WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Gmail offline ? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=35345)

inpbox 2009-02-24 11:36

Bara jag som har problem med att nå Gmail ?

Holger 2009-02-24 11:37

+1


edit: Även problem med Google Apps

Oskar G 2009-02-24 11:42

Citat:

Originally posted by inpbox@Feb 24 2009, 12:36
Bara jag som har problem med att nå Gmail ?
+1 :angry:

digi 2009-02-24 11:49

+1 :(

Westman 2009-02-24 12:04

Google Error


Server Error
The server encountered a temporary error and could not complete your request.

allstars 2009-02-24 12:05

Samma här med google apps

b_andersson 2009-02-24 12:05

IMAP fungerar dock.

Weaver 2009-02-24 12:08

+1

oloflolof 2009-02-24 12:08

Gmail funkar varken på mobilen är datorn. Vad ska man nu göra!? (lite ironisk ifall någon inte förstår)

Hoppas dom kommer upp snart. Tur att det inte är så vanligt att Google sidor åker ner.

jomper 2009-02-24 12:11

Är det nere även för de som kör Premium?

Bör så vara eftersom mail.google.com inte svarar över huvud taget.

jgabor 2009-02-24 12:15

Prövade att skicka ett mail till mitt konto, och den verkar inte ha några problem att ta emot nya mail iaf, för RSS-feeden visade att jag mottagit ett nytt mail (dvs mitt test-mail) efter bara nån minut.

Rob 2009-02-24 12:26

Samma här, nere över en timme nu :(

Bladet 2009-02-24 12:33

Funkar fint nu.

htiawe 2009-02-24 12:33

Samma här, trodde det var mig det var fel hos eftersom jag höll på och jävlades med Handelsbankens värdelösa säkerhetslösning.

htiawe 2009-02-24 12:34

Citat:

We're aware of a problem with Gmail affecting a small subset of users.
The affected users are unable to access Gmail. We will provide an
update by February 24, 2009 6:30 AM PST detailing when we expect to
resolve the problem. Please note that this resolution time is an
estimate and may change

http://groups.google.com/group/Gmail-Help-...26438e449894da#

BarateaU 2009-02-24 13:05

Skulle dö om kontot ramla bort :P

Hoppas de kommer igång snart.

Timofey 2009-02-24 13:14

Oh nej

htiawe 2009-02-24 13:30

Nu fungerar det igen.

jomper 2009-02-24 13:30

Nu kommer jag åt båda mina konton, ett vanligt gmailkonto och ett domänkonto.

Holger 2009-02-24 13:51

Om ni är rädda att era Gmail ska försvinna: www.gmail-backup.com :)

jomper 2009-02-24 14:32

Jobbigt när man kör hela domäners post bara, och har massa dokument osv.

Bladet 2009-02-24 14:54

Nu är det nå fel igen. Störande detta.

Tobab 2009-02-24 15:55

Jobbigt när både apps å vanliga gmailen var nere.

eliasson 2009-02-24 16:05

Ibland känns det så otroligt bra att man valt att inte förlita sig på en leverantör av kritiska saker som e-mail.
Men dock så förstår jag inte heller hur en personlig, otillgänlig, e-mail kan skapa ett sådant hysteri :)
Om det är någon som fixar det snabbt, så är det Google.

htiawe 2009-02-24 19:43

Folk grinar ju som aber när det är nere men man ser inte många trådar om hur bra det fungerar när allting är uppe och tuffar.

inpbox 2009-02-25 08:31

Citat:

Originally posted by htiawe@Feb 24 2009, 20:43
Folk grinar ju som aber när det är nere men man ser inte många trådar om hur bra det fungerar när allting är uppe och tuffar.
Kanske før att man førvæntar sig att det skall vara en felfri tjænst ? :D

Filip 2009-02-25 08:39

Ett tips är att aktivera "Offline" i Gmail Labs.
Då kan man läsa och söka bland mail i upp till 3 månader gamla utan att behöva vara uppkopplad.

Om du inte kommer åt Gmail Labs, byt språk till "English (UK)".

eliasson 2009-02-25 08:43

Citat:

Ursprungligen postat av inpbox
Citat:

Ursprungligen postat av htiawe
Folk grinar ju som aber när det är nere men man ser inte många trådar om hur bra det fungerar när allting är uppe och tuffar.

Kanske før att man førvæntar sig att det skall vara en felfri tjænst ?

Ja, det är precis vad som är problemet. Jag förstår inte hur man kan förvänta sig att en gratistjänst skall vara felfri.
Visst är Google otroligt säkra på det dom gör, men dom tillhandahåller fortfarande en gratistjänst och det bör tala för sig själv att man får respektera fel.

Vill man ha en felfri tjänst så betalar man för sig där vettiga SLA-avtal tillkommer.

htiawe 2009-02-25 09:32

Viktigt att komma ihåg är också att allting kommer att dö - någon gång.

Filip 2009-02-26 09:21

Google kompenserar sina kunder. Fick mejl som kortfattat sa:


We will be extending a full 15-day SLA credit to all affected Google Apps Premier customers for the month of February. This credit will be applied to customer accounts automatically so there's no action needed on the part of administrators.

kullervo 2009-02-26 09:53

Nu är Gmail nere igen. Osis att vi bytte till Google Apps (premium) timmarna innan första problemet.

jomper 2009-02-26 10:42

Jag har inga problem med något av mina GMail-konton.

Här är Googles förklaring till problemen här om dan:

Citat:

Dear Google Apps customer,

Between approximately 9AM to 12PM GMT / 1AM to 4AM PST on Tuesday, February
24, 2009, some Google Apps mail users were unable to access their accounts.
The actual outage period varied by user because the recovery process was
executed in stages. No data was lost during this time. The root cause of the
problem was a software bug that caused an unexpected service disruption during
the course of a routine maintenance event. The root cause of this unexpected
service disruption has been found and fixed.

Additional Details

A few months ago, new software was implemented to optimize data center
functionality to make more efficient use of Google's computing resources, as
well as to achieve faster system performance for users.

Google's software is designed to allow maintenance work to be done in data
centers without affecting users. User traffic that could potentially be
impacted by a maintenance event is directed towards another instance of the
service. On Tuesday, February 24, 2009, an unexpected service disruption
occurred during a routine maintenance event in a data center. In this
particular case, users were directed towards an alternate data center in
preparation for the maintenance tasks, but the new software that optimizes the
location of user data had the unexpected side effect of triggering a latent
bug in the Google Mail code. The bug caused the destination data center to
become overloaded when users were directed to it, and which in turn caused
multiple downstream overload conditions as user traffic was automatically
shifted in response to the failures. Google engineers acted quickly to re-
balance load across data centers to restore users' access. This process took
some time to complete.

The recently launched Apps Status Dashboard includes greater detail on this
February 24th incident, including actions we are taking to continually improve
performance. For a direct link to this Incident Report, visit
http://www.google.com/appsstatus/ir/1nsexc...xcr2jnrj1d6.pdf (English only).

For ongoing service performance information, please access the Apps Status
Dashboard at http://www.google.com/appsstatus (English only).


We are very sorry for the inconvenience that this incident has caused. We
understand that system problems are inconvenient and frustrating for customers
who have come to rely on our products to do many different things. One of
Google's core values is to focus on the user, so we are working very hard to
make improvements to our technology and operational processes so as to prevent
service disruptions. We are confident that we will achieve continuous
improvements quickly and persistently.

We will be extending a full 15-day SLA credit to all affected Google Apps
Premier customers for the month of February. This credit will be applied to
customer accounts automatically so there's no action needed on the part of
administrators.

Once again, we apologize for the impact that this incident has caused. Thank
you very much for your continued support.

Sincerely,
The Google Apps Team

Email preferences: You have received this mandatory email service announcement
to update you about important changes to your Google Apps product or account.

Google, Inc.
1600 Amphitheatre Parkway
Mountain View, CA 94043



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson