WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Loopias erbjudande (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=35372)

Aerpe 2009-02-25 15:20

Såg loopias erbjudande och skrattade lite smått.

Citat:

Originally posted by "Loopia"

Har du blivit av med ditt webbhotell?

Har din webbhotellsleverantör valt att med kort varsel lägga ned sin verksamhet? Byt till Loopia idag och spara upp till 875 kr. Gäller fram till fredag kl 15:00. Det fullständiga erbjudandet hittar du här.

JonathanS 2009-02-25 15:40

Även Binero och Surftown kör ett liknande upplägg. Rätt så fantasilöst egentligen.

tartareandesire 2009-02-25 15:55

Citat:

Originally posted by JonathanS@Feb 25 2009, 16:40
Även Binero och Surftown kör ett liknande upplägg. Rätt så fantasilöst egentligen.

Hehe, Binero är ju alltid bäst =)

Jimmy Bergman 2009-02-25 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS

Fast JonathanS menade nog att Binero och Surftown var fantasilösa som kopierade oss om jag tolkade honom rätt.

jgabor 2009-02-25 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av Jimmy Bergman
Citat:

Originally posted by -tartareandesire@Feb 25 2009, 16:55
Citat:

Fast JonathanS menade nog att Binero och Surftown var fantasilösa som kopierade oss om jag tolkade honom rätt.

Fast vi kopierade ju inte någon, vi hade ju redan rabatt sedan en längre tid tillbaks och ville bara informera om det för dem som missat det. Påstår ju inte någonstans i mitt blogginlägg att det var en nyhet eller att vi erbjöd rabatt på grund av Spray...

Kan jag få tillbaks min spade nu?

smultronpuss 2009-02-25 17:16

Fanns det verkligen någon som använde Spray som webbhotell?

tartareandesire 2009-02-25 17:29

Citat:

Citat:

Citat:

Originally posted by -JonathanS@Feb 25 2009, 16:40

Jo, jag vet. Det vara bara menat som en pik =)

Citat:

Originally posted by -jgabor@Feb 25 2009, 17:44
Citat:

Originally posted by -Jimmy Bergman@Feb 25 2009, 16:35
Citat:

Citat:

Fast vi kopierade ju inte någon, vi hade ju redan rabatt sedan en längre tid tillbaks och ville bara informera om det för dem som missat det. Påstår ju inte någonstans i mitt blogginlägg att det var en nyhet eller att vi erbjöd rabatt på grund av Spray...
Kan jag få tillbaks min spade nu?

Att inte haka på vore ju ganska dumt. Vad tycker herr Sulo man ska göra när andra sänker priset? Sen om man inte vill erkänna att det är på grund av Spray är väl var och ens sak =) Tror knappast kunderna bryr sig om orsaken till rabatten. Det är ju självklart att man försöker locka till sig så många av Sprays kunder som möjligt med enkla medel. Konstigt nog vill företag få kunder och tjäna pengar.

JonathanS 2009-02-25 18:44

Citat:

Nix. Alla är lika tråkiga och förutsägbara. Lika barn leka bäst som sagt.

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Vad tycker herr Sulo man ska göra när andra sänker priset?

Att andra webbhotell försöker plocka åt sig en bit av Spray-kakan, genom reducerade priser, är självklart. Vem som var först ut med det är inte relevant (vem är först med att vara tråkig). Varför inte stå ut från mängden och vara lite mer kreativ?

Jimmy Bergman 2009-02-26 08:18

Vi kom inte på något bättre. Vi har inte din oändliga intelligens och ditt outtömliga förråd på geniala marknadsföringsidéer.

Förlåt Jonathan och förlåt Internet.

Men vi skrattar hela vägen till banken för att vi var först.

jonny 2009-02-26 08:33

Citat:

Originally posted by Jimmy Bergman@Feb 26 2009, 09:18
Vi kom inte på något bättre. Vi har inte din oändliga intelligens och ditt outtömliga förråd på geniala marknadsföringsidéer.
Förlåt Jonathan och förlåt Internet.

Om du nu företräder Loopia, varför står det då inte i din profil?

JonathanS 2009-02-26 09:01

Citat:

Originally posted by Jimmy Bergman@Feb 26 2009, 08:18
Överskatta inte er själva. Om det är någon som skrattar nu så är det Ballou, som har marknadsförts mot alla webbhotellskunder hos Spray, och Binero, som vann årets webbhotellstest. I det sammanhanget är någon timmes försprång med en kampanj rätt så obetydligt, detta oavsett hur mycket du försöker skämta till det.

Jimmy Bergman 2009-02-26 09:23

Citat:

Originally posted by jonny@Feb 26 2009, 09:33

Om du nu företräder Loopia, varför står det då inte i din profil?

Jag företräder mig själv. Att du tolkade "Vi kom inte på något bättre" som "The Loopia corporate collective with resources representing the official company image" får stå för dig.

I min värld så betyder "Vi kom inte på något bättre" istället "De riktiga människor som tyckte det var en rolig idé med en sprayburk och som garvar tillsammans på kafferasten".

Skillnaden är stor. Med en sån där löjlig info i profilen så måste jag uppföra mig, utan den så kan jag säga vad jag vill.

Jimmy Bergman 2009-02-26 09:25

Citat:

Citat:

Överskatta inte er själva. Om det är någon som skrattar nu så är det Ballou, som har marknadsförts mot alla webbhotellskunder hos Spray, och Binero, som vann årets webbhotellstest. I det sammanhanget är någon timmes försprång med en kampanj rätt så obetydligt, detta oavsett hur mycket du försöker skämta till det.

Ok, jag ska tänka på det Jonathan.

PS. Kan inte du skänka mig din kristallkula i födelsedagspresent, den verkar se så mycket klarare och längre in i framtiden än vad andra tekniker ens kan drömma om.

htiawe 2009-02-26 09:48

Jonathan: Kan du inte dela med dig av vad som skulle vara så mycket bättre då? Jag har funderat och kommer inte på något som skulle vara särskilt mycket bättre. Att dela ut fliers på stan känns inte som något bra alternativ.

JonathanS 2009-02-26 11:07

Citat:

Originally posted by htiawe@Feb 26 2009, 09:48
Jonathan: Kan du inte dela med dig av vad som skulle vara så mycket bättre då?
Jag ser ingen anledning till att göra det. I sinom tid kommer mina idéer att gynna mig själv och den verksamhet jag arbetar med. Att slänga ut sådana saker här vore rent ut sagt rätt så dumt.

jgabor 2009-02-26 12:15

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av htiawe
Jonathan: Kan du inte dela med dig av vad som skulle vara så mycket bättre då?

Jag ser ingen anledning till att göra det. I sinom tid kommer mina idéer att gynna mig själv och den verksamhet jag arbetar med. Att slänga ut sådana saker här vore rent ut sagt rätt så dumt.

Sant, men ska du sitta och klanka ner på andras idéer, så får du i alla fall komma med bättre alternativ. Annars är du ju bara en sur gubbe som sitter och gnäller på andra, utan att göra någonting bättre själv...

JonathanS 2009-02-26 16:23

Jag uttryckte en personlig åsikt om de kampanjer som Loopia, Binero och Surftown kör just nu. För det blir jag påhoppad av representanter för Loopia och Surftown. Intressant. Om en annan användare på WN hade gjort detsamma, hade ni agerat likadant då Bergman och Gabor?

Jag har redan förklarat varför jag inte tänker föreslå några alternativa och mer intressanta/effektiva upplägg. Att min förmåga till det ifrågasätts, ja, det visar egentligen bara på bristande kunskaper. Inget illa med det, jag förutsätter att Gabor inte sysslar med omvärldsbevakningen på Surftown.

Oskar G 2009-02-26 16:25

Citat:

Originally posted by smultronpuss@Feb 25 2009, 18:16
Fanns det verkligen någon som använde Spray som webbhotell?
Jag + 14999 personer till ;)

...efter att ha kollat på de olika webbhotellens erbjudanden så måste jag nog säga att Ballou och Loopias ser bäst ut.

htiawe 2009-02-26 16:25

Jonathan, du formulerar meningarna så att de är till lite väl stor fördel för dig själv.

Jag jobbar inte inom branschen men såg det ändå som att du inte uttryckte en personlig åsikt utan hoppade på företagens kampanjer och precis som många andra så känner jag "put up or shut up", det är enkelt att sitta på sidan och klaga för att sen hänvisa till att man inte ska "föda någon annan" men jag tror inte att dina idéer är så banbrytande att Loopia mfl skulle kunna profitera på dem år efter år.

JonathanS 2009-02-26 16:36

Citat:

Originally posted by htiawe@Feb 26 2009, 16:25
... jag tror inte att dina idéer är så banbrytande att Loopia mfl skulle kunna profitera på dem år efter år.
Det har jag inte påstått. Jag har enbart sagt är att deras kampanjer är tråkiga och förutsägbara samt att det är möjligt att enkelt maximera sin försäljning just nu, apropå Sprays bortfall, på bättre sätt än genom prisdumpningar. Punkt slut.

jgabor 2009-02-26 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av htiawe
Jonathan, du formulerar meningarna så att de är till lite väl stor fördel för dig själv.
Jag jobbar inte inom branschen men såg det ändå som att du inte uttryckte en personlig åsikt.....

Om du uppfattade det på det viset, så är det givetvis du som uppfattade det fel, och inte Sulo som uttryckte det fel. ;)

Citat:

Jag uttryckte en personlig åsikt om de kampanjer som Loopia, Binero och Surftown kör just nu. För det blir jag påhoppad av representanter för Loopia och Surftown. Intressant.

Jag uttryckte en personlig åsikt om din personliga åsikt. För det blir jag anklagad för att ha bristande kunskaper. Intressant.

Jag har dessutom inte ifrågasatt din förmåga, mer uttryckt en önskan om att du kommer med lite konstruktiv kritik istället för att bara sitta och gnälla. Vem som helst kan påstå att någonting är dåligt, det intressanta är ju ifall man kan förklara varför. Det är knappast så att vi begär detaljerade planer på hur vi ska göra det nästa gång.

Jimmy Bergman 2009-02-26 16:42

Citat:

Originally posted by JonathanS@Feb 26 2009, 17:23
Om en annan användare på WN hade gjort detsamma, hade ni agerat likadant då Bergman och Gabor?

Nej, absolut inte. Jag gafflade lite extra med dig för att du skulle försäga dig så att vi på Loopia skulle kunna sno en av dina vanligtvis så lysande idéer och leva rika som troll i ett par år till.

digi 2009-02-26 17:54

WN <3

tartareandesire 2009-02-26 19:54

Haha, det är nästan så man får lust att bojkotta både herr Sulo, Loopia och Surftown för all framtid på grund av sandlådebeteendet i den här tråden.... Väx upp.

BoISaren 2009-02-26 22:37

Är jag den enda som tvekar på att Jimmy Bergman verkligen jobbar på Loopia? Han verkar skum. :unsure:

tartareandesire 2009-02-26 22:58

Citat:

Originally posted by BoISaren@Feb 26 2009, 23:37
Är jag den enda som tvekar på att Jimmy Bergman verkligen jobbar på Loopia? Han verkar skum.

Det finns en med det namnet på Loopia men huruvida det är han som står bakom användaren vet väl bara han själv.

jgabor 2009-02-27 10:17

Citat:

Originally posted by tartareandesire@Feb 26 2009, 19:54
Haha, det är nästan så man får lust att bojkotta både herr Sulo, Loopia och Surftown för all framtid på grund av sandlådebeteendet i den här tråden.... Väx upp.

Det är just det jag försöker få stopp på - sandlådebeteendet. Jag trodde folk skulle fatta vinken med min pik gällande min saknade spade, men tydligen ingen som förstod det...

dmdpageup 2009-02-27 13:17

Kan bara instämma i att det börjar bli tråkigt att i stort sett alla trådar hamnar i sandlådan.

JonathanS 2009-02-27 13:24

Citat:

Originally posted by BoISaren@Feb 26 2009, 22:37
Är jag den enda som tvekar på att Jimmy Bergman verkligen jobbar på Loopia? Han verkar skum. :unsure:
:lol: Det är vitsige Jimmy på Loopia, tro mig.

Sandlådenivån på WN är enormt trist. Det är mycket tack vare det som jag inte längre är så aktiv här.

hnn 2009-02-27 15:24

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av BoISaren
Är jag den enda som tvekar på att Jimmy Bergman verkligen jobbar på Loopia? Han verkar skum.

Det är vitsige Jimmy på Loopia, tro mig.
Sandlådenivån på WN är enormt trist. Det är mycket tack vare det som jag inte längre är så aktiv här.

Kanske därför du beter dig som du gör då?

patrikweb 2009-02-27 16:12

Vilket bråk om att lyckas få dom stackars webbhotellkunderna, dock så vill ju säkerligen kunderna byta till något bättre.

Vissa kanske borde varit först ut med reservkraft istället för massa kampanjer.

Och är väl inte konstigt om alla försöker locka till sig Spray kunder, man ja det är väl lite fantasilöst.

Pengarna är inte det viktigaste för kunderna i detta fallet som första mål.

Ballou är dom stora vinnarna, frågan är mer hur många kunder dom klarar av att få utan allt går helt åt helvete.

Inte så lätt ta emot flera tusen nya kunder på en kort period och samtidigt klara support, drift och stabilitet.

Oskar G 2009-02-27 17:21

Citat:

Originally posted by patrikweb@Feb 27 2009, 17:12
Inte så lätt ta emot flera tusen nya kunder på en kort period och samtidigt klara support, drift och stabilitet.
...och kanske framförallt att flytta över samtliga filer, databaser, mailkonton etc.

patrikweb 2009-02-27 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av oskarg
Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb

...och kanske framförallt att flytta över samtliga filer, databaser, mailkonton etc.

Det kan man normalt scripta ihop eller sköta automatiskt, aldrig att dom skulle flytta sådant manuelt för så många kunder :P

maxr 2009-02-28 04:48

jorå, dom låter folk från #wn ftp:a över grejerna för 50kr / timmen patrik :D

Oskar G 2009-02-28 11:34

Citat:

Citat:

Originally posted by -oskarg@Feb 27 2009, 18:21
Citat:

Det kan man normalt scripta ihop eller sköta automatiskt, aldrig att dom skulle flytta sådant manuelt för så många kunder :P

Bara för att det görs automatiskt så behöver det inte fungera smärtfritt.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson