WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Proinet och O. & K. Webhotel tar priset! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=33977)

mazada 2008-12-16 10:15

- Hej, mina sidor ligger nere.
- Aaa, gör såhär, lägg på luren och ring igen. *klick*

Jag gör som han säger och ringer igen... inget svar... försöker igen... inget svar.. försöker igen... inget svar...

hnn 2008-12-16 11:37

Kundvård ju =)

Conny Westh 2008-12-16 12:20

Ännu ett lysande exempel på dåligt kundbemötande?

BarateaU 2008-12-16 12:32

Inte riktigt samma sak men försökte ringa comhem igår.
Först fick jag prata med någon ang faktura sen så ville jag bli kopplad för att säga upp så kopplades jag till ett svart hål "tuut tuut tuut".

Ringde igen och klicka mig igenom tonvalsmenyn, och när jag valt allt så fick jag svaret "det är många som ringer försök igen senare, KLICK!".

Bah, jaha så trevligt.

stakes 2008-12-16 12:38

Har ett konto hos Proinet som jag försökt säga upp i ett par månader nu med mail... men får aldrig något svar från deras support.. vad gör man? De har för övrigt inte ens fakturerat mig då mitt abonnemang gick ut i sommars, men kontot ligger kvar. Är företaget dött, men servrarna fortsätter bara ticka?

inpbox 2008-12-16 12:40

Har bara goda erfarenheter från ProInet. Trevlig support ! Iaf från andreas.

SpaceDump 2008-12-16 13:37

En del är inte alltid så smidiga när man ringer oss. :/

Jag har haft fullt upp under förmiddagen och förlitat mig på att mina kollegor skall svara i telefon, mindre bra onekligen. Ber om ursäkt för detta.

//Anders

mazada 2008-12-16 14:12

Citat:

En del är inte alltid så smidiga när man ringer oss. :/

Jag har haft fullt upp under förmiddagen och förlitat mig på att mina kollegor skall svara i telefon, mindre bra onekligen. Ber om ursäkt för detta.

//Anders

Det va bara intressant upplägg på det hela... ett tag i vredens hetta trodde jag ni gick under jorden men nu är mina sidor uppe igen så jag är glad igen =)

klein 2008-12-16 14:14

Citat:

Originally posted by mazada@Dec 16 2008, 11:15
- Hej, mina sidor ligger nere.
- Aaa, gör såhär, lägg på luren och ring igen. *klick*

Jag gör som han säger och ringer igen... inget svar... försöker igen... inget svar.. försöker igen... inget svar...

Om du ringer rätt nummer, så blir får du hjälp. Ring det nummer som börja på 37 .. Har du ett nummer som börja på 29 så har du kommit till saker som inte rör proinet, därav får du ett avvisande svar.

Det var tidigare i en dag driftstöring på proinet maskinerna..

Kalledoo 2008-12-16 14:29

Ja det låter ju onekligen lättare att svara ring upp igen för att sedan inte svara. Istället för att hänvisa personen till rätt nummer.

Hade jag till och med gjort om det var en fåne som ringt fel och sökte ett helt annat företag. Hitta.se tar 2sek, så slipper man ha dem ringandes igen.

f_b 2008-12-16 16:26

Jag har ringt numret som börjar på 37 ett antal gånger och brukar få svar ca 1 gång på 7-10 försök, oftast har jag pratat med Mikael. Då har beskedet (förutom några standardbortförklaringar och ursäkter för att det strular) varit att jag ska ringa upp under eftermiddagen eller nästa dag. Följer man tipset och ringer vid och omkring angiven tidpunkt så svarar givetvis ingen.

Svarsfrekvensen på e-postadressen [email protected] är ännu sämre sedan övertagandet, exakt 0,000 svar på kanske 10 försök. Det är nästan lite humoristiskt och jag hade gärna stannat kvar som kund och sett om det blir bättre framöver, men tyvärr blev jag tvungen att byta webbhotell innan mina kunder började hata mig alltför mycket.

Cos 2008-12-16 16:36

Har inte haft problem med Proinet på flera månader, skumt varför de bara händer vissa personer...! Jag vart t.o.m. uppringd av dem helt hux flux och så förklarade de läget för mig. Och det har hänt mer än en gång...
Kan inte tala för alla kunder precis, men jag anser att jag fått vad jag har betalat för. Och kommer fortsätta vara kund ända tills den dagen priserna höjs men inte kvalitén hänger med.

tartareandesire 2008-12-16 16:46

Funkar det så dåligt så byt webbhotell.... Det är inte svårare än så. Bättre än att lägga ner en massa energi på ingenting.

klein 2008-12-16 20:26

Citat:

Originally posted by f_b@Dec 16 2008, 17:26
Jag har ringt numret som börjar på 37 ett antal gånger och brukar få svar ca 1 gång på 7-10 försök, oftast har jag pratat med Mikael. Då har beskedet (förutom några standardbortförklaringar och ursäkter för att det strular) varit att jag ska ringa upp under eftermiddagen eller nästa dag. Följer man tipset och ringer vid och omkring angiven tidpunkt så svarar givetvis ingen.

Svarsfrekvensen på e-postadressen [email protected] är ännu sämre sedan övertagandet, exakt 0,000 svar på kanske 10 försök. Det är nästan lite humoristiskt och jag hade gärna stannat kvar som kund och sett om det blir bättre framöver, men tyvärr blev jag tvungen att byta webbhotell innan mina kunder började hata mig alltför mycket.

Om du PM:ar mig, så skall du få ett antal kontaktvägar..Beroende på vad ditt ärende gäller.

klein 2008-12-16 20:40

Citat:

Originally posted by Kalledoo@Dec 16 2008, 15:29
Ja det låter ju onekligen lättare att svara ring upp igen för att sedan inte svara. Istället för att hänvisa personen till rätt nummer.

Hade jag till och med gjort om det var en fåne som ringt fel och sökte ett helt annat företag. Hitta.se tar 2sek, så slipper man ha dem ringandes igen.

Olika telefon nummer går till olika personer, som sitter på olika geografiska positioner. Avstånden kanske inte så där jättelångt i km räknat, det ligger bara Bromma Flygplats och några hus mellan dock.

f_b 2008-12-16 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av klein
Citat:

Ursprungligen postat av f_b

Om du PM:ar mig, så skall du få ett antal kontaktvägar..Beroende på vad ditt ärende gäller.

Som sagt, jag har redan flyttat sedan några månader tillbaka. Inte för att jag är sur, men har man problem med t.ex. mailen så vill man räkna insatstiden i minuter eller max timmar, inte i veckor som det ibland blivit när jag inte fått tag på er. Ett tips är att publicera kontaktvägarna på er hemsida, eller att ni ser till att någon alltid svarar på supportnumret under kontorstid, så att kvarvarande kunder kan få hjälp.

Siddan 2008-12-25 07:27

Jag förlorade mitt .net domän tack vare dem... inte så kul som nu ägs av ett jekla spam firma eller liknande kallad nuseek.com eller som ligger hos nuseek. Nu visas bara en sida med en tjej och ryggsäck och en massa sponsrade länkar så kallad linkfarm

klein 2008-12-28 09:38

Citat:

Citat:

Originally posted by -klein@Dec 16 2008, 20:26
Citat:

Som sagt, jag har redan flyttat sedan några månader tillbaka. Inte för att jag är sur, men har man problem med t.ex. mailen så vill man räkna insatstiden i minuter eller max timmar, inte i veckor som det ibland blivit när jag inte fått tag på er. Ett tips är att publicera kontaktvägarna på er hemsida, eller att ni ser till att någon alltid svarar på supportnumret under kontorstid, så att kvarvarande kunder kan få hjälp.

Det finns kontaktvägar står på hemsidan, och kvarvarande kunder får hjälp.

Dock kanske inte kl 23.00 , som en del var bortskämda med. Utan man får ringa under normal kontorstid.

Vi förnya alla domännamn som man begär skall förnyas och vi släpper alla domännamn som man vill att vi skall släppa.

Vad det avtalen beträffar har man sagt upp sitt avtal så gäller det. Finns blankett på proinet hemsida.

htiawe 2008-12-28 09:51

klein: Men utan bekräftelse på uppsägningen så vet man inte om det gått igenom eller inte. Proinet kan tappa bort post likaväl som att Posten själva kan tappa bort brev.

Men den problematiken har inte ni förstått än.

tartareandesire 2008-12-28 13:20

Citat:

Originally posted by Siddan@Dec 25 2008, 08:27
Jag förlorade mitt .net domän tack vare dem... inte så kul som nu ägs av ett jekla spam firma eller liknande kallad nuseek.com eller som ligger hos nuseek. Nu visas bara en sida med en tjej och ryggsäck och en massa sponsrade länkar så kallad linkfarm

Hm, exakt hur gick det till?

Andreeas 2008-12-28 19:58

Har de fixat phpMyAdmin än? :)

Pewa 2008-12-30 01:28

Jag måste säga att efter alla turer som varit kring det här företaget och alla berättelser om deras fantastiskt dåliga kundservice är det fascinerande att någon ens funderar på att lägga sina sidor där, även om det kostar gratis :) (Var själv kund där tidigare så jag baserar inte mina åsikter på elaka rykten)

f_b 2009-01-02 09:54

Citat:

Det finns kontaktvägar står på hemsidan, *och kvarvarande kunder får hjälp.

Gott i så fall.

Citat:

Vad det avtalen beträffar har man sagt upp sitt avtal så gäller det. Finns blankett på proinet hemsida.

Flash-menyn på Proinets hemsida verkar inte fungera med Flash 10, så jag har inte kunnat nå uppsägningsblanketten. Istället skickade jag ett e-postmeddelande till [email protected] - men om ni fixar till hemsidan så ska jag faxa över en riktig uppsägning.

Siddan 2009-01-04 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Ursprungligen postat av Siddan

Hm, exakt hur gick det till?

Mmm det du är en lustig historia.

Under den sista månaden har jag inte fått någon faktura alls och jag har mailat ett flertal gånger hur jag ska gå tillväga och frågade även hur det blir med min kompensering gällande domänbetalningen som jag råkade betala en extra gång året innan.

Som sagt.. inget svar. Jag kunde logga in på mitt domäninfo men hade inga administrativa rättigheter. Så hur jag kunde betala själv frivilligt förra gången minns jag inte. Men troligen fick jag ett mail med en direktlänk som antagligen Proinet har rättat att jag inte längre kan få...
Har säkert skickat 4 mail allt som allt under den månaden

Tiden gick och månaden gick ut och fick då tillslut ett svar om att det är för sent att betala domänavgiften eftersom det var nu spärrat. Det betyder att det kostar ca 1000kr för att låsa upp det igen.
Jag vill poängtera att jag var helt total oerfaren gällande allt vad domän hade att göra när jag registrerade mig hos dem och jag hade ju ingen direkt lust att betala den extra kostnaden och bestämde istället för att vänta tills den återigen blir tillgänglig för allmänheten och registrera den på nytt istället.

Ytterligare en månad gick och jag fick reda på vilken dag domänet blir öppen igen. Satt nästan hela dagen på att uppdatera sidan där jag skulle registrera domännamnet... men så plötsligt var den ägd av någon annan. Vet ej om det var p.g.a. mitt eviga domänkoll som pirrade sensorerna att det fanns intresse för just detta domämnamn eller inte...

Hade någon berättat för mig att det finns idiotföretag där ute som "tastar" tusentals domän dagligen för att sedan regga dessa automatiskt så hade jag givetvist betalat den extra kostnaden för att låsa upp den igen. Men nu blev det som det blev och jag får se hur det blir i april (efter ett år) om spam företaget tänker lämna mitt domämnamn eller inte.
Så.. detta var mitt problem bland många andra drabbade :P

KristianE 2009-01-04 21:09

..och vad har ProInet att säga till sitt försvar?..

Siddan 2009-01-06 22:40

Citat:

Originally posted by KristianE@Jan 4 2009, 22:09
..och vad har ProInet att säga till sitt försvar?..
... Efter domänet var låst var det inget mer de kunde göra. Fast de försökte vara generösa att erbjuda betala hälften av kostnaden för att låsa upp domänet.

Återigen var jag inte medveten om vad som skulle hända. Hade jag vetat då, då hade jag givetvist accepterat deras erbjudande

mickem 2009-01-28 21:37

Jag har också stora problem med O & K. Har mejlat dem ett antal gånger det senaste året och fått svar en enda gång: när jag skrev att jag inte tänkte betala deras faktura.

Innan dess hade statistiken till min hemsida inte fungerat på ett antal månader och jag fick aldrig svar på mejl. I november skaffade jag nytt hotell och bad dem peka om min domän dit, men inget händer, inte ens när mitt nya hotell kontaktat dem. Jag har också bett att få säga upp allt jag har hos dem och få loss min domän för att parkera den hos någon som ger den service de lovar. Men det kommer inga svar. Och månaderna går.

Jag kan heller inte uppdatera min sida sedan mer än ett halvår trots att alla fakturor är betalda. Kontot blev spärrat när jag dröjde med betalningen men att häva spärren var tydligen inte lika prioriterat.

Det känns grymt hopplöst för att dra ett understatement. Jag vill inte förlora min domän, och det gör att jag är helt låst.

BoISaren 2009-01-28 22:32

Citat:

Originally posted by mickem@Jan 28 2009, 21:37
Jag har också stora problem med O & K. Har mejlat dem ett antal gånger det senaste året och fått svar en enda gång: när jag skrev att jag inte tänkte betala deras faktura.

Innan dess hade statistiken till min hemsida inte fungerat på ett antal månader och jag fick aldrig svar på mejl. I november skaffade jag nytt hotell och bad dem peka om min domän dit, men inget händer, inte ens när mitt nya hotell kontaktat dem. Jag har också bett att få säga upp allt jag har hos dem och få loss min domän för att parkera den hos någon som ger den service de lovar. Men det kommer inga svar. Och månaderna går.

Jag kan heller inte uppdatera min sida sedan mer än ett halvår trots att alla fakturor är betalda. Kontot blev spärrat när jag dröjde med betalningen men att häva spärren var tydligen inte lika prioriterat.

Det känns grymt hopplöst för att dra ett understatement. Jag vill inte förlora min domän, och det gör att jag är helt låst.

Behåll domänen, men byta webbhotell?

EDIT: Såg nu att du redan försökt byta. Det borde nästan vara ett fall för konsumentverket.

f_b 2009-01-29 10:27

Citat:

Originally posted by mickem@Jan 28 2009, 21:37
Om du står som ägare av domänen så ska det gå att ordna utan att det gamla webbhotellet inte hjälper till, men det kan ta en del tid och kraft.

KristianE 2009-01-29 16:20

Är det en .se-domän är det bara att logga in hos
.SE och uppdatera namnservrarna.

mickem 2009-01-29 22:11

Citat:

Originally posted by f_b@Jan 29 2009, 11:27
Om du står som ägare av domänen så ska det gå att ordna utan att det gamla webbhotellet inte hjälper till, men det kan ta en del tid och kraft.
Jag har en .org-domän och står som ägare, men jag har inte fått något lösenord eller nyckel för den (jag har förstås bett om det några gånger). Går det att peka om den ändå? Jag kan tänka mig lite omak bara det blir gjort.

Norman 2009-02-10 16:22

O&K , har en kollega som behöver komma i kontakt med er. 2-3 dar utan svar på telefon, vart är ni?

klein 2009-02-12 18:24

Citat:

Originally posted by Norman@Feb 10 2009, 17:22
O&K , har en kollega som behöver komma i kontakt med er. 2-3 dar utan svar på telefon, vart är ni?
Med risk att verka tjatigt, det står ett telefon nummer på proinet hemsida och o. & k. hemsida.

Telefonen fungera, det ringer folk.

klein 2009-02-12 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av mickem
Citat:

Jag har en .org-domän och står som ägare, men jag har inte fått något lösenord eller nyckel för den (jag har förstås bett om det några gånger). Går det att peka om den ändå? Jag kan tänka mig lite omak bara det blir gjort.

Om du PM:ar så skall jag fixa det, om det är en proinet domän.

Norman 2009-02-14 18:04

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av Norman
OK , har en kollega som behöver komma i kontakt med er. 2-3 dar utan svar på telefon, vart är ni?

Med risk att verka tjatigt, det står ett telefon nummer på proinet hemsida och o. k. hemsida.

Givetvis, men hade ringt på det numret i 2 dygn utan svar :(
något fel i växeln?

AniVision 2009-02-23 20:45

Gud, jag är helt fascinerad över att proinet fortfarande har några kunder kvar, hujedamej :rolleyes:

klein 2009-02-25 18:39

Citat:

Originally posted by AniVision@Feb 23 2009, 21:45
Gud, jag är helt fascinerad över att proinet fortfarande har några kunder kvar, hujedamej :rolleyes:
Kanske för grejerna fungera numera.. Nu börja tom supporten att fungera..

klein 2009-02-25 18:43

Citat:

Citat:

Originally posted by -klein@Feb 12 2009, 19:24
Citat:

OK , har en kollega som behöver komma i kontakt med er. 2-3 dar utan svar på telefon, vart är ni?

Med risk att verka tjatigt, det står ett telefon nummer på proinet hemsida och o. k. hemsida.

Givetvis, men hade ringt på det numret i 2 dygn utan svar :(
något fel i växeln?

Inte vad jag vet, ringer man inom kontorstid, så skall det vara folk som svara. Personligen svara jag inte så mycket på 37 numret längre, förutom vid jour ärende.

AniVision 2009-02-25 23:04

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av AniVision

Kanske för grejerna fungera numera.. Nu börja tom supporten att fungera..

Nu kanske...

Jag låter det vara osagt om det verkligen stämmer, men om det du säger är sant är det HELT otroligt att ni har kvar några kunder. Detta med tanke på att det nu är ett HELT år sedan era servrar kraschade och ni hade väldigt svårt med hanteringen av era kunder då.

Jag tröttnade efter att ha väntat förgäves i flera månader på mina inloggningsuppgifter till administrationssidorna. Någon kompensation fick man heller aldrig se röken av, trots att ni bröt avtalet då ni inte kunde leverera min tjänst jag betalat ett år i förväg för.

Att era tjänster fungerar idag är väl bra, men hur länge gör de det, och framför allt, hur kommer ni hantera era kunder nästa gång det händer...

FredrikNas 2009-03-14 12:39

Proinet blev skit när Kjetil försvann, det fanns alltid service när han var kvar.
Grattis till Binero där.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson