![]() |
har en domän som har ca 200 unika om dan (pga ointelligens, folk skriver fel)
vad gör man bäst med en sån domän? vilka inställningar/sökord hos Sedo ger bäst betalt? Andra förslag? Mvh |
Skapa en egen parkeringssida utan allt för mycket innehåll. Något som fångar besökarens uppmärksamhet tillräckligt länge, så han/hon inte vänder om direkt. Sen kan du köra en Adesense-annons. Det skulle nog kunna ge någon/några dollar om dagen.
|
Är det en typo på ngt speciellt? Nischat ord? Isåfall är det bättre att lägga upp lite info om just det ämnet och sedan köra ngn av dom vanliga affiliate-nätverken på sidan.
|
Tänkte ta tillfället i akt och presentera mig kort först, jag heter Max och är ny regional manager för Skandinavien på Sedo. Ställ gärna frågor eller PM:a mig om det är något ni undrar över.
mkj> generellt så gäller följande: Det är unikt för varje domän vilka sökord som ger bäst resultat, men normalt sett så ger keywords från de branscher där det är hög konkurrens om kunderna och där en kund ger bra inkomster under längre tid mer pengar. Du får pröva dig fram, och sedan optimera sökorden efter hand. |
Citat:
|
Citat:
Hehe, dina affiliatekonton lär inte ge dig någon inkomst om du gör så här. |
Citat:
|
Citat:
|
200* 0,2(CTR) * 0.04$(Avg PPC) = 1,28:-/dag stämmer nog bättre än "Pekar om den mot en affiliate länk som ger betalt per click. 2 kr / click = 400 kr / dag = drygt 12 000 kr / mån .
" |
Citat:
|
ebproductions: dela gärna med dig av information om hur mnan utnyttjar sådana domäner bäst.
|
Ska ta fram ett par förslag inom kort.
|
Som någon skrev i en annan tråd så har Google Adsense börjat med Adsense for Domains, testa det och se vad resultatet blir.
|
Citat:
|
Han yrar, därav inga förslag.
|
Jag skulle leda om trafiken till min sida med högst eCPM
|
Citat:
|
Kanske, men om det inte är något jättenischat så tror jag ändå att mitt förslag är bättre eftersom man då får nya besökare till sin site.
|
Citat:
vet jag inte om man kanske kan få betalt av någon som vill ha besökarna till sin sida. |
Google har börjat med Adsense for Domains. Kan vara ett alternativ kanske.
|
Testa Adsense för domain! Kan vara en bra lösning, se till att optimera annonserna om inte domänen direkt talar om vad det handlar om...
Har lagt det själv på ett 20-tal domännamn nu.. får se vad det kan ge, men jag har inte alls så många type-ins att komma med.. /Domine |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:55. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson