![]() |
Såg tidigare på Loopias hemsida att man fick värdecheck på Google om man öppnade ett webbhotellskonto. Sagt och gjort, jag öppnade ett företagskonto där och lade upp mina webbsidor.
Detta gjorde jag första veckan i december. Nu mailade jag Loopia och frågade hur jag får tag på den? Fick svar att dem inte har kvar detta erbjudande och dem glömt bort att ta bort det från sidan. Checkarna gick ut vid årskiftet nämligen. Varför hade jag inte fått mina checkar innan det? Tydligen för jag betalade min faktura strax efter årskiftet (fortarande innan fakturan gick ut) och därför gick jag miste om mina 500kr. Jag ska dock få min check OM det återinför detta i framtiden. Vad är detta för tröst? Jag har ju precis lanserat en ny webbsajt och vill ju använda min check nu! Vad kan jag göra? Bara att acceptera att de kan behandla sina kunder hur som helst? |
Som jag sa till dig per MSN;
Jag tvivlar på att erbjudandet var uttryckt så att "Betala före 31 december", snarare mer "Beställ före den 31 december så bjuder vi på 500 kr i AdWords-checkar." Mitt förslag är att hota med att dra detta vidare. Jag är ett stort fan av Loopia och rekommenderar alla mina kunder som inte har en egen upprättad server Loopia men nackdelen med stora webbhotell är just att de är stora, de kan inte tillfredsställa alla. |
Om Loopia slarvat och glömt ta bort det från sidan så är det ju deras problem att checkarna gick ut vid årsskiftet. Känns ganska självklart att de ska ordna en ny check till dig eller föreslå annan kompensation. De får väl helt enkelt köpa en check.
Jag skulle bli mycket förvånad om de tycker annorlunda. |
Helt klart måste de ge ersättning... De har klantat sig! Loopia blir verkligen bara sämre och sämre. Har haft dem sen de startade känns det som och man bli bara sämre och sämre behandlad...
|
Hallis: Precis. De säger visserligen detta nu "Allt detta stod i den kunskapsdatabasartikel som beskrev vårt erbjudande, men jag beklagar att det inte gjorts tydligare."
Innan jag mailade dem letade jag som en galning efter info om detta, utan att finna något. Måste vara en gammal artikel. Skit alltså, 500kr är mycket för en egenföretagare som måste vända på varje krona... |
Citat:
|
Be om att få en kopia på artikeln samt en kopia på sidan som sägs ha hänvisat till denna artikel.
Helt ofattbart att de står på sig i denna fråga, oavsett om de har rätt eller ej borde de kompensera dig för detta då det visar GoodWill. |
Loopia är i detta fallet skyldig att ge dig kompensation då de har gjort marknadsföringsförfalskning.
|
Sådär, nu har allting löst sig. Tycker det är grymt bra av Loopia att svara så snabbt hela tiden på mina mail. Många andra bolag springer och gömmer sig när man klagar :)
|
Och hur löste det sig då?
|
Jag fick en check :)
|
Eftersom alla företag friskriver sig ifrån eventuella felaktigheter eller tryckfel så har man inte rätt till mer än att få köpet annullerat i sådana här fall. Att hota med att "driva det vidare" är därför helt meningslöst. Så till vida att man inte tror att man kan få ut något av tomma hot.
Eventuell kompensation är upp till företaget som säljer att besluta om. Det har med kundvård att göra och inte juridik. |
Hmmm... har du betalat efter att kampanjen går ut, så anser jag att du inte ska ta del av deras kampanj...
Det hær ær från loopias avtal før webbhotell: "3.1 Beställningen är bindande. Avtal anses träffat när bekräftelse utfärdas av Loopia. " Med andra ord så har dom inte bekræftat ditt hotell føræn du betalade, dærav har du alltså inte rætt att ta del av kampanjen, enligt det avtal du har ingått med loopia. Sen ær det ju tragiskt i sig att dom ska behøva ge dig "dina" 500kr før att du sitter och gapar hær, men jag førstår också deras tanke. Eftersom att det gør mer skada det du gør hær, æn att ge dig dina 500kr så du blir tyst. |
2 bifogad(e) fil(er)
Något som ingen påpekat ännu är att loopia FORTFARANDE går ut med att man får en adwords-check på deras hemsida, se bifogad bild.
|
Novocain: Precis som aquastorm skriver så hade dem inte tagit bort något info om detta plus att jag beställde innan kampanjen var slut. Dock betalade jag efter kampanjen man innan fakturan tog slut. Så sent som i morse stod det på webbsidan att man fick check från google.
Om det står med stora bokstäver klart och tydligt att man får en check om man öppnar konto så kan man ju inte skriva på nåt annat ställe att det inte är så. Men jag tyckte loopia skötte detta på ett proffsigt sätt och båda partner blev nöjda :) |
Visst har de kompenserat dig, men verkligen inte skött det proffsigt.
|
Citat:
Om de inte kan byta ut sina erbjudande-banners i tid får de väl fixa ett script eller liknande som automatiskt visar nästa erbjudande i kön vid angivet datum. Sen är det ju dumt att locka med AdWords-checkar fram till dagen de måste lösas in hos Google. Kampanjen borde slutat någon vecka innan för att ge kunderna tid att fixa Google-konto m.m. i lugn och ro. |
Lite surt för mig med. Jag fick ingen information av loopia att dom skulle gå ut till nyår.
|
Varje gång jag får en ny kund - det första jag gör är att avsluta deras förfärliga Loopia kundkonto och ge dem ett seriöst företag.
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:30. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson