![]() |
någon mer än jag som upplevt att infoo.se är väldigt sega på att godkänna länkar senaste veckorna? har väntat över 2-3 veckor nu på flera länkar.
har även mailat deras kundtjänst utan svar. håller dom kanske på att bli som dmoz? :( |
Det är nog snarare en medveten strategi för att få fler att betala.
|
Tror ni att de har hjärta att inte godkänna sajter som har betalt för att komma före i kön?
|
Varför vill du ha en länk där?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Så svårt är det ju inte att få en site indexerad så man måste vänta på infoo eller annan katalog.
Skapa en gratis wordpress.com-blogg och använd den till att fixa in nya siter, eller en ny för varje site du vill ha indexerad. Leta forum som är aktiva, lägg in en länk i det forumet, vips är siten indexerad. Vägarna är ju hur många som helst för att få en site indexerad. Det är ju nästan svårare att få en site att INTE indexeras :D /Patrik Berggren |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Det var flera år sedan vi slutade med den typen av länkar. Enbart av den anledningen att systematiskt, effektiv och strategisk SEO fungerar i alla fall.
Min kollega uttryckte en viss besvikelse här om dagen när en av hans webbplatser inte var indexerad. Det är en sida utan innehåll som jag arbetar lite med. Jag sa, "det kommer". Tidigare har nya webbplatser indexerats utan innehåll. Faktiskt till min stora förvåning, då jag tänker att lite engagemang borde krävas... men så har det inte varit. Posta en fråga med länk i ett forum där de inte är så nojiga över länkar i forumet. Skippa katalogtjänster typ infoo med flera. Bara arbete. Ingen kommer att tacka dig. |
Jag har t o m fått sidor indexerade som ligger parkerade på Binero ...
Och ja, man måste verkligen göra alla möjliga åtgärder för att INTE få en sida indexerad. En utvecklingssite läggs aldrig ut förrän den ska lanseras. Fram tills dess sker utveckling i en miljö anpassad för utveckling. /Patrik Berggren |
Citat:
Jag har aldrig gjort så jag har aldrig haft någon kund om ifrågasatt det. |
Som av en händelse... har säkert nått fler än mig:
Citat:
|
Citat:
Min poäng är - är "expresskö" bara ett sätt att försöka dölja att man tar betalt för pengar |
Citat:
Citat:
|
Sorry, jag menar för länkar (man skall inte skriva meddelanden samtidigt som man pratar i telefon...)
|
Citat:
Dem har numera Pagerank 7 och att vara med där är självklarhet. |
Citat:
För att kunderna kanske inte är insatta i just dessa processer, vilket konsulten de anlitar SKA vara. Att utveckla något nytt, ip-filter i all ära, bör göras i en separat miljö, speciellt om man kör andra live produktioner på samma server, allt för att det inte ska hända något som stör de som är live. Jag var lite optimistisk här om dagen och la ut en sak för betatestning. Vips så gick hela servern ned, startade om och vips var den nere igen. Förstod inte vad det kunde vara, förrän en betatestare hörde av sig. Ibland kan man inte förutse alla variabler när man utvecklar, därav ska utveckling och testning ALLTID bedrivas i separat miljö innan de tas i bruk. /Patrik Berggren |
Citat:
Självklarhet? Nej, det är inte en självklarhet. Jag har som sagts inte sett några effekter, gällande SEO, ej heller får jag speciellt mycket trafik ifrån Infoo (eller tidigare sunet, kthnoc). Finns andra sätt med klart större SEO effekter än Infoo. Det är någon "hype" någon skapat, skulle jag kunna tänka mig. /Patrik Berggren |
Citat:
Sedan är det ju flera andra saker som spelar roll, t.ex vad du har för Titel och hur stor konkurens det är på sökordet du vill optimera. |
Citat:
|
Egenreklam får inte förekomma i någon form // Moderator
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
fick idag svar på min fråga jag ställde till kundtjänst på infoo,
Hej Kalle, nu har jag hittat din anmälan som kom till vår inkommandekö den 19/1. Vi behandlar ärendena i turordning och är nu på de ärenden som kom in den 8/1. Så om en eller ett par veckor bör din anmälan behandlas. Som sagt, vi ber om ursäkt för att det dröjer, men det har kommit in en hel del anmälningar den senaste tiden. Med vänlig hälsning/ Infoo.se |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson