WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Svenska politikers makt styrt Google i Sverige (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=34898)

TonyL 2009-02-03 12:12

Hej

Hoppas Ni förstår att detta inte är egenreklam, för det första är vi här klokare än så, när vi läser denna text.
Jag ser detta som något rätt stort.... värt att fundera på. Misstag eller följdsamhet?

Efter en del journalist och kommunförvaltnings artiklar, verkar det som om samtliga mina subdomäner
inte längre kan hittas på google.

Jag äger www.kommun.se dvs. kommun.se
Och jag har skapat subdomäner av samtliga 290 svenska kommunamn,
exempelvis
www.stockholm.kommun.se
www.enkoping.kommun.se
www.lund.kommun.se

När jag skriver site:www.kommun.se får jag upp:
Resultat 1 – 10 av 976 svenska sidor från www.kommun.se.

När jag skriver site:kommun.se får jag upp:
Resultat 1 – 10 av 45 300 svenska sidor från kommun.se.

Men när jag skriver site:www.stockholm.kommun.se eller www.enkoping.kommun.se eller www.lund.kommun.se
Inga sökträffar på det valda språket/språken. Visar sökresultat för hela webben som innehåller site:www.enkoping.kommun.se.

Det har varit en del artiklar och lokaltv:
Då kommunförvaltningar och journalister blåst upp det som "falsk kommunsida" men det har svalnat av,
när Sveriges kommuner och lansting erkänt att de inte hade råd att spärra alla domäner de vill år 2003, så de missade att äga min domän.
Webbplatsen är ytterst äkta, och belyser det privata alternativet att presentera både kommunala och privata välfärdstjänster i varje kommunområde.
Enligt PRV kan inte någon skydda ortsnamn eller ordet kommun, då det är ett områdesnamn.
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=78-...857198,00.html
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/hemsidan-dar-vaxjo-formedlar-dejtingtjanster(1086857).gm
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1441573

Webbplatserna fungerar fint, men inga sökträffar längre på google med subdomänerna.
Har svenska politikers makt styrt google i Sverige? (Detta trodde jag inte kunde hända i Sverige.)

Jag trivs med Google, har mailat dem via adsense mailet.

Mvh

Tony Lind

AnOnYmUs 2009-02-03 12:21

Intressant läsning. Får se vad som händer när jag lägger stadsdelar som subdomäner. Undra om det blir samma effekt då.

daniel_ 2009-02-03 12:23

Privat alternativ? Hmm, nja inte riktigt.

Din sida är MFA så det stinker om det. Det är helt naturligt att Google bannar sådana sidor. Att det hänt just nu är bara en tillfällighet.

Du har mer annonser än innehåll, det säger lite om upplägget. Du ska nog vara glad om huvuddomänen får vara kvar.

TonyL 2009-02-03 13:24

Ok, förstår.
Ska jobba rejält på att förbättra subdomänerna.

Finns det någon lista eller så där google presenterar det hela? Fast den skulle väl bli rätt lång.

Någon som vet hur jag ska bli obannad?
Vad jag läst här på forumet tidigare, så är bästa receptet att genast ta bort adsense reklamen,
och börja mailkommunicera med google att man lägger sig på rygg och är mycket snäll. :)
Ska göra det när jag kommer hem ikväll.

Fast jag har ju inte fått någon varning...?
Hmmm konspirationstankarna gror fortfarande..... politiker.....mmmm

kw_wasabi 2009-02-03 13:58

Mitt tips är att du tar bort alla Adsense-enheter och fyller på med mer innehåll. Därefter registrerar du alla subdomäner i Google Webmaster Tools och väljer "Request reconsideration" som det finns länk till på förstasidan (Dashboard). Lägg upp Adsense igen när du har en kommunsajt med 10-20 sidor med ganska mycket innehåll.

Det kan ju bli mycket arbeta med alla 290 kommuner, men gör det i alla fall på de du anser vara viktigast, typ de 25-50 största. De övriga kan du ta bort Adsense på och låta Google själv upptäcka att de förändrats.

coredev 2009-02-03 14:00

Välj ut dessa 25-30 genom att matcha antalet sökningar http://www.google.com/insights/search/ med hur svårt det är att komma högt på SERP:en. "Störst" är inte alltid bäst!

TonyL 2009-02-03 14:01

Kollade in statistiken och såg att subdomänerna har goda intäkter ändå, då besökarna hittar dessa via huvuddomänen. Verkar igår vara 70% subdomänintäkt igår, och 30% från huvuddomänen. Då jag just är i färd att bilda bolag med fasta kostnader, så vill man ju inte tappa pengar kortsiktigt. Och långsiktigt kan det är bättre att ta bort annonserna.

Jag ska nog ta bort högra spalten annonser, då de kanskke ändå inte ger verkan lika mycket. Och stoppa innehåll där. Samt lilla annonserna under vänstermenyn.

Men behålla stora fina vänster uppe.

Ska nog göra så och fortsätta analysera. Samt mer innehåll, vad det nu ska bli?
Förslag, tas tacksam emot.

Tack för förslagen ovan, ska kolla hur den fungerar det Ni nämner.
Jag har ju ett års statistik, så med det kan jag analysera vilka som är mina 25-30 mest sökta subdomäner.

Tack!

Oskar G 2009-02-03 14:23

http://xxx.kommunnamn.kommun.se/?language=swedish

...det där ser ju seriöst ut. Trodde att det var en bugg, men inte ens när man klickar på en bokstav blir det direkt bättre.

http://xxx.kommunnamn.kommun.se/?language=...a&letter=U&ll=U

TonyL 2009-02-03 14:35

Hej
"http://www.kommunnamn.kommun.se/?language=swedish"
Är ok, det du nämner ovan med
http://xxx.kommunnamn.kommun.se/?lan...&letter=U&ll=U

Har jag aldrig lagt in, och jag vet inte hur du fick upp det. För på min domän finns det inget med xxx framför som du visar?

Kan du berätta hur du kom på detta med xxx. visar väl inget?

Din tanke Magnus_A här nedan är noterad, med förståelse för din åsikt.
Men att spamma google, är väl allt för vänligt sagt om mitt arbete ;)
Ser det nästan som en ära att lyckas med det ;)

Gällande "trista sajt" så kommer du ta det tillbaka, när jag har world domination..... ähummm ;)

Magnus_A 2009-02-03 14:56

Suck. Inte nog med att du spammar Google med en massa mfa-sidor, du spammar forumet också med din trista sajt.

Som om det inte vore nog med att du retat upp landets kommuner.
Jag tycker personligen att det är jättebra att Google inskrider mot mot den här typen av sökmotorspam.
Det är en lång väg till bättre kvalitet i sökresultaten

daniel_ 2009-02-03 15:04

Citat:

Originally posted by TonyL@Feb 3 2009, 13:24
Ok, förstår.
Ska jobba rejält på att förbättra subdomänerna.
Finns det någon lista eller så där google presenterar det hela? Fast den skulle väl bli rätt lång.
Någon som vet hur jag ska bli obannad?
Vad jag läst här på forumet tidigare, så är bästa receptet att genast ta bort adsense reklamen,
och börja mailkommunicera med google att man lägger sig på rygg och är mycket snäll.
Ska göra det när jag kommer hem ikväll.
Fast jag har ju inte fått någon varning...?
Hmmm konspirationstankarna gror fortfarande..... politiker.....mmmm

Alltså, din bann har inte med adsense att göra utan helt enkelt att det är sökmotorspam hela upplägget. Snart åker du förmodligen på smart pricing på adsense också.

Och jag kan bara hålla med Magnus att det är skönt att sidor som denna blir bannade, lite renare SERP helt enkelt.

TonyL 2009-02-03 15:06

Vad är "smart pricing"?
Hittade via google:
http://adwords.google.com/support/bi...&answer=134761

Floridasidan 2009-02-03 15:32

Men skäms Du inte att sitta och gnälla?

Det finns ju noll innehåll förutom annonser!
Synd om dem som blir lurade till sidorna.....

Hoppas inte Google fortsätter låta sig luras!

studiox 2009-02-03 15:37

Håller med Magnus A,

Brottas dagligen med sidor som bara innehåller adsense skräp och gör det svårt för vanliga dödliga som faktiskt optimerar "by the book" i hopp om att gud skickar mig till himlen och inte helvetet. Och så försöker nån %%&& att få hjälp hur man kan göra det bättre.. suck.

Ara 2009-02-03 15:52

Citat:

Originally posted by Magnus_A@Feb 3 2009, 15:56
Suck. Inte nog med att du spammar Google med en massa mfa-sidor, du spammar forumet också med din trista sajt.

Som om det inte vore nog med att du retat upp landets kommuner.
Jag tycker personligen att det är jättebra att Google inskrider mot mot den här typen av sökmotorspam.
Det är en lång väg till bättre kvalitet i sökresultaten

Kan inte göra annat än att hålla med.

Oskar G 2009-02-03 15:55

Citat:

Originally posted by TonyL@Feb 3 2009, 15:35
Hej
"http://www.kommunnamn.kommun.se/?language=swedish"
Är ok, det du nämner ovan med

Har jag aldrig lagt in, och jag vet inte hur du fick upp det. För på min domän finns det inget med xxx framför som du visar?

Kan du berätta hur du kom på detta med xxx. visar väl inget?

Din tanke Magnus_A här nedan är noterad, med förståelse för din åsikt.
Men att spamma google, är väl allt för vänligt sagt om mitt arbete ;)
Ser det nästan som en ära att lyckas med det ;)

Gällande "trista sajt" så kommer du ta det tillbaka, när jag har world domination..... ähummm ;)

Ok, det kanske var otydligt, och jag gör ett nytt försök: byt ut xxx mot www, detta för att jag inte vill ge en riktig länktill din sida från wn.se.

...fast trots min otydlighet lyckades du ju hitta till sidan själv.

TonyL 2009-02-03 17:11

Bättring är på väg :)
Arbeta hårdare helt enkelt.
Om detta ska bli en moralfråga, så är jag öppen att anta utmaningen, varsågod för den som vill/vågar att kasta hansken och öppna en ny tråd om moral ;)

Förstår inte dilemmat som nämns med xxx och www.kommunnman osv. Fullt normal tanke, tycker jag.
Jag måste ju låta besökaren hitta sin kommunsida hos mig på ett smidigt sätt.

tartareandesire 2009-02-03 17:18

Håller med de flesta angående annonsbiten men det är egentligen skit samma och knappast värt att kommentera om och om igen vilket en del tydligen tycker är underhållande.

Du inser säkert vid det här laget vad problemet med din sajt är. Jag anser dock inte att Google eller någon annan tjänst bör plocka bort resultat i sökmotorn utan låta användarna styra resultaten i så hög utsträckning som möjligt. Det finns t.ex. en hel del sidor på Wikipedia som suger rejält men ändå hamnar överst i Google. Sidor utan vettigt innehåll kommer att sållas bort alltmer av användarna ju längre tiden går.

Jag tycker personligen inte det är helt lyckat att skapa sidor liknande denna som kan misstas för offentliga sidor. Däremot anser jag inte att människor överlag är så korkade att de inte inser detta när de besöker sidan. Att sätta sig över den stora massans intelligens på det sättet är ganska poppis både från offentligt håll, akademiskt utbildade och här på forumet.

Oskar G 2009-02-03 17:45

Citat:

Originally posted by TonyL@Feb 3 2009, 18:11
Bättring är på väg :)
Arbeta hårdare helt enkelt.
Om detta ska bli en moralfråga, så är jag öppen att anta utmaningen, varsågod för den som vill/vågar att kasta hansken och öppna en ny tråd om moral ;)

Förstår inte dilemmat som nämns med xxx och www.kommunnman osv. Fullt normal tanke, tycker jag.
Jag måste ju låta besökaren hitta sin kommunsida hos mig på ett smidigt sätt.

Ok, då ska jag förklara vad jag menar.

Det är tre(!) annonselement staplade på varran, efter det kommer det ett alfabetiskt index. Förhållandet här mellan innehåll och annonser är 100 mot 0 (Däremot har du ju ditt index). Sen kan man klicka på en bokstav, exempelvis C, då får du uppe ett litet C i toppen och till höger för att visa att du är inne på C. En sida som förövrigt är tom då det inte finns några kommuner på C, varför ska man öht kunna klicka på C?

Klickar man på en bokstav där det finns kommuner, exempelvis U, så får du upp en mager lista som lägger sig under alltihopa. Sitter man på en liten skärm ser man knappt att det kommer upp något innehåll där.

Däremot tror jag att många användare tar dina annonser som en del av ditt index. Det här var bara ett lite exempel och jag skulle kunna ta upp många fel, men det känns onödigt. Det är uppenbart att sidan är gjord för AdSense och inte för dina besökare.

Huruvida det är moraliskt eller inte lägger jag ingen värdering i, men det är pinsamt att du blir upprörd av att Google motarbetar dig.

TTdesire:
Det här tycker jag är ett klockrent exempel där Google agerar helt rätt (om det nu visar sig att de är de som slängt ut sidor ur indexet). Skulle du som annonsör vilja betala för trafik från en sida där 90% av användarna praktiskt taget blivit lurade till din sida (dvs extremt lågkvalitativ trafik med hög avvisningsfrekvens och låg konverteringsgrad)? Det skulle inte jag.

Google har all rätt i världen att bestämma vad som ska finnas i deras index och ännu större rätt att bestämma vilka som ska få vara med i deras annonsnätverk.

gummianka 2009-02-03 18:50

Rubriken på tråden känns ju oerhört högtravande, inte minst eftersom den efterföljande debatten helt går ts över huvudet, oavsett om det gäller tekniska eller moraliska frågor.

Självklart handlar det om egenreklam, ts har skapat åtminstone 2 trådar om sin egen site och försöker hävda något slags allmänintresse, om detta allmänintresse verkligen förelåg så borde ju debatten dyka upp från annat håll.

TonyL 2009-02-03 19:04

Hej igen
Hemma nu, ska korrigera lite.
Jag antar att jag i nästa moment blir bannad här. Men det tror jag inte.
Som jag nämnde i början av tråden.

Lovar härmed att inte ta upp en tråd till inom 6 månader där min domän nämns vid namn. Av hänsyn nämnde jag inte domänen i rubrik eller underrubrik.

Sidan är inte gjord för adsense, men intäkter ...
Så innan jag fyllt allt, så passade jag på att fylla igenom luckorna med adsense.

Personligen ser jag att annonserna i sig kan ha ett egenvärde, om de blir relaterade till innhållet. Nåväl det innehåll som är under uppbyggnad.

Hursom helst för att hålla sig till ämnet, så hade det varit trevligt med ett mail eller info från google. Och jag har ingen avsikt att ta någon kamp med google. Google är min vän, även om än en aning mindre glad på mig just nu. :)

PS. Nu har jag städat upp lite, och har max en reklam per sida på subdomänerna. DS.

Anders Larsson 2009-02-03 21:09

Citat:

Originally posted by TonyL@Feb 3 2009, 20:04
Personligen ser jag att annonserna i sig kan ha ett egenvärde, om de blir relaterade till innhållet.

Du har en poäng i det, men i ditt fall finns det ju inget innehåll att vara relevant till!

Erik Stenman 2009-02-04 08:11

Om man ska återgå till din utsprungliga fråga om politiker påverkat googles SERP så tror jag svaret är mycket enklare än så. Din sida har fått negativ publicitet och google har märkt det och när de gjort sin bedömning att det var för lite innehåll och för mycket reklam exkluderat dig från serpen.
Men nu när jag tittar så är det mycket mindre reklam så kommun-subdomänerna kan nog komma tillbaka.

daniel_ 2009-02-04 08:35

Citat:

Originally posted by aquastorm@Feb 4 2009, 08:11
Om man ska återgå till din utsprungliga fråga om politiker påverkat googles SERP så tror jag svaret är mycket enklare än så. Din sida har fått negativ publicitet och google har märkt det och när de gjort sin bedömning att det var för lite innehåll och för mycket reklam exkluderat dig från serpen.
Men nu när jag tittar så är det mycket mindre reklam så kommun-subdomänerna kan nog komma tillbaka.

Tyvärr(?) har du nog inte rätt. Det är inte förhållandet mellan reklam som är problemet med Googles bannlysning utan det faktum att det finns 290 olika spamdomäner (läs subdomäner) vars innehåll (det lilla som finns) och struktur är identiska. Det krävs ingen Einstein för att räkna ut att det är spam, och det har Google algoritmer gjort mycket bra. Sen kan säkert förhållandet mellan innehåll och annonser tas med i beräkningen, men jag kan nästan svära på att det inte är den ursprungliga anledningen till bannlysningen.

Så att du tar bort lite annonser kommer nog hjälpa föga i situationen.

Jonas 2009-02-04 09:38

TonyL: OM du nu vill ha relevant information kring informationen, så räcker det inte med att plocka in information lite varstans.

Tex. nummer till vårdcentral mm tar upp ickerelevant. Låt säga ljungby, jag vill inte ha information om Östra Ljungby eller Munka Ljungby. Och varför i en "textarea" ? Löjligt. Du förtjänar din ban hos google.

TonyL 2009-02-04 15:26

Hej
Gällande spam, så ligger det i konceptet att vi har 290 kommunområden i Sverige och att jag vill standardisera presentationen av kommunala och privata välfärdstjänster. Det unika mellan sidorna är således adresser och lokal kommuninformation (tillkommer).
Men ett bibliotek är ett bibliotek i alla kommuner, och är tänkt att lätt hittas på samma plats oavsett subdomän. Detta ska ju bli besökarens trygghet i sitt kommunområde, att enkelt och snabbt finna bostad, om man även söker i andra kommuner.

Så det blir en kombination av standardtext och standardplacering och unik info men på standdardplacerad plats.

Fast googles dominans styr ju det innehåll besökaren finner på Internet.
Typ Kina. Fast de är ju privata och en del av utvecklingen på Internet.

Ps. Jag var lite programmeringstrött, men nu har jag fått ny energi,... vilket är bra. Mål att komma tillbaka. Ds.

Jonas 2009-02-04 15:35

Citat:

Originally posted by TonyL@Feb 4 2009, 16:26
Hej
Gällande spam, så ligger det i konceptet att vi har 290 kommunområden i Sverige och att jag vill standardisera presentationen av kommunala och privata välfärdstjänster. Det unika mellan sidorna är således adresser och lokal kommuninformation (tillkommer).
Men ett bibliotek är ett bibliotek i alla kommuner, och är tänkte att lätt hittas på samma plats oavsett subdomän.
Så det blir en kombination av standardtext och standardplacering och unik info men på standdardplacerad plats.
Fast googles dominans styr ju det innehåll besökaren finner på Internet.
Typ Kina. Fast de är ju privata och en del av utvecklingen på Internet. *

Om du nu vill standardisera det hela, se då till att du presenterar relevant data över en kommun, och inte blanda in information från 4-5 olika kommuner.

Du söker ju uppenbarligen information från Eniros Gula Sidor, och presenterar det fult i en textarea. Som mitt exempel ovan gällande Ljungby. Det finns fler orter till exempel.

Ta ett annan Småländsk ortnamn, Ryd. Hur många Ryd tror du det finns? Besökarna flyr ju hellre din sida än att söker på den.
Kanske därför du spammar ned sidan med AdSense, så att besökarna skall fly fortare?

TonyL 2009-02-04 15:40

I vissa lägen finns det inte den typen av välfärdstjänst i flertalet kommuner, då har jag försökt samla per län, eller i vissa fall som krisjourer blandat med nationellt innehåll, då de är så fåtal av dem.

Men grundkonceptet är att finns det i varje kommun, så ska endast kommundata som tillhör den kommunen finnas. Gjort så för att inte få massa tomma rutor, när en kommun ej har ett gymnasium exempelvis. Sidorna är under utveckling, därav misstag och ingen full info info i vissa fall.

Så tanken är att det är värt att ligga ute med utveckling, då jag direkt kan se besökarens beteende och förstå behovet bättre hos besökarna.

TonyL 2009-02-06 09:07

Hej

Åter till den tekniska frågan.
Jag har analyserat lite. Och funnit.

www.kommun.se hittas normalt på google.
(Egen katalog, egen indexfil.)

www.overtornea.kommun.se hittas normalt på google.
www.prislista.kommun.se hittas normalt, fast inte länkad till nu för tiden.
(Båda har samma indexfil, och sidan byggs upp utifrån adressfältets innehåll.)
(Övriga 289 subdomäner med kommunnamn typ uppsala.kommun.se hittas ej av google. Och har samma indexfil i samma katalog.)

Konstiga är att google släppt igenom en subdomän av kommunerna.
Kan det vara att google "normaliserat" alla kommuner till en sida.
Borde väl inte ha helt försvunnit?

a)
Kan jag på något sätt skriva en bättre flexibel header i indexfilen?

b )
Eventuellt göra overtornea.kommun.se till en "välja" kommun sida.
Eftersom den hittas.

c)
Ska jag lägga ihop de två indexfilerna kommun.se samt den andre för subdomänerna, så att allt ligger under kommun.se? Och alla subdomänsnamn pekar på kommun.se.

d)
Jag tror att det bör vara ett tekniskt dilemma av något slag. Då innehåll kontra adsense utvecklas, och inte kan ge ett sådant drastiskt resulatat gissar jag.

e)
Google adsense som normalt svarar inom 2 dygn, har ej svarat på mailförfrågan om dilemmat. Finns de inte i Sverige mer? Jag har en mailadress som fungerat förut på svenska, men tror de jobbar utomlands.

Tacksam för tekniska tips.

elitasson 2009-02-06 13:07

Hallar med Magnus_A jag ocksa, denna kommun-sidan dyker upp haer pa WN av just TonyL minst en gang i manaden. Ge dig foer fan.

TonyL 2009-02-06 17:09

Citerar ur våra huvudregler: "Använd konstruktiv kritik så det även framkommer vad som är bra, vad som kan bli bättre och hur, WN ska fungera som bollplank. Kritik skall baseras på fakta.".

Jonas 2009-02-06 17:22

TonyL> Hur gammal är du egentligen? 14?

Fattar du inte att du folk här blir förbannade på folk som försöker uttnyttja andra för att tjäna pengar?
Majoriteten på detta forum har webben som jobb, och kämpar varje dag för att få mat på bordet.

Klart som fan att man blir förbannad.

TonyL 2009-02-06 21:28

Denna tråd handlar om ett tekniskt problem.
Att andra vill diskutera moral, uttnyttjande, vad som är rätt,
kan de diskutera i kyrkan eller en tråd under annat forum.
Pinsamt att behöva diskutera annat än trådens huvudämne,
som är av teknisk natur. Känner någon fortfarande att de vill prata
annat än teknik under denna tråd. Så be moderator eller forumets ägare
om råd.

Anders Larsson 2009-02-06 23:35

Det är inget tekniskt problem att google inte indexeras spam. Det är en teknisk tacksamhet.

Jag ska inte uttala mig om du har tanken att faktiskt göra en seriös samhällsguide på sidan, men gör det FÖRST och återkom SEDAN till google-problemet. Med dagens sajt hoppas jag inte att du kommer att indexeras.

När du har skapat ett riktigt innehåll kommer du också att bli behandlad seriöst.

TonyL 2009-02-07 00:34

Citat:

Originally posted by Anders Larsson@Feb 7 2009, 00:35

När du har skapat ett riktigt innehåll kommer du också att bli behandlad seriöst.

Håller med. Och olika filosofi. Jag väljer att presentera så långt man hunnit kontinuerligt, för att få kritik och analysera besökarnas beteende för bättre inriktad utveckling. Och sidan är under utveckling, som typ 100% av alla sidor på Internet.

Jag har inte gått ut med att den är klar. Som jag tidigare nämnt, och som många företag gör, så levererar man en produkt innan allt är klart. Jag behöver väl inte nämna företagsnamn som exempel direkt.

gummianka 2009-02-07 09:21

Men nu försöker du (Tony) ge sken av att du faktiskt förstår vad som sägs till dig, men om så var fallet skulle den här frågan/tråden aldrig ha ställts, och definitivt inte ha sträcka sig över 3 sidor.

Jag tycker du ska ta till dig Anders klockrena svar och lägga ner vidare kommentarer i den här tråden, som ju handlade om/hur svenska politiker kan påverka Googles resultat, eller att du på något sätt skulle vara vara utsatt för någon typ av särbehandling.

Sanningen är precis den omvända, du får samma behandling som alla innehållslösa sidor, oavsett om dom har cirkulerat i övrig media eller inte.

TonyL 2009-02-07 12:35

Ja, kan förstå om jag hamnat i något spamfilter.
Men min tekniska kunskap säger mig att analysera resultatet.
Och om det är ett solklart spamfilter, så finns ju funderingarna på varför vissa sidor som prislista och overtornea funkade efteråt. Så så enkelt svar tror jag inte det är, även om det är troligt, så är det lika troligit att google hade fixat alla subdomäner.

Av detta ovan, finns det en fråga som inte räcker med att svara spam. Jag är van vid att alla tekniska problem har en förklaring. Och här hör jag bara antaganden som antas vara sanna. Men det bygger på att ingen vet hur google tänker fullt ut. Och jag har inte fått svar från dem eller info.

Och för de som säger lägg ner, sluta vara så lång... Säger jag bara: Jantelagsfjantar. Vi vill väl att alla vi ska gå bra. Och ingen utnyttjar någon här, det kallas forum för att man diskuterar. "Nej-sägare" kan ju fortsätt med det livet.

Och om någon attackera oartigt, så lär de få svar.
Nåväl. Jag antar att ingen vet bättre än vad som kommit upp.
Jag har ingen avsikt att såra någon. Finns annat att göra.
/ T PS. arbetar nu med sidorna DS.

Mattias 2009-02-07 14:01

Det är simpelt
Du har skapat skitsidor och är en girig person som precis fått smaka en sökmotors rättvisa.

Det är ännu simplare
Allt du behöver göra nu är att renovera dina skitsidor så de kan fylla ett behov.

Change! Yes we can!
Majoriteten av de större guide-sajterna är perfekta exempel.

TonyL 2009-02-07 14:54

Jo, jag gillar Obama också.

Oskar Lindgren 2009-02-08 03:55

WN <3

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson