![]() |
www.designannonser.se
En sida fokuserad på köp&sälj marknaden för webbutveckling och foto. Vi tyckte att det saknades en bra sida där man kan sälja sina designs, script och med mera. Sidan är precis nystartad och ligger förnuvarande ganska kass server men ska snart byta till något mycket bättre. Ge gärna kritik vad som kan förbättras osv. Dock designen är egentligen inte mycket mer än bara tillfällig till framtida uppdateringar. |
Jag tycker den översta delen där loggan och lägg till/kontakt ligger känns väldigt tom. Det kanske räcker att lägga en svag färgnyans som bakgrund där.
En annan lösning kan vara att flytta upp "lägg till" och "kontakta" så att de ligger i samma nivå som loggans underkant. Då kan man flytta upp flikraden mot loggan (och knapparna) I stort tycker jag sidan är stilren och verkar lättnavigerad. |
Jag tycker att tjänsten ska vara gratis nu i början om du vill få några användare alls.
En grej som också hade varit bra är att sidan ska lägga watermarks på alla design/bilder som laddas upp, om användaren önskar det. Annars kan folk väldigt lätt sno bilderna. |
kw_wasabi:
Yes designen är som sagt under konstruktion, ska lägga det på minnet iaf. Tack Dimme: Ja vi hade en diskussion om den frågan och vi kom fram till att vi kör på med betalning från början. Vattenstämpel låter som en bra idé. |
Nu uppdaterad lite, blir sidan för liten med det stora utrymmet till höger?
|
Jag tycker tyvärr att den är skittråkig, inte alls något som passar in på en sida där man ska köpa designer och andra webbprodukter.
Liva upp den, in med modernare grafik/bilder, öka paddingen och gör sidan mindre tom (vit). |
Citat:
|
Nej och det förstår jag, men sidan borde ju tas seriöst och uppdaterad. Man är ju glad om det är folk som har kunskap inom detta som sysslar med det =)
|
Tyvärr, vad du än gör så kommer blockets annonser generera mer kunder än din sida... Om inte du har pengar att investera i reklam så klart.
Något man bör tänka på är att det är redan bevisat hur svårt det är att konkurrera om radannonser på nätet. Visst är det bra om du nischar dig, men jag tror inte att målgruppen är mogen än... |
Citat:
|
När man klickar på bildformat och håller musen över blå spelsidan så blir texten "blå spelsida" oläsligt eftersom det dyker upp en grön ruta när man håller över.
|
Okej här har det hänt lite, grejen är att vi vill inte bli större än blocket, vi vill fokusera oss på enbart webbutveckling och foto och därmed får med designers, kodare och fotografer chans att tjäna lite på sina verk.
Visst det kanske blir svårt att få ut sidan nu i början men vi ska annonsera lite överallt, vi har sponsorer som hjälper oss med detta. Vi har nog inget annat val än att ta betalt från början, vi vill inte sitta dagar in och ut och granska skitannonser. Börjar dock känna mer för dig kalasboll att designen behöver lite färg och grafik. |
okej nu är det bestämt att göra en grafisk ändring av startsidan.
|
Centrera.
|
Nu efter ett litet tag och buggkollad sida så släpper vi designannonser v 1.0.
http://www.designannonser.se/ & http://www.designannonser.com/ |
Jag saknar en fot :s
|
en fot kommer... ;)
|
De 10 första som lägger upp en annons får det gratis!
1 - Lägg upp din annons 2 - Vi granskar och aktiverar 3 - Ni kommer få ett mail där det står att ni ska betala 15kr via SMS, ignorera det och vi aktiverar eran annons via databasen! |
Tycker det är onödigt att ta betalt i början som tidigare nämnt, varför inte köra gratis och eventuellt få in inkomsterna via annonsering?
|
Citat:
10 platser finns fortfarande kvar :) |
Börja med att anlita någon som behärskar svenska i såväl stavning som grammatik...
Lite komiskt att ni har lyckats med konststycket att klanta till er egen text i kvalité/gransknings-texten (som är i bildformat av någon konstig anledning). http://www.designannonser.com/index/...ny/kvalite.png hamlar = hamnar Igenom = Genom att Föreslår också att ni tänker efter hur ni skriver. "noggrant varenda annons" kan (och bör) skrivas: noggrant varje annons t.ex. I all välmening... /S |
Citat:
Tack för hjälpen. :) |
Ingen orsak, det var ett kärt nöje. Nu börjar universum komma i balans igen... :D
|
Sluta marknadsföra dig via PM .....vad har du för fel?
|
Du hann före mig. Dock inte riktigt samma idé men den påminner ju starkt:
http://www.designauktioner.se/alpha/ |
http://www.designannonser.com/ - ny design, bättre?
|
Tycker nyaste annonserna ska täcka huvuddelen av framsidan, istället för att ligga där på sidan.
|
http://www.designannonser.com/ - bah, sista designen. Håller den simpel och clean. Tar gärna mot kritik :)
|
Tjena alla. Har funderat länge nu och kanske ska låta sidan vara gratis att använda. Men jag måste ha någon slags inkomst så det blir ju att ta betalt för varje annons eller slänga in reklam på sidan.
Då frågar jag folket här på WN, vad skulle ni föredra? |
Släng in reklam på dom sidor där själva annonsen finns tex här: http://www.designannonser.com/viewItem.php?id=14
|
Betalning
Gör som Blocket: Till en början var det gratis att lägga upp annonser. När sidan blev riktigt stor började de att ta betalt. Räkna inte med att göra vinst i början. Feedback på sidan - Rullgardinen på förstasidan: "Visa: Båda". Båda vad? De borde stå: "Visa: Säljes & Köpes". - Istället för "Tid" borde det stå "Upplagd" som rubrik. |
Hmm kan låta som en bra idé.
Tack för tipsen ska ändras direkt =). |
Du måste få fart på sidan är ju en sak som är säker... Gör någon typ av tävling där man ska lägga in bidrag nu när det är gratis. Inte nog med att man kan vinna, man kan få betalt för ditt bidrag också. Ett fint pris bör det vara :)
Sen tycker jag du ska banta ner kategorierna, det ser så tomt och tråkigt ut när det inte finns något i dem... Max 3 kategorier till en början.. |
Ja sidan heter ju dock designannonser. Det var ju menat för design enbart men det förstår man ju att det inte räcker i längden i Svenska marknaden bara.
Tävling kan ju ifs inte vara en dum idé. Ska kolla igenom det. Men jag förstår inte en sak, ni som har något webbrel. att sälja, varför lägger ni inte upp, vad är det som hindrar er? Mvh =) edit: Stavfel |
så nu har jag lagt upp ett Ajax-script i "lägg till annons" som har gjort det lite snyggare. Det formuläret kommer göras om till lite mer utförligare information och dela upp annonsuppgifter och personuppgifter. Sen extra fält som "företagsnamn" ska kunna fyllas i osv.
|
Citat:
Fast jag kanske ska knåpa ihop en liten design att lägga upp :) EDIT. En liten dum sak är ju att vem som helst med lite PS-kunskap kan ta den bilden som ligger ute nu och klippa och klistra. Då får man ju designen gratis. Borde ligga något på själva bilderna! |
Sant, men det är ju samma som för alla som säljer på detta forumet. Då är det inte många som skyddar sin design, sen betalar ju personer för rättigheterna egentligen.
Kan lägga in ett script som fixar olika typer av vattenstämplar. =) |
Citat:
|
Ja, dock har intresset varit lågt ändå. Marknaden kanske inte är stor nog.
|
Citat:
Tålamod, spridning, mer tålamod och en del investering i pengar så får du sidan att rulla bra... Och sen på toppen, ännu mer tid, engagemang och tålamod! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson