WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Blåst av loopia - bara att acceptera? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=34307)

Fotbollsnytt 2009-01-07 11:23

Såg tidigare på Loopias hemsida att man fick värdecheck på Google om man öppnade ett webbhotellskonto. Sagt och gjort, jag öppnade ett företagskonto där och lade upp mina webbsidor.

Detta gjorde jag första veckan i december. Nu mailade jag Loopia och frågade hur jag får tag på den? Fick svar att dem inte har kvar detta erbjudande och dem glömt bort att ta bort det från sidan. Checkarna gick ut vid årskiftet nämligen.

Varför hade jag inte fått mina checkar innan det? Tydligen för jag betalade min faktura strax efter årskiftet (fortarande innan fakturan gick ut) och därför gick jag miste om mina 500kr.

Jag ska dock få min check OM det återinför detta i framtiden. Vad är detta för tröst? Jag har ju precis lanserat en ny webbsajt och vill ju använda min check nu!

Vad kan jag göra? Bara att acceptera att de kan behandla sina kunder hur som helst?

hallis 2009-01-07 11:30

Som jag sa till dig per MSN;

Jag tvivlar på att erbjudandet var uttryckt så att "Betala före 31 december", snarare mer "Beställ före den 31 december så bjuder vi på 500 kr i AdWords-checkar."

Mitt förslag är att hota med att dra detta vidare. Jag är ett stort fan av Loopia och rekommenderar alla mina kunder som inte har en egen upprättad server Loopia men nackdelen med stora webbhotell är just att de är stora, de kan inte tillfredsställa alla.

hyperfly 2009-01-07 11:31

Om Loopia slarvat och glömt ta bort det från sidan så är det ju deras problem att checkarna gick ut vid årsskiftet. Känns ganska självklart att de ska ordna en ny check till dig eller föreslå annan kompensation. De får väl helt enkelt köpa en check.

Jag skulle bli mycket förvånad om de tycker annorlunda.

Fredrik.an 2009-01-07 11:35

Helt klart måste de ge ersättning... De har klantat sig! Loopia blir verkligen bara sämre och sämre. Har haft dem sen de startade känns det som och man bli bara sämre och sämre behandlad...

Fotbollsnytt 2009-01-07 11:54

Hallis: Precis. De säger visserligen detta nu "Allt detta stod i den kunskapsdatabasartikel som beskrev vårt erbjudande, men jag beklagar att det inte gjorts tydligare."

Innan jag mailade dem letade jag som en galning efter info om detta, utan att finna något. Måste vara en gammal artikel.

Skit alltså, 500kr är mycket för en egenföretagare som måste vända på varje krona...

Fredrik.an 2009-01-07 12:00

Citat:

Originally posted by Fotbollsnytt@Jan 7 2009, 12:54
Hallis: Precis. De säger visserligen detta nu "Allt detta stod i den kunskapsdatabasartikel som beskrev vårt erbjudande, men jag beklagar att det inte gjorts tydligare."

Innan jag mailade dem letade jag som en galning efter info om detta, utan att finna något. Måste vara en gammal artikel.

Skit alltså, 500kr är mycket för en egenföretagare som måste vända på varje krona...

Visst är det mycket pengar som du inte ska förlora. Men bör inte detta stått i avtalet som du går med på när du reggar? Står det inget där bör du ju ha saken på din sida!

hallis 2009-01-07 12:09

Be om att få en kopia på artikeln samt en kopia på sidan som sägs ha hänvisat till denna artikel.

Helt ofattbart att de står på sig i denna fråga, oavsett om de har rätt eller ej borde de kompensera dig för detta då det visar GoodWill.

eliasson 2009-01-07 13:12

Loopia är i detta fallet skyldig att ge dig kompensation då de har gjort marknadsföringsförfalskning.

Fotbollsnytt 2009-01-07 14:02

Sådär, nu har allting löst sig. Tycker det är grymt bra av Loopia att svara så snabbt hela tiden på mina mail. Många andra bolag springer och gömmer sig när man klagar :)

gsoc 2009-01-07 14:20

Och hur löste det sig då?

Fotbollsnytt 2009-01-07 14:25

Jag fick en check :)

Gustav 2009-01-07 14:31

Eftersom alla företag friskriver sig ifrån eventuella felaktigheter eller tryckfel så har man inte rätt till mer än att få köpet annullerat i sådana här fall. Att hota med att "driva det vidare" är därför helt meningslöst. Så till vida att man inte tror att man kan få ut något av tomma hot.

Eventuell kompensation är upp till företaget som säljer att besluta om. Det har med kundvård att göra och inte juridik.

FredrikNas 2009-01-07 14:38

Hmmm... har du betalat efter att kampanjen går ut, så anser jag att du inte ska ta del av deras kampanj...

Det hær ær från loopias avtal før webbhotell:

"3.1 Beställningen är bindande. Avtal anses träffat när bekräftelse utfärdas av Loopia. "

Med andra ord så har dom inte bekræftat ditt hotell føræn du betalade, dærav har du alltså inte rætt att ta del av kampanjen, enligt det avtal du har ingått med loopia.

Sen ær det ju tragiskt i sig att dom ska behøva ge dig "dina" 500kr før att du sitter och gapar hær, men jag førstår också deras tanke. Eftersom att det gør mer skada det du gør hær, æn att ge dig dina 500kr så du blir tyst.

Erik Stenman 2009-01-07 14:50

2 bifogad(e) fil(er)
Något som ingen påpekat ännu är att loopia FORTFARANDE går ut med att man får en adwords-check på deras hemsida, se bifogad bild.

Fotbollsnytt 2009-01-07 18:40

Novocain: Precis som aquastorm skriver så hade dem inte tagit bort något info om detta plus att jag beställde innan kampanjen var slut. Dock betalade jag efter kampanjen man innan fakturan tog slut. Så sent som i morse stod det på webbsidan att man fick check från google.

Om det står med stora bokstäver klart och tydligt att man får en check om man öppnar konto så kan man ju inte skriva på nåt annat ställe att det inte är så.

Men jag tyckte loopia skötte detta på ett proffsigt sätt och båda partner blev nöjda :)

Anders Larsson 2009-01-07 19:30

Visst har de kompenserat dig, men verkligen inte skött det proffsigt.

kw_wasabi 2009-01-08 06:17

Citat:

Originally posted by aquastorm@Jan 7 2009, 15:50
Något som ingen påpekat ännu är att loopia FORTFARANDE går ut med att man får en adwords-check på deras hemsida, se bifogad bild.
Samma sak med de rabatterade .se-domänerna. På nyårsdagen var jag inne på Loopia kl 17 och då hade de fortfarande rea på domänerna enligt förstasidan. Vid beställningsformuläret var det dock fullpris 139kr som gällde.

Om de inte kan byta ut sina erbjudande-banners i tid får de väl fixa ett script eller liknande som automatiskt visar nästa erbjudande i kön vid angivet datum.

Sen är det ju dumt att locka med AdWords-checkar fram till dagen de måste lösas in hos Google. Kampanjen borde slutat någon vecka innan för att ge kunderna tid att fixa Google-konto m.m. i lugn och ro.

Erik Stenman 2009-01-08 18:10

Lite surt för mig med. Jag fick ingen information av loopia att dom skulle gå ut till nyår.

AddeBC 2009-01-13 15:41

Varje gång jag får en ny kund - det första jag gör är att avsluta deras förfärliga Loopia kundkonto och ge dem ett seriöst företag.

Timofey 2009-01-13 15:58

Citat:

Originally posted by AddeBC@Jan 13 2009, 15:41
Varje gång jag får en ny kund - det första jag gör är att avsluta deras förfärliga Loopia kundkonto och ge dem ett seriöst företag.

... som t.ex.?

kw_wasabi 2009-01-14 00:15

Citat:

Originally posted by AddeBC@Jan 13 2009, 16:41
Varje gång jag får en ny kund - det första jag gör är att avsluta deras förfärliga Loopia kundkonto och ge dem ett seriöst företag.
Visst, Loopia har gjort lite tabbar då och då men jag skulle inte kalla dem oseriösa. Jag är också intresserad av vilket webbhotell du menar? Kan det vara http://www.xthost.info/ du rekommenderar dina kunder? :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson