![]() |
Rea hos Binero, tänker du registrera en domän så gör det hos Binero :) ( http://www.binero.se )
|
Känner att det är lite onödig "reklam" och att det inte passar in under nyheter. Snarare under Allmänt, och att man inte endast lyfter fram att Binero har rea.
|
Citat:
|
Loopia har rea med, :lol:
|
Vad jag vet är det IIS som har rea?
|
IIS brukar väl ha rea den här tiden på året, det är väl tredje året i rad nu?
|
Citat:
|
Självklart är det IIS som subventionerar .SE domänerna, men det är de olika ombuden som konkurrerar om priserna ;) Loopia tar 29 kr / domännamn och har fritt antal man kan regga. Binero har en gräns på 25 st.
På surftown måste man köpa webbpaket för att få billig domännamn, och man skyller det på att "iis inte har tillräckligt bra system". Men i själva verket vill man tjäna pengar på att IIS subventionerar, då man tror man får sålt fler webbpaket... |
Citat:
|
Tac för nyheterna:D 6 reggade:D
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Vi borde ha en tråd där man kan posta olika specialerbjudanden från webbhotell som kommer då och då.
Såg igår att Webbkonsulterna har ett specialerbjudande med att för 45:- få ett webbhotellskonto i 3 månader + USB-minne. Nackdelarna med WK är säkert många, men en av dem är att man kan inte (enligt beställningsformuläret) beställa webbhotell utan domännamn och har man redan ett domännamn så är man tvingad att flytta hela domänen till dem. Nej tacka vet jag frihet och Binero :lol: |
Citat:
|
Citat:
|
Nu har Loopia sänkt priset till 9:- per .se domän. Fortfarande inte riktigt lika bra som förra året.
|
Nä, för 9 kronor är ju sååå dyrt, långt under inköpspris för Loopia...
|
Citat:
|
Citat:
|
Kom igen Binero, ni kan väl inte förlora kampen ;)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Vilken tur att man haft is i magen då :D
Har en fin list att beta av inom den närmsta tiden. |
jultomten kom tidigt i år
|
En fråga om .nu domänerna hos binero.
Dom kostar ju nu 25 kr första året men det är väl 2 års registrering på .nu så vad händer om jag reggar en .nu och betalar kommer jag vara tvungen att betala nästa år igen även om jag inte längre vill ha den efter 1 år? någon som vet hur det fungerar? |
Det står i bloggen att de har ändrat till ett årsregisteringar (precis som loopia har) och att de kommer kosta 99:- år två. :)
|
Lite tråkig prisdumpning kan jag tycka, men å andra sidan så är det ju trevligt med billiga domäner.
|
ok tack=)
|
Var det inte binero (iis) som hade gratis .se domäner förra året runt jul?
Reggade ett flertal domäner då helt gratis. Har dock inte använt någon av dem ;P Ska nog regga ett par nu. |
Citat:
|
Citat:
|
Javisst, här finns pengar att spara...!
Nej men jag har ingen brådska, väntar gärna och ser vad Binero hittar på. |
Citat:
Du förstår väl ändå att Loopia måste kompensera för den kompensation de erbjöd pga sitt e-poststrul? Då kan de ju inte sälja .se domäner med för stor subvention. Eller? Citat:
Personligen tycker jag det är roligt att se hur både Loopia och Crystone har ändrat sina domänkampanjer. Vår domänkampanj har nämligen haft en klart bättre effekt (i jämförelse med deras kampanjer) under november månad. Att Loopia dessutom körde igenom närmare 7K .se registreringar, åt en och samma kund (med tvivelaktiga motiv), visar tydligt hur desperata de är. Om man ändå ska vara lite negativ så kan man fundera lite över vad marknadsföringslagen säger när det gäller (oannonserade) förändringar av tidsbestämda erbjudanden och vad de kunder, som redan har registrerat .se domäner för 29 kr, säger nu. Men jag är ingen negativ person, så all heder åt mina kära kollegor! :) |
Citat:
Och fy för oss, som försöker sälja fler webbhotell. Glömde bort att det var välgörenhet vi sysslade med... :rolleyes: |
|
Hahaha, säg det med en bild :P
|
Underbart loopia <3
|
Hahaha. Go loopia!
|
L-G Forsberg, tack för den. Skrattade så jag grät... :D
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:52. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson