![]() |
En kompis söker ett webhotell för sina 8 domäner, alla sidorna ska köra Wordpress förutom 2 som ska köra OScommerce så cirka 3 databaser behövs tror jag.
Cirka ~20 mailadressen kommer också behövas sättas upp. Safemode måste vara Off. Någon som har nåt förslag på en host som är lagom bra? Sidorna har inte mycket trafik alls. |
Jag gillar BINERO, så det rekommenderar jag.
|
Ytterligare två guider:
http://guider.idg.se/guide/hotel/ http://www.datormagazin.se/webbhotellguiden/ Trevlig helg på er alla! |
Citat:
(Hade dom varit uppdaterade så hade jag hållet igen munnen självklart!) |
one.com kanske det kör jag då får du en database som du kan installera allt på...
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ja, jag såg att mitt inlägg raderades. Kul att WN är rädda för att skicka ett par klick till min webbhotelltjänst, speciellt när WM's eget "subforum" nyaste inlägg är 1 år gammalt :D Jag är inte bitter ... :D |
Jag har en kund som ligger på crystone och där fungerar php och ASP (på samma konto) väldigt bra. Om det är samma upplägg som One.com tror jag inte. Har inte för mig att det är en SUN ASP!Chili utan en en ASP version som ligger på Apache.
Rätt bra kontrollpanel också. Jag är rätt säker på att man kan ha flera domäner/webbplatser också. |
Citat:
|
Varning för Crystone.
Jag har precis bytt ifrån dem efter flera dagars nedtid, många många samtal och ett fantastiskt dåligt bemötande av supporten. Deras webserver skapade mer och mer problem tills den helt slutade att kompilera min ASP.NET-applikation. Det berodde på "din ruttna kod" enligt supportpersonalen. Oavsett kvaliteten på koden så upplevde jag supporten som bedrövligt. Nöjd nu när jag bytt och .net-applikationen fungerar för övrigt 100% felfritt på mitt nya webhotell (web10). |
Citat:
|
Du k
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Allt står på min sida, som jag tyvärr inte får länka till.. :( |
Citat:
Alla fall inte med standardpaketet. |
Citat:
|
Citat:
|
min domän ligger på ONE.com. och har legat där i 2 år snart, kan starkt rekommendera detta, har aldrig haft problem. subdomäner är tillgängligt också.
bra livesupport. enkel hantering av databas och obegränsat med e.post konton. Och sjukt billiga!!! |
Jag rekommenderar det inte om du skall utveckla i vbscript/asp just baserat på att ASP!Chili ger begränsningar, som tidigare sagts i tråden.
Jag har flyttat från One.com sedan länge och nu är jag hur nöjd som helst :) |
Okej, själv kör jag i php och har ett webbläsarspel uppe,
funkar perfekt. Fast One.com har begränsingar tyvärr. enligt deras regler får man inte kunna ladda ner något från sidan, jag ville lägga upp ett program jag själv byggt så jag frågade live supporten och dem sa att jag fick isåfall bara länka till download.com där programmet kunde ligga. |
Citat:
Svaret jag fick från One var lika proffsigt som deras servrar, "Det är fel på ditt script". Eftersom jag inte trodde dem så köpte jag en VPS istället, slängde upp scriptet och allting flöt... One.com är väl billiga och bra om du vill slänga upp en informationssida eller dylikt, men inte för ett mera krävande script. Edit Citat:
Extra tillägg De påstår att de har "fri-trafik", men de äger ju självklart rätten att stänga ner ditt konto om de anser att du stör andra kunder med din trafik :) Också väääääldigt proffsigt, eller hur? |
Citat:
koppla min andra domän (som är köpt via surftown) till dom men fick ett blankt "Nej det går inte". |
Citat:
Jag har ställt många frågor till dem inom php kodning, och fått ganska bra svar på det. Men det här med trafiken kan jag inte svara på, har inte haft någon stor trafik på min hemsida. EDIT* en schyst grej med One är att man får "presentkort" på google adword med 500kr :P |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Gällande Surftown så varierar antalet domäner beroende på vilket konto man har. Jag kan ja 10 kopplade till mitt Surftown konto. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag röstar för PatrikWeb eller Binero. De är två av tre svenska webbhotell som jag har erfarenhet av, enda skillnaden är att PatrikWeb har snabbare support. Känns som att han är på msn i alla fall 20 av dygnets 24 timmar. |
Citat:
Jag kommer nog handla av patrikweb senare under året när man fyllt 18 och kan be alla förmyndare ta sej någonstans och stoppa sina pengar där man vill. |
Hur gick det sedan, hittade du något lämpligt hotell?
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:16. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson