i ett annat inlägg och dom värkar bra.
Dom allra flesta betalar sina fakturor men det är väldigt många som är sena med betalningen men det kanske beror på att jag har 10 dagar, jag har även byggt in i mitt system så att kunden autoamtiskt inte kan köpa på faktura om han eller hon har förfallna fakturor. Kan även autoamtiskt spärra kunder som jag inte gillar :D (Mer makt åt mig)

Citat:

sen så undrar jag hur skickar du dina paket om dom kommer fram inom 24 timmar, kostar det något extra och i så fall hur mycket ?
tycker det brukar väll ta två dagar för vanligt paket ?

99% av mina "paket" väger ju under 2 kilo och skickas som brev/skrymmande brev och skall vara framme dagen efter, därmed inte sagt att Posten sköter sig...

Citat:

Sen undrar jag me vad du har förnågon som hanterar din kreditkortsbetalning om man får fråga
Egenutvecklad lösning som jag inte vill gå in närmare på här.

// Mats

dunken 2004-09-07 00:10

Okej Mats tack för svaret.

mvh/Tomas


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson