![]() |
2 bifogad(e) fil(er)
Hallåj
Säljer nu UllaredsResor.se. Har haft sidan nere ca 1-2 månader nu under November och December. Sidan är en sökmotor för Bussresor till Ullared. Uppgifterna är hämtade, med tillstånd, från Gekås egna hemsida. Admin-delen: - Bild 1 - Bild 2 - Bild 3 Jag kommer även lägga in resterade bussbolag som finns att tillgå från Ullareds hemsida, innan försäljning. Inga intäkter. Startbud: 250 kr + överlåtelse för domän (~149 kr). Auktionen avslutas 24 timmar efter sista budet kommit in. Jag kommer hålla tråden uppdaterad. Inget köpt-nu pris. Fråga på om det är något ni undrar. |
Kan meddela att sidan inte funkar med IE.
|
Citat:
|
Då inleder jag med startbudet på 250 kr.
|
Varför har du inte låtit sidan köra vidare i november och december?
När jag sökte på en bussresa så fick jag en träff med priset 0 kr och när jag klickade på bussbolaget blev det en tom sida. Är det buggar? |
Citat:
Kan tänka mig att målgruppen för Ullaredsresor så används det nog övervägande ie6 och ie7. |
Citat:
Vilket bussbolag var det som buggade? Aktuellt bud: 250 kr - Auktion avslutas 16:45 29 Dec om inga andra bud kommer in. |
Citat:
Reagerade kanske mest på priset 0:- iofs men bussbolaget var LE Resor / KB Nöjesfixarna. Det är url:en som blir fel helt enkelt med snedstrecket, du kör väl mod rewrite där förmodar jag. |
400
|
Citat:
Aktuellt bud: 400 kr - Auktion avslutas 18:29 29 Dec om inga andra bud kommer in. |
Citat:
Det är inte mod rewriten som är problemet utan själva url:en. |
Aktuellt bud: 500 kr - Auktion avslutas 23:57 29 Dec om inga andra bud kommer in.
|
700 kr från mig.
|
Aktuellt bud: 700 kr - Auktion avslutas 10:31 30 Dec om inga andra bud kommer in.
|
Sökmotorn funkar inte med t.ex. ö
Inga bussbolag som reser från Malmö. |
När man har klickat på sök knappen blir övriga länkar fel, dvs såhär: http://www.ullaredsresor.se/sok/kontakta-oss.php samt att filnamnet visas i sökfönstret.
http://www.ullaredsresor.se/sok/kontakta-oss.php |
Citat:
Testa sök på Malmö, inte Malmö, så ska du se att det funkar. Citat:
Aktuellt bud: 800 kr - Auktion avslutas 16:43 30 Dec om inga andra bud kommer in. |
Är det bud via PM också eller? Bara så att jag vet vad det kommer ifrån.
|
Finns det något avtal mellan Ullaredsresor.se och bussbolagen som blir marknadsförda på siten?
|
Citat:
Japp, via PM. Citat:
|
Jag skrev Malmö sedan såg sajten själv till att ändra det till Malmö.
Jag har aldrig vetat att det fanns en tangent som skapar "ö" |
Citat:
Auktion avslutad - Tack allesammans! Gott nytt år! |
Även jag får fel på ö:et i Malmö när jag söker (Safari på Mac). Det beror antagligen på den underliga teckenkodningen som används.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson