WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Tele2 Mobila Växeln (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=33902)

Conny Westh 2008-12-11 14:23

Idag hittade jag en intressant tjänst på Tele2 som jag saknat länge. En möjlighet att koppla ihop företagets mobiltelefoner i en gemensam växellösning med gruppnr och svarsgrupper m.m.

De har en kampanj nu så man slipper inträdesavgiften på 995 riksdaler för den som vill passa på, då kostar det 129 SEK per månad + moms. Man får då ett fastnätsnummer och kortnr till varje mobil så man kan ringa och vidarekoppla "internt". Svarsgruoo kostar 995 extra dock.

Ville bara tipsa om detta för jag tycker det är intressant:

http://www.tele2.se/foretag/mobila-tjanste...ila-vaxeln.html

Lime 2008-12-11 14:54

Finns också hos Telia.

http://www.telia.se/foretag/katalog/VisaPr...roduct@SE_TELIA

Anders Larsson 2008-12-11 19:40

Så även 3, kallar det för 3Switch, utan anslutningsavgift just nu där med.

Flotec 2008-12-11 20:40

Vad jag saknar med dessa lösningar är att kunna ha en IP-telefon i samma grupp också.

Davve 2008-12-11 20:46

Använder den tjänsten hos tele2 sedan ca 2 år och det fungerar bra. Nu behöver man inte längre vara bunden till kontoret för att kunna arbeta samt att man slipper kostander för fast telefoni.

Kan varmt rekommendera det

inpbox 2008-12-15 09:46

Vi använder oss av denna løsning på mitt jobb. är så smidigt om man tex råkar sova lite längre på morgonen så kan man bara ta samtalen ifrån hemmet :P

rudberg 2008-12-16 15:43

Citat:

Originally posted by Flotec@Dec 11 2008, 21:40
Vad jag saknar med dessa lösningar är att kunna ha en IP-telefon i samma grupp också.
Testa cellip med mobile extension då, även om jag är part i målet ;)

patrikweb 2008-12-16 15:49

Fyfan för Tele2 om du ska kunna använda skiten.

Har nu fått tummen ur röven och bytt ut telefoni till tre, nu kanske man kan ringa med.

Så fort du kommer några meter utanför någon stad så har du inte ens GSM, jag kan inte åka tåg 6 mil Falköping-Jönköping utan att inte ens ha GSM på stora delar av resan.

Inte ens GSM funkar på centrala masthugget (Göteborg) i vissa hus.

Har räknat ut att om du reser mycket och är beroende av telefoni och anslutning kostar det dig 100.000 om året i förlust i forlorade arbetstimmar.

Alla fall jag som reser mycket, förlorarar alltid minst några timmar varje resa.

jonny 2008-12-16 21:07

Citat:

Originally posted by patrikweb@Dec 16 2008, 16:49
Har nu fått tummen ur röven och bytt ut telefoni till tre, nu kanske man kan ringa med.
Så fort du kommer några meter utanför någon stad så har du inte ens GSM, jag kan inte åka tåg 6 mil Falköping-Jönköping utan att inte ens ha GSM på stora delar av resan.
Har räknat ut att om du reser mycket och är beroende av telefoni och anslutning kostar det dig 100.000 om året i förlust i forlorade arbetstimmar.
Alla fall jag som reser mycket, förlorarar alltid minst några timmar varje resa.

Skulle usla Tre ha bättre täckning än Tele2? Inte där jag rör mig iaf

Spirre 2008-12-17 00:42

Där håller jag med Pweb.. Tre har ALLTID haft bättre täckning för mig än Tele2 o då har jag rört mig i hela södra Sverige

ddaarruuddee 2008-12-17 20:18

Citat:

Originally posted by patrikweb@Dec 16 2008, 16:49

Vad har du för mobil egentligen?

patrikweb 2008-12-18 15:11

Fast nu är det samma sak med deras Mobila Bredband så går inte skylla på min mob där.

Alex 2008-12-18 15:31

I södra sverige vill man nog välja Tre. Dels för att samtal i danmark går via det svenska nätet och dels för att deras nät är mest utbyggt här. Den operatören som har bäst täckning är faktiskt Telia. Jag använder själv Tele2, men jag är på g att byta mot telenor.

hnn 2008-12-18 16:30

Citat:

Originally posted by Alex@Dec 18 2008, 16:31
I södra sverige vill man nog välja Tre. Dels för att samtal i danmark går via det svenska nätet och dels för att deras nät är mest utbyggt här. Den operatören som har bäst täckning är faktiskt Telia. Jag använder själv Tele2, men jag är på g att byta mot telenor.

Byt inte till Telenor... Helt värdelös täckning... Telia är dyrast, men har fan bäst täckning

Xamda 2008-12-18 18:02

Allt beror nog på var man rör sig, men personlig erfarenhet är Telia, Telenor/Tre och Tele2 i den ordningen, men Telenors företagstjänster tycker jag är trevliga så det har blivit Telenor.

Tele2 har ju helt obegripligt usel täckning. Särskilt några meter från en centralort, eller om man råkar vara inomhus...

SweCat 2008-12-18 19:29

Bor du i Norrland utanför stad finns bara telia. Inget annat är ens ett alternativ....

Henke76 2008-12-18 20:22

Jag skulle aldrig byta från Telia till Tele2. Någon som har testat Telias variant på mobil växel?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson