![]() |
Hej!
Undrar om ni kan hjälpa mig ur här och komma med bra tips :) Det är nämligen så att jag skulle behöva köpa in t-shirtar som är billiga men gärna av bra kvalitet. Jag letar efter en svensk leverantör. T-shirtarna ska sedan skickas vidare till ett tryckeri där de ska trycka ett motiv på. Det handlar om cirka 200 t-shirtar jag är ute efter. Tack på förhand! |
Varför "separera" tryck och t-shirt, bäst pris får du ju onekligen om du låter samma ställe göra båda sakerna...
|
Definiera bra t-shirts. behöver du figursydda tröjor, standard promo-tröjor eller bara hållbara slit- och slängtröjor?
-Figursydda "butiks" t-shirts hittar du hos Dynamics. Ingen nacklabel förutom storlek. Extra bonus! -Grymma standard promotiontröjor med högsta kvalle hittar du hos No Problem. -Ska du ha lite billigare variant än No Problem kan du köra Graphix som också säljs av samma grossist som No Problem (Textilgrossisten). -Sedan finns det ju Fruit of the loom men de tycker jag är sämre än båda ovanstående. |
Citat:
Hittade här här är det ett bra pris? Anka: Jag får tryck gratis. :) |
Pokerstjärna. Gildan är också ganska bra. Inte lika bra som No Problem, men de funkar. Lite sämre passform tycker jag personligen.
Maila Trendmark.se och fråga vad deras pris till dig direkt är istället för att köpa via mellanhand. |
Citat:
|
Jo fast gratis är ju relativt, om du betalar 50 kr för t-shirten och trycket är gratis, jmf. med om jag säger att du kan få köpa tröjan för 20 kr men du får betala 20 kr för trycket....men du gör som du vill...
btw så är jag av annan åsikt än Dan, jag anser att No Problem och Graphix är riktigt sunkiga tröjor...men det är väl delvis en smaksak....ren kvalité bortom ytvikten är svår att bedöma. Men det är samma sak där, snacka med den som ska trycka dom vad dom har för erfarenheter av dessa tröjor, det är ju en hel vetenskap där mängden olika typer av dukar och maskiner bara överträffas av mängden olika typer av färger...och slutresultatet bestäms till slut hur det fungerar ihop med vad det ska tryckas på. |
Gummianka: Jaså vilka tycker du är bra då? Jag har testat i princip alla märken och modeller på marknaden med tvättester och trycktester. No Problem är bäst i sin prisklass enligt mig. Dock kan användningsområdet påverka valet av tröja såklart.
Det jag prioriterade när jag drev tryckeri och tshirtshopar var kvalitet, tvättbarhet (låg krympning och bibehållen passform). Sedan är ju såklart passformen typiska promotröjor men på ett antal tusen tröjor hade jag inte en enda reklamation på tröjornas kvalitet. Dock klagade folk ibland på passformen. Dessutom beror valet av tröja också på tryckteknik. Ska du trycka vinyltransfer bör du välja en tröja med så lite krympning som möjligt då tröjor med vinyltransfer som krymper blir väldigt fula. |
Gummianka: Om du anser att No Problem är sunkiga. vilken t-shirt ska man välja i detta prissegment? Gärna namn på leverantör oxå.
|
Jag vet inte exakt vilken prisklass vi pratar om, som jag försökte illustrera så kan det variera ganska rejält, och har såklart med kvantitet och andra saker att göra. Sen är det som sagt en smaksak, jag gillar personligen "kortare" t-shirtar och tycker generellt att allt över 150g är onödigt. Men jag skulle säga Printer eller B&C Collection, leverantör beror ju på vilket led man handlar i, säg till om du inte hittar någon...
|
Vilken märklig sida: http://www.noproblem.se
Ingen kontaktinfo, inga formulär bara kollektioner. Om jag nu vill ringa dom, vad gör jag så? Googlar deras telefonnr? Någon kanske glömde att göra färdigt sidan. |
Nu ska jag kanske inte försvara det i sak, men det är en viss skilllnad på att marknadsföra en produkt, som i det här fallet dessutom inte har vanliga privatpersoner som målgrupp, och att marknadsföra ett företag...
Det här är ju "no brand" plagg som tillverkas i dom billigare delarna av Asien, och sen distribueras av olika företag över hela världen, man måste kunna göra reklam för plagget utan att behöva välja ut en av dom ställen som säljer dom (ungefär som Coca Cola) tillhör du kundkretsen (profil och rekalm tryckerier bl.a.) så vet du vart du får tag på dessa. |
Textilgrossisten.se
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:48. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson