![]() |
Sitter och jämför IE och chrome det är större skillnad än vad jag kunde föreställa mig.
Chrome är i genomsnitt 80% snabbare.. Synd att man måste fortätta koda för IE... |
Fx 3 > all
|
Chrome är snabb som en koffeinstinn webbutvecklare.
|
Jag tycker dock Chrome är helt värdelös. Fruktansvärt ostabil och saker och ting känns inte helt genomtänkt. Nej, jag kör vidare med Firefox.
|
|
Alla som klagar på Chrome, när testade ni den senast? Hoppas ni inte talar om den första betan för utvecklingen sedan dess har kommit långt...
|
chrome är big love och inget annat!
Ge chrome lite tid att utvecklas så kommer det bli överlägset. |
Tja, vad är skillnaden på snabbheten renderingen i Chrome och i Safari?
typ nada... Och är det någon man ska ge credit, så är det väl KDE teamet för KHTML motorn. |
Chrome har ju inte stöd för Extensions/Tillägg. Så Firefox vinner, oavsett hastighet...
|
Citat:
|
Så länge alla håller sig borta från internet explorer-skiten så lovar jag er att alla webbutvecklare är glada oavsett om ni kör firefox, chrome, safari eller opera :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag blev sjukt förvånad när jag prova chrome, tycker det är riktigt bra gjort förutom favoriter listan man kan klicka fram. Sjukt snabbt är det också.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ja Johan, varför gör du det? Jag blir också orolig för dig. Framförallt över att du fortfarande envisas med IE.
|
Citat:
Citat:
Citat:
Sist men inte minst, paint äger och chrome är sådär. |
Citat:
|
Läckte inte ngn MS-höjdare ut något över att MSIE-teamet har börjat kika på Webkit också?
Börjar dom med det så kan det seriöst bli på tal om en rejäl standard på webben. |
Jag erkänner glatt att jag var skeptisk i början men nu är jag riktigt förtjust i Chrome. Ett API för extensions ska vara på gång har jag läst fast när? Det vet man inte.
Det är nästan lite lustigt för nu upplever jag Opera som stundtals sölig i jämförelse med Chrome medan Firefox känns lika seg som IE känns i förhållande till Firefox. :D |
Chrome är bättre än FF på alla sätt förutom just pluginsen. Eller kan nån ge exempel på en enda grej som FF är bättre på, minus plugins? Förstår ej varför inte fler använder Chrome.
|
Sedan Chrome lanserades har jag enbart använt det, klockren webbläsare.
|
Definiera bättre !?
Sen kan man väl knappast säga "minus plug-ins"...då får vi specificera ett helt hcp system för programjämförelser... |
Citat:
9 vanligaste sidorna vid uppstart. Omnibaren. Att den "minns" väldigt långt och autokompletterar sidadresser som det var en lång tid sen man besökte. Öppna flik med ett musklick. Utseendet. Smidigt att ladda ner filer. FF's filhanterare är väldigt jobbig anser jag. För autokomplettering i adressfältet behöver man bara trycka enter istället för neråtpil + enter. Samt en massa andra grejer som jag inte kommer på. Citat:
:blink: |
Jag har enbart kört med chrome sen betan kom ut, älskar den. Så smidigt att bara döda en chrome.exe när den käkar cpu (flash...), men resten lever vidare =)
Angående filnedladdningen, den slår firefox nedladdningar (oh vad jag hatar firefox jobbiga nedladningshanterare som åker upp varenda gång), även om jag saknar möjligheten att bara "köra" direkt, dvs. ifrån en tempmapp. Men det kommer väl någon gång förhoppningsvis =) Och när det gäller plugins så är det väl en sak som jag aldrig riktigt orkat bry mig om i någon webbläsare.. =) |
Citat:
|
Kom på att jag saknar autocomplete i former.
|
Citat:
Skillnaden är att Chrome kommer med sådana saker inkluderade från scratch. Konstigt nog är det underbart i Googles fall men Opera - som haft de flesta av dessa features - törs ingen röra, knappt ens med tång. :blink: |
Oavsett vad man tycker så måste man likförbannat koda med hänsyn till IE eftersom kunderna kör IE i 99 fall av 100 (om ens så många). Det spelar ingen roll att jag upplyser kunden om att sidorna validerar till 100% och fungerar utmärkt i Safari och Firefox, det måste fungera i IE sen skiter kunderna i Safari och Fx. Det är min erfarenhet, tyvärr.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson