![]() |
Satt och såg ett erbjudande för ungefär 1år sedan på aspkoll.se om gratis erbjudande till webbhotell på just strongbox ab (strongbox.se) och nappade på det men redan efter nån månad så var dom inte bra till det ändamål som nu hosten skulle vara på. Jag började då att prata med Ewa på deras chatt och berättade att jag ville makulera min order och ej fortsätta använda dom när kontot gick ut och det var okej sa hon men hon påpekade också att det kan vara bra att kontakta dom med detta ärende på mail så jag passade på att maila dom om detta och fick ett svar tillbaka, så då tänkte jag att då var det löst och jag lämnar kontot för att dö ut. Efter det tog det ett bra tag och månaderna gick utan något mer om det men när jag fick en faktura igen efter några månader så blev jag fundersam över hur det la till och jag ringde igen till dom då och pratade med en som heter Erik där och han blev också nog rätt snopen då men han lovade att den skulle makuleras och inga mer fakturor skulle komma. Nu i förra vekan kom en kopia på en faktura men inget nummer alls eller vad det skulle vara för en och då så klart ringer man och beklagar sig men endå rätt arg samtidigt, jag är endå rätt lungn kille men blir arg när någon gör något stort fel som nu då, terry som hon nu heter svarade och lovade gå vidare med detta och ringa tillbaka under kvällen och jag satt och väntade och väntade men inget samtal och tiden gick och gick nu en vecka senare dök ett nutt brev ner ifrån payex som är ifrån strongbox och vad står det där inkasso, snabb som jag är och arg som ett bi ringde till dom då till supporten för jag kunde inte se på internet vilket nummer dom har till faktura avdelningen då mitt internet var borta då men den biten löste sig, nu till den här inkasso lappen, så svarade erik igen och jag fick sitta och förklara igend et hela men han lovade samma som terry gjorde att han skulle ringa men inget hände efter tag och klockan var nästan 16:00 och tänkte passa på att ringa dom då och då svarade erik på supportnumret som då brukar sitta på faktura men jag sa då till han att det kan hända att jag inte kan svara för min telefon skulle dö ut ungefär vid 16:00 ett litet tag och gav han mitt mobilnummer men vad tror ni han gjorde?
ja just det inget samtal och nu sitter jag här med ett inkassokrav och har på mig 8dagar, vad tycker ni jag skall göra n? jag har ringt, chattat & mailat men inget resulat på flera månader samanlagt. Satt och tänkte börja faktuera dom på ungefär 20k på smärta och en oändligt massa tid. kom gärna med förslag och råd vad man igentligen kan göra. Jag vill även passa på att säga vad dom sa i luren och påstod att inte mitt mail/samtal/chat har registrerat hos dom och dom ser inte det någonstans, men jag vet till 100% att jag har pratat med dom på detta, samtidigt har jag flera konto hos både binero & loopia som jag sköter med strikta händer och betalar dom räkningar jag har, så jag är ingen klant på den biten. Så åter igen vad skall man göra? alla förslag är välkommen. till er som har dom eller har nappat på gratis erbjudande genom aspkoll & aspsidan ha era ögon öppna så att ni inte får fakturor som ni inte skall ha, tråkigt när sådant här händer men nu skall den läckande båten lagas. Gör man en liten kredit koll på just Stronbox AB så hittar man denna information "Vinstmarginal -4,15 %" under 2007-12 till nu 2008. Kanske därför dom skickar falska fakturor. jag vill även passa på att folk som rekommenderar dom tänker till lite och bojkottar dom, för varför skall man rekommendera ett företag som inte sköter sig?. Till er som tänker skaffa konto hos dom skall också tänka till och var vaksam för dom. Jag vill be om ursäkt för er läsare för den arga texten men jag måste kunna få hjälp nu någon annanstans som kan det mer, samtidigt också säga förlåt för vissa felstav som finns i texten. ja försättningen följer så fort med mer information. /Fredrik |
Kanske inte hör hit riktigt men är det någon som vet hur nära Strongbox och Ipeer står varandra?
De delar ju kontor med varandra(tidigare Active24) och erbjuder ungefär samma tjänster för samma pengar... |
Citat:
|
Du ska så klart bestrida inkassokravet, faxa in till payex eller skicka per post med en förklaring!
|
Skrämmande!
Jag nappade på exakt samma erbjudande hos Aspkoll förra året i November. Alltså har det ganska snart gått precis ett år. Jag gjorde precis som dig, att flera månader i förväg säga till att "jag vill redan idag säga till att jag inte vill förlänga". Dels gjorde jag det i chatten med Ewa men jag ringde även supporten och dubbelkollade. Där se de "Ja jag ser här att den XX November går ditt konto ut och du kommer inte behöva betala något för nästa år". Jag ska ringa dem direkt på måndag för att dubbelkolla en sista gång så det inte blir något fel! Hoppas det löser sig för dig iaf! |
Citat:
då faxen la av så får jag nog först ringa till dom, kräver dom att man skickar in fakturan samt en anledning så gör jag det. Kan samtidigt påpeka att jag har ringt i januari till payex om detta och att den skall makuleras men som sakt inget hänt där heller, återstår att se på måndag. Payex brukar vara bra att ha med att göra då dom inte har gjort fel innan hos mig i flera ärende. Citat:
Dom sa i supporten till mig med i januari: ser här att den XX November/december går ditt konto ut och du kommer inte behöva betala något för nästa år. |
glömde påpeka i förra tråden att ni får mer än gärna komma med mer förslag
|
Citat:
Ifall man skulle betala in ett inkassokrav, kan man i efterhand inte bestrida den? :ph34r: Har ett liknande problem som ts, vill inte riskera fogden så jag betalade in den :( |
Citat:
Tänk dock på detta till nästa gång: När man bestridit en faktura får inkassobolaget inte lämna vidare till kronofogden, det strider mot god inkassosed och är olagligt. Skulle de ändå göra det så är det inte hela världen, du får ingen anmärkning eller liknande om du antingen a) betalar, B) bestrider. Om du bestrider hos fogden så gör de inget mer utan geldenären får då avgöra om de vill att ärendet ska gå vidare till tingsrätten som då tar upp ärendet, du får presentera eventuella bevis du har (tex kopia på mejl att du sagt upp avtal) och tingsrätten avgör sedan frågan. Vill någon av partererna sedan överklaga till högre instans så kan man göra det precis som vid ett vanligt mål, men är det inte riktigt stora eblopp så går man förstås sällan vidare. I varje steg tillkommer kostnader för den part som förlorar. I tingsrätten, om det rör sig om ett litet belopp (kommer ej ihåg var gränsen går, men har för mig att det är 5000 kr eller något sådant) så finns det en gräns hur mycket det förlorande parten behöver betala för motpartens rättegångskostander (har för mig att det är typ 1500 kr). Man behöver alltså inte vara orolig för att behöva betala motpartens eventuella advokatkostander etc. |
Citat:
Citat:
|
Sökte på strongbox på eniro.se och såg denna tråd på plats nr6, hoppas att folk läser den och att dom tänker till.
|
|
Citat:
|
Jag har oxå gratis konto i ett år, ska gå in på http://www.ipeer.se/uppsagning.php och sedan fylla i de där så det sägs upp, eller ja, dom tar bort det så jag slipper tänka på att säga upp det innan 60 dagar...
|
Citat:
Nu har dom nog hittat mina upgifter för nu fungerar inte den temp sida jag hadde hos dom men får endå ringa på måndag och skälla på dom lite, så här skall det inte gå till. Tänk på att maila/ringa/postbrev din uppsägning, annars förlorar dom säkert den med och skyller ifrån sig. Att skylla på sjukdomar osv när den avbeställdes i januari fungerar liksom inte. Men så var det Erik man pratade med och ja det vet man nu hur det är för en pajas. tur också att man har flyttat bort mina kunder där ifrån med, kommer nu också i fortsättningen att INTE rekommendera dessa som jag har gjort innan. |
Citat:
Nu är det såhär att det var Strongbox Support som bad mig gå in på den länken. |
Citat:
har man strongbox konto är det länken: http://www.strongbox.se/uppsagning.php som gäller, dock har inte detta fungerat för mig heller för den som undrar. |
Satt och såg att dom var online på livesupport men inget svar efter 1h, Wow vilken support det är.
När jag besöker och skall logga in på deras support del så får man detta felmeddelande: Fatal error: Call to undefined function mcrypt_get_iv_size() in /var/www/vhosts/support.strongbox.se/public_html/includes/functions.php on line 3383 |
Citat:
Istället för att gå ut i forum och påstå saker och ting. Därefter kan du ha en åsikt och yttra den på ett forum. OBS! Jag tar inte ställning för någon av parterna i den här saken, men jag vet av erfarenhet att den som skriker och högst inte alltid har rätt. Det finns folk som utövar utrpressning och när man inte få igenom det man vill ha, så börja sprida skit om företag. |
Jag har haft strongbox nu i över 1 år, har funkar skitbra! Inga problem har varit för små för dom att lösa, en domän som inte ville funka hjälpte dom till med, fast det inte egentligen inte var deras bord, fantastikt snällt, när jag krashade en artikelkatalog hjälpte dom mig återställa den utan knot.
Jag har 20st kataloger hos dom, panellen är lätt att jobba till,lägga till MySql,subdomän. När jag inte hadde pengar just du, så lät dom min faktura vänta 1 månad utan nått problem!! Jag rekommenderar strongbox å´det varmaste :) [I]Katalogdrottningen /Tina Åre |
Citat:
Citat:
|
Och det blir bättre att gnälla som en bortkämnd unge?? Isället för att ta kontakt med dom, läs det finstilta!! 3månader skriftlig uppsägning, sen moral: Bättre att betala för sig än att gnälla över gratiskonton som du ändå bara tänkt utnyttja för att det är gratis!! Man bör väl veta: gratis konton är för att få till sig nya kunder!!
Webmasternetwork är fullt av Gnäll! |
Citat:
Givetvis ska inte Fredrik betala för ett abonnemang som han har sagt upp. Fredrik ska bestrida inkassokravet hos PayEx, då kommer de inte att gå vidare med ärendet eftersom det strider mot god inkassosed att gå vidare med ett ärende som gäldenären bestrider. /Peter |
Citat:
Du skriver allt för ofta något inrelevant i trådar, skärp dig. Hoppas det löser sig Fredrik, bestrid inkassokravet! |
Citat:
|
ponting: Men hjälp, ta en albyl och lägg dig en stund. Om du faktiskt tog dig tid att läsa hans inlägg istället för att försöka förvandla tråden till en prisa-Strongbox-tråd så skulle du ha kunnat lägga märke till följande:
"...och nappade på det men redan efter nån månad så var dom inte bra till det ändamål som nu hosten skulle vara på." |
Som sagt bestrid fakturan och tala om för dem att du har sagt upp kontot . Om du privatperson kan du få hjälp av komsument vägledaren i din kommun om dom går vidare till inkasso. Gå dom vidare till inkasso, så bestrid fakturan ingen hos inkasso bolaget.
Skulle inkasso bolaget gå vidare till KFM, då SKALL du göra en anmäla till datainspektionen, för då har inkasso bolaget gjort fel. Det är svårt döma vem har rätt och fel.. Det är alltd synd om konsumenterna i såna här trådar, men erfanhetsmässigt så finns även rötägg där också, det är inte bara dom elaka företagen. <Ironi> Har varit med ett fall, där folk pekade ut oss att slarva bort deras data, när dom själva hade sagt upp konto, så fixade vi fram backupen, inte gick man ut och sa att vi hade löst problemet. Utan vi har enligt deras inlägg fortfarande slarvat bort deras data. Så jag är skeptiskt till såna företaget är elaka trådar . Mynameisfredrik verka också vara ute smutskasta "strongbox" utan att försöka lösa problemet med dem. Jag tycker personligen du skall gå den formella vägen, den dagen du får "Strongbox" fälld i allmäna reklamation nämden och dom inte följer de dom tycker, så skall du tala om det, men att tycka nämda företag är värsta röttägget i 10 inlägg, utan att ens försöka lösa konflikten med dem, känns inte seriöst. |
Citat:
Har en liten fråga bara, har du läst texten? skrev jag inte att jag sa upp det i januari och hadde skaffat det i december månad? samtidigt har jag gjort allt jag kunde med att säga upp det. bortkämnd unge? du menar alltså en 26årig man som har betallat sina egna saker och betallat hem sedan 13års ålder är en bortkämnd unge? skylle inte tro det jag har alldrig fått inkasso brev och tänker inte få det häller, fören nu då alltså. Sedan spelar det ingen roll om det är gratis eller betall tjänst, man skall få samma service om inte bättre på ett gratis konto då igentligen företaget skall försöka få ha kunden kvar, men skall också kunna släppa den om den vill vidare. sedan kan det hända att det ser ut som gnäll men tyvär inte min mening utan det är faktist fel hos strongbox sida, att skylla sedan ifrån sig gör liksom inte saken bättre. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Kan inte redigera mitt tidigare inlägg så jag får skapa ett nytt.
Citering till klein's långa inlägg jag smutskastar definitivt inte strongbox jag är bara arg på dom för dom har slarvat bort min uppsägning av kontot i januari, tror du verkligen inte jag har ringt och chattat samt mailat dom? då är du verkligen rätt korkad, jag beskrev väll endå i inlägget att jag gör allt för att lösa det men inget händer ifrån strongbox ab sida. den enda som börjar kännas oseriös nu är du, jag har alldrig påpekat något skit till dom jag vill ju kunna lösa detta och hoppas att andra får den hjälpen med, vid samma behov. |
Du har sagt upp. Bestrid alla fakturor skriftligen.
Bestrid omgående inkassokravet. Det går bra att ringa Payex och bestrida. Be dem skicka en bekräftelse på att de mottagit ditt bestridande. Är du privatperson behöver du inte oroa dig för betalningsanmärkning. Som privatperson har du också rätt att säga upp muntligt om du så önskar. Detta enligt Konsumentverkets tolkning av svensk lag. |
Citat:
Det så han inte till mig, men men... |
Citat:
|
Citat:
Om du har gjort det, har du några bevis för detta? Ex. något som bekräftar att de mottagit uppsägningen. Bestrid sedan alla fakturor som inkommer i ärendet. Om du inte lämnat in en skriftlig uppsägning, så blir det genast mycket svårare att få rätt. Jag har inte läst avtalet, men oftast (läs 99%) så står det med i avtalet att du måste få en bekräftelse på att uppsägningen är mottagen, och först då blir uppsägningen giltig. Muntlig uppsägning "ska" även gälla för privatpersoner, men när det går till rätten, vilket det troligtvis gör, ligger det på dig att bevisa att du verkligen sagt upp avtalet. Jag förmodar att du inte spelat in något samtal? Sedan tycker jag du ska läsa Ponting's post en gång till och ta till dig av innehållet. Varför gnälla som en bortskämd unge, när du tydligen inte alls läst igenom avtalet som du godtyckligt accepterat? Ingenting är gratis här i världen.. En annan du kan fundera på är storleken på din faktura? Är den verkligen så stor att det lönar sig att gå till tingsrätten med detta? Oftast kan man få gratis juridisk rådgivning genom ditt försäkringsbolag rörande detta, och då får du veta på ett ungefär hur stora chanser du har att vinna, och även hur mycket vinsten (eller förlusten) kommer att kosta dig. |
Men vad tusan. Om han har sagt upp ska han bestrida och sen är det upp till Strongbox att dra det vidare till tingsrätten om de inte tror på hans berättelse.
|
Citat:
|
Frågan är ju vilka inlägg som är dummast i denna tråden..
Jag trodde att jag hade läst hela tråden, men missade visst raden med att du hade lämnat in det skriftligt och fått svar. Ber i så fall om ursäkt för det..Fredrik Jönsson... Sen om du nu har sagt upp det enligt deras avtal och arbetat med denna typen tjänster i 10 år, då borde det väl det inte vara så svårt att lista ut hur man bestrider en faktura? Kika på konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/mallar...ArticleId=2659 Att du sedan vill skriva av dig och ge Strongbox dåligt rykte för att de betett sig dåligt och felaktigt, det är en annan sak. Det kanske även jag möjligtvis hade gjort om jag hade varit i din situation och inte haft något viktigare för mig. |
Citat:
är det bara jag här som höjer ett ögonbryn för denna kommentar? iallafal så har jag ett hum men är inte helt säkert det är därför jag frågar och även vill varna folk att tänka om när det gäller Strongbox ab som det gör i detta ärende. Att glömma eller slarvar bort ett ärende är för mig helt i dålig stil. Nu har ärendet blivit löst och Terhi Salo kunde låva att jag kunde få gratis webbhost i 5år men då jag besvarade det mailet och nekade det erbjudande, jag tycker endå att dom skyldiga skall straffas för ett tjänste fel. Sedan har jag tappat 10arbetsdagar pågrund av att vänta och jaga strongbox för mitt ärende. Räknade på att jag har tappat allt ifrån 5000-10000skr på dessa dagar. Nu får man bara vänta och se vad dom gör och erbjuder. Jag vill även passa på att tacka alla som har hjälpt till att vägleda en till rätt håll. sedan tycker man det är dåligt av dom, för hade man inte skrivit här inne hade dom inte uppmärksammat sig på detta och krävt mig på pengarna. allt löste sig med fakturan/inkasso kravet dagen innan man skulle betala för den. Så än en gång till ett stort tack. / Fredrik jönsson |
En gammal tråd... men vad har hänt med strongbox.
Jag kommer inte in på strongbox.se alls edit: var visst tillfälligt. Men verkar inte stabilt. Ska avsluta mitt konto nu då jag betalt ett helt år utan att använda det för att jag missade att säga upp 3 månader i förväg... |
Citat:
vad är det som igentligen händer med sveriges webbhotell? |
Som ansvarig utgivare av aspsidan.se kan jag nämna att även jag tillsammans med Strongbox erbjöd medlemmarna för ganska länge sedan ett gratis konto under 1 år (12 månader) därefter ordinarie pris om man fortsatte som kund.
Många av Aspsidans medlemmar nappade på detta erbjudande och inte en enda som kom till min kännedom hade något ont att säga om vare sig företaget, supporten eller sitt konto. Det var en del av mina medlemmar som inte uppmärksammade att Strongbox.se har 3 månaders uppsägning trots att det tydligt framgår av deras villkor samt gjorde vi det tydligt på Aspsidan både i erbjudandet och i en forumtråd rörande detta erbjudande att man måste säga upp det innan 3 månader. Det fanns medlemmar som missat detta som sagt men kontaktade Strongbox rörande detta med försenad uppsägning av sitt konto och det ordnades av supporten utan fortsatta problem för kunden. Det var en medlem som hade liknande problem som trådskaparen av denna tråd och där gick jag in och samtalade med Strongbox och efter en timme var kontot avslutat och inga fortsatta krav inkom till denna medlem. Har aldrig varit med om maken om problem som denna trådskapare gör sken av rörande Strongbox. Är det nåt dem är så är det vänligt bemötande, mycket god service och inga som helst problem med avslutande av konto, support frågor eller annat som rör deras verksamhet. Jag är 99,9 % säker att det kommer lösa sig även för trådskaparen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson