WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Tidningen METRO. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=3227)

Mats 2004-08-22 22:48

Jag var med i en intervju för tidningen METRO får någon vecka sedan i ett repotage om sexleksaker, fick korekturet uppläst för mig härom dagen och glädjande nog var Lastbryggan enda nämda nätbutik i repotaget, dessutom var det för en gång skull ett positivt repotage.

Mitt problem är att jag inte kan få tag på blaskan när den kommer, finns det någon vänlig själ här på WN som skulle vilja ta ett ex till mig, jag tror att den skall komma i hela landet Sthlm/Gbg/Malmö och den bör komma nu i början på veckan.

Självklart får ni ersättning för era portoutlägg om ni har lust att skicka mig den.

Ser gärna ett svar/kommentar här i tråden när/om någon ser repataget i tidningen.
Självklart kan jag även läsa den på nätet, men det är ju alltid kul med en fysisk tidning också.

// Mats

festiz 2004-08-22 22:50

Citat:

Originally posted by Mats@Aug 22 2004, 22:48
Mitt problem är att jag inte kan få tag på blaskan när den kommer, finns det någon vänlig själ här på WN som skulle vilja ta ett ex till mig, jag tror att den skall komma i hela landet Sthlm/Gbg/Malmö och den bör komma nu i början på veckan.

Självklart får ni ersättning för era portoutlägg om ni har lust att skicka mig den.

Det ska vi nog kunna ta och ordna :) *glad pendlare*

Mario 2004-08-22 22:57

Vet du inte vilken dag det är? jag skulle kunna plocka metro om du vill, pendlar till skolan varje dag och har tågstationen 100meter ifrån mig.

Helix 2004-08-22 23:02

Skall hålla utkik efter artikeln!

Mats 2004-08-22 23:17

Lysande med så många pendlare :D

Tyvärr vet jag inte vilken dag det är men eftersom "sex säljer" så lär det väl stå på framsidan/löpsedeln. (Om nu inte Sverige tar fler OS-guld vill säga.

// Mats

Mario 2004-08-22 23:21

Citat:

Originally posted by Mats@Aug 22 2004, 23:17

Tyvärr vet jag inte vilken dag det är men eftersom "sex säljer" så lär det väl stå på framsidan/löpsedeln. (Om nu inte Sverige tar fler OS-guld vill säga.

// Mats

METRO är gratis. ;)

Jester 2004-08-22 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av Mario
Citat:

Ursprungligen postat av Mats

// Mats

METRO är gratis. ;)

Men de är fortfarande lika upplagskåta som de kommerciella tidningarna så det är väl ingen högoddsare att den kommer en smaskigrubrik på löpet...

METRO 23/8 2004
Tänk på vad du stoppar i dig, Lastbryggan.se har koll

(hoppas den inte blev för fräck :rolleyes: )

logicfive 2004-08-22 23:33

Citat:

haha :D

Kul att du uppmärksammas i media :). Metro är enligt mig en av de bättre morgontidningarna.

robertsson 2004-08-22 23:46

Metro finns ju även att ladda ned som pdf från www.metropoint.com

Mats 2004-08-23 00:04

Citat:

METRO är gratis.
Jodå, det vet jag, det var mer ett uttryck med "Sex säljer".
Lite koll har jag även om jag bor i Skara :D

Citat:

Kul att du uppmärksammas i media . Metro är enligt mig en av de bättre morgontidningarna.
Vad jag hörde så var det runt en miljon läsare i hela landet, snacka om bra reklam.

Citat:

METRO 23/8 2004

Hade varit underbart! *asg*

// Mats

mistress 2004-08-23 00:35

Citat:

Originally posted by Mats@Aug 22 2004, 22:48
"Jag var med i en intervju för tidningen METRO "---......----"
Mitt problem är att jag inte kan få tag på blaskan när den kommer, finns det någon vänlig själ här på WN som skulle vilja ta ett ex till mig"

Hej Mats! Grattis! Kul! Det minsta de kan göra är att skicka 2-3 ex till Dig. Bara hör av Dig till Metro,
det hör väl till god sed att man får några ex om man ställer upp...
Tycker Du ska minst två ex, en om Du vill klippa ur och lägga i "pressboken" och en som du bevarar i sin helhet. Min ambition har ialla fall varit så, men tyvärr har jag bara ett ex av vissa artiklar man varit med i,
och några har till och med kommit bort. Vilket man tyvvär får ångra hela livet (i synnehet om tidningen ifråga läggs ner). Så mitt råd medans tid är: se till att begära minst 2 ex i samband med reportage och intervjuer, samma med radio, be om en kopia.

Thomas 2004-08-23 01:21

Citat:

Originally posted by Mats@Aug 23 2004, 00:04
Hade varit underbart! *asg*
Underbart hade även varit om volleyboll tjejerna Mats ville sponsra fått godkännande från styrelsen ... hehe ...

Mats ide var att tjejerna skulle ha!

"Jag köpte min första dildo på Lastbryggan.se"

Tryckt på rumpan, det hade varit iskallt ;O) dock föll detta av nån anleding.

Thomas

Jocke 2004-08-23 03:27

Kan du inte skiva om det gav något! Du brukar ju ha koll på statestiken.

Robert 2004-08-23 09:02

Alla Metro finns som PDF på metros hemsida.

Mats 2004-08-23 09:02

Citat:

Det minsta de kan göra är att skicka 2-3 ex till Dig. Bara hör av Dig till Metro,
det hör väl till god sed att man får några ex om man ställer upp...

Har redan bett om det men av erfarenhet vet jag att det inte brukar funka, får se om det gör det denna gången.

Citat:

Underbart hade även varit om volleyboll tjejerna Mats ville sponsra fått godkännande från styrelsen ... hehe ...

Mats ide var att tjejerna skulle ha!

"Jag köpte min första dildo på Lastbryggan.se"

Tryckt på rumpan, det hade varit iskallt ;O) dock föll detta av nån anleding.

Jag kan inte förstå att Flobys vollybolldamer är så känsliga...

Citat:

Kan du inte skiva om det gav något! Du brukar ju ha koll på statestiken.
Självklart kommer jag att ha noga koll på detta och delar givetvis med mig här. :D

// Mats

ZN 2004-08-23 09:22

Du kommer nog öka din försäljning en hel del iaf i samband med att det kommer ut, Metro skrev den 3/8 om en självförsvarsspray som jag säljer, dom uppgav inte någon url men tack vare schyst placering i google så sålde jag enormt bra flera dagar efter :)

gabriel 2004-08-23 12:39

Citat:

Originally posted by Bitbull@Aug 23 2004, 09:22
Du kommer nog öka din försäljning en hel del iaf i samband med att det kommer ut, Metro skrev den 3/8 om en självförsvarsspray som jag säljer, dom uppgav inte någon url men tack vare schyst placering i google så sålde jag enormt bra flera dagar efter :)
är ju grymt...

Lastbryggan: Du kanske skall be om att få annonsera i tidningen samma dag också? eller näms adressen till din sida redan?

Mats 2004-08-23 23:51

Citat:

Lastbryggan: Du kanske skall be om att få annonsera i tidningen samma dag också? eller näms adressen till din sida redan?
Hade också den tanken men jag strutade i det, tror att texten kommer att ge minst lika mycket. Kommer inte ihåg exakt vad det stod, jag fick korrekturet uppläst för mig men nåt i stil med
...säger Mats Karlsson som driver en av sveriges största sexshop Lastbryggan med 6000 artiklar i lager...

Så jag tror att det blir ganska bra ändå. :D

// Mats

gabriel 2004-08-24 09:33

Citat:

Originally posted by Mats@Aug 23 2004, 23:51
Citat:

Hade också den tanken men jag strutade i det, tror att texten kommer att ge minst lika mycket. Kommer inte ihåg exakt vad det stod, jag fick korrekturet uppläst för mig men nåt i stil med
...säger Mats Karlsson som driver en av sveriges största sexshop Lastbryggan med 6000 artiklar i lager...

Så jag tror att det blir ganska bra ändå. :D

// Mats

Iof. men risken är ju att metro säljer ut annonser till någon konkurent och då är det nog fler som går in där än att de söker efter lastbryggan på internet om dom nu inte vet att det räcker med lastbryggan.xx i webbläsaren...

mistress 2004-08-24 09:59

Tyvärr har jag inte tillgång till Metro där jag bor, men har försökt att finna intervjun på Metros site, utan att lyckas. Är den utlagd på nätet vore jag tacksam för länktips.
Mats - Gabriel har en poäng där, en annons som förstärkning, gärna om Du hade haft ett erbjudande hade varit helr rätt... Fast Du har nog att göra så det räcker ändå.. ;-)

Linus Karlsson 2004-08-24 10:59

Veckans Metro tidningar hittar du här:
http://www.metro.se/metro/pdf.phtml?...8a2eb9856660b0

EDIT:
Hittar inte vilken dag det är med i.
23/8 hittar jag inte artikeln (datum nämdes tidigare)

mistress 2004-08-24 11:19

Tack - men vet någon vilken tidning och vilket datum man ska ladda ner?
Jag sitter med (ofrivilligt) med modem (glesbygd) och det tar åååår att leta igenom
pdf.filerna. Hoppas på nytt tips.
EDIT:
Tack Linus, Du Editade medans jag skrev... ;-) Kanske någon annan här vet mer specifikt?

grazzy 2004-08-24 11:36

Grattis till omnämnandet!

Min site har i veckan gått ut i tt spektra-telegram och verkar ha dykt upp i en del lokaltidningar, och det märks en hel del i besöksstatistiken. För att inte tala om i feb när internetworld nämnde mig. Då vare rusch :). Kommer ta tag innan jag slår den besökstoppen igen misstänker jag :).

Gratisreklam är gott.

Yohan 2004-08-24 12:32

Är jag också blind för jag hittar inte heller någon artikel i pdf-filerna?!?!??!

Vilket datum och isf vilken stad?

Mats 2004-08-25 01:05

Den har inte publicerats ännu, har ingen aning om när den kommer heller.
Men den bör dyka upp denna veckan nån gång.

Den som först ser den får gärna skriva och tala om det här.
Jag är lika nyfiken som alla andra...

// Mats

Mats 2004-11-02 20:06

Sidan 9 i måndagens Metro.
http://www3.metro.se/content/acrobat/stock...101_A_Metro.pdf

// Mats

Yohan 2004-11-03 07:30

Se där, det tog lite tid bara fast jag trodde det skulle stå mer om Lastbryggan i artiklen... :(
Snyggt med lite gratisreklam iaf!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson