![]() |
I dag steg dollarn till 6,95 kronor och plussar hela 20 öre under dagen.
Gött, att jag kan börja använda dollarsedlarna till annat en ett förlängt toapapper. :rolleyes: |
Glömde att skicka iväg en betalning på $6300 igår och var tvungen att göra det idag istället, det är jag lagom nöjd med....
|
Dyr dollar är bara drygt. Då kommer allt bli dyrare.
|
Jag är väldigt glad! Säger grattis till alla google adsense vänner :)
|
dyrare dollar = högre inköpspriser :(
|
UNDERBART! Gör mkt extra klirr i kassan för mig :)
|
Gött, dollarn borde vara på 7-10 kr....fast svårt att säga " bara "
|
I like it! :)
7 kr nu över natten och 8 kr vid årets slut skulle sitta fint. |
Om jag fick bestämma så skulle dollarn ligga i 6 kronor när man ska köpa något, och när man ska få betalt i dollar borde den ligga runt 12-13 kronor istället. Min ekonomi skulle helt klart bli bättre..
|
Mjo är lite surt när man får betalt att den är värd monopolpengar.
Kanske borde ta betalt i euro och sen när man köper grejer så gör man det i dollar. Gillar senaste tiden då det känns gratis att ebay'a. |
Dollarn går ner idag 1/10 men så fort alla inser att USA försöker återställa finansunderskottet med lånade pengar kommer ny finansoro och dollarn stiger.
|
Borde inte dollarn sjunk, inte för att jag vet hur detta fungerar med världsekonomier.
Men man hör enbart dåliga saker om deras ekonomi, röstar ner "panik" paketet osv. Men hur kan dollarn fortfarande stiga, borde det inte vara tvärt om. |
Dollarn kommer aldrig bli en stark valuta igen.
För det kräver att handeln av olja och andra stora naturresurser ska handlas i dollar. Tror ni att dessa företag är intresserad att sälja i dollar nu? Dom inser precis som alla andra hur instabil amerikanska marknaden är. Det kräver också att FED slutar trycka nya dollarsedler vilket dom ej kommer göra. Och det kommer knappast ske på många år. Aldrig har det funnits så många dollarsedler i cirkulation som det gör nu. Det kräver att även riksbanker jorden runt fortsätter med deras dollarreserver. Sök på detta på youtube, flera stora riksbanker i framförallt asien håller på avveckla sitt dollarinnehav. Man går till guld och euro istället. Stabilare. |
Dollarn kommer nog gå upp igen, frågan är bara hur lång tid det tar, 1 år eller 15 år? En låg dollar (stark krona) är antagligen sämst för Sverige som helhet eftersom industrin får svårare att exportera Svenska varor.
|
Citat:
|
|
Citat:
http://img247.imageshack.us/img247/5...llar811jn3.gif |
Citat:
|
Härligt. Fakturerar i dollar och detta gör ju livet lite roligare igen! :D
Adsense kanske äntligen ger något igen... Mumsigt. |
Om det är mycket pengar måste man nästan "valutasäkra"
|
Nu känns det extra surt att jag inte köpte ett par tusen dollar när den var låg, ska till NYC över nyår.
Tyvärr hade jag inte riktigt råd, sparade till en 6-veckors asienresa just då :( |
Citat:
Dollarn gick just över 8.70 kr, så man får väl dra till med 9 kr den 1:e mars även om det är för mycket att hoppas på.... ;) http://img231.imageshack.us/img231/8983/61772506kr4.jpg |
Halleluja... Jag har 3 månaders inneståend betalning på adsense.
|
Dock så betyder ju försvagad valuta en viss importerad inflation, så realinkomsten tar ändå stryk?
|
Citat:
http://img21.imageshack.us/img21/3733/dollar9kr.jpg |
Finanskris äger.
|
Synd bara att det inte är Dollarn som blir dyrare, utan det är kronan som går ner i värde.. :(
SEK -> EURO i think.. |
Citat:
|
Citat:
|
Hur kan det vara bra med en svag krona när Sverige importerar i princip allt ;D
|
Citat:
I mitt nya företag kommer 95% av mina utgifter vara i svenska kronor och 100% av inkomsten i dollar. Med tanke på att dollarn gått upp 50% på 8 månader så... :D |
Citat:
|
Citat:
|
Över 9 sek idag för en $.
|
9,19 kr 09:59
När den stiger över 10 kr blir det tårta. Kommer ihåg när man fick en växelkurs på över 10kr på visakortet. Snart är vi där. |
Man är glad att dollarn stiger, fast det är ju också kronan som sjunker, så för varje % dollarn går upp blir man också sparkad i arslet av kronan.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson