![]() |
- Hej, mina sidor ligger nere.
- Aaa, gör såhär, lägg på luren och ring igen. *klick* Jag gör som han säger och ringer igen... inget svar... försöker igen... inget svar.. försöker igen... inget svar... |
Kundvård ju =)
|
Ännu ett lysande exempel på dåligt kundbemötande?
|
Inte riktigt samma sak men försökte ringa comhem igår.
Först fick jag prata med någon ang faktura sen så ville jag bli kopplad för att säga upp så kopplades jag till ett svart hål "tuut tuut tuut". Ringde igen och klicka mig igenom tonvalsmenyn, och när jag valt allt så fick jag svaret "det är många som ringer försök igen senare, KLICK!". Bah, jaha så trevligt. |
Har ett konto hos Proinet som jag försökt säga upp i ett par månader nu med mail... men får aldrig något svar från deras support.. vad gör man? De har för övrigt inte ens fakturerat mig då mitt abonnemang gick ut i sommars, men kontot ligger kvar. Är företaget dött, men servrarna fortsätter bara ticka?
|
Har bara goda erfarenheter från ProInet. Trevlig support ! Iaf från andreas.
|
En del är inte alltid så smidiga när man ringer oss. :/
Jag har haft fullt upp under förmiddagen och förlitat mig på att mina kollegor skall svara i telefon, mindre bra onekligen. Ber om ursäkt för detta. //Anders |
Citat:
|
Citat:
Det var tidigare i en dag driftstöring på proinet maskinerna.. |
Ja det låter ju onekligen lättare att svara ring upp igen för att sedan inte svara. Istället för att hänvisa personen till rätt nummer.
Hade jag till och med gjort om det var en fåne som ringt fel och sökte ett helt annat företag. Hitta.se tar 2sek, så slipper man ha dem ringandes igen. |
Jag har ringt numret som börjar på 37 ett antal gånger och brukar få svar ca 1 gång på 7-10 försök, oftast har jag pratat med Mikael. Då har beskedet (förutom några standardbortförklaringar och ursäkter för att det strular) varit att jag ska ringa upp under eftermiddagen eller nästa dag. Följer man tipset och ringer vid och omkring angiven tidpunkt så svarar givetvis ingen.
Svarsfrekvensen på e-postadressen [email protected] är ännu sämre sedan övertagandet, exakt 0,000 svar på kanske 10 försök. Det är nästan lite humoristiskt och jag hade gärna stannat kvar som kund och sett om det blir bättre framöver, men tyvärr blev jag tvungen att byta webbhotell innan mina kunder började hata mig alltför mycket. |
Har inte haft problem med Proinet på flera månader, skumt varför de bara händer vissa personer...! Jag vart t.o.m. uppringd av dem helt hux flux och så förklarade de läget för mig. Och det har hänt mer än en gång...
Kan inte tala för alla kunder precis, men jag anser att jag fått vad jag har betalat för. Och kommer fortsätta vara kund ända tills den dagen priserna höjs men inte kvalitén hänger med. |
Funkar det så dåligt så byt webbhotell.... Det är inte svårare än så. Bättre än att lägga ner en massa energi på ingenting.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag förlorade mitt .net domän tack vare dem... inte så kul som nu ägs av ett jekla spam firma eller liknande kallad nuseek.com eller som ligger hos nuseek. Nu visas bara en sida med en tjej och ryggsäck och en massa sponsrade länkar så kallad linkfarm
|
Citat:
Dock kanske inte kl 23.00 , som en del var bortskämda med. Utan man får ringa under normal kontorstid. Vi förnya alla domännamn som man begär skall förnyas och vi släpper alla domännamn som man vill att vi skall släppa. Vad det avtalen beträffar har man sagt upp sitt avtal så gäller det. Finns blankett på proinet hemsida. |
klein: Men utan bekräftelse på uppsägningen så vet man inte om det gått igenom eller inte. Proinet kan tappa bort post likaväl som att Posten själva kan tappa bort brev.
Men den problematiken har inte ni förstått än. |
Citat:
|
Har de fixat phpMyAdmin än? :)
|
Jag måste säga att efter alla turer som varit kring det här företaget och alla berättelser om deras fantastiskt dåliga kundservice är det fascinerande att någon ens funderar på att lägga sina sidor där, även om det kostar gratis :) (Var själv kund där tidigare så jag baserar inte mina åsikter på elaka rykten)
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Under den sista månaden har jag inte fått någon faktura alls och jag har mailat ett flertal gånger hur jag ska gå tillväga och frågade även hur det blir med min kompensering gällande domänbetalningen som jag råkade betala en extra gång året innan. Som sagt.. inget svar. Jag kunde logga in på mitt domäninfo men hade inga administrativa rättigheter. Så hur jag kunde betala själv frivilligt förra gången minns jag inte. Men troligen fick jag ett mail med en direktlänk som antagligen Proinet har rättat att jag inte längre kan få... Har säkert skickat 4 mail allt som allt under den månaden Tiden gick och månaden gick ut och fick då tillslut ett svar om att det är för sent att betala domänavgiften eftersom det var nu spärrat. Det betyder att det kostar ca 1000kr för att låsa upp det igen. Jag vill poängtera att jag var helt total oerfaren gällande allt vad domän hade att göra när jag registrerade mig hos dem och jag hade ju ingen direkt lust att betala den extra kostnaden och bestämde istället för att vänta tills den återigen blir tillgänglig för allmänheten och registrera den på nytt istället. Ytterligare en månad gick och jag fick reda på vilken dag domänet blir öppen igen. Satt nästan hela dagen på att uppdatera sidan där jag skulle registrera domännamnet... men så plötsligt var den ägd av någon annan. Vet ej om det var p.g.a. mitt eviga domänkoll som pirrade sensorerna att det fanns intresse för just detta domämnamn eller inte... Hade någon berättat för mig att det finns idiotföretag där ute som "tastar" tusentals domän dagligen för att sedan regga dessa automatiskt så hade jag givetvist betalat den extra kostnaden för att låsa upp den igen. Men nu blev det som det blev och jag får se hur det blir i april (efter ett år) om spam företaget tänker lämna mitt domämnamn eller inte. Så.. detta var mitt problem bland många andra drabbade :P |
..och vad har ProInet att säga till sitt försvar?..
|
Citat:
Återigen var jag inte medveten om vad som skulle hända. Hade jag vetat då, då hade jag givetvist accepterat deras erbjudande |
Jag har också stora problem med O & K. Har mejlat dem ett antal gånger det senaste året och fått svar en enda gång: när jag skrev att jag inte tänkte betala deras faktura.
Innan dess hade statistiken till min hemsida inte fungerat på ett antal månader och jag fick aldrig svar på mejl. I november skaffade jag nytt hotell och bad dem peka om min domän dit, men inget händer, inte ens när mitt nya hotell kontaktat dem. Jag har också bett att få säga upp allt jag har hos dem och få loss min domän för att parkera den hos någon som ger den service de lovar. Men det kommer inga svar. Och månaderna går. Jag kan heller inte uppdatera min sida sedan mer än ett halvår trots att alla fakturor är betalda. Kontot blev spärrat när jag dröjde med betalningen men att häva spärren var tydligen inte lika prioriterat. Det känns grymt hopplöst för att dra ett understatement. Jag vill inte förlora min domän, och det gör att jag är helt låst. |
Citat:
Behåll domänen, men byta webbhotell? EDIT: Såg nu att du redan försökt byta. Det borde nästan vara ett fall för konsumentverket. |
Citat:
|
Är det en .se-domän är det bara att logga in hos
.SE och uppdatera namnservrarna. |
Citat:
|
O&K , har en kollega som behöver komma i kontakt med er. 2-3 dar utan svar på telefon, vart är ni?
|
Citat:
Telefonen fungera, det ringer folk. |
Citat:
|
Citat:
något fel i växeln? |
Gud, jag är helt fascinerad över att proinet fortfarande har några kunder kvar, hujedamej :rolleyes:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag låter det vara osagt om det verkligen stämmer, men om det du säger är sant är det HELT otroligt att ni har kvar några kunder. Detta med tanke på att det nu är ett HELT år sedan era servrar kraschade och ni hade väldigt svårt med hanteringen av era kunder då. Jag tröttnade efter att ha väntat förgäves i flera månader på mina inloggningsuppgifter till administrationssidorna. Någon kompensation fick man heller aldrig se röken av, trots att ni bröt avtalet då ni inte kunde leverera min tjänst jag betalat ett år i förväg för. Att era tjänster fungerar idag är väl bra, men hur länge gör de det, och framför allt, hur kommer ni hantera era kunder nästa gång det händer... |
Proinet blev skit när Kjetil försvann, det fanns alltid service när han var kvar.
Grattis till Binero där. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson