WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero - återigen problem med faktureringen (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=33914)

Drezzzer 2008-12-12 12:21

Som vanligt har Binero problem med faktureringen, och de missar att skicka faktura eller påminnelse och plötsligt stängs bara kontot av. Det enda positiva som har hänt de senaste månaderna är att de nu iallafall lyckas få fram ett e-postmeddelande om att kontot stängts av, vilket de inte lyckades med tidigare utan man fick upptäcka det själv.

All in all, Binero fortsätter att ha problem med sina system och jag kan verkligen inte rekommendera dem om du kör något som kräver att tjänsten fungerar 24/7.

Vilka webbhotell kan ni rekommendera där upptid och övriga system som faktureringen fungerar bra?

scrdj 2008-12-12 12:35

Jag kör både Binero och Strongbox. tycker att båda fungerar bra. Binero är snabba på supporten men känns som att kostymen börjar bli lite för stor för dem.

Haft min server nere hos Strongbox en gång sedan i Maj (som jag känner till och mräkte av) men det åtgärdades väldigt snabbt. Plussar gärna för deras support också, otroligt hjälpsamma och kunniga.

hnn 2008-12-12 13:29

Är det inte lättare att kontakta dom istället för att gnälla här?

Dom har telefonsupport och svarar oftast inom 1 minut...

JonathanS 2008-12-12 13:53

Citat:

Originally posted by hnn@Dec 12 2008, 13:29
Är det inte lättare att kontakta dom istället för att gnälla här?
Det är ännu lättare att bara betala sin faktura i tid. Den hade nämligen Drezzzer fått, enligt ett telefonsamtal tidigare idag.

Vi har idag fått in rapporter från ett antal kunder som inte har fått påminnelser från oss. Andra kunder har däremot fått det. Vad orsaken till det hela är vet vi inte än, det är något som vi håller på att undersöka. Att påstå att det här är ett generellt fel, som påverkar alla våra kunder, är helt enkelt inte rätt. Om man dessutom betalar sin faktura i tid (eller upp till 14 dagar efter förfallodatumet) så uppstår det inga problem.

Drezzzer 2008-12-12 14:05

hnn: Självklart har jag varit i kontakt med dem, det kan man ju tyvärr inte undvika i fall som detta men som vanligt anser dem ju bara att det är kundens eget problem...en vanlig attityd när man talar med detta företag.

JonathanS: Det stämmer bra att fakturan har kommit men den kategoriserades som SPAM-post och missades. Det som är problemet i det här fallet är att alla seriösa företag som jag känner till skickar en påminnelse vid utebliven betalning, så varför kan inte ett företag som Binero klara av det? Jo, jag vill påstå att detta är ett generellt problem då ni återigen har visat att ni inte har någon kontroll på er faktureringsprocess, riktigt illa!

Drezzzer 2008-12-12 14:11

Fick precis pratat med supporten på Binero igen och enligt denne person var det "lite kaos här idag". Ok varför då undrar jag? Vi har kört avstängningsprocessen och det ringer som bara den här..

Så Jonathan, det känns som om problemet var lite större än du vill göra gällande??

JonathanS 2008-12-12 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av Drezzzer
hnn: Självklart har jag varit i kontakt med dem, det kan man ju tyvärr inte undvika i fall som detta men som vanligt anser dem ju bara att det är kundens eget problem...en vanlig attityd när man talar med detta företag.


Ännu en felaktig generalisering. När vi talades vid över telefon så förklarade jag för dig att det här skulle undersökas ordentligt, vilket är fallet nu. Jag får be om ursäkt om det inte framgick tydligare, du verkade dock inte vara så intresserad av att lyssna på mig.

Citat:

Originally posted by -Drezzzer@Dec 12 2008, 14:05
JonathanS: Det stämmer bra att fakturan har kommit men den kategoriserades som SPAM-post och missades. Det som är problemet i det här fallet är att alla seriösa företag som jag känner till skickar en påminnelse vid utebliven betalning, så varför kan inte ett företag som Binero klara av det? Jo, jag vill påstå att detta är ett generellt problem då ni återigen har visat att ni inte har någon kontroll på er faktureringsprocess, riktigt illa!
Som sagt, vi brukar skicka ut påminnelser. Det tror jag nog fler på WN kan intyga likaså.

Citat:

Ursprungligen postat av Drezzzer
Fick precis pratat med supporten på Binero igen och enligt denne person var det lite kaos här idag. Ok varför då undrar jag? Vi har kört avstängningsprocessen och det ringer som bara den här..

Så Jonathan, det känns som om problemet var lite större än du vill göra gällande??

Ja, det brukar vanligtvis vara väldigt lugnt hos oss. I morse körde vi månadens avstängning, av kunder som inte betalt sina fakturor (14 dagar efter förfallodatum). Med tanke på att vi har lägre bemanning på kontoret idag så var det egentligen inte den bästa dagen att göra det på. Jag vill inte påstå att det är kaos hos oss, men jag kan hålla med om att belastningen på vår support är högre än vanligt.

Norman 2008-12-12 14:53

Det är väl ändå också upp till kunden att hålla reda på om en tjänst ska betalas.
Fakturor är ju egentligen påminnelser i sig.. uteblir dessa så får man kontakta företaget där man avtalat en tjänst.

Binero må vara konkurrent men vad jag kan se så har de skött sig bra.

biokonsult 2008-12-12 14:59

håller nog med ja oxå, betala i tid!

Drezzzer 2008-12-12 15:19

Det jag reagerat på är att om man glömmer en elräkning så skickas naturligtvis en påminnelse för att uppmärksamma en kund på det, och skulle man trots det ändå inte betala skulle elbolaget troligen stänga av strömmen.

För ett webbföretag är upptiden på en serverplats och elförsörjningen för ett hushåll ungefär lika viktigt, men för ett webbhotell som Binero är det tydligen helt ok att man bara stänger ned en tjänst utan en påminnelse först vilket jag anser vara riktigt oseriöst.

biokonsult 2008-12-12 15:26

Det är klart att man blir sur /förbannad, men när man tittar från ett neutralt perspektiv så bör man hålla ordning på räkningen, om man nu har en viktig sajt så att säga? Dock om jag inte skulle få räkningen så skulle jag inte veta om /när den skulle betalas :P

htiawe 2008-12-12 16:10

Om nu räkningen fastnat i spamkorgen utan att du märkt det så känns det som att även påminnelsen har kunnat hamna där.

Håll koll på räkningarna istället och gnäll inte när det är dina rutiner som är att skylla.

JonathanS 2008-12-12 16:12

Efter att ha läst igenom denna tråd ser jag att vissa saker jag skrivit kan uppfattas som rätt så hårda och elaka ord. Det var absolut inte min mening. På inget sätt är vi helt felfria. Det finns väl ingen som är det? Det är därför vi håller på att undersöka vad det är som har hänt för de kunder som säger att de inte har fått någon påminnelse.

I vissa fall, som med Drezzzers faktura, så kan fakturan/påminnelsen felaktigt ha klassats som spam (av någon orsak eller hos någon leverantör). Då måste vi givetvis kolla upp det och se om vi kan motverka det på något sätt. Ni som skickar e-post till användare med Hotmail, Gmail etc. vet säkert hur hur detta fungerar.

Det kan likaså uppstå fel med våra e-postutskick. I det här fallet har ett flertal kunder fått våra påminnelser, samtidigt som andra inte hade fått det. Då gäller det att vi kollar upp och löser det också.

Oavsett vad så tar vi givetvis sådana här saker på allvar. Vi vill inte stänga ner en kund som har som avsikt att fortsätta anlita oss. Det vore ett affärs- och företagsmässigt självmord. Om någon annan här på WN har missat en påminnelse från oss, meddela oss då gärna om det på [email protected] så att vi får möjlighet att följa upp det ordentligt.

Björklund 2008-12-12 16:32

Citat:

Originally posted by JonathanS@Dec 12 2008, 17:12
På inget sätt är vi helt felfria. Det finns väl ingen som är det?

Eh? Hallå!! Det finns det väl visst? Patrikweb såklart! :rolleyes:

JonathanS 2008-12-12 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av jonasb76
Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
På inget sätt är vi helt felfria. Det finns väl ingen som är det?

Eh? Hallå Det finns det väl visst? Patrikweb såklart! :rolleyes:

Ah, just det! :o F'låt Patrik, slå inte ner på oss nu.

SpaceDump 2008-12-12 16:46

En idé är kanske att skicka påminnelser per vanlig post. (vi gör inte det, vi skickar den originalfakturan per post och påminnelsen per epost, eller tvärtom om kunden valt att få fakturan via epost istället)

Krav och KFM går självfallet via posten oavsett. :)

//Anders

patrikweb 2008-12-12 16:51

Är lat på den biten, så inte många konton som blir avstänga hos mig inte. Finns säkert några kontot från flera år aktiva. 3m-1år då kanske man orkar stänga ner kontot helt.

Men kan ju tycka att påminnelser över mail inte är det bästa, visst jag skickar med påminnelser över mail men stänger ju inte ner ett konto utan att med skicka påminnelse över brev om det behövs.

EDIT: Bästa är använda läsbekräftelse, visst kunden behöver inte välja att skicka tillbaka ett men är kunden seriös så lär dom göra det och då vet man alla fall om kunden fått mailet.

JonathanS 2008-12-12 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av SpaceDump
En idé är kanske att skicka påminnelser per vanlig post. (vi gör inte det, vi skickar den originalfakturan per post och påminnelsen per epost, eller tvärtom om kunden valt att få fakturan via epost istället)


Vi erbjuder givetvis möjlighet till fakturering via vanlig post, men e-postfakturering är klart populärare bland våra kunder. Att skicka ut saker via vanlig post kostar dessutom en extra slant och i relation till månadsavgiften för vårt Privatpaket (69 kr) är en postavgift (45 kr) rätt så saftigt. Men visst, det är en idé.

Citat:

Originally posted by -SpaceDump@Dec 12 2008, 16:46
Krav och KFM går självfallet via posten oavsett.
Usch och fy, sådana elaka saker sysslar inte vi med.

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb
Är lat på den biten, så inte många konton som blir avstänga hos mig inte. Finns säkert några kontot från flera år aktiva. 3m-1år då kanske man orkar stänga ner kontot helt.

Mm, helt rätt inställning. Jag säger som min lillebror: orka! :rolleyes:

SpaceDump 2008-12-12 17:29

Citat:

Originally posted by JonathanS+--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (JonathanS)
Citat:

Originally posted by SpaceDump@Dec 12 2008, 16:46
Krav och KFM går självfallet via posten oavsett.
Usch och fy, sådana elaka saker sysslar inte vi med.
[/b]


Vi gör inte heller så vad gäller våra webkunder, däremot colo/dedic-kunder, kanske bör tilläggas. :)

<!--QuoteBegin--JonathanS


Vi erbjuder givetvis möjlighet till fakturering via vanlig post, men e-postfakturering är klart populärare bland våra kunder. Att skicka ut saker via vanlig post kostar dessutom en extra slant och i relation till månadsavgiften för vårt Privatpaket (69 kr) är en postavgift (45 kr) rätt så saftigt. Men visst, det är en idé.
[/quote]
Att det skulle kosta 45:- i postavgift är ju iof lite att ta i, på sin höjd kostar det 15-20:- inklusive arbete. Som exempel kostar det i vårt fall ~8:- per styck.

emilv 2008-12-12 17:38

Citat:

Originally posted by SpaceDump@Dec 12 2008, 17:46
En idé är kanske att skicka påminnelser per vanlig post.
Jag kan meddela att det funkar bra för oss.

JonathanS 2008-12-12 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av SpaceDump
<!--QuoteBegin--(JonathanS)[/i]

Vi erbjuder givetvis möjlighet till fakturering via vanlig post, men e-postfakturering är klart populärare bland våra kunder. Att skicka ut saker via vanlig post kostar dessutom en extra slant och i relation till månadsavgiften för vårt Privatpaket (69 kr) är en postavgift (45 kr) rätt så saftigt. Men visst, det är en idé.



Att det skulle kosta 45:- i postavgift är ju iof lite att ta i, på sin höjd kostar det 15-20:- inklusive arbete. Som exempel kostar det i vårt fall ~8:- per styck.
[/quote]

45 kr är kostnaden mot slutkund, inte kostnaden för oss som företag. Det går givetvis även att få ner denna kostnad, med en större volym vanlig post, men trenderna pekar åt rakt motsatt håll (att det är desto fler som väljer e-post). Vi kommer inte göra några större investeringar för att sänka våra kostnader vad det gäller vanlig post, det vore bara dumt för oss, våra kunder och miljön.

Fredrik-s 2008-12-13 04:22

Jag måste faktiskt säga att Bineros fakturasystem har fungerat klockrent för mig. Unde "Mina fakturor" är det lätt överskådligt vilka man betalat och inte betalat, samt att man kan kolla tillbaka och skriva ut fakturor man betalat tidigare.

Fick även ett mail i veckan som gått att det var dags att betala avgift för mitt webbkonto, även där fungerar det bra.

Kan bara hylla Binero för denna fungerade faktura del!

elitasson 2008-12-13 10:37

Citat:

Originally posted by Fredrik-s@Dec 13 2008, 04:22

Kan bara hylla Binero för denna fungerade faktura del

Detta i kombination med att man betalar fakturorna direkt funkar även bra för mig, inget att klaga på.

Så klart att det kan uppkomma tillfälligheter, men lönt att generaliseringsstämpla problemet och skapa en WN-tråd? Nej.

WeaZear 2008-12-13 11:57

Så här funkar iaf jag, om jag vet att jag har månadsfakt från ett företag och inte får en faktura en månad, ja då ringer jag. Jag sitter inte och tror att jag har fått en månad gratis som du verkar göra? :S

WeaZear 2008-12-13 11:58

Citat:

Originally posted by patrikweb@Dec 12 2008, 17:51
Är lat på den biten, så inte många konton som blir avstänga hos mig inte. Finns säkert några kontot från flera år aktiva. 3m-1år då kanske man orkar stänga ner kontot helt.

Men kan ju tycka att påminnelser över mail inte är det bästa, visst jag skickar med påminnelser över mail men stänger ju inte ner ett konto utan att med skicka påminnelse över brev om det behövs.

EDIT: Bästa är använda läsbekräftelse, visst kunden behöver inte välja att skicka tillbaka ett men är kunden seriös så lär dom göra det och då vet man alla fall om kunden fått mailet.

Tror deras system stänger ner per automatik. Och de har väl fler kunder än dig? :P

patrikweb 2008-12-13 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av WeaZear
Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb
Är lat på den biten, så inte många konton som blir avstänga hos mig inte. Finns säkert några kontot från flera år aktiva. 3m-1år då kanske man orkar stänga ner kontot helt.
Men kan ju tycka att påminnelser över mail inte är det bästa, visst jag skickar med påminnelser över mail men stänger ju inte ner ett konto utan att med skicka påminnelse över brev om det behövs.
EDIT: Bästa är använda läsbekräftelse, visst kunden behöver inte välja att skicka tillbaka ett men är kunden seriös så lär dom göra det och då vet man alla fall om kunden fått mailet.

Tror deras system stänger ner per automatik. Och de har väl fler kunder än dig?

Så klart dom har fler kunder, men köra sådana system automatisk för radera konton är inte en vettig lösning alltid.

Om företaget gör fel i fakturering, eller att tiden skulle börja gå helt fel så skulle det kunna hända i värsta fall att alla kontot blir raderade.

Stora frågan är servrarna så pass fulla så dom måste rensa dom? Är det så viktigt att inte någon kund lyckas få några månader "gratis" mot att en seriös kund kanske råkar få sitt konto nerstängt?

Tycker det är mycket märkligt med folk som säger att man själv ska hålla koll när man ska betala.

Som företag får man ha lite ansvar att fakturor och påminnelser faktiskt kommer fram, alla fall om man kör allt på mail så finns det inga garantier att det verkligen kommer fram.

Att skicka påminnelse 2 som brev bör inte vara några större kostnader.

Björklund 2008-12-13 18:06

Vad var det jag sa...

JonathanS 2008-12-13 22:30

Patrik, snälla du. Vi raderar givetvis inte våra kunders konton om de inte betalar en faktura. Kontot stängs av och vi aktiverar det omedelbart om kunden kontaktar oss (vilket var fallet med Drezzzer), även om fakturan inte betalts än. Binero har förövrigt mycket färre kunder per server än andra webbhotell som jag känner till.

Norman 2008-12-13 23:11

Citat:

Originally posted by JonathanS@Dec 13 2008, 23:30
Patrik, snälla du. Vi raderar givetvis inte våra kunders konton om de inte betalar en faktura. Kontot stängs av och vi aktiverar det omedelbart om kunden kontaktar oss (vilket var fallet med Drezzzer), även om fakturan inte betalts än. Binero har förövrigt mycket färre kunder per server än andra webbhotell som jag känner till.
Patrikweb tar varje tillfälle till fånga att få kasta lite skit på konkurrenter - detta är ingen nyhet från Patriks sida.
Halvlögner och antaganden som vanligt.

patrikweb 2008-12-14 00:44

Citat:

Originally posted by JonathanS@Dec 13 2008, 23:30
Patrik, snälla du. Vi raderar givetvis inte våra kunders konton om de inte betalar en faktura. Kontot stängs av och vi aktiverar det omedelbart om kunden kontaktar oss (vilket var fallet med Drezzzer), även om fakturan inte betalts än. Binero har förövrigt mycket färre kunder per server än andra webbhotell som jag känner till.

Det sa jag inte sagt, men blir ju dock samma resultat om kunden inte har fått fakturan eller påminnelsen.

Nu vet jag inte hur viktig kund det var men kan vara katastrof varje minut för vissa kunder.

WeaZear 2008-12-14 00:56

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb
Citat:

Originally posted by -WeaZear@Dec 13 2008, 12:58
Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb
Är lat på den biten, så inte många konton som blir avstänga hos mig inte. Finns säkert några kontot från flera år aktiva. 3m-1år då kanske man orkar stänga ner kontot helt.
Men kan ju tycka att påminnelser över mail inte är det bästa, visst jag skickar med påminnelser över mail men stänger ju inte ner ett konto utan att med skicka påminnelse över brev om det behövs.
EDIT: Bästa är använda läsbekräftelse, visst kunden behöver inte välja att skicka tillbaka ett men är kunden seriös så lär dom göra det och då vet man alla fall om kunden fått mailet.

Tror deras system stänger ner per automatik. Och de har väl fler kunder än dig?



Tycker det är mycket märkligt med folk som säger att man själv ska hålla koll när man ska betala.

Som företag får man ha lite ansvar att fakturor och påminnelser faktiskt kommer fram, alla fall om man kör allt på mail så finns det inga garantier att det verkligen kommer fram.

Att skicka påminnelse 2 som brev bör inte vara några större kostnader.

Ehhhhh.... Autogiro kan man ju alltid skaffa om man inte kan hålla koll på fakturorna...

patrikweb 2008-12-14 01:02

Nu var det ju att han inte ens fått en faktura som kommit fram eller påminnelse.

Eller kommer du ihåg exakt när du ska betala hyra, el, internet, mobil och kanske 5-20 övriga fakturor i månaden i huvudet?

Jag missar alltid någon faktura om året, även att jag fått fakturan men att högen varit så stor så den ändå lyckas sorteras fel.

Visst autogiro kan man köra med, men är nog mindre vanligt att man betalar just webbhotell med det. Samt erbjuder Binero det ens?

tartareandesire 2008-12-20 18:06

En del kunder vill man kanske helt enkelt inte ha kvar =) Skämt åsido, jag betalar alltid årsvis men har aldrig upplevt några problem med Bineros fakturering.

Base 2008-12-23 15:41

Tycker denna debatten känns lite fånig..
Tycker skillnaden mellan att stänga av ett konto eller att ta bort det är rätt stor personligen.

Och han har bevisligen fått meddelande om betalning. Så var är problemet förutom möjligtvis en påminnelse i mailen kunde varit bra?
Om man är väldigt mån om sin upptid så klarar man väl av att betala sina räkningar i tid. Annars gissar jag att om man direktbetalat på sidan eller nåt så borde dom kunnat aktivera ens konto mer eller mindre omgående.

Ang faktura via epost så är jag osäker hur det ser ut med binero, om man kan välja faktureringssätt eller ej. Men om man har fakturor via epost så kan det ju vara en bra ide att ha koll på sin mail. Och då behövs inte någon post?

patrikweb 2008-12-23 17:05

Problemet är mail fakturering, du har ingen garanti för att mail verkligen har kommit fram.

Visst det har du inte alltid med posten om du då inte kör rekomenderat, men brev kommer fram betydligt mer än mail.

Jag har kunder som har mail fakturering, dock om dom kör hotmail så får dom räkna med att mail kommer att komma bort.

Men är jävligt dumt att även endast skicka påminnelse över mail och sedan stänga ner kontot om dom inte får betalt, då dom inte ens kan garantera att felet inte ens ligger hos dom att mail kom fram eller inte.

Och det är jävligt svårt betala något om man inte har någon faktura/OCR att betala för.

Är inte alltid lätt att komma ihåg vilka fakturor man ska få, inte om man kanske körs kvartalsvis eller årsvis då har man inte det i huvudet vilka fakturor som bör komma.

Även som privatperson kan man ha en stor hög fakturor, som företag vill man inte ens veta hur stor hög det blir varje år.

Helt omöjligt hålla koll på vilka fakturor som förväntas komma varje månad, man vet normalt endast när dom största fakturor förväntas att komma och då handlar det mer än några tusen.

Sedan kan man undra hur panik och viktigt det är att stänga ner konton, är betydligt bättre än att en seriös inte blir avstängd än att kunder som inte vill vara kvar råkar få någon/några månader extra "gratis" tid.

WeaZear 2008-12-25 23:15

Citat:

Originally posted by patrikweb@Dec 14 2008, 02:02
Eller kommer du ihåg exakt när du ska betala hyra, el, internet, mobil och kanske 5-20 övriga fakturor i månaden i huvudet?
Ekonomi kallas det. Papper o penna

kulmungi 2008-12-25 23:28

Citat:

Originally posted by patrikweb@Dec 14 2008, 01:02

Eller kommer du ihåg exakt när du ska betala hyra, el, internet, mobil och kanske 5-20 övriga fakturor i månaden i huvudet?

Som föregående talare, kallas ekonomistyrning. Att ha koll på sina inkomster och utgifter är ju fan a och o i dagens samhälle. Så har man inte koll på när fakturor kommer eller ska komma så är man ute på väldig svag is.

Tycker du som företagare inte ens ska kläcka något sådant.
För det är ju lika vikigt i det privata som i ett företag att ha koll.

Och som flera tidigare sagt.
Man är som skyldig själv att se till att något blir betalt. Får man ingen faktura så får man efterfråga en sådan. Visst påminnelser hit och dit, och om det ska vara över snigelpost eller email har inget med detta att göra. Det är användaren själv som skall hålla reda på att man betalt det man ska i tid och inget annat.

patrikweb 2008-12-25 23:53

Citat:

Ursprungligen postat av kulmungi
Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb
Eller kommer du ihåg exakt när du ska betala hyra, el, internet, mobil och kanske 5-20 övriga fakturor i månaden i huvudet?

Som föregående talare, kallas ekonomistyrning. Att ha koll på sina inkomster och utgifter är ju fan a och o i dagens samhälle. Så har man inte koll på när fakturor kommer eller ska komma så är man ute på väldig svag is.
Tycker du som företagare inte ens ska kläcka något sådant.
För det är ju lika vikigt i det privata som i ett företag att ha koll.
Och som flera tidigare sagt.
Man är som skyldig själv att se till att något blir betalt. Får man ingen faktura så får man efterfråga en sådan. Visst påminnelser hit och dit, och om det ska vara över snigelpost eller email har inget med detta att göra. Det är användaren själv som skall hålla reda på att man betalt det man ska i tid och inget annat.

Med sådan inställning så hoppas jag att någon slår in din dörr och slänger ut dig på gatan om du råkar missa din betalnig på hyran på en enda dag, även att dom stänger av din el om du råkar missa betalning där med eller på allt annat.

Och du ska inte skylla på någon annan om posten lyckas tappa bort din faktura eller att du råkar få någon faktura försent.

pokerstjärna 2008-12-26 02:20

Varför kan man inte bara logga in på sitt binero konto och klicka på fakturor?
Där står allt och man kan enkelt ladda ned sin faktura i pdf eller betala den direkt.
Jag har någon gång haft problem med att betala i tid, då har jag kontaktat binero i god tid och nämnt att de inte kommer få sina pengar enligt sista förfallodatum som står på fakturan, det har inte varit några problem för dom att få pengarna några dagar efter, i detta fall upp till två veckor tror jag det var.

Jag tycker man får ha lite mer ansvar på sig själv och inte förvänta sig att företagen håller koll på varenda kund i minsta lilla detalj, binero började bu men nu vill jag säga muuu! :D

Anders Larsson 2008-12-26 19:30

Citat:

Originally posted by patrikweb@Dec 26 2008, 00:53
Med sådan inställning så hoppas jag att någon slår in din dörr och slänger ut dig på gatan om du råkar missa din betalnig på hyran på en enda dag, även att dom stänger av din el om du råkar missa betalning där med eller på allt annat.
Faktum är att du kan bli uppsagd om du är 1 dag sen med hyran. Det finns dock sätt att komma runt, men ja...


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson