![]() |
Trist men inte
oväntat |
Tråkigt,
Förlorade totalt en låt ur mina arkiv. |
så jäkla dåligt så det finns inte...
|
Tycker ändå man får ha lite tålamod/förståelse över att Spotify tillhör en övergångsperiod från den gamla, giriga tiden till en nyare, mer öppnare tid.
Samma sak med filmer, tv-serier och liknande. Så småningom kommer det ju ändras på den biten också. |
Bra att de är på väg åt rätt håll alla fall.
Bara vänta tills vi får tillgång till video tjänsten som de har i staterna. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men det var väl inte så du menade ;) Tycker hela tiden att Spotify har känns för bra för att vara sant, vilket nu tyvärr verkar besannas. Även om dom vill väl så är dom helt beroende av skivbolagens "välvilja" och den är nog inte alltid så stor för sådant som kan påverka skivförsäljningen negativt (lätt understatement)... |
Jag tror inte skivbolagen går med förlust genom Spotify. Hur många kronor får de i vinst från en såld plastskiva, speciellt för lokala artister. Genom Spotify får de betalt, bara jag "råkar" lyssna på en låt.
|
Citat:
|
Det här var tråkigt. Jag som redan innan tyckte att Spotify hade ett ganska dåligt utbud. Eller dåligt är kanske att ta i, men det är ganska ofta man inte hittar det man söker efter. Men det kommer väl förmodligen bli bättre i framtiden. Tjänsten är ju annars alldeles underbar.
|
Alla "Definitivt 50 spänn"-skivor verkar borta. Nostalgitrippen är över :(
|
För egen del så är utbudet redan relativt dåligt så det gör ingen större skillnad. Tycker det är ganska dåligt och oseriöst av Spotify att medvetet välja att bortse från delar av sina avtal...
|
Sorgligt. Har använt Spotify flitigt och har inte behövt ladda ner något på länge. Ändring på det nu :(
|
Citat:
|
Så var det roliga över...
|
Och nu kommer dom som faktiskt betalar för musiken på spotify börja ladda hem dom låterna igen som dom inte hittar där.
|
Ja det är förvisso ett tråkigt bakslag, som dom borde beaktat tidigare.
Dock så får man väl även se till att stödja deras sak, har finns ändå ett hyffsat vettigt alternativ som "alla" har efterfrågat, och sköter dom sina kort rätt så kan det blir dunderbra! Jag fortsätter att betala mitt premium i allafall. /Martin |
Citat:
Du ska nog inte ropa "hej" ännu... |
Trist när man vant sig vid denna suveräna tjänst. Frågan är hur mycket som försvinner....
|
Citat:
|
Riktigt dåligt att det ska hända, men jag blev inte förvånad.
|
bara inte europe försvinner, då kokar jag över
|
Jag tycker det är riktigt bra!!
Sedan Spotify blev känt här i Sverige har vi minskat med lyssnarna, dock inget större märkbart men ändå. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Personligen tycker jag det är bra, har hittat nga riktigt gamla godingar där.. Men som webradio ägare gillar jag det inte alls. Tack för att du läste det "rätt" |
Citat:
Tack för att någon förklarade för den som inte kan läsa rätt. |
Av de cirka 200 låtarna jag har på mitt Spotify-konto hade det redan vid nyår försvunnit 20-30 låtar som inte kan återfinnas om man söker.
Om det nu försvinner ytterligare några så kommer i alla fall jag sluta betala för grejerna. Spotify: - laggar med ljudet då och då - saknar mycket av det jag vill lyssna på - kostar ganska lagom Jag är en grinig konsument och röstar med fötterna om det kommer bli sämre. |
Citat:
|
Har inte heller upplevt lagg vid streaming av låtar på Spotify. Låter som problemet ligger hos användaren då, som har en för dålig uppkoppling.
|
Tror personligen Spotify kommer att leva två-tre år till på sin höjd, sen är de nog ute.
|
Citat:
|
Citat:
Älskar spotify nu faktiskt och önskar att dom lägger in mera reklam för de som inte betalar, som jag. Då kanske dom kan lyfta restriktionerna och få in mer musik också? |
Citat:
Spotify som va så bra, perfekt och bara fungerade.. Nu vart det helt jävla värdelöst istället. I'll have to start downloading everything again... |
Citat:
|
Finns det några andra liknande tjänster?
|
TuneRec är väl hyggligt liknande men de verkar ha valt en annan approach.
Jag tror Spotify kommer klara sig hyggligt länge till. De har fått loss rätt mkt riskkapital, det är inga glada killar som kodar i garaget direkt. Men jag kräks på skivbolagen som inte fattar. Om de väljer att inte vara med på tåget så kommer de helt enkelt inte överleva. Varför välja att inte tjäna pengar på mig som kund? Det var många år sen jag köpte skivor, Spotify har inneburit att jag börjat lyssna på mycket mer musik igen - musik som finns där. Försvinner låtarna så går jag knappast och köper dem på cd.. |
Tobab, jag kan rekommendera last.fm även fast det inte är riktigt samma slags grej, men ändå. Last.fm är bra på sitt sätt.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson