Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Citat:
Originally posted by -emilv@Feb 18 2009, 20:18
Citat:
Ursprungligen postat av studiox
5.) Be dom fixa det
|
Alla har inte sådana avtal. Det finns inget som säger att programvarusupport automatiskt ingår i en VPS-tjänst.
|
Då låter det som en rätt sunkig leverantör, i värsta fall får du väl kanske betala för det. Men att inte hjälpa kunden att kunna använda sin VPS för något strulat så kan dom inte ha många kunder kvar till slut.
|
Jag håller med om att alla leverantörer bör hjälpa till åtminstone mot betalning och det ifrågasätter jag inte heller, men om det nu kostar extra så kanske det är värt att kolla först om det är någon på Internet som känner till vad som kan vara fel.
Jag uppfattade studiox:s svar som lite smådrygt när det är en fråga som kan kosta pengar att lösa med hans metod. Jag uppskattar i alla fall kunder som gjort egen research, vilket de flesta också gör. Detta kan i många fall göra det lättare att kommunicera med kunden eftersom man får en bra förståelse för sin miljö om man felsöker.
|