![]() |
Hej
Som rubriken lyder vill jag ha lite feedback på min portfolio. Till trots att den allt ifrån är klar vill jag veta de skavanker som må finnas innan jag bygger vidare. Langa! http://www.woho.se/we |
Tycker det är för lite kontrast mellan den grå texten (underst per portfolio) och bakgrunden. Annars gillade jag sidan.
|
Ja, det är jag kanske beredd att hålla med om. Men jag tycker det fungerar som det ser ut nu.
Tack. Fler som har några tankar? |
|
Jo, jag ska.
Det kommer. |
tycker också att det är för lite kontraster, blir svårt att läsa texten, och ögonen fastnar inte på något direkt utan fladdrar runt på sidan och letar efter någonstans att stanna
|
håller med övriga. dålig kontrast --> blir väldigt ansträngande att läsa. Det är såpass att jag faktiskt inte orkar läsa mer än att du är från stockholm, sverige och att ett av dina huvudintressen är... .
|
Ändrat färgen på texten.
|
Blev mycket bättre!!
|
Känns väl väldigt mycket Sony Ericssons mobilsidor, och sökfältet förstår jag inte varför det finns ens :)
Men det är absolut en fin sida gjort grafiskt sätt. Kan dock inte sluta tänka på Sony Ericsson, trots att det är mycket möjligt att bara jag associerar till dem. |
Tack
Kalasboll: Hehe, okej. Sökfältet kommer att fungera sen antagligen, somsagt, allt är inte klart än. Den kommer knutas ihop med bloggen, så man kan söka efter inlägg, typ. |
Som andra redan sagt så tycker jag också att bakgrunden blir för blå längre ner på sidan. Den borde stanna/plana ut i en ljusblå/lila nyans tycker jag. Loggan och menyn är skitsnygg tycker jag.
|
Det enda jag kommer på just nu som ingen ovanstående skrivit är väl att du nog borde ändra mupekaren på dina "plus-tecken"
|
Det kanske är lite för tidigt att ha kommentarer om markupen men så du inte glömmer det innan du går live:
1. Jag tycker att du skall lägga in h1 tagg i #welcome samt p för "ingressen" till sidan för att få det tillgängligt för sökmotorer. 2. Alt-texten för test3.jpg behöver ändras, alternativt att du sätter den bilden som bakgrund till en div istället. Beror helt på vad du vill med den bilden 3. ta bort "+" från h3-taggarna och lägg in det mha javascript eller css istället. 4. För att det inte skall "hoppa" i "menyn" till höger, sätt så att det är border från början också, fast transparent (för det går väl?) 5. Lite väl många stycken ( ) i slutet av dokumentet? Snyggt f ö. |
Tjena!
Jag tycker du ska flytta upp hela siten. Dvs ta bort utrymme som inte används till ngt. Gör detta utan att det för den skull känns ihoptryckt. Nu börjar ju själva siten en bit ner vilket inte känns estetiskt helt ok för min del! Så flytta upp logga lite och följ efter med infosidan med de klickbara tabbarna. Jag vill gärna att bilderna skulle vara klickbara så att man kan se en större version av dina alster. Coola bilder förresten. Mvh CJ |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson